Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-06-2002, 20:48
Kippetje
Kippetje is offline
ok er zullen vast al duizenden topis over zijn geweest maar is er iets waardoor je je menstruatie kunt uitstellen zonder dat je aan de pil gaat? Ik wil het namelijk niet zijn op vakantie! Alvast bedankt!! kus!
Oud 16-06-2002, 21:04
Verwijderd
je kan naar de dokter voor bepalde pilletjes geloof ik, en natuurlijk gewoon de pil...
Oud 16-06-2002, 21:18
mathfreak
mathfreak is offline
Kijk voor verwijzingen naar andere topics hierover maar eens bij http://forum.scholieren.com/showthre...eid+uitstellen
Oud 18-06-2002, 16:22
mavoklantje
mavoklantje is offline
ik heb een vriendinnetje.... en die wilde dat ook uitstellen...
en kreeg een pil van de dokter voorgeschreven.... en toen lazen we die bijsluiting.... en nu blijkt dat er allemaal rare dingen kunt krijgt..... bloedpropjes enzo.... misselijkheid...sjaggie... en ga ma door.....

dus je moet het heel zeker weten....
Oud 18-06-2002, 21:29
Snufje
Snufje is offline
Inderdaad, hier zijn al heel veel topics over. Ik heb er ook een stukje over geschreven voor de faq (die nog gaat komen. )

Daar heb ik dit geschreven:

Citaat:
Je menstruatie voor één keer uitstellen omdat je bijvoorbeeld op vakantie gaat en je menstruatie net in de verkeerde periode, is mogelijk zonder dat je aan 'de' pil hoeft. Er bestaan verschillende uitstellers, maar de meest voorgeschreven door de huisarts is 'Primolut N'. Deze kan je op doktersrecept verkijgen. Je kunt hier mee de menstruatie tijdelijk uitstellen. Je moet dan 3 dagen voor je te verwachten menstruatie beginnen met het slikken van de pilletjes. Je moet 3x daags een tablet nemen. Als je stopt met de pilletjes wordt je 2 - 4 dagen hierna weer ongesteld en kunnen je regels gewoon verder gaan.
Ook door op de bovenstaande link te klikken ko je op (vrijwel dezelfde) antwoorden op je vraag terecht.. Vandaar dat ik hier verder een slotje op zet..!
Oud 18-06-2002, 21:32
Snufje
Snufje is offline
Citaat:
mavoklantje schreef:
ik heb een vriendinnetje.... en die wilde dat ook uitstellen...
en kreeg een pil van de dokter voorgeschreven.... en toen lazen we die bijsluiting.... en nu blijkt dat er allemaal rare dingen kunt krijgt..... bloedpropjes enzo.... misselijkheid...sjaggie... en ga ma door.....

dus je moet het heel zeker weten....
* pakt bijsluiter*

bijwerkingen:
* verandering van de menstruele cycllus of onregelmatig menstrueel bloedverlies; bij continu gebruik doorbraakbloeding
* misselijkheid en braken
* geelzucht (zelden)
* Hoofdpijn, nervositeit
* Verandering van de sexuele lust (toe- of afname)
* Bij langdurige teodiening en hoge doseringen: acne, depressieve stemmingen, vochtophoping en gewichtstoename

Ik heb zelf van geen van deze bijverschijnselen last gehad.
Topic gesloten

Regels voor berichten