Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-10-2005, 06:45
spoof
spoof is offline
Hebben jullie wel eens moeite gehad met het seksuele verleden van je vriend/vriendin?

Ik heb een vriendin met wie ik eigenlijk alles voor het eerst gedaan heb. Zij is daarentegen al met heel wat meer jongens geweest, en ik merk dat ik daar soms best wel moeite mee heb. Een soort jaloezie ofzo. Als ik het rationeel bekijk dan zie ik geen enkel probleem. Het is allemaal gebeurd en voorbij en wat je vroeger gedaan hoeft niks te maken te hebben met wie je nu bent, maar het voelt gewoon niet goed op een of andere manier. Hebben jullie wel eens zoiets gehad?
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 08:50
Muchacha
Muchacha is offline
Ik was de tweede voor mijn ex en hij mijn eerste. Daar had ik geen problemen mee. Het is enkele malen uit geweest tussen ons en in tussentijd heeft ie wel meerdere meisjes gehad (wat hij me pas helemaal op het einde verteld heeft zodat ik me nog meer belogen voelde) en dat vind ik wel kut ja. We hadden vaak nog seks toen het uit was tussen ons, en dan gaat ie ondertussen nog seks hebben met andere meisjes terwijl ik nog steeds dacht de enige voor hem te zijn Daar heb ik het heel moeilijk mee gehad en dat is iets dat ik hem altijd kwalijk zal blijven nemen.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 10:10
Nona
Nona is offline
Nee, geen probleem mee. De jongens met wie ik tot nu toe een relatie heb / gehad heb hebben ook niet een gigantische lijst telefoonnummers opgebouwd, dus dat hoeft ook geen probleem te zijn.
Oud 20-10-2005, 11:52
voyager
voyager is offline
Hij is mijn eerste, ik zijn ... Laten we het er maar op houden dat ie massa's ervaring meer heeft, maar jaloersheid, nee! Verleden is verleden en aangezien hij met die meisjes heeft afgebroken betekent het dat hij geen toekomst met ze zag, waarom jaloers zijn? Ik heb hem NU, en profiteer alleen maar van de ervaring die hij heeft opgedaan
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 14:55
spoof
spoof is offline
Maar als voor jou alles helemaal nieuw en speciaal is, vind je het dan niet klote dat je voor hem zeg maar nummer zoveel bent?
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 15:08
Mara
Mara is offline
Nee, totaal niet
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 15:18
juno
juno is offline
Al ben je toe aan nummer honderd, als je verliefd bent, is het net zo uniek en speciaal als de allereerste keer.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 15:38
Verwijderd
Ik ben niet zijn eerste, hij wel mijne. Ik heb er geen problemen mee, eigenlijk, al vraag ik wel vaak dingen over z'n ex (soms ook op sexgebied)..
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 16:07
tuttebel
tuttebel is offline
k vind het denk ik vervelender als hij helemaal geen verleden heeft.
Oud 20-10-2005, 16:16
zeep007
zeep007 is offline
hij was mijn eerste ik zijn tweede. Maar aangezien zijn eerste mijn beste vriendin was, heb ik het daar nog weleens moeilijk mee gahd. Maar daar ben ik nu helemaal overheen gegroeid.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 16:24
Spiteful
Spiteful is offline
Naah. Kheb er net zolang mijn kop over gebroken tot ik wist dat het me niet kon schelen
Oud 20-10-2005, 16:33
AngelLena
AngelLena is offline
Zal me werkelijk een rotzorg zijn. Ben zelf ook niet de allerheiligste dus wie ben ik om dat over een ander z'n verleden te klagen als het me al wat zou interesseren.
Oud 20-10-2005, 16:36
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Gebeurd is gebeurd, kan er niet wakker van liggen, ik leef met de dag.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 16:49
DVQ
DVQ is offline
Citaat:
spoof schreef op 20-10-2005 @ 07:45 :
Hebben jullie wel eens moeite gehad met het seksuele verleden van je vriend/vriendin?

