Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Wat Desecrator bedoeld is dat je een useraccount moet aanmaken zodat de kans op schade zo min mogelijk is. Het heeft nog wel meer voordelen. Bijv. IRCen als root dat hoort niet ivm. de veiligheid (en kan gelukkig meestal ook niet). Kun je hoog of laag springen maar voorbeeldje: in X-Chat is recent een fout gevonden waardoor je remote commando's kunt executen. Makes you think, ehhh...? Want in jouw voorbeeld zou rm -rf /* als user niet veel hebben aangericht maar als root was het een ravage geworden.
||
Citaat:
rm -rf /usr/users/desecrator/temp maar ik doe als root rm -rf / usr/users/desecrator/temp rm zal in dit geval netjes je hele systeem wissen. Daarna klaagt hij dat hij usr/users/desecrator/temp niet kan vinden ![]() -Desecrator
||
Citaat:
Volgens mij is alles dan juist keurig netjes opgeruimd ![]() -Desecrator ------------------ You can tune a filesystem, but you can't tune a fish [Dit bericht is aangepast door Desecrator (29-01-2002).]
||
Citaat:
![]() of mkfs -t vfat /dev/hda in plaats van mkfs -t vfat /hda/hda1 zoals iemand bij mij op school gedaan scheen te hebben ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[Linux] Vragen en onduidelijkheden Krekker | 20 | 19-05-2005 21:04 | |
Software & Hardware |
[besturingssyst.] Win2k met Linux (op SCSI) Verwijderd | 5 | 29-05-2004 09:11 | |
Software & Hardware |
[Linux] Geluid + Basisbeginselen I-brahimovic | 19 | 05-07-2003 10:04 | |
Software & Hardware |
[Linux] Diverse vragen Martin | 6 | 29-03-2003 09:12 | |
Software & Hardware |
[Linux] Discussie over Knoppix en andere Linux distributies Cryptic Winterstorm | 80 | 09-03-2003 21:29 | |
Software & Hardware |
"ik wil met Linux beginnen!" dystopia | 17 | 18-01-2003 23:45 |