Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2006, 07:25
lso
lso is offline
Hallo,

Ik vroeg me af of er velen zijn onder jullie die al eens een dieet geprobeerd hebben. Welk en op welke manier? Hoeveel wilde je afvallen en is het gelukt?

Ik schommel enorm wat betreft mijn gewicht. Ik heb nog nooit zoveel gewogen als nu en wil absoluut vermageren... zeker nu het gedaan is met mijn vriend en ik mijn zelfvertrouwen echt kwijt ben.

Als ik denk aan vermageren en mijn redenen dan zie ik het wel zitten maar als ik denk aan de 15 kg die er af zouden moeten (als ideaal), dan zakt de moed me in de schoenen.

Misschien dat sommige verhalen/tips van jullie me wat moed kunnen geven?

Thx
Oud 10-04-2006, 07:41
Broeder
Broeder is offline
Ben je voor Gothic uit het voedings- en gezondheidstopic op de vlucht?
Oud 10-04-2006, 07:45
HenkMul
HenkMul is offline
Gegeven je eigenlijke bereidheid tot afvallen lijkt metamphetamine me de beste keuze. Alle andere alternatieven leiden toch tot niets, lazy ass.
Oud 10-04-2006, 08:17
idontcare
idontcare is offline
L&g?
Oud 10-04-2006, 08:20
Carn
Carn is offline
dieten? pff..gewoon verstandig eten, veel water drinken en wat meer sporten.
Oud 10-04-2006, 09:08
Snuitermans
Snuitermans is offline
Citaat:
HenkMul schreef op 10-04-2006 @ 08:45 :
Gegeven je eigenlijke bereidheid tot afvallen lijkt metamphetamine me de beste keuze. Alle andere alternatieven leiden toch tot niets, lazy ass.
Crystal Meth. Binnen een jaar, ver onder je streefgewicht. .
Oud 10-04-2006, 09:22
Doodle!
Doodle! is offline
Citaat:
Carn schreef op 10-04-2006 @ 09:20 :
idd, 22+ kilo mee afgevallen vorig jaar Werkt het beste!
Oud 10-04-2006, 09:31
Carn
Carn is offline
Citaat:
Doodle! schreef op 10-04-2006 @ 10:22 :
idd, 22+ kilo mee afgevallen vorig jaar Werkt het beste!
netjes.

als ik zelf bv 2 of 3kg kwijt moet een week voor een tournooi (zit wel eens boven mn streefgewicht namelijk) dan is het vaak:

- na 21 uur niks meer eten
- wat meer pasta en wat minder aardappels
- 2x 30 min. hardlopen

Je moet iig niet zomaar "minder" gaan eten. Ook gewoon practisch zijn; als er geen vette zooi in huis is maar wel fruit dan pak je automatisch wel een bv een appel...Qua kcal kan je geloof ik 12 appels eten in plaats van een zak chips.
Oud 10-04-2006, 09:41
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Mm lekker ik eet witte chocola met hazelnoten.

Gewoon normaal eten, heel veel water drinken, veel vezels, fruit (maar wel goed fruit en geen slecht fruit; in een banaan zitten meer calorieën dan in een appel, net als met druiven.. etc.) En suikervrij beleg scheelt ook de helft.
Oud 10-04-2006, 09:47
Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
Het hangt er eigenlijk meer van af dat je je eetpatroon/leefstijl verandert. Dieet werkt meestal op korte termijn, wil je op lange termijn je nieuwe gewicht vasthouden, dan zul je toch je eetpatroon oid moeten aanpassen.

Ik let eigenlijk nooit op wat ik eet. Ik eet heel onregelmatig, de ene dag vreet ik me klem, de andere dag eet ik niks. Ik heb ook de rare gewoonte bepaalde periodes alleen één soort iets te eten. ZO heb ik al mijn brocolliperiode gehad, een macaroni-periode en nu zit ik in mijn fruitperiode. Eet de godschanselijke dag alleen maar fruitshakes en toetjes

Ik val heel snel af, dus daar moet ik op letten
Heb wel mijn 'dikkere' periodes gehad, maar dat vond ik mezelf niet echt goed staan, en verder ben ik nooit echt enorm dik geweest.
Oud 10-04-2006, 09:48
reine claude
reine claude is offline
Citaat:
Eleanor Rigby schreef op 10-04-2006 @ 10:41 :
Mm lekker ik eet witte chocola met hazelnoten.

