Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-04-2006, 18:29
AnneCath
AnneCath is offline
Mijn vriend is afgelopen week aangehouden voor rijden onder invloed, allemaal heel terecht maar na veel gedoe kreeg hij een rij ontzegging tot de volgende ochtend en zijn rijbewijs is ingenomen. Hij is nog een beginners rijder. Klopt het dan dat je een strafblad krijgt en dat ook dit zwaar kan tellen op bijvoorbeeld sollicitaties. En dat het strafblad na 5 jaar bij dit soort misdaden ongedaan gemaakt worden?

Ben een beetje radeloos en boos natuurlijk maar goed ook wel een rede verder die ik kan begrijpen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-04-2006, 18:32
Martin
Martin is offline
Het ligt eraan wat voor werk hij wil gaan doen, maar in principe heeft het niet veel effect bij sollicitaties.

(Voorbeeld: in de fin. dienstverlening kom je niet/amper meer aan de slag als blijkt dat jij veroordeeld bent geweest voor "vermogensdelicten". (=direct gevolg van de WFD))
Met citaat reageren
Oud 22-04-2006, 20:52
T_ID
T_ID is offline
Zo erg veel telt het niet mee. Vrachtwagenchauffeur of vervoerende beroepen kan je vergeten denk ik zo. Verantwoordelijke banen zoals bijvoorbeeld de marechaussee zit er ook niet meer in. Tevens zijn het punten van je rijbewijs, maar voor de rest is de impact niet zo groot.

Wees blij dat ik niet aan de macht ben, ik zou rijverboden die nu in uren gegeven worden met dezelfde getallen, maar dan in weken geven.
Oud 22-04-2006, 21:05
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Het ligt aan het promillage.
Boven de 0.8 (terwijl max 0.2 is toegestaan voor beginnersrijbewijs) krijg je een strafpunt op je rijbewijs. Drie strafpunten is weg rijbewijs.
Oud 22-04-2006, 21:43
Go
Go is offline
Het gaat er volgens mij om waar de grens ligt van waar het overgaat van een overtreding naar een misdrijf. In dat laatste geval krijg je een strafblad. Als hij meer dan 0.5 promille heeft geblazen, is het een misdrijf.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 10:47
Koen
Koen is offline
Citaat:
gerwin schreef op 22-04-2006 @ 22:43 :
Het gaat er volgens mij om waar de grens ligt van waar het overgaat van een overtreding naar een misdrijf. In dat laatste geval krijg je een strafblad. Als hij meer dan 0.5 promille heeft geblazen, is het een misdrijf.
Rijden onder invloed is altijd een misdrijf. (bron) Er zijn wel overal op internet tabellen te vinden met boetes voor overtreding van de toegestane hoeveelheid alcohol, maar nergens is iets te lezen over een strafblad. Denk dus ook niet dat je die krijgt, in ieder geval niet na de eerste keer.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 11:18
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Koen schreef op 24-04-2006 @ 11:47 :
Rijden onder invloed is altijd een misdrijf. (bron) Er zijn wel overal op internet tabellen te vinden met boetes voor overtreding van de toegestane hoeveelheid alcohol, maar nergens is iets te lezen over een strafblad. Denk dus ook niet dat je die krijgt, in ieder geval niet na de eerste keer.
Nou ja, bij een misdrijf krijg je in principe altijd een strafblad, mits je schuldig wordt geacht. Het is alleen zo dat je vaak de eerste keer "wegkomt" met een schikkingsvoorstel. Dan heb je dus geen strafblad.
Reageren

Regels voor berichten