Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Komt van du. Merk je ook in de zin: "heb je dat gelezen?" Dat is iets van: "hedde da geleze?" In feite is "lisde gaj/gij veel" dus "lees je jij veel". Erg interessant het Brabantse dialect, jammer dat het zo beroerd klinkt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
"Gij/ge leest graag boeken." Het tweede: "Leest ge veel?" of "Leesde gij veel?" Ik woon in België, provincie Antwerpen ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar de au en de ou worden inderdaad voor zover ik weet in alle Zeeuwse dialecten verschillend uitgesproken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
au is gewoon au en ou is een tweeklank van o en u. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De verschillen tussen de 'au' en de 'ou' vind ik moeilijker uit te leggen, en ook daarin verschilt het weer heel erg waar in Zeeland je bent. |
![]() |
||
Citaat:
(wat vin ie d'rvan --> wat vind jij ervan). Oe is jou (dat boek is van oe --> dat boek is van jou). (Alleen schrijf je oe volgens mij officieel niet zo, maar zo zeg je t wel, een beetje met een 'w' erachter in de klank nog). De vorm die hasseltboy in zijn eerste post gebruikt komt niet voor in het Achterhoeks.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel #83 Geel | 500 | 23-02-2011 15:05 | |
De Kantine |
onsaain is hier #1068 Verwijderd | 500 | 04-08-2010 00:04 | |
Verhalen & Gedichten |