Gewoon normaal eten, heel veel water drinken, veel vezels, fruit (maar wel goed fruit en geen slecht fruit; in een banaan zitten meer calorieën dan in een appel, net als met druiven.. etc.) En suikervrij beleg scheelt ook de helft.
Zijn het slechte calorieen dan in een banaan?
Een banaan vult naar mijn gevoel wel 2x zo goed als een appel.
Oud 10-04-2006, 09:50
Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
Citaat:
reine claude schreef op 10-04-2006 @ 10:48 :
Zijn het slechte calorieen dan in een banaan?
Een banaan vult naar mijn gevoel wel 2x zo goed als een appel.
Nee hoor. In een banaan zit meer suiker dan in een appel, maar dat suiker is weer natuurlijk en kan dus weinig kwaad. net als in druiven.
Fruit is altijd gezonder dan dat je een zak snoep naar binnen werkt.
2 bananen per dag eten zorgt er overigens voor dat je (verhoogde) bloeddruk weer iets naar beneden gaat.
Oud 10-04-2006, 10:01
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Ja goed, maar als je écht aan het lijnen bent kun je beter een appel nemen dan een banaan. Dat bedoelde ik. Natuurlijk word je niet moddervet van bananen, en het is altijd beter dan koek & snoep
Oud 10-04-2006, 10:13
Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
Citaat:
Eleanor Rigby schreef op 10-04-2006 @ 11:01 :
Ja goed, maar als je écht aan het lijnen bent kun je beter een appel nemen dan een banaan. Dat bedoelde ik. Natuurlijk word je niet moddervet van bananen, en het is altijd beter dan koek & snoep
wat een onzin. Ik kan lijnen met de hele dag alleen maar frituurshit eten
Het gaat om een uitgebalanceerde voeding, van alles een beetje. Niet van iets wel iets en van iets anders niets. (volg je me?)
Oud 10-04-2006, 10:16
Haligh
Haligh is offline
1 cracker 's ochtends.
2 bruine boterhammen met vetarme kaas en een glas water in de middag.
een lichte maaltijd 's avonds met water erbij.
een appel en een glas water voor het slapen.

zo kom je er wel.
Oud 10-04-2006, 10:17
Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
Citaat:
Haligh schreef op 10-04-2006 @ 11:16 :
1 cracker 's ochtends.
2 bruine boterhammen met vetarme kaas en een glas water in de middag.
een lichte maaltijd 's avonds met water erbij.
een appel en een glas water voor het slapen.

zo kom je er wel.
je maakt een grapje he?
Oud 10-04-2006, 10:17
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Citaat:
Sasjeliefff schreef op 10-04-2006 @ 11:13 :
wat een onzin. Ik kan lijnen met de hele dag alleen maar frituurshit eten
Het gaat om een uitgebalanceerde voeding, van alles een beetje. Niet van iets wel iets en van iets anders niets. (volg je me?)
sure.
Oud 10-04-2006, 10:20
Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
Citaat:
Eleanor Rigby schreef op 10-04-2006 @ 11:17 :
sure.
oke, ik eet niet de hele dag frituurshit want ik lust het niet zo graag, maar bij wijze van spreke bedoelde ik eigenlijk.
Als iemand zich druk gaat maken om een appel of een banaan zit er iets niet goed lijkt me.
Oud 10-04-2006, 10:26
wizkid
wizkid is offline
---> l&g
Oud 10-04-2006, 10:28
Schranktür
Schranktür is offline
Citaat:
Broeder schreef op 10-04-2006 @ 08:41 :
Ben je voor Gothic uit het voedings- en gezondheidstopic op de vlucht?
Oud 10-04-2006, 10:33
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Carn schreef op 10-04-2006 @ 09:20 :
Idd.

- Als je meer gaat sporten, dan hoef je niet eens je eetpatroon drastisch te veranderen. (Wel als je nu echt slecht eet.)

- Eet regelmatig en gezond.
En ga niet huilen als je drie chocolaatjes hebt gegeten. Je mag echt wel af en toe wat lekkers, niet overdrijven natuurlijk.

- Focus ook niet al te veel op aantal kilo's. Wie weet zie je er fantastisch uit wanneer je 'slechts' 7 kilo eraf hebt!
Oud 10-04-2006, 10:42
Experiment
Experiment is offline
Wat mij helpt is een 'eetbasis' van ong. 6 boterhammen, fruit en avondeten. Wil je lijnen dan vul je dit minimaal in: mager belg, mager en niet te veel avondeten e.d. Hoef je niet meer te lijnen dan kun je het invullen met lekkerder beleg en avondeten, extra lekkere tussendoortjes e.d.

