Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2002, 21:18
Joanie
Joanie is offline
Het is dus net een week uit met mijn vriend... Heb hem vanmiddag ff gesproken... (we zijn nu, voor zolang het duurt, gewone vrienden)
Nu wil ik hem eigenlijk weer spreken, om te vertellen wat er vanmiddag is gebeurd. maar ergens durf ik niet te bellen.. Mijn buik draait van gevoel als ik er aan denk...
Beetje 2 zijdig: ik wil me niet opdringen, maar aan de andere kant wil ik hem dolgraag spreken en zijn stem horen...

Beetje moeilijk. En verdraait in mijn buik
Oud 23-06-2002, 21:27
TefnachT
TefnachT is offline
Maar jij had toch geen vrienden meer? kijk maar op het psy forum
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 21:29
Angeles
Angeles is offline
Mijn ervaring is dat wanneer het echt definitief uit is, het alleen maar heel pijnlijk is om weer contact te zoeken met je ex als jij nog iets voor hem voelt. Voor het moment voelt het misschien even lekker: weer zijn vertrouwde stem horen, even met hem praten, even stiekempjes hoop voelen dat het ooit weer wat wordt. Maar als je dan weer keihard terug wordt geslingerd in de realiteit en je hangt op dan voel je je meteen weer veel rotter.

Toen het uitging met mijn vorige vriend (met wie ik overigens maar héél kort iets heb gehad, maar ik was toen toch wel erg gek op hem) wilde hij ook nog een keer over alles praten en daar klampte ik me helemaal aan vast, ik zou hem weer zien, daar werd ik al blij van. Maar tijdens het gesprek werd het extra duidelijk dat het nooit meer wat zou worden en het was alleen maar ongelofelijk pijnlijk. Ik zat echt jankend op de fiets naar huis. Ik kon toen wel hem en alle valse hoop loslaten, dat was wel positief. Maar dat gesprek heeft verder weinig zin gehad, want het voegde niks toe, die valse hoop kwam juist omdat ik dacht: hij wil me nog een keer spreken, dat betekent misschien wel een klein kansje voor mij dat het weer goed komt. Naïef, ja. Maar als je liefdesverdriet hebt denk je rare dingen.

Kortom, in veel gevallen is het echt een koude douche en een pijnlijke confrontatie. Wees even eerlijk tegenover jezelf: wat verwacht je van het gesprek met je ex? Even vrijblijvend babbelen als vage kennissen en daarna weer vrolijk neerleggen? Of heb je toch wel stiekeme hoop dat het weer als vanouds wordt, wil je heel eventjes terug naar toen, met de telefoon als tijdmachine?

In het laatste geval zou ik het dus niet doen. Schrijf desnoods een stuk in je dagboek of op dit forum (van je afschrijven helpt altijd), bel een goede vriendin op of praat met je ouders.

Veel sterkte in elk geval.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 21:29
PiNoW
PiNoW is offline
het hangt ervan af..
ik weet niet waarom het uit is, misschien is je exvriend boos op je en heeft hij duidelijk gezegd dat hij niet wil dat je belt.
als jullie nog gewoon met elkaar omgaan kan je wel bellen, maar niet alleen 'om even je stem te horen..' ofzow, als jij weet dat hij dat niet leuk vind..
tis moeilijk
maar als je gewoon even met hem wilt praten kun je hem wel bellen, je merkt wel aan zijn reactie of hij het leuk vind of niet..
XXX
Oud 23-06-2002, 22:57
Joanie
Joanie is offline
Citaat:
TefnachT schreef:
Maar jij had toch geen vrienden meer? kijk maar op het psy forum
ohhh zeikerd... Get a life! pffff
Oud 23-06-2002, 23:00
Joanie
Joanie is offline
Citaat:
PiNoW schreef:
het hangt ervan af..
ik weet niet waarom het uit is, misschien is je exvriend boos op je en heeft hij duidelijk gezegd dat hij niet wil dat je belt.
als jullie nog gewoon met elkaar omgaan kan je wel bellen, maar niet alleen 'om even je stem te horen..' ofzow, als jij weet dat hij dat niet leuk vind..
tis moeilijk
maar als je gewoon even met hem wilt praten kun je hem wel bellen, je merkt wel aan zijn reactie of hij het leuk vind of niet..
XXX
Nou, de reden wrom het uit is is lang verhaal... En wil hem spreken om over vanmiddag te praten... wat er is gebeurd... We gaan als vrienden verder voor nu... maar er was een kleine kans, bladiebla...
Heb m geprobeerd te bellen, maar hij heeft zijn telefoon uit...
Oud 24-06-2002, 06:58
love is life
love is life is offline
Teken dat hij niet gestoord wilt worden als zijn telefoon uit staat ... Laat hem gewoon gaan en hoop niet op een tweede keer verkering met hem (-->misschien ook meerdere keer) Een ex is niet voor niks een ex dus ....
Oud 24-06-2002, 16:23
spinningduck
spinningduck is offline
Citaat:
love is life schreef:
Teken dat hij niet gestoord wilt worden als zijn telefoon uit staat ... Laat hem gewoon gaan en hoop niet op een tweede keer verkering met hem (-->misschien ook meerdere keer) Een ex is niet voor niks een ex dus ....
Sorry, maar hier ben ik het niet helemaal mee eens, mensen kunnen veranderen van gedachte, ik ben nu weer hartstikke gelukkig met m'n vriend, die vroeger mijn ex was.....alweer bijna 8 maanden.....
Reageren

Regels voor berichten