Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Een distro wat een beetje op windows lijkt?
Linspire of een linux-distro met XPde als windows manager. Citaat:
(en er is genoeg documentatie erover te vinden)
Laatst gewijzigd op 20-11-2005 om 16:23. |
![]() |
||
Houd het maar bij FAT32. Probeer het zelf maar eens te installeren om het te testen. Durf je het niet echt te installeren, kan je ook een virtuele computer gebruiken. Citaat:
Laatst gewijzigd op 20-11-2005 om 16:25. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
okee, en dan dit nog..
als je zelf er geen donder van weet. hoe kun je een onwetend persoon dan uitleggen ermee te werken? linux werkt een stuk anders, en al mag het nog zo simpel gemaakt worden, je zal niet in 1x precies weten hoe je een cd moet fikken of een flash plugin in firefox wil installeren. om maar wat op te noemen. of je moet rap zelf een distro installeren en er mee oefenen. of die persoon is handig om zelf de README te lezen (wat altijd onwaarschijnlijk is) kijk eens op www.linux.org daar vind je wel wat info over apps en distro's. mocht je genoeg lef hebben download dan ook een kernel van kernel.org let wel op, niet iedere distro is hetzelfde... maar ik ken iig geen enkele legale linux distro die bv standaard een java vm heeft. ![]() voor vragen is er google ...of scholieren.com ?
Laatst gewijzigd op 22-11-2005 om 00:13. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() dus je zegt dat als ik me schijf nu in 3 partities heb, en op c: windows wilt zetten, op D; linux en op E;progs voor windows en f: progs voor linux dat dat niej lukt... |
![]() |
||
Citaat:
heeft heeft namelijk geen partities zoals je in windows kent. 1 filesystem, evt meerdere partities. in /usr/bin staan bv alleen maar de programma's.. de bijbehorende data/configuraties staan daar niet. het is zeker mogelijk om je programma's op een andere partitie te zetten maar daar schiet je niet erg veel mee op. wel erg handig is om 2 partities te bruiken onder linux. 1 voor het systeem met alle rommel en wat dan ook. en 1 voor de home directories. op deze manier is ALLE gebruikersdata gescheiden van het systeem. als ik bv debian opnieuw wil installeren, dan gooi ik alles weg op die partitie (behalve eventuele belangrijke configuratie files voor servers). als ik dan opnieuw installeer, zijn AL mn persoonlijke instellingen nog hetzelfde. mn desktop, mn filebrowser, mn wat-dan-ook.
||
Citaat:
De oss versie word niet geleverd met adobe pdf reader en flash macromedia (maar deze kan je zonder problemen erbij installeren). Met (open)Suse kan je ook geen mp3's mee afspelen, maar als je een aantal programma's installeert kan je ze weer afspelen (zie google). @darc Je bent de swap partitie vergeten. ![]() Zoals darc al poste, kan je meerde partities gebruiken voor al je data (des te veiliger). Maar je kan ook werken met twee partities, 1 kleine paritie voor je swap en 1 grote partitie voor je systeem, programma's etc.
Laatst gewijzigd op 22-11-2005 om 19:45. |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als beginners distro raad ik je overigens (K)Ubuntu aan. Zeer beginnersvriendelijk, imho. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Beste Linux-distributie voor een beginner? Verwijderd | 10 | 25-01-2009 07:28 | |
Software & Hardware |
[Alg] Ontwerp van centrale linux topics. freyk | 14 | 06-07-2006 20:18 | |
Software & Hardware |
[Linux] Vragen en onduidelijkheden Krekker | 20 | 19-05-2005 21:04 | |
Software & Hardware |
[Linux] Windows emuleren, programma's SCREAM! | 35 | 12-05-2004 21:48 | |
Software & Hardware |
Lunix 300 keer sneller dan microsoft?? Maradinus | 14 | 07-01-2003 16:08 | |
Software & Hardware |
[Linux] Beginnen met Linux: is Lindows goed? Verwijderd | 25 | 10-11-2002 16:25 |