Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
De paus is niet bijbels gegrond, niemand kan Jezus vervangen. Wel ironisch is dat Jezus in armoede rondzwierf en de paus in een erg mooi en rijk versierd vaticaan zit. Iedere gelovige is heilig; 1 Petr 1:15 maar gelijk Hij, die u geroepen heeft, heilig is, wordt (zo) ook gijzelf heilig in al uw wandel; Heilige Geest is goed Heilige aanbidding en al die beelden; Ex 20:3 Gij zult geen andere goden voor mijn aangezicht hebben. 4 Gij zult u geen gesneden beeld maken noch enige gestalte van wat boven in de hemel, noch van wat beneden op de aarde, noch van wat in de wateren onder de aarde is. 5 Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen; want Ik, de HERE, uw God, ben een naijverig God, die de ongerechtigheid der vaderen bezoek aan de kinderen, aan het derde en aan het vierde geslacht van hen die Mij haten, 6 en die barmhartigheid doe aan duizenden van hen die Mij liefhebben en mijn geboden onderhouden.
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
En voor de rest dank je wel ![]()
|
![]() |
||
Citaat:
Voor de rest: kleine moeite ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
Katholieken zien zichzelf volgens mij graag als gezellige mensen die van genieten houden. Dat ze het vinden zorgt er automatisch al voor dat ze het worden ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
In Napels aanbidden ze wel degelijk een heilige, ik geloof st. Januarius, zodat hij over de stad zal waken. God wilt echter dat je Hem alleen aanbid. Mat 4:10 Toen zeide Jezus tot hem: Ga weg, satan! Er staat immers geschreven: De Here, uw God, zult gij aanbidden en Hem alleen dienen. Op 19:10 En ik wierp mij neder voor zijn voeten om hem te aanbidden, maar hij zeide tot mij: Doe dit niet! Ik ben een mededienstknecht van u en uw broederen, die het getuigenis van Jezus hebben; aanbid God! Want het getuigenis van Jezus is de geest der profetie.
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
1. Gij zult geen andere goden voor Mijn aangezicht hebben. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
En weg is je geloofwaardigheid ![]()
||
Citaat:
![]() Edit: Ik ben trouwens blij dat je dit topic weer even omhoog haalt ![]()
||
Citaat:
![]()
||
de bijbel zegt dat alleen het geloof en niet de werken meespelen in het bereiken van de zaligheid. en ik zou ook graag goede werken doen en dan wel in de hemel komen, het komt bovendien leuk over, maar het is niet zo. huh.
get seriously, blood fire rage, ik wil de interpretatievermogens niet ontkennen, maar ik heb dat nog nooit zo gehoord van een katholiek, enig idee hoe dat dan wel goed te verklaren valt? hoe gaan katholieken daar dan (oa) mee om? voor de duidelijkheid Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
edit: ik ben protestants
|||
Citaat:
Citaat:
Volgens dat stukje kun je volgens een zeer voor de hand liggende interpretatie ook op maken dat je überhaupt geen gesneden beelden mag maken van iets dat in de hemel, op aarde en in het water bestaat, en die gesneden beelden niet mag aanbidden. Dat is namelijk letterlijk wat er staat ![]()
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Het ging om deze stelling: Citaat:
![]() Oprechte excuses kerel.
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
deuteronomium 16 Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
De enige reden waarom de RKK geen 'terroristische splintergroepering' genoemd kan worden is omdat ze er eerst waren.
||
Citaat:
Nou ja, er zijn niet voor niets een paar honderd jaar aan 'heroic feats of conscience' aan vooraf gegaan voordat de katholieken aan die uitleg kwamen ![]() Het neemt niet weg trouwens dat uit het door jou eerder gequote stukje ook opgemaakt kan worden dat je helemaal geen beelden mag snijden die iets voorstellen.
||
Citaat:
De jarenlange vervolging, marteling en verbranding van ketters is geen argument. De mensen die protestants werden waren daarvoor over het algemeen katholieken die echt geen wraak hoefden nemen op de heksenverbrandingen. Klopt ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Nu heb ik hierbij vastgesteld dat niemand die zelf ooit een beeld gesneden heeft (of een gesneden beeld aanschouwt heeft en het niet zondig gevonden heeft) ooit nog over katholieken mag zeuren dat ze zich niet aan de bijbel houden met hun heiligen-beelden-verering.
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Democratisering in het Midden Oosten Joostje | 177 | 25-05-2011 10:40 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
geloof, hoop, liefde Gerlinda | 126 | 12-05-2009 06:32 | |
Literatuurbesprekingen Verwijderd | 17 | 15-07-2004 15:06 | |
[stelling] Rooms-Katholicisme: het celibaat moet afgeschaft worden Gatara | 10 | 15-01-2003 21:01 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Christenunie... DJ Incompetent | 59 | 28-03-2002 18:28 | |
Rooms Katholicisme / Protestantisme Thomas | 10 | 08-01-2002 22:16 |