Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
En bedankt voor het commentaar. ![]()
||
Citaat:
(lekker cryptisch...) En Bird-one en LiefsvanHier, kunnen jullie de zwakkere dingen misschien aanwijzen voor me? Kijken of ik er wat mee kan. ![]()
||
Citaat:
ik denk niet dat het zwakke dingen zijn in je schrijfstijl, ik vind ze gewoon minder pakkend. maar ik zal er eventjes over nadenken nog. ![]()
||
Citaat:
P.s. : Oscar Wilde is gááf ![]()
||
Citaat:
ik heb het wel te pakken van oscar wilde nu ![]() ik kan in je gedicht wel wat stukjes aanwijzen die ik minder vind. maar dat is waarschijnlijk persoonlijk en gaat eigenlijk puur om de klank van de woorden/zinnen. bijv: “Eén, twee, drie. Nee…? Jammer dan, gaan we weer verder. Ja liefste, het mocht zo zijn en het is allemaal zo voorbestemd!”. vind ik niet poëzie-achtig aanvoelen, klinken bedoel ik. maar ik zou niet willen zeggen dat je dat op de één of andere manier zou kunnen of zou moeten veranderen, want in zijn geheel is het een goed stuk. ook "“Door, door, draai met hem mee en dans! Maar in godsnaam, vergeet niet je passen." vind ik iets minder, maar het hoort er simpelweg gewoon tussen. netjes gedaan hoor.
|
Het is inderdaad erg treffend. Je begin deed me op de een of andere manier denken aan ""Love me, because love doesn't exit, and I have tried everything that does." maar ik weet niet waarom. Af en toe wordt het wel heel prozaïsch, ontbreekt een duidelijk metrum, maar het zij je vergeven.
Ik zou het je wel voor willen horen dragen?
||
Citaat:
En dat prozaïsche klopt. Ik heb niet zo lang geleden voor het eerst iets van Jacques Hamelink gelezen (jaja, 'Foei, ga je schamen, Riet!'), en zijn manier van proza en poezië combineren was zo...zo 'vreemd maar wel lekker', dus ik dacht het zelf ook maar een keertje te proberen. Grappig trouwens: over het stukje met 'door, door, draai met hem mee etc.' krijg ik van de ene kant te horen dat het goed is, van de andere dat het maar mwoah is.
|
![]() |
Ik kende deze al en ik vond 'm mooi (wist je al), maar er zijn nog steeds dingetje die ik niet zo goed vind lopen.
'de wereld draaide al verder' bijvoorbeeld vind ik een beetje ehm cliché eigenlijk. En: 'De wind jankte schel mijn komende levenslied, horen wou ik het niet maar daar was het reeds te laat voor. Ik proef al gauw de geur van bloed dat stomend tintelt in de lucht: zacht, maar in zijn wrede wetenschap behoorlijk definitief.' gaat een beetje stug bij mij. Tenminste, ja nee hij loopt gewoon ergens niet zo lekker. Misschien lees ik niet goed hoor maar toch ![]() ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
Ik vind het ook erg sterk. Het is vrij lang, maar verveelt niet, en je bewoordingen zijn erg goed, hoewel er een paar dingetjes een beetje té zijn (z-z-zal) Zoals CSN al zei is het af en toe erg prozaïsch, vooral naar het einde toe, je gebruikt daar ook minder rijm binnen de regels (zoals dans en kans in regel 6 en 7) De titel vind ik maar niks. Hij past imo totaal niet bij de sfeer of de toon die de rest van het gedicht oproept. Oh, en je hebt ergens voorbestemd!”. die punt is daar niet nodig. |
![]() |
||
Citaat:
Dat van de punt klopt (godjannogaantoe, dit is al de derde keer dat ik edit) en mja de titel vond ik zelf ook niet spectaculair. Ik zit nog na te denken over iets nieuws, iets grilligs... Edit: Oh kut, je kunt na een bepaald aantal minuten niet meer edittten...?
Laatst gewijzigd op 23-04-2006 om 10:09. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
mooie zinnen voor profieltfoto of msnnaam Verwijderd | 88 | 25-10-2011 17:09 | |
De Kantine |
Waar moest jij vandaag om lachen? Verwijderd | 500 | 20-12-2010 18:34 | |
Verhalen & Gedichten |
Mijn dichtbundel Dingaantouwtje | 20 | 22-08-2009 19:26 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd - Rondje om de wereld Verwijderd | 0 | 13-06-2006 12:31 | |
Liefde & Relatie |
liefdes spreukjes? DigitalWorld | 22 | 09-11-2004 21:39 | |
Verhalen & Gedichten |
Kritiek (dus niet reageren als je niet tegen kritiek kan!) Tantalus | 31 | 02-02-2002 10:36 |