Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
en als dat wel zo is vind ik dat een teken van het laken van vertrouwen in de relatie
||
Citaat:
edit: en ook al zoek ie er meer achter, je vriendin heeft ook hersens (hoop ik voor je iig) en da tis degene die je moet vertrouwen als hij wil zoenen ofzo en je vriendin niet, dan gebeurt er ook niks
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Het gaat in dit soort situaties om veel meer dan het vertrouwen hebben in je partner. Ik denk dat het voor een deel ook onzekerheid over jezelf is, de angst dat je partner bij die ander wellicht dingen ziet dat jij bij jezelf mist. Waardoor je je heel onzeker kunt gaan voelen. Of gewoon het simpele feit dat HIJ nu met een ANDER leuke dingen aan het doen is, en niet met jou, zeker als je weet dat die ander een bepaalde interesse in jouw partner heeft. En als je iemand niet kent, weet je ook niet hoe je die persoon in moet schatten en dus wat je kunt verwachten. In feite zijn dit dingen die je je natuurlijk bij iedereen af kunt gaan vragen met wie hij contact heeft, maar in dit geval is het al veel persoonlijker en staat het dichterbij en kan het je dus sneller een rotgevoel geven. Eigenlijk zijn het dus vrij egoïstische redenen die jou een rotgevoel kunnen geven, maar dat is wel een denkwijze die versterkt wordt op het moment dat jij je heel erg hebt gehecht aan een ander en die persoon als het ware helemaal voor jezelf wil houden. En daar ga je dan dus ook voor, wat je een andere manier van redeneren kan geven.
||
![]() |
Citaat:
En is het een vrij egoïstische reden dat je de gevoelens van je partner dus niet meer mee kan nemen in je beredenering. Waardoor je dus verminderde mate in staat ben goed met de situatie om te gaan. Wat je dus zoals bovengenoemd ook meldt als "zijn probleem". Een relatie is geven en nemen, en om een goed spreekwoord te gebruiken. Je doet een ander niet aan wat je zelf ook niet wil. Dus als je zelf met mensen omgaat, mag je anderen dat ook niet verbieden. Je gaat er in een relatie vanuit dat je je partner kan vertrouwen. Kan je dit niet dan is het wijs hier over te spreken. En inderdaad je emoties te uiten over het feit dat JIJ je niet prettig voelt dat de ander met iemand afspreekt. Het is immers niet zijn probleem, maar jou probleem. En daar kan je best samen uit komen. Je moet alleen nooit verwachten dat de ander het zomaar even voor je gaat oplossen, zeker niet als er nog niet gebleken is dat je de ander niet kan vertrouwen. En hij dus in zijn recht staat niet door jou gevoelens beschuldigd te worden.
||
Citaat:
Met in de situatie die hier gesteld werd, ging het om een veel specifiekere soort van contact, namelijk met iemand waarvan bekend is dat die een bepaalde interessse in jou heeft. En dat zorgt er voor dat zo'n contact een heel andere lading met zich meedraagt, wat bepaalde reacties bij je los kan maken. Zeker dus in het geval dat iemand dezelfde interesse in jouw partner heeft dan jijzelf. Dan ontstaat er een soort concurrentie, iets wat bijvoorbeeld ook in het bedrijfsleven voor komt als bepaalde mensen hetzelfde van iemand willen. En zo werkt dat ook in een relatie, op dat vlak zou je iemand het liefste voor jezelf willen houden, ookal is dat een egoïstische keuze. En het idee dat iemand hetzelfde van jouw partner wil als jijzelf, kan door nog heel veel andere factoren soms best als bedreigend worden ervaren, ookal kun je de ander daar nog zo in vertrouwen.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
En door wie of wat die sfeer dan veroorzaakt wordt maakt nog niet eens zo heel veel uit. Alleen al het feit dat die er is, zorgt er voor dat er zich ook een probleem ontwikkeld. En daar moet dan wat aan gedaan gaan worden.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() En nu overal weer een beetje ontopic voordat iedereen ons hier mega-irritant vindt? ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Heel toevallig is het afgelopen week voorgevallen, iemand van msn smste haar of ze misschien zin had om met hem naar de bioscoop en uit eten te gaan. Toen heeft ze dus gezegd dat ze dat niet deed omdat ze al een vriendje had. LIEF HE. ![]() ![]() Maargoed, ik vind het eigenlijk niet meer dan logisch, zelf maak ik ook bewust geen afspraakjes met meisjes, zeker niet in die zin. Ten eerste omdat ik er geen behoefte aan heb. En ten tweede omdat ik dat vind getuigen van weinig respect tegenover je partner. (omg ik zei partner) Dusja.
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Borderline (BL) MisterDJ | 10 | 11-05-2005 06:11 | |
Seksualiteit |