Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik heb het alleen met Libelles, ik weet niet waarom, vast iets van vroeger. Ik kan die beesten gewoon niet uitstaan. En het gekke is dat ze eigenlijk hele mooie diertjes zijn met die felle kleur blauw enzo. Eng zijn ze niet en toch ben ik als de dood voor ze.
Ik snap er werkelijk niks van. ![]() Met spinnen heb ik het ook wel een heel klein beetje, ik hou er niet van als ze op mijn hand komen zitten. Maar echt eng vind ik ze niet.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
En straks zien we hier een topic: "Help, ik ben verkracht door een steekmug!" "Ik ben zwanger van een sprinkhaan!"
|
O ik heb denk ik de ergste spinnenfobie, want zodra ik ook maar 1 spin zien val ik zowat flauw, begin ik te flippen en ren ik heeeeel snel de kamer uit, waar het dier zich bevind.
Roep iemand om de spin weg te halen, vind ze toch zo akelig, echt ben niet snel bang, maar voor spinnen oo ik heb deze fobie altijd al gehad, en ik denk ook niet dat ik er nog vanaf ga komen. dan kan je wel zeggen ja die spin doet je nix maar toch zo eng
|
![]() |
Jah, ik heb ook zoiets: als ik een spin/mier/pissebed of wat dan ook voor insect, is mn eerste reacties:
![]() ![]() Maar later heb ik gewoon de neiging om dat beestje dood te maken of iig naar buiten te smijten. Ik weet het, het is allemaal erg zielig, maar ze moeten gewoon niet mijn kamer in komen (waar ik ze meestal vind), want da's IEW.. ![]() Voordeel is msschien wel dat, zodra ik een insect in mn kamer vindt, mn hele kamer uitgebreid wil stofzuigen, omdat ik bang ben dat die beestjes eitjes in mn kamer hebben gelegd. Ach jah, houdt mn kamer tenminste schoon ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Ik wil even tegen Mathfreaks worden ingaan:
Citaat:
Een fobie moet je tactisch te lijf gaan door middel van zogenaamde exposures. Ten eerste moet je proberen geen 'enge' situaties te vermijden (ik weet niet in hoeverre je dat nu doet, maar dat moet je dus niet doen, zodra je gaat vermijden wordt de fobie alleen maar ergen).... Tijdens 'exposures' sta je dus bloot aan je angst, wat eigenlijk de enige manier is er over heen te komen (geloof me, ik spreek uit ervaring).. Maak een lijstje van dingen die je eng vind mbt tot insecten, een lijstje van 'heel eng' tot 'maar een klein beetje' eng... Dan begin je de minst enge situaties op te zoeken en klim je steeds hoger in je lijstje.. Een kort voorbeeld zou kunnen zijn: - Insect op neus zetten - Insect op had laten lopen - Insect kort aanraken - 1 meter in de buurt van insect komen - 7 meter in de buurt van insect komen - Insect bekijken in prentenboek (het is maar een voorbeeld he, you get the idea)... Veel succes!
|
ps: ik houd zelf ook helemaal niet van wespen en bijen
![]()
|
ie, af en toe krijg ik er ook de rillingen van.. gister op t strand zat er een wesp in mn nek, dat wist ik niet, raakte t er daar aan, jach zo harig en vies, kan er echt niet tegen :/
hele kleine spinnetjes vind ik niet erg, grotere wel.. en nee muisjes en slangen enzo ben ik ook niet bang voor.. tis gewoon dat kriebelige, en ook wat morgan zei over t idee dat ze overal in kunnen kruipen, jieuw..
|
ik heb dat ook
![]() vooral bij wespen, bijen, paardenvliegen (horsels) groen-koppen... *jeej* het is weer zomer, maar de bijbehorende insecten zijn er ook, en die maken mij he-le-maal gek, bij mij ook vanaf kleins af aan, ik raak echt helemaal hysterisch als ik maar zo'n beest hoor of zie.
|
Verwijderd
|
Ik heb dat ook echt heel erg. Bij mij was het eerst zelfs zo erg dat ik moord en brand gilde als ik een spin zag. M'n moeder kwam dan met een halve hartverlamming m'n kamer inrennen: "WAT IS ER WAT IS ER?!?!?! Oh een spin. Jezus, 'k schrik me dood, 't leek of je vermoord werd."
![]() Dat kan ik nou niet meer doen omdat de buurman nogal klaagt over van alles en nog wat. Maar ik zou het liefst nog steeds keihard willen gillen. Ook al is het maar een iniminispinnetje. Ik HAAT ze! M'n oma zuigt ze met de stofzuiger op en stopt er dan een prop in zodat ze er niet uit komen kruipen. (misschien een tip ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Whahaha!! dan heeft hij vast angst dat er iets zn aars in kruipt!! ![]() sorry ![]() |
![]() |
|
![]() |
die theorie klopt denk ik niet helemaal.. kijk je kan wel bang zijn dat er iets in je mond/oor/neus kruipt omdat dat open 'ligt' als je slaapt bv...
maar je kruis.. daar heb je toch nog wat overheen en sorry, maar dat gaat daar staat echt niet 'open' zit gewoon gesloten hoor... dus neeej daar ben ik ech nie bang voor hahaha ik ben bang voor muisjes... we hadden er heleboel in huis ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() 't komt eerder door de zeer smerige plaatjes die ik heb gezien vroeger van vliegen die bij dieren naar binnen waren gekropen, eitjes hadden gelegd waar maden uit kwamen die dan dat beest van binnenuit opvraten. damn, image uploader doet het niet, nou kan ik het niet laten zien.... tja, dan moet je me op mijn woord geloven ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Freud leidde ALLES terug naar sex. Ik word er persoonlijk niet goed van. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
En zoals al gezegd is, meestal zit er nog wat voor je vagina en dan nog... 't is geen groot gapend gat. Lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat daar iets inkruipt of dat iemand daar bang voor is. Ik zou idd eerder bang zijn dat ze in m'n neus kruipen of in m'n oor en dan dus eitjes gaan leggen enz... Daar ben ik overigens ook niet bang voor. Ik vind het gewoon smerige enge vieze beesten. Klaar... |
![]() |
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Wat is je grootste angst? igotpurpleshoes | 82 | 25-03-2010 13:23 | |
Lifestyle |
Fobielifestyle Jimmy Who? | 179 | 15-12-2006 18:11 | |