Advertentie | |
|
![]() |
|
ja
als ik down of stressie ben ga ik eten ![]() ik heb wel zo'n heleboel dingen die logischerwijs op elkaar volgen, oorzaak/gevolg. en ik kan ze niet ontwijken, "eefje, as ge nu uw kamer binnenoopt dan ga je de pc opzetten, ga nou ff in de tuin leren!" werkt niet ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
maar dat je vriendin neit met jou zou willen zoenen heeft opzich niets te maken met het feit dat je geen vertrouwen in mensen hebt. het heeft te maken met het feit dat je geen vertrouwen in jezelf hebt... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik ga me niet inhouden omdat ik bang ben dat ze me uit zouden gaan kunnen lachen.. snap je?? |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ripper
||
Citaat:
Ripper
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hoewel dat laatste bij mij niet zo erg is, toch trek ik me vaak terug. Maar is er in het verleden dan iets ergs gebeurd? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Hmz.. maar dat is allemaal niet echt wat ik bedoel..
Kijk, ik voel liefde gewoon, dat is een bekend gevoel voor mij.. Maar op het moment dat het rot met mij gaat, ben ik ook xtra bang gekwetst te worden.. Dit is al vanaf heel jong.. Daarom heeft mijn eigen geest tegen mijn wil in daar een soort mechanisme voor gemaakt.. dat wanneer ik met kut voel, het gevoel liefde niet ingeschakeld kan worden, zodat er geen mensen zijn om wie ik geef, en er dus ook geen mensen zijn die me kunnen kwetsen.. Dit is dus uit pure zelfbescherming, en het is iets wat ik alleen maar kan accepteren en geen invloed op heb. Het is dus niet iets wat ik WIL en dus niet iets dat logisch is eigenlijk, maar dat automatisch in mijn geest gebeurd.. Ik heb nog niet van iemand iets echt vergelijkends gehoord.. Dat je iets niet doet uit angst, of uit trots of iets dergelijks, maar dat er iets gebeurd, waar je geen invloed op hebt... Dat Mannuz bijv. niet verliefd wordt op meisjes omdat hij niet denkt dat iemand hem leuk kan vinden, dat dit dus automatisch gebeurd zodat hij niet afgewezen kan worden, ookal WIL hij wel verliefd worden.. Ja, Mannuz, ik geef dus maar ff een voorbeeld omdat ik het idee hebt dat men niet echt begrijpt wat ik nu precies bedoel.. Idd zo een beetje als Ripper beschrijft.. dat je je maar helemaal terugtrekt zodat de wereld je niet kan schaden |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb nu een heel laag muurtje, die alleen bepaalde mensen tegenhoud, maar inmiddels zijn er heel wat mensen die wel door het muurtje heen kunnen stappen, alleen moeten ze dan wel steeds even laten zien dat ze te vertrouwen zijn.. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik zelf kan mensen alleen doorlaten na een 'test' ...
één vriendin heeft die 'test' dorstaan na mij in een tijd dat ik haar eigenlijk links liet liggen mij niet te laten vallen, dit heeft haar trouw bewezen.. Een andere vriendin heeft de test door staan door zich heel kwetsbaar op te stellen tegenover mij, te laten blijken dat ze onzeker was of ik haar wel aardig vond en wou steunen en al die dingen.. een andere vriendin heeft de test doorstaan door in huilen uit te barsten en te roepen dat ze echt niet zonder me kon nadat ik haar vertelde dak weleens liever dood dan levend was.. Verder heeft mn vriend mn vertrouwen inmiddels ook van me gewonnen.. en mn ouders hebben hun waarde in de afgelopen week weer eens bewezen, toen je me echt bij elkaar kon vegen, en zij dit hebben gedaan en me weer hebben opgebouwd zeg maar.. En zo merk ik dat mensen in eerste instantie onbewust zo'n 'test' doorstaan, en ik ze daarna makkelijker binnen kan laten, mijn muur kan laten passeren. Maar nog altijd hou IK de macht, en wil ik ze dr niet hebben, komen ze dr niet in.. |
![]() |
|
Ja, dat is waar, maar ik bedoel te zeggen dat ik nooit iemand uit mezelf naar binnen zal laten. Ik vind het wel best zo. Alleen in een vlaag van verstandsverbijstering zal ik iemand toestaan om dichterbij te komen.
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik kan er niet tegen als ik gekwetst word, het raakt me namelijk elke keer harder. Het is dat ik nu absoluut mijn best doe mijn gedachten en gevoelens te ordenen, want anders ben ik zelfs een gevaar voor anderen. Van een mug kan zo een olifant worden; als iemand mij iets aandeed, in welke vorm dan ook, wou ik het wel 10 keer zo hard terug doen (omdat ik het ook zo erg ondervond). Het is heel moeilijk om daar boven te staan en voor jezelf te constateren dat het eigenlijk logisch is hoe dingen gelopen zijn en dat het nutteloos is jezelf er rot en kwaad over te voelen. Maakt niet uit of je nu gekwetst word, doordat mensen je niet accepteren, of je beste vriend / vriendin jou in de steek laat; meestal zit er een logische verklaring achter. Maar ik ben ook dikwijls bang dat wanneer ik in de 'buitenwereld' ben toch weer mijn controle verlies en me laat raken :/ Laatst gewijzigd op 21-06-2002 om 08:21. |
![]() |
|
Iedereen heeft dit hetzij in mindere of meerdere mate.
Het is te vergeiljken met spreekbeurt houden, worden uitgelachen. Daarna ben je bang om spreekbeurten te houden. 2 manieren, ontkennen + rare reacties van jezelf Of teruggaan naar wanneer het gebeurd is, dan weet je waarom je bang bent. Dan voor jezelf iets verzinnen om het vertrouwen terug te winnen. Dus bijvoorbeeld je eerstvolgende spreekbeurt supergoed uit je hoofdleren dat je hem helemaal kent en als je dichtklapt teruggaan waarom je bang bent en wat je allemaal hebt gedaan om erboven op te komen. Je zal zien dat je minder bang bent, mits je je goed voorberreid. Dit is met alles zo, geslagen worden, niet gewenst zijn enz. Pas na de pubertijd kan je er mee omgaan. Daarvoor gebruik je de afweermechanismen opgedaan in je kinder tijd.
|
![]() |
||
Citaat:
je voorbeeld ff weerleggen (eerste post) een vriend van me is niet aantrekkelijk of grappig (tes ene van Maastricht ![]() wij moesten een herbarium maken voor plantkunde, en die mensen van geografie moesten het later afgeven en nu gebruikt een jongen van hen een paar van mijn plantjes terwijl ik het waarschijnlijk moet verbeteren en terug moet afgeven, maar anders was die jongen gebuisd enzo. zelfbehoud? ik overtuig je waarschijnlijk toch ni.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Hoe voel jij je op relationeel gebied? #47 Mariposa | 500 | 04-11-2006 14:53 | |
Liefde & Relatie |
meer levenservaring dan je vriend(in) en daardoor relatieproblemen Verwijderd | 20 | 08-03-2006 20:38 | |
Muziek |
Audiomasochisme Tsasil | 56 | 30-04-2005 01:59 | |
Liefde & Relatie |
schrik om vriend te verliezen -> afstand nemen druiveke | 14 | 07-04-2005 20:05 | |
Liefde & Relatie |
Totaal verschillend Verwijderd | 38 | 11-11-2003 16:46 | |
Psychologie |
Dingen vergeten / verdringen? Nona | 19 | 15-08-2003 21:54 |