Voordeel hiervan is dat als je weer wat te dik wordt je niet je hele eetpatroon hoeft om te gooien maar alleen die extra dingetjes weer schrappen.
Oud 10-04-2006, 11:18
Carn
Carn is offline
Wat ook een optie is is bijvoorbeeld s'ochtends een flinke smoothie ipv boterhammen. Of:

- je koffie zwart drinken.
- waar je ook zit een flesje water meesleuren. Als je opeens trek hebt, drink dan eerst dat flesje op en kijk dan weer verder.
- wat verspreider eten ipv een paar vaste tijden
Oud 10-04-2006, 11:23
Apomes
Apomes is offline
Vroeger ben ik op crashdieet gegaan, dat heeft geleid tot anorexia. Dankzij de fitness heb ik nu een normaal gewicht, maar geen normaal uiterlijk (zeggende heb normaal gewicht dankzij spiermassa). Dus Ruben ging naar de dietist en ze gaf me het volgende mee:

-ENKEL EN ALLEEN MAAR KIP! Geen vlees, geen vis, KIP! (kippenfilet, kipschnitsel, kipworst,...)

- Vermijd vleesbeleg zoals hesp

- 1 liter water per dag

- magere yoghurt a volente

- ALLES in olijfolie bakken/braden

- 5 aardappelen per week, 1 keer rijst (dikmaker) en 1 keer Spaghetti

De rijst & spaghetti eet ik dan ook alleen maar als ik die dag 4 uur ga fitnessen.

- 's avonds eet je een groetensla of een groentensla met tonijn of zalm (400 à 500 gram)

- eet je rijst of spaghetti of brood? dan moet het VOLKOREN brood zijn!

- 2 x per dag broodmaaltijd

Vb dag:

's morgens: 2 & 3 volkoren boterhammen met kaas of confituur

10 uur: fruit (maakt niet uit welk bananen en druiven hebben fruitsuikers en die zijn gezond)

's middags: 1/4 aardappelen, 200 gram kippenvlees, 200 gram groenten

4 uur: Fruit

's avonds: koude schotel, groentensla (500 gram)
OF 250 gram magere yoghurt met 1 banaan, kiwi, meloen, ananas.
==> eet hierbij 2 droge boterhammen

Wil je vetverbranden eet dan veel ananas & kiwi.

Vers geperste fruitsap drinken op een nuchtere maag zorgt voor een goede stoelgang.

en 1 keer per week mag je zondigen.
Oud 10-04-2006, 12:30
nilsjei1234
nilsjei1234 is offline
lijkt me wel erg weinig kcals joh, beter iets meer eten

dietisten vertyfen je hele lichaam
Oud 10-04-2006, 12:33
Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
Je moet als vrouw ook minimaal 1200 Ckal per dag eten, max 2000 geloof ik. Dus je kunt er wel voor kiezen om dat niet te doen en sneller af te vallen, maar je lichaam zal juist meer uit de energetische waarde halen wanneer je aan het dieten bent, dan wanneer je gewoon eet wat je hoort te eten.

Persoonlijk vind ik dieten eigenlijk onzin.
Oud 10-04-2006, 12:41
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sasjeliefff schreef op 10-04-2006 @ 13:33 :
Persoonlijk vind ik dieten eigenlijk onzin.
Het is maar net wat je daaronder verstaat. Ik zie een dieet als een 'uitgebalanceerd dieet' dus dat gewoon klopt voor een bepaald persoon. Voor 'normale' mensen, die dus niet met allergieen of intoleranties rekening hoeven te houden, betekent dat gewoon normaal brood, fruit, avondeten en gewoon zorgen dat je een beetje verantwoorde keuzes maakt. Inderdaad niet gaan miepen over een appel of een banaan.

Ik vind trouwens 4 uur achter elkaar fitnessen onzin.
Oud 10-04-2006, 12:42
nilsjei1234
nilsjei1234 is offline
Zal het ff beter uitleggen mevrouw sas

Als je een lange tijd onder onderhoud gaat zitten, gaat je lichaam in een soort spaarstand, hierdoor val je niks meer af ondanks dat je weinig eet en verneuk je je je hele stofwisseling.
Als je pech hebt ga je zelf aankomen terwijl je bijna niks eet.

Daarom denken veel mensen ook, oke het is mijn bouw kan niet anders.
Omdat ze altijd onder onderhoud vreten vaak afgewisseld met enorme vreetbuien.
Oud 10-04-2006, 12:43
Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
Citaat:
nilsjei1234 schreef op 10-04-2006 @ 13:42 :
Zal het ff beter uitleggen mevrouw sas

Als je een lange tijd onder onderhoud gaat zitten, gaat je lichaam in een soort spaarstand, hierdoor val je niks meer af ondanks dat je weinig eet en verneuk je je je hele stofwisseling.
Als je pech hebt ga je zelf aankomen terwijl je bijna niks eet.

Daarom denken veel mensen ook, oke het is mijn bouw kan niet anders.
Omdat ze altijd onder onderhoud vreten vaak afgewisseld met enorme vreetbuien.
Ja, je bent wel op dreef vandaag he?
Oud 10-04-2006, 12:46
nilsjei1234
nilsjei1234 is offline
Ja ik ben wel op dreef idd.
Oud 10-04-2006, 12:48
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Schranktür schreef op 10-04-2006 @ 11:28 :
Ik ben berucht
Oud 10-04-2006, 12:53
Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 10-04-2006 @ 13:41 :
Het is maar net wat je daaronder verstaat. Ik zie een dieet als een 'uitgebalanceerd dieet' dus dat gewoon klopt voor een bepaald persoon. Voor 'normale' mensen, die dus niet met allergieen of intoleranties rekening hoeven te houden, betekent dat gewoon normaal brood, fruit, avondeten en gewoon zorgen dat je een beetje verantwoorde keuzes maakt. Inderdaad niet gaan miepen over een appel of een banaan.

Ik vind trouwens 4 uur achter elkaar fitnessen onzin.
Ja 4 uur achter elkaar fitnessen om af te vallen is ook onzin. Het is algemeen bekend dat je gewicht juist toeneemt als je gaat fitnessen, maargoed. Dat is weer een ander verhaal.

Uitgebalanceerde voeding vind ik juist doodnormaal, net alsof je iedere dag duizend hamburgers naar binnen werkt Het is meer dat gezonde voeding vanzelfsprekend is en je heus niet van lucht aankomt of dat mensen zeggen dat ze zulke enorme zware botten hebben
Oud 10-04-2006, 12:57
nilsjei1234
nilsjei1234 is offline
Citaat:
Sasjeliefff schreef op 10-04-2006 @ 13:53 :
Ja 4 uur achter elkaar fitnessen om af te vallen is ook onzin. Het is algemeen bekend dat je gewicht juist toeneemt als je gaat fitnessen, maargoed. Dat is weer een ander verhaal.
Ligt er maar net aan hoe je voeding is of je aankomt van trainen.

Uitgebalanceerde voeding vind ik juist doodnormaal, net alsof je iedere dag duizend hamburgers naar binnen werkt Het is meer dat gezonde voeding vanzelfsprekend is en je heus niet van lucht aankomt of dat mensen zeggen dat ze zulke enorme zware botten hebben
Haha die zware botten vind ik nog wel het mooiste excuus
Oud 10-04-2006, 12:59
Verwijderd
ik eet bijna niks en ik kom ook niet aan en val ook niet af

opgelost
Oud 10-04-2006, 13:00
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
koekjes schreef op 10-04-2006 @ 13:59 :
ik eet bijna niks en ik kom ook niet aan en val ook niet af

opgelost
Lekker gezond
Oud 10-04-2006, 13:02
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 10-04-2006 @ 14:00 :
Lekker gezond
grapje

ik eet wat ik opkan en niet meer... ik ga niet proberen 6 boterhammen naar binnen te werken elke dag als ik na 4 al niet meer kan...
Oud 10-04-2006, 13:09
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sasjeliefff schreef op 10-04-2006 @ 13:53 :

Uitgebalanceerde voeding is ook normaal, maar dat is dan wel je 'dieet' Daar doelde ik op, de betekenis Voor sommige mensen wordt opeens gezond eten als ze dat eerst dus niet deden dan 'dieten' wat ik dus niet erg vind
Oud 10-04-2006, 13:24
adon1s
adon1s is offline
Dieeten werken niet, je levenswijze aanpassen wel.
Oud 10-04-2006, 15:03
Mindfields
Mindfields is offline
Het is maar net hoe snel je wilt afvallen..

Ik ben een 1 of 2 maanden geleden begonnen (hou het niet zo precies bij) met wat gezonder eten. Dus in plaats van de kaasbroodjes die ik vroeger naar binnenwerkte, eet ik nu gewoon brood.
Dat hoeft echt niet per se met mager beleg hoor, maar het is al wel een stuk gezonder én.. Geloof me, het vult meer. Ook zou ik kiezen voor bruin brood ipv wit, want het vult beter. Dat is tenminste mijn ervaring, als je bruin brood écht niet lekker vindt, dan kan je altijd nog wit eten of bijv. blue band brood. Heb je zin in iets lekkers, neem dan bijv. een liga milkbreak of een fruitkick ipv een mars of een zakje chips. Zit een stuk minder vet en suiker in.
Als je graag frisdrank drinkt zoals ik, neem dat de lightvariant. Hier zitten geen tot weinig calorieen in. Fanta Pomello light is bijv. erg lekker! Drink je liever water, zorg dan gewoon dat je altijd je flesje bij je hebt. Ik zou op school/werk niet teveel drinken, anders moet je om de 15 minuten naar de wc en dat is natuurlijk ook geen pretje.
Ga je zelf geen dingen verbieden! Heb je zin in een frietje, neem dat dan gewoon, maar natuurlijk niet elke dag. Als je bijv. naar de Mac gaat en een menu neemt, denk dan eens over een light-drank zoals cola-light in plaats van die chocolade milkshake. Dat scheelt ook al heel erg en kan je toch, zonder schuldgevoel, lekker die hamburger eten.
Hiermee ben ik zo'n 2 kilo blijvend afgevallen (als ik nu bijv. een paar dagen extreem eet, zit het er niet gelijk aan), mijn lichaam is een stuk strakker.
Gezond en lekker avondeten: mie, met gewokte kip en groente. Ik weet niet precies hoe gezond dit is, maar iig erg lekker. En mie vult gewoon heel goed! Dit is lekkerder dan 1 aardappel, een klein stukje vlees en een hoop komkommer. Probeer niet teveel op je avondeten te bezuinigen, want voor veel mensen is dit een moment van de dag dat je dag weer een beetje goed kan maken als het slecht ging, althans, wel bij mij. Probeer toetjes zoals halfvolle vla.

Wil je veel in een korte tijd afvallen, dus 1 kilo per week, hou je dan niet aan mijn tips, maar eet per dag gewoon 6 boterhammen, 2 stuks fruit en mager avondeten. Geen tussendoortjes. Mijn ervaring is alleen dat je het dan niet goed volhoudt.
Oud 10-04-2006, 16:02
Antubis
Antubis is offline
Ik heb een dieet gevolgd waar je per dag zoveel mogelijk koppen soep moest drinken (hoe meer bepaalde, vieze, soep, hoe meer je afviel). Daarbij mocht je per dag bepaalde dingen eten.. *maandag dit, dinsdag dat etc*. Vooral veel sla, en geen aardappels en geen brood. Verder mocht je water drinken, en voor over het algemeen mocht je op elke dag fruit eten.
Heeft bij mij veel geholpen.. je moet het alleen vol zien te houden en jezelf na het dieet een beter eet/leefstijl kunnen geven. Dit is trouwens GEEN langdurig dieet. Je valt hier echt erg veel mee af als je alles volgens de regels doet. Het is ook niet gezond. Ik heb het 2 weken gedaan, niet compleet volgens de regels maar ben wel bijna 7 kilo afgevallen.
Als je er meer over wilt weten, PM me maar.. heb het dieet nog op mijn computer staan.
Oud 10-04-2006, 16:45
Verwijderd
Citaat:
Antubis schreef op 10-04-2006 @ 17:02 :
Ik heb een dieet gevolgd waar je per dag zoveel mogelijk koppen soep moest drinken (hoe meer bepaalde, vieze, soep, hoe meer je afviel).
Het koolsoepdieet?
Oud 10-04-2006, 20:41
Meadow
Meadow is offline
Ik heb allerhande dieten geprobeerd voor een week, in de planning staat een sapkuur tussen de lente en de zomer in. Het is gewoon grappig om te kijken wat er met je gebeurd.
Als je serieus wilt afvallen zou ik 't echter niet doen. Volg de adviezen in dit topic: ga gezonder leven.
Oud 11-04-2006, 07:07
Verwijderd
-> Voeding- en gezondheidstopic.
Topic gesloten

Regels voor berichten