Ik heb een vriendin met wie ik eigenlijk alles voor het eerst gedaan heb. Zij is daarentegen al met heel wat meer jongens geweest, en ik merk dat ik daar soms best wel moeite mee heb. Een soort jaloezie ofzo. Als ik het rationeel bekijk dan zie ik geen enkel probleem. Het is allemaal gebeurd en voorbij en wat je vroeger gedaan hoeft niks te maken te hebben met wie je nu bent, maar het voelt gewoon niet goed op een of andere manier. Hebben jullie wel eens zoiets gehad?
kan je helemaal volgen vriend

k heb hetzelfde.

ik weet ook wel dat het er eigenlijk helemaal niet toe doet, maar
toch voel ik die soort van lichtelijk jaloerse gevoelens wel eens.
zij was overigens de eerste voor mij, maar ik dus niet voor haar.
het is gewoon.. je deelt iets met mekaar, iets heel intiems, iets
heerlijks, en dan weet je dat er al iemand voor jou is geweest
die ditzelfde met haar, jouw liefde, jouw alles, gedeeld heeft.
ikzelf ga me er dan ook altijd een beeld bij vormen, dus dan beeld
ik me letterlijk in dat een van die andere jongens, die ik stuk voor
stuk ken en het absoluut niet gun met mijn meis te zijn, gewoon
bezig zie met haar bijvoorbeeld. daar kan ik niks aan doen gebeurd
vanzelf in me hoofd. en dan schiet er toch zo'n enorme steek van
jaloezie en pijn door me heen..

dus zoals ik al zei.. kan je helemaal volgen
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 16:53
Verwijderd
Dat ze met veel kerels in bed heeft gelegen maakt niet uit, als dat dan maar een beetje normale kerels waren en niet allerlei kansloze weirdo's.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 17:38
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-10-2005 @ 17:53 :
Dat ze met veel kerels in bed heeft gelegen maakt niet uit, als dat dan maar een beetje normale kerels waren en niet allerlei kansloze weirdo's.
Das een tweede ja
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 17:44
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
oo ik haat het dingen horen over het seksuele verleden van je partner. ik ben echt een jaloers kreng, en al moeten ze me keer op keer zeggen van "het betekende niks, waarom denk je dat ik nu met jou ben dan", geloof ik het nooit.
ik vind het niet erg als mn vriend met meisjes seks gehad heeft, maar als het er of heeeeeeeel veel zijn, of het rare meisjes waren dan kan ik het er wel heel moeilijk mee hebben ja.
Oud 20-10-2005, 17:46
spoof
spoof is offline
Citaat:
DVQ schreef op 20-10-2005 @ 17:49 :

k heb hetzelfde.

Je verwoordt precies wat ik bedoel! Ik snap ook niet helemaal waar het gevoel vandaan komt. Ik heb soms ook wel het idee dat ik een beetje jaloers op haar ben (zij wel en ik niet, je weet wel). Ik heb wel het idee dat het vervelende gevoel steeds minder wordt. Na een tijdje kun je het min of meer verwerken. Ze praat er alleen niet graag over (kan ik begrijpen) en daardoor kwam ik achter steeds meer dingen en schrok ik steeds weer eigenlijk. Ik had liever dat ze me gewoon eerder alles verteld had. Je komt er vroeg of laat toch wel achter.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 18:12
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Spiteful schreef op 20-10-2005 @ 17:24 :
Naah. Kheb er net zolang mijn kop over gebroken tot ik wist dat het me niet kon schelen
idem
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 18:14
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
DVQ schreef op 20-10-2005 @ 17:49 :

k heb hetzelfde.

Dit had ik eerst wel ja, maar zie mijn vorige post
Het gebeurd heel af en toe nog wel eens dat die gedachte door mijn hoofd schiet, maar dan denk ik weer aan mijn eerste post in dit topic
Oftewel: dan bedenk ik me weer dat het me eigenlijk niets kan schelen
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 19:24
RedQueen
RedQueen is offline
Mijn vriend heeft ook veel meer ervaring, hij was mijn eerste en ik was zijn... dat weet ie dus niet meer, na een tijdje is hij de tel kwijt geraakt...

ben daar niet jaloers over, want door zijn ervaring heb ik geweldige seks
Oud 20-10-2005, 20:41
voyager
voyager is offline
Citaat:
spoof schreef op 20-10-2005 @ 15:55 :
Maar als voor jou alles helemaal nieuw en speciaal is, vind je het dan niet klote dat je voor hem zeg maar nummer zoveel bent?

Daarover gaat het hem net, ik ben niet nummer zoveel. Ik ben zijn vriendin, ik ben de vrouw van wie hij houdt en met wie hij een toekomst wil bouwen. Met mij wil hij samen gaan wonen, trouwen, kinderen krijgen....

Rare ik, toen ik jonger was heb ik me dikwijls de vraag gesteld: wil ik een onervaren iemand of niet? En toen ben ik tot het besluit gekomen dat ik een ervaren iemand wou die me alles zou kunnen leren en de leiding zou kunnen nemen. Nu heb ik geen enkele schaamte naar mijn vriend toe, gewoon omdat hij alles in handen neemt en me ook zegt dat er geen reden toe is. Terwijl was mijn eerste iemand zonder ervaring, dus even nerveus e.d. zou ik me schamen, zou ik me niet ten volle geven, en dus neit genieten zoals ik nu doe
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 00:35
Mindfields
Mindfields is offline
vind het juist wel lachen als hij doosjes heeft geneukt kan ik hem uitlachen!
Oud 21-10-2005, 10:39
Mariekje*
Mariekje* is offline
Neuh, opzich heb ik daar geen problemen mee. Ik ken er dan ook eigenlijk geen jaloezie voor, bedoel tsja dan heeft hij er 5 of meer gehad... Zulke dingen vind ik eerder ronduit lachwekkend dan dat ik er van wakker zal liggen. Daarbij is na het zien van foto's van ex-en en het horen van verhalen niets leuker dan hem er zo op z'n tijd een flink mee te stangen. "Ja nou en díe dan" Ik dolle pret, en hij diep beledigd.

Het gevoel van "Och, ik ben toch nummer zoveel" herken ik daarintegen dan weer wel. Vooral toen we net wat hadden en de eerste keren wat verder gingen kwam die gedachte regelmatig in me op. Daarbij moet ik altijd een beetje op m'n hoede zijn met hoe ik dingen intepreteer en met wat ik denk. Zo vormen gedachtes als "Och ja, wie geeft mij de garantie dat je mij niet gewoon belazerd.. ... " nog wel eens een gevaar. Maar als hij een beetje z'n best doet is het een kleine moeite om die gedachten in het geheel te voorkomen. Kwestie van het juiste gevoel en de juiste woordkeuze denk ik...
Oud 21-10-2005, 15:01
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Hij is mijn eerste en hij heeft er al wel meer gehad. Mij maakt het weinig uit, zolang ie maar goed blijft. Ik heb wel wat andere dingetjes met andere jongens gedaan voor ik hem kende en daar begint ie nog weleens over..
Oud 21-10-2005, 15:09
juno
juno is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-10-2005 @ 17:53 :
Dat vindt je dus toch automatisch wel van al die kerels, en zelfs met de kerels die na jou zullen komen. Dat is nou jaloezie. Anders kon het je hoe dan ook geen klap schelen.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 15:33
Heikneuter
Heikneuter is offline
Mwa, een meid die voor mij 30 jongens heeft gehad ofzo zeg ik maar nee tegen. waarom zou ik dan ineens WEL speciaal voor haar zijn.
Zolang het niet buitenproportioneel veel is maakt het me niet veel uit.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 17:57
DVQ
DVQ is offline
Citaat:
spoof schreef op 20-10-2005 @ 18:46 :
Ze praat er alleen niet graag over (kan ik begrijpen) en daardoor kwam ik achter steeds meer dingen en schrok ik steeds weer eigenlijk. Ik had liever dat ze me gewoon eerder alles verteld had. Je komt er vroeg of laat toch wel achter.
dat ook inderdaad.

