Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-02-2006, 20:18
Barbietjuh
Barbietjuh is offline
ik heb een paar usb poorten op mijn computer, maar als ik er een usb stick in stop gebeurt er niets... hoe kan ik die usb - poorten activeren / aanzetten??? ik heb al een beetje op internet lopen zoeken en daar wordt vaak gezegd dat het kan helpen om de usb - poorten in je bios aan te zetten?? maar hoe doe ik dat?? ik heb trouwens windows 98. ik hoop dat iemand me kan helpen!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-02-2006, 20:51
Viporizer
Viporizer is offline
Ten eerste als je in je BIOS iets gaat veranderen. Wees heel voorzichtig. Je kan ermee je computer gigantisch verneuken.

In je BIOS kom je door bij het opstarten van je computer op del of F2 te drukken. Meestal staat er bij het opstarten welke toets je moet indrukken om in de BIOS te komen.

In de BIOS moet je gewoon even zoeken bij alle opties. Er zijn veel verschillende types BIOS dus een standaard uitleg kan ik je niet geven.
Als je het hebt veranderd druk je op F10 op de wijzigingen op te slaan en af te sluiten.

Al is het toch verstandiger om iemand uit je omgeving die verstand heeft van computers er even naar te laten kijken.

Maar als je het zelf wil doen. Ik hoop dat je hier iets aan hebt gehad en doe voorzichtig en lees vooral goed!
Oud 28-02-2006, 21:05
namnatulco
namnatulco is offline
het is soms lastig om in windows 98 hardware te installeren en dergelijke. heb je al andere usb-apparaten erop aangesloten? zo ja, dan is dat het probleem, anders moet je naar de post van viporizer kijken, ik weet (bijna) nix van de bios af.
Oud 28-02-2006, 21:45
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Barbietjuh schreef op 28-02-2006 @ 21:18 :
ik heb een paar usb poorten op mijn computer, maar als ik er een usb stick in stop gebeurt er niets... hoe kan ik die usb - poorten activeren / aanzetten??? ik heb al een beetje op internet lopen zoeken en daar wordt vaak gezegd dat het kan helpen om de usb - poorten in je bios aan te zetten?? maar hoe doe ik dat?? ik heb trouwens windows 98. ik hoop dat iemand me kan helpen!!
Zit deze usb port aan de achterkant van de pc? zoniet? probeer die dan even. De kans is namelijk zeer groot dat eventuele usb ingangen aan de voorkant van de kast niet zijn aangesloten. Voor iemand die echt niets van computers weet is het niet slim om in een bios te gaan klooien, als je het toch wil doen zou je even het boekje van het moederbord op kunnen zoeken hierin staat het beschreven.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2006, 22:28
Verwijderd
Je dient in het BIOS tekomen (zie post hierboven, DEL of F2 oid bij opstarten) en daar net zo lang te bladeren tot je een optie tegenkomt 'USB ports (disabled/enabled)' of iets in die geest. Het is zoals je snapt zaak die op 'enabled' te zetten, zodat je de poort kunt gebruiken. Als je vervolgens je PC opnieuw opstart en dat ding erin prikt geeft Wind98 als het goed is een melding dat er iets gebeurt, post dat dan eens en we zien wel verder
Met citaat reageren
Oud 28-02-2006, 22:51
bamiPoep
bamiPoep is offline
voor win98 moest je toch altijd eerst de bijbehorende driver instaleren ofzo dacht ik?
Oud 28-02-2006, 22:57
Verwijderd
Ik geloof dat het bij Win98SE wel zomaar werkt en zoveel verschil zie je niet tussen 98 en 98SE, zeker als je niet zo thuis bent in computers.

Maar je hebt gelijk, het kan heel goed dat er ook nog voor die USB-poorten zelf een driver geinstalleerd moet worden. Maar ook dat krijg je dan wel van Windows te horen als je hem in het BIOS op enabled hebt gezet,.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten