Advertentie | |
|
![]() |
||
Vannacht was het creatievere deel van mijn geest weer actief, dit maat ben ik iets meer tevreden, maar oordeel gerust zelf.
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
Heb een beetje het gevoel dat het stukjes gekapte zinnen zijn. Ze komen nogal wat ruw en onbewerkt over (maar dat was zeker de bedoeling?) Ik mis wat meer taalcreativiteit, wat spelen met woorden, beelden, klanken. Probeer ook niet te letterlijk te willen schrijven, laat de lezer wat zoeken.
Mm, wil je niet afzeiken, maar dat is m'n algemeen gevoel als ik ze zo bekijk. De 1e twee zijn het beste, en dan vooral de stukjes: "wanneer lang verdronken en verloren gewaande liefde weer uit het mulle drijfzand kruipt de eerste tegenstand tegen de zandwezens die er toch in slagen om de kop onder te trekken en door lange tunnels naar vervlogen herinneringen aan tijden die zowel vrolijker als droever waren dan hier en nu" en "ik graaf een tunnel van mijn raam naar het jouwe" De rest vind ik nogal cliché om eerlijk te zijn..
||
Citaat:
![]()
|
Is wel goed dat je schrijft, maar probeer eens wat meer aan je gedichten te werken alvorens je ze hier zet. Ik doe net hetzelfde als jij hoor, alles opschrijven wat in me opkomt en dan 'maak' ik een gedicht. Soms moet ik niet veel veranderen, soms enorm veel.
|
Ik vind sommige van je gedichten wat te vertellend. Ik bedoel, er zit te veel in, te concrete informatie waardoor het (maar dat gaf je zelf al aan) meer proza wordt dan poëzie.
Ik las je eerste gedicht en ik was zowaar onder de indruk, tot je begon te zondigen aan bewoordingen als "vervlogen herinneringen". Zoals nerwen al zei, meer nadenken enzo ![]() Ook met zinnen als "ik zie je graag" moet je echt oppassen eer je ze in een gedicht zet. Aan gedicht 7 zou ik bvb zeker nog werken, er zit potentieel in. Bijvoorbeeld: je gebruikt twee keer kort na elkaar "down", wat op zich al niet zo poëtisch woord is (maar dat is subjectief). Nu ja, eigenlijk zit er gewoon potentieel in jou.
|||
Citaat:
![]() Citaat:
Potentieel, misschien wel, heb ik nog willen horen, zal vast wel dan.
|
![]() |
|
|