ze verteld me vrij weinig over haar exen wat bedgebeuren betreft.
ik heb daarbij een dubbel gevoel. ik wil het wel, maar toch ook
weer niet weten.
ik wil het wel weten omdat ik dr gewoon nieuwsgierig naar ben,
maar wil het niet weten omdat ik weet dat het me best verdrietig
maakt wat ik hoor.
zij weet dat en vandaar dat ze me er niet zoveel over verteld.
zeker als je dan verhalen hoort van ja die en die jongen heeft me
eigenlijk alleenmaar voor dat ene gebruikt.
k voel mezelf dan zo verdrietig en boos/kwaad tegenlijk dat k die
andere jongen(s) zo zou kunnen killen omdat ik het ze gewoon
echt niet gun en ze me meis niet waard waren en nog altijd lang
niet zijn.

tja.. tis wat
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 22:58
spoof
spoof is offline
Ja dat heb ik ook wel.. Voor mij maakt het ook wel uit in wat soort situaties het was. Ik bedoel.. als ze een lange relatie heeft gehad snap ik best dat daar ook seks aan te pas kwam. Maar met one night stands en seksrelaties en dat soort dingen heb ik meer moeite. Maar dan nog.. je kunt er niks meer aan veranderen.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 23:09
Thee Muts
Thee Muts is offline
Jeetje, jullie maken het jezelf wel moeilijk hoor als ik het zo lees... Stil staan bij alle minder prettige ervaringen die je ex op seksueel gebied heeft gehad en je daar vervolgens verbitterd over voelen, beelden voor je halen van hoe je partner met die ander in bed zou kunnen zijn geweest, moeite hebben met het feit dat je partner wel eens seks heeft gehad puur om de lust, het feit dat hij/zij dat mooie al een keer met een ander heeft gedeeld....

Ja, zo maak je er wel een groot issue van inderdaad! Waarom kunnen jullie de seksualiteit van je partner niet gewoon in het heden zien, het feit dat ze dat nu met jou deelt en genieten van dat gevoel, niets meer en niets minder? Waarom zou je er voor jezelf zo'n groot punt van maken dat jij niet de enige op de wereld bent met wie zij dat kan delen? Je bent simpelweg niet de enige op de wereld, net alsdat je dat nergens in bent. Accepteer dat en geniet er gewoon van.

