Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-03-2002, 12:19
Kupu
Kupu is offline
ok ik heb dus een mp3-speler en ik wou een paar mp3's naar wma overzetten. Dus ik download een programmatje om dat te doen(All to WMA converter), zet het over, blijkt dat het wma-bestand nog groter is als het mp3-bestand... klopt dat???????

[Dit bericht is aangepast door Kupu (17-03-2002).]
Oud 17-03-2002, 14:00
dystopia
dystopia is offline
Zou kunnen. Maak je van mp3's een ogg en download de ogg plugin voor WinAMP.
Oud 17-03-2002, 14:08
Kupu
Kupu is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Zou kunnen. Maak je van mp3's een ogg en download de ogg plugin voor WinAMP.

ja maar zijn die ook kleiner in formaat oid? Wat is het voordeel van OGG? T gaat mij niet echt om kwaliteit of zo(als ik dat ding aanheb zit ik vaak op de fiets/ ben aan het skeeleren, dus dan let ik daar niet echt op...). Ik wil gewoon wat meer op mijn mp3-speler kunnen doen.
Oud 17-03-2002, 15:00
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Kupu schreef:
ja maar zijn die ook kleiner in formaat oid? Wat is het voordeel van OGG? T gaat mij niet echt om kwaliteit of zo(als ik dat ding aanheb zit ik vaak op de fiets/ ben aan het skeeleren, dus dan let ik daar niet echt op...). Ik wil gewoon wat meer op mijn mp3-speler kunnen doen.
Ja zijnn kleiner in formaat. Ff geduld, OGG gaat voor world domination. Dit wordt de betere standaard:

1) Gratis
2) Opensource
3) Betere compressie
4) Kleiner

Ff geduld, heb je ook OGG spelers.

Zie hier

WinAMP support OGG
Oud 17-03-2002, 15:10
Chimera
Chimera is offline
Kwaliteit komt niet in het plaatje voor? Die is namelijk niet je-van-het. WMA haalt ook een betere compressie. Maar wat ze je er niet bijvertellen, is dat de kwaliteit sterk achteruitgaat.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2002, 15:36
Zig
Zig is offline
Citaat:
Kupu schreef:
je kan je mp3tjs ook gewoon her-encoden op 96 Kbps scheelt ook aardig wat in bestandsgrootte
Oud 17-03-2002, 17:45
Kupu
Kupu is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Ja zijnn kleiner in formaat. Ff geduld, OGG gaat voor world domination. Dit wordt de betere standaard:

1) Gratis
2) Opensource
3) Betere compressie
4) Kleiner

Ff geduld, heb je ook OGG spelers.

Zie hier

WinAMP support OGG

klinkt goed maar hoe zit het met het converteren naar dat type? En ik zal fftjes checken of er firmware is voor m'n mp3-speler als dat zo is dan zet ik die daarop en dan kan ik dit spul ook spelen...

Maar ehhhhhm mijn vraag is nog niet echt beantwoord... waarom is nou die bestandsgrootte van die wma-files juist groter geworden?????

PS ik heb het dus over een portable mp3-speler(rio 600) he ik weet niet of je dat al door had...
Oud 17-03-2002, 19:13
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Kupu schreef:
klinkt goed maar hoe zit het met het converteren naar dat type? En ik zal fftjes checken of er firmware is voor m'n mp3-speler als dat zo is dan zet ik die daarop en dan kan ik dit spul ook spelen...

Maar ehhhhhm mijn vraag is nog niet echt beantwoord... waarom is nou die bestandsgrootte van die wma-files juist groter geworden?????

PS ik heb het dus over een portable mp3-speler(rio 600) he ik weet niet of je dat al door had...
Converteren kan iig wel dmv. iets als LAME (zie howto om te weten hoe te installeren). Misschien is er wel firmware, moet je even op de site kijken.

Denk dat het nuttig is wanneer je zelf even op zoektocht gaat omtrend een programma dat makkelijk en masse .mp3 naar .ogg converteert en ook om te kijken of nieuwe firmware .ogg support.

Anders is het even wachten of op een lagere kwaliteit (minder kbit) mp3's downloaden of converteren.
Oud 17-03-2002, 19:39
Kupu
Kupu is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Converteren kan iig wel dmv. iets als LAME (zie howto om te weten hoe te installeren). Misschien is er wel firmware, moet je even op de site kijken.

Denk dat het nuttig is wanneer je zelf even op zoektocht gaat omtrend een programma dat makkelijk en masse .mp3 naar .ogg converteert en ook om te kijken of nieuwe firmware .ogg support.

Anders is het even wachten of op een lagere kwaliteit (minder kbit) mp3's downloaden of converteren.

ben al op zoektocht geweest en zo maar nog bedankt voor de info en zo he!
Oud 18-03-2002, 04:30
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef:
Kwaliteit komt niet in het plaatje voor? Die is namelijk niet je-van-het. WMA haalt ook een betere compressie. Maar wat ze je er niet bijvertellen, is dat de kwaliteit sterk achteruitgaat.
Hm, je moet voor de grap eens OGG Vorbis horen dude, dat klinkt écht goed. Beter dan MP3 i.m.o.

Edit: Op lagere (128kbps) bitrate, that is.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2002, 04:31
Verwijderd
Citaat:
Zig schreef:
je kan je mp3tjs ook gewoon her-encoden op 96 Kbps scheelt ook aardig wat in bestandsgrootte
Jeuj, dubbele compressie, dubbele dataverlies.

Comprimeer dán het origineel naar 96kbps. Maar niet eerst van origineel naar 160, vervolgens van 160 naar 96. Dan hou je helemaal geen fuck over.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten