Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2006, 17:01
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
De broer van mijn vriend gaat volgende week trouwen. Nu is het altijd leuk om op de dag zelf iets te doen zoals een toneelstukje, liedje of een spelletje (zoals men ook doet op jubileums enzo).

Mijn vraag is: hebben jullie ideeën? (Of ervaring met iets dat echt heel leuk was). Een website met tips is ook goed
Oud 26-03-2006, 18:02
Verwijderd
Lijkt me er nogal erg aan liggen wat hij (en zijn aanstaande vrouw) leuk vinden ed... Over het algemeen is het wel leuk om er iets persoonlijks van te maken en daarvoor moet je iemand kennen.

En spelletjes kun je natuurlijk altijd wel bedenken adhv bestaande spelletjes (misschien wel eentje die hij vroeger graag deed ofzo) en dan aanpassen qua spelregels enzo.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2006, 18:22
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik kan me herinneren dat toen ik een jaar of 4 was, ik samen met mijn broer en zus als kabouter verkleed was en iets op moesten zeggen. En later deden we lotto weekend miljonairs met vragen over mijn ouders (die waren 25 jaar getrouwd).

Maar ik dacht: misschien hebben mensen hier tips of ideeën, of mensen die al ervaring hebben met trouwerijen (ik dus niet ) en die voorbeelden kunnen geven wat zij gedaan hebben
Oud 26-03-2006, 20:06
Orpheo
Orpheo is offline
op n bruiloft vind ik t altijd gaaf als er een goeie band komt of is. kortom: zoek n band die lekkere rock maakt, en er een goed feessie van maakt!
Oud 26-03-2006, 20:17
Verwijderd
Je kunt ook een soort triviant maken met vragen over hun ontmoeting, speciale dagen, familie, vrienden, favoriete plekjes. De prijs is dan jullie cadeau bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2006, 20:25
Kryptonite
Kryptonite is offline
Mijn ouders kregen een heel flauw maar wel schattig ganzenbordspel met bij de getallen flauwe feitjes van de bijbehorende leeftijd, zoals op vakje 10: "10: Nicolette krijgt haar eerste zoen van Pietje Puk op het muurtje achter het huis" (oid)
Mijn moeder vond het geloof ik heel leuk, maar er zijn natuurlijk veel leukere dingen te verzinnen.
Misschien kun je (met je vriend) een grappig toneelstukje opvoeren van hoe je je hun huwelijk 'voorstelt', ze hebben vast wel een paar rare neurotische trekjes of hobbies die je lekker overdreven kunt spelen en een rare sketch omheen kunt verzinnen.
Oud 26-03-2006, 20:27
Verwijderd
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 26-03-2006 @ 19:22 :

Maar ik dacht: misschien hebben mensen hier tips of ideeën, of mensen die al ervaring hebben met trouwerijen (ik dus niet ) en die voorbeelden kunnen geven wat zij gedaan hebben
Ik heb er wel ervaring mee en mijn ervaring is dus dat iets persoonlijks het leukst is. Ook moet het niet te lang duren en zeker niet te langdradig zijn en als je niet kunt zingen, ga dan ajb geen liedje zingen (ik vind dat zelf iig vreselijk als mensen echt niet kunnen zingen ). En het moet verstaanbaar zijn voor iedereen, ook is het leuk als het niet alleen voor 'insiders' te begrijpen is, maar gewoon voor iedereen.

Op mijn eigen trouwerij deden (gelukkig ) niet echt heel veel mensen iets, de mensen die wat deden zongen een liedje of speelden een soort van toneelstukje. Mijn ouders, zusjes en schoonzusje hadden een stukje met allerlei dingen uit reclames, maar dan zo veranderd dat ze op ons sloegen en een liedje over liefde. Mijn schoonfamilie had zelf een lied geschreven op de wijs van een bekend liedje (weet niet meer welk). En vrienden van mijn man hadden een stukje over kaarten (dat deden zij altijd heel veel samen) en dingen die daarbij gebeurd waren ed.

Op andere trouwerijen waar ik bij was, was het meestal net zo iets. Liedjes en toneelstukjes. En de tips staan al boven aan deze post.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2006, 20:30
Verwijderd
Zuipen.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2006, 20:30
rare kwast
rare kwast is offline
mijn vriendin is afgelopen jaar getrouwd..

wij hebben toen niets gedaan omdat er geen ideeen bij ons waren

maar de vader van de bruidgom had foto's met onderschrift en dat dan geprojecteerd..

dus bijv. het stelletje aan het begin van de jaren en dan een koe van kaverliefde ofzo..
en hij heeft en hond maar die nam die niet mee naar zijn huis dus dan zag je de hond zo weglopen en dan als tekst: vergeet mij niet..
Oud 26-03-2006, 20:43
Verwijderd
Ik heb een tijdje terug btw een heel leuk boekje op de boekenmarkt van de V&D gekocht. Daarin staan allerlei ideeën voor persoonlijke geschenken voor bijzondere gelegenheden. De ideeën die ik zelf wel leuk vond:
- Monopoly waarbij de straatnamen vervangen zijn door straatnamen van familie en/of vrienden ed, ipv de gevangenis logeren bij schoonouders, enz.
- Memory met foto's van familie/vrienden of andere leuke foto's ofzo of iedere gast van de bruiloft twee bij elkaar passende kaartjes laten maken.
- Wie is het? met baby-/kinderfoto's van vrienden en familie.

Verder zijn het vooral dingen als fotocollage's, video's, verjaardagkalenders, enz.

Je kunt natuurlijk ook altijd een gedicht schrijven ofzo (was er bij ons ook nog ).
Met citaat reageren
Oud 26-03-2006, 21:05
Verwijderd
Huwelijksfeesten zijn verschrikkelijk. Maar als je er toch bent, kun je beter van de gelegenheid gebruik maken en jezelf gratis enorm bezatten.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2006, 21:41
Rodion
Rodion is offline
Een liedje kan leuk zijn. Maar dat idee staat of valt met iemand die goede liedjes kan schrijven. Zangkunsten zijn niet vereist.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2006, 23:46
Roos
Roos is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-03-2006 @ 22:05 :
Huwelijksfeesten zijn verschrikkelijk. Maar als je er toch bent, kun je beter van de gelegenheid gebruik maken en jezelf gratis enorm bezatten.

Jaaa zet een flat-screen neer en speel Zap de Neger
Oud 26-03-2006, 23:49
Rodion
Rodion is offline
Citaat:
Roos schreef op 27-03-2006 @ 00:46 :
Jaaa zet een flat-screen neer en speel Zap de Neger
Waarom associëren mensen bezatten toch altijd met een spelletje.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2006, 00:02
Roos
Roos is offline
Citaat:
kwibus schreef op 27-03-2006 @ 00:49 :
Waarom associëren mensen bezatten toch altijd met een spelletje.
De topicstarter vroeg toch om leuke spelletjes?
Oud 27-03-2006, 00:08
Rodion
Rodion is offline
Citaat:
Roos schreef op 27-03-2006 @ 01:02 :
De topicstarter vroeg toch om leuke spelletjes?
Je hebt gelijk.

Maar mijn vraag blijft staan.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2006, 06:03
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Het ergste van trouwfeesten zijn juist die spelletjes, toneelstukjes en liedjes.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2006, 06:59
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 27-03-2006 @ 07:03 :
Het ergste van trouwfeesten zijn juist die spelletjes, toneelstukjes en liedjes.
Zeker met mijn familie... God wat HYLARISCH is dat
Reageren

Regels voor berichten