Tuurlijk, haar verleden heeft haar gemaakt tot wie ze nu is en daar hoort ook haar seksuele verleden en ontwikkeling bij. Lijkt me niet meer dan logisch eigenlijk, ook op dat gebied wil iedereen groeien en zich ontplooien en dat kan met 1 en dezelfde partner, maar dat kan ook met meerdere zijn. Tja, zo is het nu eenmaal... Elke ervaring is weer anders en even uniek.
Oud 22-10-2005, 08:21
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik ben voor mijn vriend zijn eerste. Eigenlijk heeft hij vrij weinig gedaan voor mij (wel eens gevoeld enzo, maar meer ook niet geloof ik). Dus ik heb daar geen last van nee Ik ben wel eens eerder met iemand naar bed geweest en ik geloof niet dat mn vriend dat erg vindt ofzo... Hij kent die jongen ook niet en zal m ook nooit leren kennen.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 14:42
Konijn
Konijn is offline
Ik was de derde voor mijn vriend, hij mijn tweede.
Geloof niet dat we er problemen mee hebben, voor ons allebei geldt dat we met elkaar een veel beter seksleven hebben dan ooit gedacht (en gehad dus), dus dan valt er al weinig meer te klagen .
Oud 22-10-2005, 16:38
debieltje nr 1
debieltje nr 1 is offline
hij's mijn 1e,ik zijn 28ste (hoewel z'n beste vriend zegt dat et er nog een stuk of 5 meer zijn ),dus ja ik heb problemen met dat verleden,vooral als ik ergens een meisje tegenkom waarvan ik weet dat ie nog sex heeft gehad met dr(zeker als het knappe meisjes zijn,grrr) ,of als ie met een vriendin van hem praat ik me telkens afvraag 'zou ie het met haar ook al gedaan hebben?'
ook hatelijk om te weten dat ie je in z'n hoofd vast al met verschillende andere meisjes heeft vergeleken en dat je mischien wel es niet de beste zou kunnen zijn.
maarjah,can't change the past i guess...
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 21:23
I C U
I C U is offline
Ik geloof niet dat ik er heel erg veel moeite mee zou hebben. Zolang het er niet overdreven veel zouden zijn (hoewel ik dat ook nog wel zou overleven)... Tja, shit happens, het is niet voor niets uit met die anderen, toch? Er valt nog een hoop te leren ook!
Oud 24-10-2005, 16:13
Envy
Envy is offline
Nee.
Oud 24-10-2005, 17:54
Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
debieltje nr 1 schreef op 22-10-2005 @ 17:38 :
hij's mijn 1e,ik zijn 28ste (hoewel z'n beste vriend zegt dat et er nog een stuk of 5 meer zijn ),dus ja ik heb problemen met dat verleden,vooral als ik ergens een meisje tegenkom waarvan ik weet dat ie nog sex heeft gehad met dr(zeker als het knappe meisjes zijn,grrr) ,of als ie met een vriendin van hem praat ik me telkens afvraag 'zou ie het met haar ook al gedaan hebben?'
ook hatelijk om te weten dat ie je in z'n hoofd vast al met verschillende andere meisjes heeft vergeleken en dat je mischien wel es niet de beste zou kunnen zijn.
Ja, begrijp ik. Ik ken ook zo'n jongen. Mag ik vragen hoe oud ie is en hoe hij aan al die meisjes komt? Ik vind dat het in een bepaalde context nog te begrijpen valt. Iemand die vroeg begonnen is met seks, nooit vaste relaties heeft gehad en een tijdje heeft rondgeslet komt makkelijk aan zo'n hoog aantal he.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 18:49
Amma
Amma is offline
Citaat:
debieltje nr 1 schreef op 22-10-2005 @ 17:38 :
Woow, 28.... En je zegt al dat het er misschien nog meer kunnen zijn. Je kan het verleden inderdaad niet veranderen, maar het kan wel veel over iemand zeggen. De dingen die jij je afvraagt, zou ik me ook constant afvragen, en daar zou ik denk ik niet zo goed tegen kunnen
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 01:22
MightyDuck
MightyDuck is offline
Ik heb geen moeite met iemands "aantal" want ik sta zelf ook vrij hoog. Ik heb er wel moeite mee wanneer het bepaalde aso types zijn, ik twijfel aan eventuele soa's door eventuele veelvuldige onveilige praktijken (die 2 dingen gaan zo ongeveer hand in hand) em denigrerende kinderlijke opvattingen over de daad en de (bed)partners uit het verleden. (o.a. prestaties en fysiek afkraken).

Doe het zelf nl. graag veilig en het lijkt me geen plezierige gedachte van je vaste partner iets op te lopen.

Verder, nieuwe ronde nieuwe kansen. Verleden vergeten, trouw blijven en op naar de toekomst.
Oud 25-10-2005, 01:36
Built to last
Built to last is offline
nee
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 06:56
ExVaal
ExVaal is offline
Ach, niet iedereen blijft voor eeuwig maagd.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 07:26
Fearless
Fearless is offline
ik vind het erger dat zijn grote liefde mijn beste vriendin is.

ofja.. grote liefde. toch wel degene waar hij voor mij helemaal gek van was en haar nooit los kon laten enzo..

Soms baal ik daar wel van ja, maar minder op sexueel gebied..
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 10:41
waves
waves is offline
hij is mn eerste, ik zijn tweede. mij maakt het eigenlijk niet zo veel uit. hem wel, hij had liever gehad dat hij nikst met zn ex gedaan had. maar ja, gedane zaken nemen geen keer. en nou hen ik m .
Oud 31-10-2005, 11:42
Lente
Lente is offline
Ik vind het niet erg dat hij veel meer ervaring heeft dan ik maar details wil ik er niet over horen.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 13:01
Louel
Louel is offline
Nee, die had hij nml nog niet echt, en ik ook niet.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 10:10
gekmeisje18
gekmeisje18 is offline
We zijn elkaars eersten maar we hadden allebei al wel wat ervaring op seksueel gebied...
Oud 08-11-2005, 11:19
the exploding boy
the exploding boy is offline
We hebben ieder ongeveer evenveel gehad voor wij wat kregen en ik weet ook alles van hem daarover en hij van mij en hoevwel ik altijd om alles jaloers word, kan ik me hier niet druk om maken, ben blij dat ik niet zijn eerste ben ofzo
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten