Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2006, 23:08
Verwijderd
Hallo, ik heb een vraagje;

als ik tegenwoordig met msn een mp3 of wma bestand binnenkrijg, krijg ik de melding 'dit bestand is mogelijk onveilig en daarom heeft Windows de toegang geblokkeerd'. Nu kan je dit bestand wel via de verkenner openen, maar soms dan is het bestand ook helemaal niet te vinden in mijn ontvangen bestanden. Wat kan ik hier aan doen zodat Windows zich niet meer bemoeit en ik zelf kan uitmaken wat ik wel of niet onveilig vindt? Bedankt!

Laatst gewijzigd op 05-01-2006 om 23:36.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-01-2006, 23:19
Verwijderd
gewoon niet zo openen maar naar de desbetreffende map gaan
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 23:26
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 06-01-2006 @ 00:19 :
gewoon niet zo openen maar naar de desbetreffende map gaan
Maar vaak zijn ze in die desbetreffende map ook niet te vinden.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 23:36
Verwijderd
dat dus. Het bestand staat dan gewoon niet (althans niet zichtbaar in de map!).
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 00:08
Moonspell
Moonspell is offline
Ik zeg erbij dit is "een" oplossing. Ik zeg niet dat dit de oplossing is I used this one

Succes.

Citaat:
Wat is Preventie van gegevensuitvoering (DEP)?Preventie van gegevensuitvoering (DEP) helpt schade voorkomen als gevolg van een aanval door virussen en andere beveiligingsproblemen waarbij schadelijke programmacode wordt uitgevoerd vanaf geheugenlocaties die uitsluitend bedoeld zijn voor gebruik door Windows en andere programma's. De schade bij dit type aanval ontstaat doordat een of meer geheugenlocaties van een programma worden overgenomen. Vervolgens worden ook andere programma's aangetast en zelfs de informatie over contactpersonen van uw e-mailprogramma.

In tegenstelling tot een firewall- of antivirusprogramma, helpt DEP niet voorkomen dat schadelijke programma's op uw computer worden geďnstalleerd. In plaats daarvan wordt gecontroleerd of uw programma's op een veilige manier gebruikmaken van het geheugen. Hiertoe merkt de DEP-software bepaalde geheugenlocaties aan als "niet-uitvoerbaar", hetzij zelfstandig hetzij in samenwerking met compatibele microprocessors. Als een programma probeert programmacode uit te voeren die schadelijk is of niet afkomstig is van een beschermde locatie, wordt het programma gesloten en wordt u daarvan op de hoogte gesteld.

DEP kan profiteren van software- en hardwareondersteuning. Als u DEP wilt gebruiken, moet Microsoft Windows XP Service Pack 2 (SP2) of hoger, of Windows Server 2003 Service Pack 1 of hoger op uw computer worden uitgevoerd. DEP-software helpt uw computer beschermen tegen bepaalde soorten aanvallen op basis van schadelijke programmacode. Als u ten volle wilt profiteren van de bescherming die DEP kan bieden, moet uw processor "uitvoeringsbeveiliging" ondersteunen. Deze technologie, die gebaseerd is op hardware, maakt het mogelijk geheugenlocaties aan te merken als niet-uitvoerbaar. Als uw processor geen ondersteuning biedt voor DEP op basis van hardware, doet u er goed aan te upgraden naar een processor die wel over voorzieningen voor uitvoeringsbeveiliging beschikt.

Is het veilig een programma opnieuw te starten als DEP het heeft gesloten?

Ja, maar alleen als u DEP ingeschakeld laat voor dat programma. Op die manier kan Windows doorgaan met het detecteren van pogingen programmacode vanuit beveiligde geheugenlocaties uit te voeren en helpen bij het voorkomen van aanvallen. Mocht een programma niet goed werken wanneer DEP is ingeschakeld, kunt u het beveiligingsrisico verminderen door een DEP-compatibele versie van het programma te installeren. Informeer hiervoor bij de uitgever van de software. Klik op Verwante onderwerpen voor meer informatie over wat u moet doen wanneer DEP een programma heeft gesloten.

Het is heel simpel om dat voor een programma zoals MSN uit te schakelen. Je moet dit natuurlijk alleen doen als je zeker weet dat het een veilig programma is. Je doet dat als volgt:

Rechtermuisknop op deze computer--> eigenschappen--> Geavanceerd-->instellingen--> Preventie van Gegevensuitvoering (DEP)

Je klikt de optie: DEP voor alle programma's en services inschakelen, behalve voor de hieronder geselecteerde programma's en je voegt het programma naar keuze (in dit geval MSN) toe. Opnieuw opstarten en klaar!
bron: http://forum.pc-active.nl/viewtopic....d50304b316c334

Laatst gewijzigd op 06-01-2006 om 00:13.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 00:11
Verwijderd
Citaat:
Moonspell schreef op 06-01-2006 @ 01:08 :
Ok Ik (of we ) zal het morgen uitproberen. Iig alvast bedankt
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 00:14
Master HJ
Master HJ is offline
of gewoon een patch downloaden voor je msn. Eerst kijken welke versie je van msn hebt en vervolgens zoeken naar een patch die her en der wel te vinden zijn op verschillende sites.
Oud 06-01-2006, 00:16
Verwijderd
je moet m niet aan klikken in je msn scherm maar gewoon openen via die map... dat bedoelde ik.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 00:23
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 06-01-2006 @ 01:16 :
je moet m niet aan klikken in je msn scherm maar gewoon openen via die map... dat bedoelde ik.
Ja, dat snap ik. Maar vaak is het ook niet in de map te vinden, en dat is nou juist het probleem waar we het over hebben

(daar hebben we het toch over, of niet? )
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 00:27
Verwijderd
Citaat:
shining schreef op 06-01-2006 @ 01:23 :
Ja, dat snap ik. Maar vaak is het ook niet in de map te vinden, en dat is nou juist het probleem waar we het over hebben

(daar hebben we het toch over, of niet? )
zolang je m niet aanklikt in je msn scherm staat ie er hoor
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 00:28
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 06-01-2006 @ 01:27 :
zolang je m niet aanklikt in je msn scherm staat ie er hoor
En daarna niet meer?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 00:30
Verwijderd
Citaat:
shining schreef op 06-01-2006 @ 01:28 :
En daarna niet meer?
dan gaat windows janken dat t niet veilig is dus blokkeert ie m, als je m via msn probeert te openen
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 00:31
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 06-01-2006 @ 01:30 :
dan gaat windows janken dat t niet veilig is dus blokkeert ie m, als je m via msn probeert te openen
Mhh.. ok, zal dan wel eens proberen het bestand te openen via de map voordat ik het via msn heb geprobeerd.
Maar toch blijft het dan lastig.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 00:33
Rieno
Rieno is offline
zijn wel 50.000 patches voor..zoek es op www.mess.be
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 15:10
Verwijderd
ok, ga het proberen thx!
(ja daar hadden we t over)
Met citaat reageren