Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-11-2005, 19:42
Rata
Rata is offline
Beste mensen,

In schooljaar 2004-2005 studeerde ik bestuurskunde in Den Bosch.

In schooljaar 2005-2006 verhuisde ik naar Enschede. Ik schreef me in voor een andere opleiding (PTP), daarom begon ik in het eerste jaar. Alleen deze opleiding beviel totaal niet. Al snel maakte ik een afspraak met de decaan. Binnen een paar dagen zat ik in het 2e jaar van bestuurskunde.

Bestuurskunde in Enschede valt erg tegen, zowel de opleiding als de school kunnen niet tippen aan Den Bosch. Ik heb erg veel spijt van mijn beslissing om naar Enschede te verhuizen. Nu nog teruggaan naar Den Bosch, is niet mogelijk ik heb een huurcontract van een jaar. Verder zie ik de verhuizing me opnieuw vestigen blabla nu niet zitten. Ik wil dit schooljaar in Enschede niet afmaken. Ik wil graag werken, om dit jaar de dingen voor mezelf op een rijtje te zetten. Zodat ik volgend jaar evt. terug kan verhuizen richting Brabant.

Wanneer ik mijn inschrijving beëindig krijg wil ik graag een gedeelte van mijn collegegeld terug. Het gaat ten slotte om een paar honderd euro!

Restitutie van collegegeld krijg je wanneer:
1 Bij afstuderen  dat geldt dus niet voor mij.
2 Bij ziekte of bijzondere familie omstandigheden  dat geldt niet voor mij.
3 Tijdens de propedeuse  nou zát ik in de propedeuse! Maar omdat het niet beviel ben ik terug gegaan naar mijn oude opleiding daar ingestroomd in het 2e jaar.
4 In geval van een “redelijk verzoek” Ik wil me vooral laten uitschrijven omdat ik erg baal van de opleiding en de school. Het is allemaal minder goed dan in Den Bosch. Ik wil niet meer studiefinanciering en collegegeld verspillen. Maar ik vrees dat ik dit niet als geldige reden kan opgeven.

Overigens zit ik sinds 1 november wat betreft de administratie in de 2e klas van bestuurskunde. Verder nog niet helemaal officieel ze hebben nog niet mij propedeuse certificaat.

Zou ik het op de één of andere manier zo kunnen spelen dat ik weer terug ga naar het propedeuse jaar van PTP. En wanneer ik in het propedeuse jaar zit ik daarna stop met de opleiding. Dan ontvang ik nog een gedeelte van mijn collegegeld. Ben ik nu erg hopeloos bezig?Denken jullie dat dat mogelijk is?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-11-2005, 21:23
Tiño
Tiño is offline
Zowel op mijn vorige school(Hogeschool R'dam) als mn huidige(Haagsche Hogeschool) is het volgens mij gewoon zo dat je bij eerder beeindigen van je opleiding je een deel terug krijgt van je collegegeld. lijkt me ook niet meer als logisch. Leg het anders ff voor op school,lijkt me sterk dat ze hte gewoon houden terwijl jij geen onderwijs meer volgt.

succes!
Oud 21-11-2005, 21:25
Storm
Storm is offline
Citaat:
Tiño schreef op 21-11-2005 @ 22:23 :
Zowel op mijn vorige school(Hogeschool R'dam) als mn huidige(Haagsche Hogeschool) is het volgens mij gewoon zo dat je bij eerder beeindigen van je opleiding je een deel terug krijgt van je collegegeld. lijkt me ook niet meer als logisch.
Volgens mij is dat alleen in het eerste jaar zo (iig in Rotterdam) en bij de andere dingen die TS zelf al noemt.

Maar idd, vraag het ff op school...aan de decaan ofzo, die weet dat wel.
Oud 30-11-2005, 12:14
Rata
Rata is offline
Die matige school heeft me niet ingedeeld in de hoofdfase maar in de propedeuse

Dus ik krijg gedeelte van mn collegegeld terug
Met citaat reageren
Oud 30-11-2005, 13:31
Verwijderd
Je hebt blijkbaar mazzel. Punt 4 is een duidelijke restcategorie: een 'redelijk verzoek' ter beoordeling van de instelling. Gewoon even lief vragen dus.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2005, 15:52
Flowtje
Flowtje is offline
Citaat:
Tiño schreef op 21-11-2005 @ 22:23 :
Zowel op mijn vorige school(Hogeschool R'dam) als mn huidige(Haagsche Hogeschool) is het volgens mij gewoon zo dat je bij eerder beeindigen van je opleiding je een deel terug krijgt van je collegegeld. lijkt me ook niet meer als logisch. Leg het anders ff voor op school,lijkt me sterk dat ze hte gewoon houden terwijl jij geen onderwijs meer volgt.

succes!
Offtopic: Jij bent de eerste HHS'er die ik op dit forum ben tegengekomen!
Oud 30-11-2005, 16:31
Tiño
Tiño is offline
Citaat:
Flowtje schreef op 30-11-2005 @ 16:52 :
Offtopic: Jij bent de eerste HHS'er die ik op dit forum ben tegengekomen!
ow grappig, jij ook dan, wat doe je?

ontopic: schoolgeld al terug?
Oud 01-12-2005, 21:56
Flowtje
Flowtje is offline
Citaat:
Tiño schreef op 30-11-2005 @ 17:31 :
ow grappig, jij ook dan, wat doe je?

ontopic: schoolgeld al terug?
Bedrijfseconomie en jij?

Ik denk dat ze haar geld al terug gekregen heeft, anders hadden we vast wel iets gehoord.
Oud 02-12-2005, 15:38
Blubje
Blubje is offline
Ik weet niet of het nog zinvol is, maar:
Is het niet zo dat wanneer je een studiejaar voor 1 februari beëindigt je sowieso een deel van je collegegeld terug krijgt? Of geldt dat alleen in het 1e jaar? Ik dacht altijd namelijk. En aangezien het nog geen 1 feb. is, heb je sowieso recht op teruggave.
Of zit ik nu zomaar wat te zwetsen?
Oud 02-12-2005, 18:59
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Storm schreef op 21-11-2005 @ 22:25 :
Volgens mij is dat alleen in het eerste jaar zo (iig in Rotterdam) en bij de andere dingen die TS zelf al noemt.

Maar idd, vraag het ff op school...aan de decaan ofzo, die weet dat wel.
Bij de Hogeschool Rotterdam is het idd alleen in het eerste jaar dat je zonder bijzondere reden kunt stoppen en je collegegeld kunt terugkrijgen.
Reageren

Regels voor berichten