Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-02-2006, 17:39
AndAgain
AndAgain is offline
Wie wil me even helpen door de spelfouten te verbeteren? De dingen met hoofdletter weet ik niet te vertalen. Alvast bedankt!!

Sehr geehrter Herr,

ich schreibe Ihnen einen Brief, weil ich RESERVEREN möchte. Ich beabsichtige, zum Welness Residence Staudacher zu kommen. Von einem Februar 25 bis März 2 wünsche ich einen doppelten Raum mit Bad und WC. Ein Fernsehapparat und ein Schließfach würden wir auch schätzen, sind dieses mögliches?

Ausserdem wunderte ich mich, wenn das Frühstück zu dem eingeschlossenen Preis ist und OF ER SKI’S IN HET HOTEL TE HUREN ZIJN.

Ist es möglich das ich ein bestätigendes der Reservierung empfangen kann? Im voraus Dank.

Freudlicher Respekt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-02-2006, 18:37
mathfreak
mathfreak is offline
*ik geef hieronder de tekst met de benodigde correcties weer*

Sehr geehrter Herr,

ich schreibe Ihnen einen Brief, weil ich reservieren möchte. Ich beabsichtige, zum Welness Residence Staudacher zu kommen. Vom 25. Februar bis zum 2. März möchte ich ein Doppelzimmer mit Bad und WC mieten. Ein Fernsehapparat und ein Schließfach würden wir auch schätzen, sind diese Sachen möglich?

Außerdem möchte ich wissen, ob das Frühstück bei dem Preis einbegriffen ist, und ob man im Hotel Schier mieten kann.

Ist es möglich, dass ich ein bestätigendes der Reservierung empfangen kann? Im voraus Dank.

Freudlicher Respekt

Wundern betekent verwonderen of ergens van opkijken. Vermoedelijk was je in de war met het Engelse werkwoord to wonder, dat wel "zich afvragen" betekent.
Oud 24-02-2006, 02:04
Klaas B.
Klaas B. is offline
Citaat:
mathfreak schreef op 23-02-2006 @ 19:37 :

Sehr geehrter Herr,

ich schreibe Ihnen einen Brief, weil ich reservieren möchte. Ich beabsichtige, zum Welness Residence Staudacher zu kommen. Vom 25. Februar bis zum 2. März möchte ich ein Doppelzimmer mit Bad und WC mieten. Ein Fernsehapparat und ein Schließfach würden wir auch schätzen, sind diese Sachen möglich?

Außerdem möchte ich wissen, ob das Frühstück bei dem Preis einbegriffen ist, und ob man im Hotel Schier mieten kann.

Ist es möglich, dass ich ein bestätigendes der Reservierung empfangen kann? Im voraus Dank.

Freudlicher Respekt

Wundern betekent verwonderen of ergens van opkijken. Vermoedelijk was je in de war met het Engelse werkwoord to wonder, dat wel "zich afvragen" betekent.
Moet 'ich' niet gewoon met hoofdletter?
Met citaat reageren
Oud 24-02-2006, 07:36
Verwijderd
Nee, in het Duits niet aan het begin van een brief.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2006, 19:42
Klaas B.
Klaas B. is offline
Citaat:
Katje schreef op 24-02-2006 @ 08:36 :
Nee, in het Duits niet aan het begin van een brief.
Niet? Grappig.

Ik spreek eigenlijk alleen nog maar Duits, schrijven niet meer, hehe.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2006, 19:56
MickeyV
MickeyV is offline
Fernsehapparat is overigens mannelijk, dus "einen".

En: eine Bestätigung der Reservierung

Laatst gewijzigd op 24-02-2006 om 20:01.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2006, 23:01
Klaas B.
Klaas B. is offline
Weet je trouwens zeker dat het een 'heer' is waaraan je de brief schrijft?
Met citaat reageren
Oud 25-02-2006, 18:18
brittje
brittje is offline
Citaat:
Klaas B. schreef op 25-02-2006 @ 00:01 :
Weet je trouwens zeker dat het een 'heer' is waaraan je de brief schrijft?
Idd! Indien niet, schrijf dan: "Sehr geehrte Damen und Herren" of "Sehr geehrter Herrr....(naam invullen)"
Met citaat reageren
Oud 28-02-2006, 18:37
AndAgain
AndAgain is offline
Oke, dankjulliewel!
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 21:19
Sympa
Sympa is offline
Bij ons op school doen we altijd na de aanhaf een uitroepteken, je kunt dan je brief gewoon met een hoofdletter beginnen.
Bij ons is er ook de regel dat je een officiele brief nooit met Ik/Ich mag beginnen.

Bijvoorbeeld

Sehr geehrte Damen und Herren!

en dan verder zonder met ich te beginnen

Groetjes Sympa
Oud 13-03-2006, 21:47
Klaas B.
Klaas B. is offline
Citaat:
Sympa schreef op 13-03-2006 @ 22:19 :
Bij ons op school doen we altijd na de aanhaf een uitroepteken, je kunt dan je brief gewoon met een hoofdletter beginnen.
Bij ons is er ook de regel dat je een officiele brief nooit met Ik/Ich mag beginnen.

Bijvoorbeeld

Sehr geehrte Damen und Herren!

en dan verder zonder met ich te beginnen

Groetjes Sympa
Na de aanhef een uitroepteken? Dat lijkt me hoogst ongebruikelijk. Ik trek tevens je stelling aangaande het gebruik van 'ich' in twijfel, daar ik verscheidene officiele brieven uit Duitsland heb gekregen, waar zij (ogenschijnlijk) hier geen waarden aan hechtten.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 22:05
Sympa
Sympa is offline
ikzelf had juist het idee dat dat wel gebruikelijk was, maar dat is misschien omdat wij het altijd zo geleerd hebben.

Groetjes Sympa
Oud 15-03-2006, 19:28
missmaaike
missmaaike is offline
ich schreibe Ihnen einen Brief

dat wordt toch einem Brief (3e naamval)

En in het duits begin je bijna nooit met ich, vooral niet bij een formele brief.

succes!!

Laatst gewijzigd op 15-03-2006 om 19:30.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 10:59
MickeyV
MickeyV is offline
Nee, maaike.

schreiben:

de schrijvende: 1e naamval
het geschrevene: 4e naamval
aan wie het geschrevene toekomt: 3e naamval.

geschrieben werden:

de schrijvende: von+3e naamval
het geschrevene: 1e naamval
aan wie geschreven wordt: 3e naamval.

Klar?
Oud 16-03-2006, 20:48
missmaaike
missmaaike is offline
Ja, je het gelijk, je hebt natuurlijk Ihnen al met de derde naamval vervoegd.
De brief is dan het lijdend voorwerp. Bedankt voor de verdere uitleg
Met citaat reageren
Oud 17-03-2006, 21:21
patrik594
patrik594 is offline
Citaat:
mathfreak schreef op 23-02-2006 @ 19:37 :

Sehr geehrter Herr,

Freudlicher Respekt

zo nu nog eens verbeterd

Sehr geehrter Herr,

ich schreibe Ihnen einen Brief, weil ich reservieren möchte. Ich beabsichtige, zum Welness Residence Staudacher zu kommen. Vom 25. Februar bis zum 2. März möchte ich ein Doppelzimmer mit Bad und WC mieten. Ein Fernseher und ein Schließfach würden wir auch schätzen, sind diese Sachen möglich?

Außerdem möchte ich wissen, ob das Frühstück im Preis einbegriffen ist, und ob man im Hotel Skier mieten kann.

Ist es möglich, dass ich ein Bestätigung der Reservierung empfangen kann? Im voraus Dank.

Mit freundlichen Grüssen,

xxxxx
Met citaat reageren
Oud 18-03-2006, 23:19
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Klaas B. schreef op 13-03-2006 @ 22:47 :
Na de aanhef een uitroepteken? Dat lijkt me hoogst ongebruikelijk.
Vroeger werd er achter de aanhef inderdaad een uitroepteken gezet, maar tegenwoordig gebruikt men in het Duits in plaats daarvan ook een komma.
Reageren

Regels voor berichten