Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-02-2006, 08:14
Orpheo
Orpheo is offline
ff een polletje:

wie oh wie gaan er naar the darkness, 26 maart? (of 23, ik weet t niet meer zo snel...)

ik wil in principe wel, maar t kost echt teveel om in je eentje er naar toe te gaan

btw: wie weet het voorprogramma??
Advertentie
Oud 23-02-2006, 08:32
FaZ
FaZ is offline
is het goedkoper als je met zijn 2-en gaat dan?
Oud 23-02-2006, 08:35
Verwijderd
ik moet die nieuwe cd nog eens checken, moet echt een belachelijk goede productie zijn. muziek heb ik verder niet veel mee, wel eens live gezien en ik was niet echt onder de indruk.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 08:36
Orpheo
Orpheo is offline
Citaat:
FaZ schreef op 23-02-2006 @ 09:32 :
is het goedkoper als je met zijn 2-en gaat dan?
was t maar zo, groepskorting

nee, ff serieus; zou jij in je eentje dan naar zo'n gig gaan? ik heb t gedaan naar zakk wylde, omdat die kerel gewoon pure 0wnage is. maar toch, ik zou t nie graag overdoen pitten met vreemden is niet echt superchill...
Oud 23-02-2006, 08:39
idontcare
idontcare is offline
op lowlands 04 gezien geloof ik. was wel leuk en gezellig allemaal maar hoef ze niet nog een keer te zien
Oud 23-02-2006, 08:39
Orpheo
Orpheo is offline
Citaat:
Fake schreef op 23-02-2006 @ 09:35 :
ik moet die nieuwe cd nog eens checken, moet echt een belachelijk goede productie zijn. muziek heb ik verder niet veel mee, wel eens live gezien en ik was niet echt onder de indruk.
de plaat is inderdaad ziekelijk goed geproduceerd. ik heb m al minstens 75 keer beluisterd (geen grapje) en ik hoor iedere keer nieuwe dingen.

live vond ik ze bij lowlands 2004 meesterlijk; overgooien van plectra, megagoeie show, justin die nog geen papzak was. lache

btw, als je het hebt over goeie productie: deze plaat is net zo gelaagd (en geSlaagd!) als a night at the opera. t schijnt dat the darkness heel veel productie-technische inspiratie heeft gehaald uit queen.
Oud 23-02-2006, 08:44
DeadNation
DeadNation is offline
Feel the Darkness.
Oud 23-02-2006, 08:57
Verwijderd
Citaat:
Orpheo schreef op 23-02-2006 @ 09:39 :
de plaat is inderdaad ziekelijk goed geproduceerd. ik heb m al minstens 75 keer beluisterd (geen grapje) en ik hoor iedere keer nieuwe dingen.

live vond ik ze bij lowlands 2004 meesterlijk; overgooien van plectra, megagoeie show, justin die nog geen papzak was. lache

btw, als je het hebt over goeie productie: deze plaat is net zo gelaagd (en geSlaagd!) als a night at the opera. t schijnt dat the darkness heel veel productie-technische inspiratie heeft gehaald uit queen.
Dat komt waarschijnlijk ook omdat het geproduceerd is door de producer van Queen . Ik ben niet zo fan van dat hele gelaagde, wat rauwer is vaak mooier. Er zijn voor bepaalde nr's meer dan 8000 (!) gitaartracks gebruikt, tamelijk overdreven maar ook wel weer erg kunstig.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 09:50
DeadNation
DeadNation is offline
8000? Dat lijkt me een promotionele grap....
Oud 23-02-2006, 10:01
timp
timp is offline
dat kan makkelijk als je zo'n muur van boxen gebruikt als in die ene clip!
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 10:06
Verwijderd
Citaat:
DeadNation schreef op 23-02-2006 @ 10:50 :
8000? Dat lijkt me een promotionele grap....
Bij nader inzien lees ik nu dat dat voor het complete album was, per nr gebruikte ze ca 1000 tracks wat nog belachelijk veel is natuurlijk. Roy Thomas Baker vertelt dat in een interview met Sound on Sound. Verder zijn er ook ongeveer 400 rollen multitrack tape aan opgegaan en zijn ze een vol jaar met het album bezig geweest.

