Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En wat dat liegen betreft: ik denk dat dit toch de 'prijs' is die je betaalt voor de manier waarop jullie wat kregen. Je kent een hele slechte kant van hem: hij heeft z'n vorige vriendin bedrogen, weliswaar met jou, maar dat laat nu z'n nadelen zien. Je weet nu dat ie in staat is om vreemd te gaan en te liegen. Dus ik zou me dan ook ontzettend onzeker voelen, aangezien hij er dus ook toe in staat kan zijn bij jou. Praat er met hem over: als jullie relatie echt goed is, zal hij begrijpen dat je hier onzeker over bent, want je hebt er alle reden toe. En probeer hem toch steeds iets meer te vertrouwen. Want als je hem alleen maar wantrouwt, doet dat jullie geen goed denk ik. Het is aan jezelf of je hem ooit echt gaat vertrouwen, maar werk er in ieder geval wel aan om dat vertrouwen te krijgen. En laat hem dat vertrouwen ook winnen. Succes ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Zijn vader was geen goed rolmodel en dus handelt hij zonder enige integriteit in zijn omgang met vrouwen. Ik geloof werkelijk niet dat jij dit gebrek aan opvoeding goed kan maken in korte tijd. Geloof je dat zelf wel? Dat je zo'n heilzame werking op zijn karakter hebt? Je doet er goed aan hem niet te vertrouwen. Overigens gaat vreemdgaan niet zomaar, ineens .. Je kan het natuurlijk rationaliseren met verklaringen als 'hij was dronken' en dergelijke onzin, maar uiteindelijk hangt het niet zozeer af van situationele factoren, maar komt het aan op zijn karakter. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dus je kan jezelf afvragen, wil je je geregeld moeten afvragen of ie je gaat bedriegen...want dat kan nu zijn en blijkbaar over 6 jaar nog... Ik denk niet dat die onzekerheid zo makkelijk omkeerbaar is... Of je gaat er mee door en leeft ermee en neemt dat risico voor lief. Je verwachting is namelijk degene die roet in het eten gooit - niet de verwachting dat hij vreemdgaat, maar de verwachting dat je denkt hem ineens monogaam te kunnen maken... En als je instaat bent met zo iemand een relatie te hebben, lijkt me er geen probleem...
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Wat dat zegt over haar zijn relatie met haar, weten wij natuurlijk niet, maar ze weet wel dat hij eerder de fout heeft gemaakt om vreemd te gaan. Wat ze daar vervolgens mee doet, moet ze helemaal zelf weten natuurlijk.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je rationaliseert zijn gebrek aan integriteit voortdurend.. maar ja goed..waarom voel je je nou ongemakkelijk hierbij? Omdat je diep van binnen weet dat het een kwestie van tijd is tot hij een ander meisje pakt..of hij je nou kwijt wil of niet. |
![]() |
|
![]() |
Ik sta helemaal achter Smokin' zijn woorden. Iemand kan ervoor kiezen om vreemd te gaan of niet. Ik zou bijvoorbeeld niet vreemd kunnen gaan, ook al zou mijn relatie slecht gaan. Aangezien hij in zijn eerder relatie daar wel voor gekozen heeft, denk ik best wel sterk dat hij het weer gaat doen. Waarom ik dat nog meer denk, is omdat het geen goede basis is waaruit jullie relatie is begonnen.
Ik merk in je voorgaande antwoorden dat je heel erg in verdediging gaat. Logisch, want je bent verliefd op hem en wilt de goede kanten van hem zien. En hij zal vast wel goede kanten hebben. Je zegt dat hij lief is, dat jullie goed kunnen praten, dat hij heeft gehuild omdat hij jou niet kwijt wil.. Maar vergeet niet dat deze vreemdgangers heel sneaky te werk kunnen gaan. De vraag ligt nu bij jou of jij kan leven in die onzekerheid met de kans dat hij weer een misstap begaat of al is begaan.. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Daarnaast kan je net als zijn ex juist door zin gedrag over 2 jaar ook zo afhankelijk en claimerig worden. Het vrij laten van hem klinkt nu als een leuke optie, maar uiteindelijk heb je behoefte aan zekerheid. Op dit moment heb je die dus niet en ik vraag me af of je die op dit vlak uberhaupt gaat krijgen... Ik vind het typisch dat de schuld indirect bij zijn ex wordt gelegd, omdat ze zo claimerig was. Als dat werkelijk ertoe deed had hij het allang uitgemaakt. Derde punt, volgens mij leidt overspel tot meer aandacht voor de partner door schuldgevoel...
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik geef je gelijk dat je hem het voordeel van de twijfel geeft, iedereen verdient een tweede kans. Maar je maakt het jezelf wel heel erg moeilijk op deze manier. Hij zou trouwens hetzelfde over jou kunnen denken. Jij had er tenslotte ook geen problemen mee om een bezette man te verleiden/verleidt te worden door hem. |
![]() |
|
Verwijderd
|
haha jawel lijkt me wel erg vervelend hoor
![]() ach, je wist wie je in huis haalde.. dat hij al zovaak is vreemdgegaan betekent niet dat hij het bij jou ook zal flikken je kan niks doen.. telkens meegaan als hij uitgaat enzo is echt een nono.. dan word je zon zeurvriendin als die echt zon casanova is, lukt het hem toch wel vroeg of laat enige wat je kan doen is elke keer bidden ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik heb jullie reacties allemaal heel goed doorgelezen, en een week na zitten denken over mijn probleem. Ik heb hem ook een week niet gezien omdat hij op vakantie was, dus ben niet beinvloed door wat hij te zeggen had.
Ik sta op het punt om er een eind aan te maken. Ik zit in een stadium in mijn leven dat ik me hier geen zorgen om moet hoeven maken, en dat studie even voor gaat. Ik heb zelf het idee dat het inderdaad een kwestie van tijd is, eerdat hij weer met een andere meid in bed beland. Als ik het nu afsluit heb ik een fijne tijd gehad, en kan ik er met goede herinneringen op terug kijken. Wat velen van jullie ook al zeiden, is dat iemand niet kwijt willen geen garantie is voor niet meer vreemdgaan. Als je echt iemand niet kwijt wilt, dan ga je over je daden liegen, en dat liegen komt voort uit pur egoisme. Het zou inderdaad wat anders zijn als hij had gezegd ik zou je nooit willen kwetsen maar zelfs dat zou hij kunnen opvatten als als ik wat uitvreet moet ik over mijn daden zwijgen. Ik denk dat hij hier erg goed toe in staat zou zijn, en ik wil niet het domme eendje zijn wat erin trapt. Officieel kan ik heb niets verwijten, het enige wat ik hem meegeef als tip, is zijn toekomstige vriendin niet in te lichten over zijn verleden, tenzij hij haar de volle 100% van vertrouwen kan geven dat hij haa rnooit zal bedriegen.... nou...het einde van een triest verhaal....ik zal hem missen...maar dat gemis gaat over...en uiteindelijk dat vreselijke gevoel van onzekerheid en wantrouwen ook... liefs trin
|
Als je er zelf niet meer in een relatie kan geloven en je na veel nadenken zeker weet dat je ermee op wilt houden moet je dat gewoon doen. Onzekerheden zijn niet leuk, en wantrouwen is ook niet iets waar jij of hij wat aan heeft. Hoewel je niet weet of hij al wat heeft gedaan bij een ander meisje voel je al aan dat je jezelf niet meer wilt inzetten voor deze relatie.
Ik zou zeggen: voel jezelf niet schuldig als je het uit wilt maken, misschien voel je jezelf wel rot de dagen/weken erna ( i did ![]() Medelijden met hem (hij zal je wel terug willen) en jezelf (je vindt echt wel een betere) moet je niet hebben. Een besluit is een besluit, blijf daar ook bij. Uitmaken dus, en contact op 0 Laatst gewijzigd op 26-02-2006 om 01:26. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Je vertrouwt hem eigenlijk niet.
Wat heb je daar nu aan? Hoe kun jij helemaal eerlijk tegen hem zijn/ helemaal jezelf zijn (zonder make-up, natgerend whatever) als je constant denkt dat hij vrij snel naar een ander meisje gaat? dan moet je constant hoge eisen en in topvorm bij hem zijn. Dat lijkt mij geen reeële werklijkheid.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar aan de andere kant vind ik wel dat je er vrij koeltjes over nadenkt. Als ik enorm verliefd ben zou ik nogal wat moeite hebben met iemand zomaar te dumpen terwijl diegene eigenlijk nog niks gedaan heeft. (Aan de andere kant, ik zou ook niet met diegene in bed duiken als die nog een vriend(in) heeft .. en ik zou zeker niet een relatie beginnen met diegene voordat ik hem kan vertrouwen dat die niet vreemd gaat) |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Verhaal (toch nog verder gegaan) vleermuismaatje | 2 | 28-09-2005 18:35 | |
Verhalen & Gedichten |
De ondraaglijke lichtheid van Zwart Reynaert | 7 | 01-03-2005 21:57 | |
Verhalen & Gedichten |
Winnaar verhalenwedstrijd: Kleine, groene beestjes en het vergaan van de aarde. Verwijderd | 13 | 03-12-2003 14:04 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: Nooit meer vakantie Vlooienband | 0 | 01-10-2003 14:31 | |
Verhalen & Gedichten |
verhalenwedstrijd: Kleine, groene beestjes en het vergaan van de aarde Vlooienband | 0 | 01-10-2003 14:30 | |
Liefde & Relatie |
me liefje gaat bijna op vakantie.........wat ben ik onzeker......help :( HelpMePlease | 15 | 25-07-2002 20:03 |