Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-05-2006, 11:58
Verwijderd
Ik ben van plan nieuwe speakers voor mn pc aan te schaffen. Ik luister vooral muziek, kijk af en toe een film en speel games.

En ik wil graag goed geluid voor een redelijke prijs (max. 70 euro)

Moet ik dan voor een 5.1 set gaan of een 2.1?

5.1:
Creative T6060
Logitech X-530
Trust SP 6700T

2.1:
Logitech Z-3
Logitech Z-3e
Logitech Z-4
Creative Inspire T3030
Creative I-Trigue 3330

Tips graag
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-05-2006, 12:06
Badmutssssss
Badmutssssss is offline
Citaat:
SX-SuperFly schreef op 26-05-2006 @ 12:58 :
Ik ben van plan nieuwe speakers voor mn pc aan te schaffen. Ik luister vooral muziek, kijk af en toe een film en speel games.

En ik wil graag goed geluid voor een redelijke prijs (max. 70 euro)

Moet ik dan voor een 5.1 set gaan of een 2.1?

5.1:
Creative T6060
Logitech X-530
Trust SP 6700T

2.1:
Logitech Z-3
Logitech Z-3e
Logitech Z-4
Creative Inspire T3030
Creative I-Trigue 3330

Tips graag
Ik heb zelf hier een Creative 2.1 set staan (en nog een giga-subwoofer, 2.2 eig. xD)
enne type P380, gaf mij de beste prijs / kwaliteit verhouding (heb ze allemaal uitgetest bij die shop =))
en die was 30 euro voor een 2.1 set.
Oud 26-05-2006, 12:19
Verwijderd
Citaat:
Badmutssssss schreef op 26-05-2006 @ 13:06 :
Ik heb zelf hier een Creative 2.1 set staan (en nog een giga-subwoofer, 2.2 eig. xD)
enne type P380, gaf mij de beste prijs / kwaliteit verhouding (heb ze allemaal uitgetest bij die shop =))
en die was 30 euro voor een 2.1 set.
Jammer die kan ik niet want die hebben ze niet bij Azerty...

En hoe kan je 2 subwoofers aansluiten op één zo'n setje? En dat het nog werkt ook....

owja en nog wat, is het beter als je een geluidskaartje van 20 euro in je pc zet? Heb je dan beter geluid?
Met citaat reageren
Oud 26-05-2006, 12:31
Verwijderd
Als je maar zeven tientjes te besteden hebt kun je überhaupt geen goed geluid verwachten, maar wil je het per se binnen dat budget houden dan kan ik je de Creative i-Trigue 3330 aanraden. Logitech-speakers hebben voor mij echt afgedaan; te veel bas, rommelig midden, en altijd die verschrikkelijk slecht afgewerkte en gammele kabels. De Z-3 klinkt goed maar heeft daar erg last van, de Z-4 schijnt slechter te klinken dan de Z-3. De X-serie van Logitech is een prijsklasse lager ,dat is echt rommel. Hetzelfde geldt voor de Inspire-serie van Creative.

Ik heb zelf de 3330 en ben er erg tevreden mee. Degelijke kwaliteit, mooi geluid, alleen de rondstraalverhoudingen zijn niet zo best. Zorg er wel voor dat je de speakers echt op jezelf kunt richten op de plek waar je zit, anders mis je nogal wat hoog. En het is jammer dat de bass-regelaar nogal nutteloos is: van 0 t/m 3 is 'geen bas', tussen 3 en 4 is bruikbaar, en alles van 4 t/m 10 is 'achterlijk veel teveel bas'.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2006, 14:36
Verwijderd
Danku voor het antwoord

Ik ga zo ff naar de winkel om hem te beluisteren. Je hebt ook nog de 3220... ook I-trigue, en die is 50 euro. Zou die ook goed zijn?

En heb ik een geluidskaart nodig of kan ik het onboard houden.

En ik vind veel bass juist mooi.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2006, 14:40
Badmutssssss
Badmutssssss is offline
Citaat:
SX-SuperFly schreef op 26-05-2006 @ 13:19 :
Jammer die kan ik niet want die hebben ze niet bij Azerty...

En hoe kan je 2 subwoofers aansluiten op één zo'n setje? En dat het nog werkt ook....

owja en nog wat, is het beter als je een geluidskaartje van 20 euro in je pc zet? Heb je dan beter geluid?
Op zich heb ik zo'n stereokabelsplitter gekocht, en daarna nog een stereokabel-auxconverter (gwn kabelversie) naar versterker, van daar weer naar sub. Werkt perfect =).
Oud 26-05-2006, 15:40
J-roenn
J-roenn is offline
ligt er aan wat voor geluid je on-board hebt, meestal noemen audiofielen dit crap geluid, ik heb echter nog nooit enig verschil kunnen merken tussen een geluidskaart van 5 of van 100,-
ook mijn boxen worden door audiofielen als zwaar kut bestempeld, maar er komt geluid uit en ik vind het goed genoeg... ( labtech arena boxjes 5.1 )
gaat er net om hoeveel je om geluid geeft.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2006, 16:56
Verwijderd
Citaat:
SX-SuperFly schreef op 26-05-2006 @ 15:36 :
Danku voor het antwoord

Ik ga zo ff naar de winkel om hem te beluisteren. Je hebt ook nog de 3220... ook I-trigue, en die is 50 euro. Zou die ook goed zijn?

En heb ik een geluidskaart nodig of kan ik het onboard houden.

En ik vind veel bass juist mooi.
Nouja, als ik jou zo hoor geef je niet zoveel op geluidskwaliteit, dus dan kun je het beste gewoon twee subwoofersetjes van vier tientjes kopen
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 10:34
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 26-05-2006 @ 17:56 :
Nouja, als ik jou zo hoor geef je niet zoveel op geluidskwaliteit, dus dan kun je het beste gewoon twee subwoofersetjes van vier tientjes kopen
Ik geef wel om geluidskwaliteit.

Gister ging ik eens wat luisteren. Van die goedkope setjes tot 50 euro zijn echt bagger! (creative T3030 bijv, en de gelijkmatige 2.1 van logitech) Echt erg! zo slecht!

Toen luisterde ik de Z-4. Kan er mee door maar nog steeds niet goed genoeg. Toen ging ik naar de Logitech Z-2300 van 140 euro. Pas toen kwam er goed geluid uit! Dus die koop ik dan ook maar!

Of zijn er vergelijkbare setjes in dezelfde prijscath. (2.1)
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 14:00
Verwijderd
Als je twee subwoofers op een set wilt aansluiten geef je niet om geluidskwaliteit, want een subwooferset is een op elkaar afgestemd systeem (of pretendeert dat te zijn). Als je twee subs aansluit dan verneuk je de hele frequentiekarakteristiek van zo'n ding, dat klinkt dan voor geen meter meer.

De Z-2300 is een mooi systeem overigens, net zoals de X-230 van Creative (geloof dat dat ding zo heet, iig hun duurste 2.1 set, uit de Megaworks-serie). Let er wel op dat Logitech-speakers zoals ik zei bepaald niet fijn geconstrueerd zijn (met name de snoeren zijn bagger) en dat ze nogal eens last hebben van vreemde tikken en ploppen door het geluid (zoek op Gathering of Tweakers maar eens naar 'het grote Logitech plopjes-topic' en je vindt genoeg) .
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 14:17
Verwijderd
Je bedoeld de Creative Megaworks 250D denk ik?

Die is gelijk ook 35 euro duurder. Ik hoorde al van die tikken en plopjes enzo, ik zal het forum van tweakers wel eens gaan lezen dan.
Maar er zijn ook wel mensen die er geen last van hebben! In de mediamarkt hoorde ik het ook niet en daar worden ook constant apparaten aan en uit gezet.

Of komen die tikken door andere dingen?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 15:28
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
http://www.logitech.com/index.cfm/pr...CONTENTID=9066

Lekker setje en goed betaalbaar. Nee, het is niet het beste van het beste, maar daar heb ik sowieso mijn stereo-installatie voor. Het geluid is dik in orde, vooral als je hem goed gaat afstellen.
Oud 27-05-2006, 15:55
Verwijderd
Citaat:
SX-SuperFly schreef op 27-05-2006 @ 15:17 :
Maar er zijn ook wel mensen die er geen last van hebben! In de mediamarkt hoorde ik het ook niet en daar worden ook constant apparaten aan en uit gezet.

Of komen die tikken door andere dingen?
En jij hebt vierentwintig uur in de Mediamarkt gebivakkeerd?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 20:31
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 27-05-2006 @ 16:28 :
http://www.logitech.com/index.cfm/pr...CONTENTID=9066

Lekker setje en goed betaalbaar. Nee, het is niet het beste van het beste, maar daar heb ik sowieso mijn stereo-installatie voor. Het geluid is dik in orde, vooral als je hem goed gaat afstellen.
Die heb ik gehoord en vond het niet veel soeps. Dan ga ik liever voor de Z-2300...

@Nare Man: nee ongeveer een kwartier ofzo Maar wat is de kans dat ik daar last van krijg en wannéér hoor je die plopjes? Bij het inschakelen van een lamp die op dezelfde stopcontact zit ofzo?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten