Ik praat al ontzettend veel met mn vriend en mn ouders, heb ze dit alles ook al verteld, maja..
Weet je wat het ook is.. Ik heb me in de laatste tijd, mede door gesprekken met mn moeder, beseft dak het ontzettend moeilijk vind iets voor mezelf te doen. Iets te doen wat IK wil..
Ik ben alleen maar bezig anderen blij te maken, in andermans behoeftes te voorzien, en vergeet daarin mn eigen. Ik doe mn best voor school, mn ouders, mn vrienden/vriendinnen, mn vriend.. maar als ik me bedenk.. Wat doe ik nu puur voor mezelf, alleen omdat IK het leuk vind.. niets
En ja, ik WIL het veranderen, heel graag. Maar het lukt me gewoon niet! Automatisch schuif ik de dingen voor mezelf naar achteren, maak er geen tijd voor. Het lukt me gewoon niet! Ik eis van mezelf dak alles goed doe, goede cijfers haal, mn ouders blij maak, en ga zo maar door. Anders mag ik niks voor mezelf doen, en aangezien ik het nooit goed genoeg vind, doe ik niks voor mezelf..
Zucht.. ik ben wel moeilijk he?
En neej.. dit is niet het enige dat speelt in mn leven. Ik kan het even heel bot zeggen, kben 1,5 jaar lang gepest, 3x aangerand (1x door een meisje in die pestperiode), mn moeder is depressief geweest omdat mn opa haar heeft misbruikt, die opa heb ik gewoon heel normaal gekend tot 2 jaar geleden, sindsdien niet meer gezien. En zo zijn er dan nog wel meer dingen die niet goed zitten (oom nichtje misbruikt, oom zn vrouw verkracht, tante vroeger schizofrenisch enz.) en gevolgen hebben gehad op mij. Nouw ja, ik wil hier niet zielig mee doen, das niet mn bedoeling. Het verklaart alleen enigszins waarom ik bang ben lief te hebben, en waarom ik bang ben mensen te vertrouwen..

maar tis niej allemaal ellende hoor, vat ut niet verkeerd op.. Kben niet (meer) depressief, heb op dit moment toch best een mooi leven en waardeer dit ook.. maja, die angsten he