Het zou mijn aanpak niet wezen, maar het resultaat mag er zijn. Feit blijft dat de muziek me verder niets doet maar toch.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 11:03
DeadNation
DeadNation is offline
Belachelijk. Ik zal de productie waarschijnlijk kut vinden.
Oud 23-02-2006, 11:17
enema abortion
enema abortion is offline
Geniaal! Waar spelen ze eigenlijk? Ik wil die band wel zien!
Oud 23-02-2006, 11:32
Orpheo
Orpheo is offline
ze spelen in de heineken music hall. en idd, 8000 tracks? beetje overdreven. wellicht in totaal. als je nagaat dat bij t nummer 'love is only a feeling" in het acoestische stukje, dan al 12 tracks voor gitaar alleen gebruikte, dan is wellicht 8000 over de hele plaat geen raar idee.
Oud 23-02-2006, 12:17
DeadNation
DeadNation is offline
Het is onzinnig. AC/DC deed dat ook niet en die platen klinken briljant. Vooral de gitaarsound op back in black.
Oud 23-02-2006, 12:20
Verwijderd
het is ook wel bullshit idd, ik ben wel voorstander van controversieele opname/productie methodes maar dit is een beetje onzinnig. op een bepaald punt voegt het ook niets meer toe.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 12:34
DeadNation
DeadNation is offline
Een gitaartrack 1 op 1 kopieeren en eindeloos over elkaar heengooien heeft al weinig zin. Of tracken ze die partijen gewoon echt 12x?
Oud 23-02-2006, 12:39
enema abortion
Bolt Thrower speelt alle gitaarpartijen altijd twaalf keer over elkaar heen in. Dus niet copypasten maar 12x hetzelfde inspelen. Want dan krijgen ze het gitaargeluid dat ze willen. Zeggen ze.

David Kankerherrie er is een Sleep shirt naar mij onderweg!
Oud 23-02-2006, 12:49
Fat_Bastard
Fat_Bastard is offline
Citaat:
enema abortion schreef op 23-02-2006 @ 13:39 :
David Kankerherrie er is een Sleep shirt naar mij onderweg!
Ja, iemand die Volume One shared op slsk? Een van de vetste stoner rock bands ooit.
Oud 23-02-2006, 12:53
Orpheo
Orpheo is offline
voegt het niets meer toe.... right.

ik geef je ff een paar platen die ziekelijk veel gedubt zijn, maar echt grandioos klinken.

Physical graffiti (moet ik nog de artiest noemen? ok...led zeppelin)

A night at the opera (queen)

their satanic majesties request (Rolling stones)

led zeppelin 4

presence (led zeppelin, vooral achilles last stand)

die platen zijn zo zwaar gemasterd en geproduceerd, niet normaal. en TOCH klinken ze grandioos...

oh ja, voor de twijfelaars onder ons die t niet geloven. draai maar eens bohemian rapsody. die heeft een stuk of 40 tracks tegelijk lopen. en die klinkt toch ook niet kut?
Oud 23-02-2006, 12:55
Orpheo
Orpheo is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 23-02-2006 @ 13:34 :
Een gitaartrack 1 op 1 kopieeren en eindeloos over elkaar heengooien heeft al weinig zin. Of tracken ze die partijen gewoon echt 12x?
soms, hoeft niet. sommige bands dubben het exact hetzelfde soms meerdere partijen.

randy rhoads bv dubde het 2 keer. soms vaker. maar exact dezelfde partij. is ook wel handig als enig gitarist in de groep. ook leuk als je bv als enig gitarist 2 lead partijen wilt en 2 solo's door elkaar heen wilt laten lopen. dan dub je t al 4 keer. en als je dat dan ook nog eens stereo wilt zonder een, bijvoorbeeld echoplex of whatever, dan speel je het dus dubbel in. hoppa, 8 partijen! dus zo raar is het niet hhoor, 12 partijen.
Oud 23-02-2006, 12:58
Fat_Bastard
Fat_Bastard is offline
40<1000
Oud 23-02-2006, 13:00
Metal
Metal is offline
geniale band, ben ik sinds kort achter.
Oud 23-02-2006, 13:07
Orpheo
Orpheo is offline
Citaat:
Fat_Bastard schreef op 23-02-2006 @ 13:58 :
40<1000

NEE!!!!! MEEN je niet!!!

had ik echt niet gedacht..

wellicht zijn er 1000 tracks in die hele plaat, of voor die ene song in totaal??
voor een bepaald nr kan ik t me wel vorostellen. daar hebben ze even een volledig koor en symfonieorkest gebruikt. dan nog de eigen band, dubs, achtergrond zang van band... moah, 500 is zeker haalbaar! JA ik weet, 500<1000
Oud 23-02-2006, 13:11
Verwijderd
Citaat:
DeadNation schreef op 23-02-2006 @ 13:34 :
Ze dubben elke keer over nieuw solo's ed erin, er zullen vast wel wat 1 op 1 kopieen tussenzitten met een delay erop om de riffs te dubbellen enzo maar ik geloof dat het grootste deel echt toevoegingen waren.

@Orpheo:

Met niets meer toevoegen bedoel ik dat de gemiddelde beluisteraar van die plaat niet hoort of er 100 tracks zijn gebruikt of 120 tracks maar dat het wel veel meer geld en tijd kost en het dus maar de vraag is of het de moeite waard is. Producers, mix/opname/mastering engineers zijn vaak enorme audiofielen die hameren op bepaalde methodes/toepassingen/technieken/apparatuur waar uiteindelijk de "gemiddelde" luisteraar niets van meekrijgt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-02-2006, 13:17
Orpheo
Orpheo is offline
Citaat:
Fake schreef op 23-02-2006 @ 14:11 :

@Orpheo:

Met niets meer toevoegen bedoel ik dat de gemiddelde beluisteraar van die plaat niet hoort of er 100 tracks zijn gebruikt of 120 tracks maar dat het wel veel meer geld en tijd kost en het dus maar de vraag is of het de moeite waard is. Producers, mix/opname/mastering engineers zijn vaak enorme audiofielen die hameren op bepaalde methodes/toepassingen/technieken/apparatuur waar uiteindelijk de "gemiddelde" luisteraar niets van meekrijgt.
ik waag dat te betwijfelen. dat is namelijk dezelfde aanneming als dat de 'gemiddelde' luisteraar niet het verschil zou horen tussen een CD en de glassmaster. zeker wel dus. voor ik begon met audio, studiotechniek en opnames, toen was ik ook maar een gemiddeld conservatoriumstudentje zonder idee van waar het om ging in de audiobusiness. tot ik een studiobaas ontmoette, en het me eventjes liet horen.

dat is het zelfde als dat je t verschil duidelijk hoort (op plaat nog erger) tussen een boss metalzone overdrive (gewoon een digitaal apparaat) tegenover een lekkere JCM800 2203 die echt over zijn nek gaat, of het verschil tussen een hammond en een keyboard. je hoort t. een luisteraar zonder kennis van zaken hoort t verschil wel, maar weet niet wat het verschil is.
Oud 23-02-2006, 13:24
Verwijderd
Citaat:
enema abortion schreef op 23-02-2006 @ 12:17 :
Geniaal! Waar spelen ze eigenlijk? Ik wil die band wel zien!
Zo cool is het live niet, heb ze op lowlands bekeken.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 13:24
Verwijderd
Citaat:
Orpheo schreef op 23-02-2006 @ 14:17 :
ik waag dat te betwijfelen. dat is namelijk dezelfde aanneming als dat de 'gemiddelde' luisteraar niet het verschil zou horen tussen een CD en de glassmaster. zeker wel dus. voor ik begon met audio, studiotechniek en opnames, toen was ik ook maar een gemiddeld conservatoriumstudentje zonder idee van waar het om ging in de audiobusiness. tot ik een studiobaas ontmoette, en het me eventjes liet horen.

dat is het zelfde als dat je t verschil duidelijk hoort (op plaat nog erger) tussen een boss metalzone overdrive (gewoon een digitaal apparaat) tegenover een lekkere JCM800 2203 die echt over zijn nek gaat, of het verschil tussen een hammond en een keyboard. je hoort t. een luisteraar zonder kennis van zaken hoort t verschil wel, maar weet niet wat het verschil is.
Over dat laatste gedeelte ben ik het eens, die distortions en dat keyboard en die hammond maar het eerste gedeelte is echt bullshit. Die vergelijking met die glassmaster en de gewone cd trekt totaal niet op bovenstaande vergelijking.

De gemiddelde luisteraar die thuis over zijn plastic kenwood hifi setje hoort dat verschil echt niet. Ik doe zelf ook veel studio werk en ik hoor verschillen omdat ik me daar voor interesseer. De gemiddelde luisteraar hoort meestal het verschil tussen een mp3'tje of een "normale" cd nog niet eens, zeker niet over de appartuur waarover de "gemiddelde" luisteraar beschikt.

Plus het feit dat dat productie-gegeil niet persee bijdraagt aan een goede plaat, ik kan genoeg voorbeelden noemen die een ronduit smerige productie hebben maar juist daardoor briljante platen zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 13:28
Orpheo
Orpheo is offline
Citaat:
Fake schreef op 23-02-2006 @ 14:24 :
Over dat laatste gedeelte ben ik het eens, die distortions en dat keyboard en die hammond maar het eerste gedeelte is echt bullshit. Die vergelijking met die glassmaster en de gewone cd trekt totaal niet op bovenstaande vergelijking.

De gemiddelde luisteraar die thuis over zijn plastic kenwood hifi setje hoort dat verschil echt niet. Ik doe zelf ook veel studio werk en ik hoor verschillen omdat ik me daar voor interesseer. De gemiddelde luisteraar hoort meestal het verschil tussen een mp3'tje of een "normale" cd nog niet eens, zeker niet over de appartuur waarover de "gemiddelde" luisteraar beschikt.

Plus het feit dat dat productie-gegeil niet persee bijdraagt aan een goede plaat, ik kan genoeg voorbeelden noemen die een ronduit smerige productie hebben maar juist daardoor briljante platen zijn.
nee, dat laatste, daar ben ik het voor 100% mee eens.

de gemiddelde luisteraar zal inderdaad het verschil tussen een cd'tje en de glassmaster inderdaad niet horen als hij het speelt op zijn plastic kenwood hifi setje, zoals je dat zo mooi verwoord. maar laat 'm een keer het horen op een goeie installatie, ik denk bv even aan denon, en das dan nog een middelmatige (tegenover dat ding dat we in de studio hadden), dan hoort ie t echt wel. tis net als met bier; je moet een keer even een goed biertje hebben, en dan blijf je voor de rest van je leven van de pils af (tenzij het een kwestie van leven of dood is)
Oud 23-02-2006, 13:42
Verwijderd
Ik kan er nog wel ff over doorgaan maar het lijkt me niet handig dat in dit topic te doen Open anders een topic over dat onderwerp, dan kunnen we daar verder.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 13:45
Carn
Carn is offline
je hoort dat "aantal" tracks iig niet terug ;P
Oud 23-02-2006, 14:06
enema abortion
Oh en David, zelfs met Eye of Judgement hebben we nrs opgenomen waar zeker een stuk of 8 gitaartracks op staan!
Oud 23-02-2006, 14:09
Verwijderd
hup en weer wat scenepoints down the drain Jasper.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 14:17
antigone
antigone is offline
ik vind ze verschrikkelijk kut
zal wel aan mij liggen
Oud 23-02-2006, 14:27
Carn
Carn is offline
Citaat:
antigone schreef op 23-02-2006 @ 15:17 :
zal wel aan mij liggen
ik heb het idee van wel ja
Oud 23-02-2006, 14:49
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
zal wel aan mij liggen
nee hoor
Oud 23-02-2006, 14:50
Nighttime Bird
Nighttime Bird is offline
Fuck purism. Hoe gaaf kunnen platen zijn die barsten van de lagen en details. Soms net zo gaaf als platen die oersimpel zijn opgenomen. Maar als een plaat veel lagen en details heeft vind ik dat echt een plus.
Oud 23-02-2006, 14:51
Nighttime Bird
Citaat:
zal wel aan mij liggen
Citaat:
Escapism schreef op 23-02-2006 @ 15:49 :
nee hoor
Oud 23-02-2006, 15:02
antigone
antigone is offline
phew

ik las queen en led zeppelin

vooral die laatste kan ik zeer goed waarderen
Oud 23-02-2006, 15:12
Escapism
Escapism is offline
queen is ook gaaf.
the darkness is het niet waard om ook maar in de schaduw van queen te staan.
Oud 23-02-2006, 15:23
Orpheo
Orpheo is offline
Citaat:
Escapism schreef op 23-02-2006 @ 16:12 :
queen is ook gaaf.
onderschat die kerels niet. vooral justin (zanger) kan echt verdomd goed gitaarspelen. al lijkt het allemaal kinderspel en grappig en jolijt, het is wel degelijk een serieuze aangelegenheid. ik denk dat the darkness een heel eigen koers gaat varen met een blik op de ouwe tijd, en wel die ouwe tijd in ere laten. ik vind dat ze daar tot nu toe heel erg goed in slagen
Oud 23-02-2006, 15:26
Verwijderd
ik krijg de kriebels van de zanger en de muziek dus nee ik ga niet
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 15:31
3C!
3C! is offline
Nein.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 15:48
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Orpheo schreef op 23-02-2006 @ 16:23 :
onderschat die kerels niet. vooral justin (zanger) kan echt verdomd goed gitaarspelen. al lijkt het allemaal kinderspel en grappig en jolijt, het is wel degelijk een serieuze aangelegenheid. ik denk dat the darkness een heel eigen koers gaat varen met een blik op de ouwe tijd, en wel die ouwe tijd in ere laten. ik vind dat ze daar tot nu toe heel erg goed in slagen
kunnen spelen =/= mooie muziek
Oud 23-02-2006, 16:31
Nighttime Bird
Citaat:
Orpheo schreef op 23-02-2006 @ 16:23 :
onderschat die kerels niet. vooral justin (zanger) kan echt verdomd goed gitaarspelen.
Dus?

En er is niemand die heeft gezegd dat ze niet kunnen spelen hoor.
Oud 23-02-2006, 18:14
Orpheo
Orpheo is offline
ik had t over dit:

Citaat:
Escapism schreef:
queen is ook gaaf.
niet of het mooi of niet mooi is...
Oud 23-02-2006, 19:15
Verwijderd
Citaat:
zal wel aan mij liggen
Citaat:
Escapism schreef op 23-02-2006 @ 15:49 :
nee hoor
Citaat:
Nighttime Bird schreef op 23-02-2006 @ 15:51 :
nee hoor
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 20:17
DeadNation
DeadNation is offline
Lul maar een end raak, maar 1000 tracks voor een album is gewoon bespottelijk.
Oud 23-02-2006, 20:47
Escapism
Escapism is offline
[QUOTE]Orpheo schreef op 23-02-2006 @ 19:14 :
ik had t over dit:

[quote=Escapism] queen is ook gaaf.
Citaat:

niet of het mooi of niet mooi is...
dat maak jij er dan weer van. maar ik had het dus wel over mooi en niet mooi.
Oud 23-02-2006, 20:49
Carn
Carn is offline
ach ja. Instrumentbeheersing lijkt wel een taboe tegenwoordig. Nog even en de hele wereld is verzadigd met randdebielen die op een gitaar hengsten.
Reageren

Regels voor berichten