Ik voel me de laatste tijd een beetje raar over het feit dat ik helemaal niet het idee heb dat ik bij dingen die mijn vriend doet, word betrokken en dat hem dat ook helemaal niet intereseert.
We hebben nu ruim 8 maanden en opzich een vrij relaxte realtie, geen ruzies enzo.
Ik vraag hem bijna altijd mee met alles wat ik doe, omdat ik het leuk vind om hem erbij te betrekken en omdat hij ook altijd zegt dat 'ie het leuk vind om bij me te zijn en mee te gaan. Ik stel dan ook bijna alles voor wat we doen.
Zelf speelt hij in een band en ben ik nog nooit meegevraagt naar een optreden, (ja, 1x maar dat vroegen zijn ouders

) het is dan niet echt mijn muziek, maar ik vind het wel leuk om ze te zien spelen. Gister vroeg een vriend van hem of ik meeging naar het volgende optreden (wist niet eens dat ze gingen spelen, maargoed) en dat vertel ik hem. Het enige wat 'ie zegt is dat ik het toch kut ga vinden en dat het helemaal niets voor mij is omdat het een metalavond is. Ik zit ook avonden met hem in een gotic-bar en dan moet ik het zelf aanhoren.
Ook bij de laatste wedstrijd van paardrijden (dat doet 'ie echt) terwijl ik ook paardgereden heb en hij weet dat ik het leuk vind, hoor ik het een paar dagen van te voren. Toen ik vroeg of hij het leuk vond of ik kwam kijken, kreeg ik alleen te horen dat ik er toch niets aan zou hebben.
Het zijn allemaal van die kleine dingen waar ik me toch wel rot door voel, vooral omdat ik hem wel bij dingen die ik leuk vind, wil betrekken. Ik weet dat ik dat dan niet ook terug moet verwachten, maar stiekem doe ik dat wel. Ik vind het ook heel irritant om de hele tijd te vragen of hij wil dat ik mee ga of om mezelf dan uit te nodigen. Als hij niet wil dat ik meega, vind ik dat ook prima. Dan weet ik het tenminste. Maar dat zegt hij ook helemaal niet.
Ik heb zelf ook minder zin om dingen voor te stellen of enthousiast te doen over verhalen die ik achteraf hoor.
Nu vraag me af of ik me niet aanstel, of ik er nog een keer over moet beginnen (heb het al wel een paar keer gezegd, dat ik het jammer vind, maar er gebeurt helemaal niets) of dat iemand ook zoiets heeft?
Worden julllie betrokken bij dingen die je vriend(in) onderneemt?