Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-12-2005, 16:55
Nebel
Nebel is offline
Ik ben de laatste tijd ongelovelijk snel emotioneel, ik moet snel huilen en ik word snel verdrietig, ik heb behoorlijk last van stemmingswisselingen. Misschien komt het omdat ik nu moe ben, maar ik heb het eignelijk al een paar maanden. Ik huil soms onverwachts en om de kleinste dingetjes. Ik vind het heel erg vervelend dus misschien weten jullie een oplossing?

Ik ben nog niet aan de pil, daar ga ik volgende week mee beginnen.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 17:26
Verwijderd
Je bent nog niet aan de pil. Ik zou dit dan wel bij de huisarts aankaarten, omdat je van de pil nog meer last kan hebben van je stemming. Ik ken iemand die daar echt een ''emotioneel wrak'' van werd.
Zegt niet dat het altijd hoeft hoor, maar kan dus wel.

Is er verder niks waar je mee zit, problemen ergens, stress ergens??
Anders heb je waarschijnlijk volgende week kerstvakantie. Lekker ontspannen, goed slapen, en niks doen
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 19:06
Christiana
Christiana is offline
Misschien lijd je aan winterdepressies?
Oud 21-12-2005, 19:15
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Christiana schreef op 21-12-2005 @ 20:06 :
Misschien lijd je aan winterdepressies?
Nee. ik had in de zomer al.

Helaas heb ik niet echt vakantie omdat mn examens meteen na de vakantie beginnen . Ik heb het laatste jaar heel veel meegemaakt, maar ik huil dus ook om niets
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 19:19
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik herken het wel. De enige tip die ik je eigenlijk kan geven is zorg dat je uitgeslapen bent. Als je moe bent dan raak je nog sneller van slag en dan raakt alles je. Afleiding kan ook goed helpen.
Oud 21-12-2005, 19:20
Christiana
Christiana is offline
Waarschijnlijk oververmoeid en het grote stress-probleem. Probeer inderdaad zoals hierboven al gezegd wordt goed uit te rusten en vooral, je zo min mogelijk zorgen te maken!
Oud 22-12-2005, 12:24
Verwijderd
Ik heb dat soms ook nog wel, maar vóór ik aan de pil ging veel meer. Bij mij heeft de pil echt geholpen m'n hormonen wat onder controle te krijgen.

Verder goed slapen, zorgen dat je niet te veel stress hebt.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2005, 14:46
colour_of_fire
colour_of_fire is offline
Bij mij helpt de pil ook zeker.. ik ben veel minder emotioneel dan voordat ik aan de pil ging...

Sowieso goed slapen, misschien praten met andere mensen over dingen die je dwarszitten,
verder je schoolstress goed verdelen. Ik werd ook met veel stress van toetsweken bijvoorbeeld erg emotioneel.. toen heb ik het een beetje gepland allemaal en het ging veel beter. Niet teveel dingen op een dag dan, en de dingen over de dag verdelen. Tussendoor dingen doen die je rust geven e die je leuk vindt.
Oud 22-12-2005, 17:14
gurl19
gurl19 is offline
Ik herken dat ook wel.
Ik kan me ook zou vreselijk voelen, en zo 'aanstellen', huilen om niets. En met zowat elk tvprogramma met tranen in de ogen zitten. Ik ben al wel 2 jaar aan de pil dus dat kan het volgens mij ook niet zijn.
Het is niet leuk, hoop dat je er vanaf komt (vermindert) met tips van het topic.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2005, 18:20
Nebel
Nebel is offline
Iedereen bedankt voor de tips
Ik weet alleen niet zo goed hoe ik moet zorgen dat ik niet moe ben, want door alle stress heb ik al een week niet geslapen . Hopen dat het met de pil beter gaat...
Met citaat reageren
Oud 22-12-2005, 18:30
Verwijderd
Citaat:
Sassiefje schreef op 22-12-2005 @ 19:20 :
Iedereen bedankt voor de tips
Ik weet alleen niet zo goed hoe ik moet zorgen dat ik niet moe ben, want door alle stress heb ik al een week niet geslapen . Hopen dat het met de pil beter gaat...
Probeer van die stress af te komen. Dat kan door te praten met iemand, dingen op een rijtje te zetten. Druk neemt dan niet af, maar je kan stress bij jou wel wat wegnemen. 's Avonds rustig aandoen, helemaal buiten die stress staan. Rustig kopje kruidenthee drinken, in bad gaan/warm douchen, dan rustig naar bed gaan en slapen. Mocht dat echt niet lukken, dan is de huisarts geen slecht idee; je hebt echt slaap nodig. Als je niet slaapt, of nauwelijks, kom je jezelf hárd tegen binnenkort. (Dat ben je al aan het doen, denk ik.)

Probeer dus te kalmeren, rustig aan te doen. Als je werkt ofzo, meld je gewoon eens ziek om bij te komen, zet dingen op een rijtje en begin dan weer fris opnieuw.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2005, 20:17
Storm
Storm is offline
Goed slapen idd. En leren met stress om te gaan en te 'ontstressen'. Stress kan ook voor emotionele buien zorgen en daar verander je dan weinig aan behalve door om te leren gaan met die stress.
Oud 22-12-2005, 22:18
Lorelei
Lorelei is offline
Als dit door de stress komt, kom je er met de pil niet van af (zelfs als het effect minder is..) Daarnaast wil ik nog even herhalen wat hierboven gezegd is: de pil kan dingen ook juist veel erger maken.
Oud 22-12-2005, 22:34
Confus1oN
Confus1oN is offline
Citaat:
Storm schreef op 22-12-2005 @ 21:17 :
Goed slapen idd. En leren met stress om te gaan en te 'ontstressen'. Stress kan ook voor emotionele buien zorgen en daar verander je dan weinig aan behalve door om te leren gaan met die stress.
ik zal dat idd ook eens proberen, ik heb zelfde problemen als de topicstartster, alleen kom ik er met de pil niet vanaf
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten