Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-05-2006, 20:53
Pam Partyhooker
Pam Partyhooker is offline
Ik ben aan het duimen, lekker zuigen op mijn duim. Stiekem lust ik wel een sigaret maar het mag niet, foei. Was hij maar hier maar zijn laatste lach staat in mijn geheugen tezamen met zijn felblauwe ogen. Soms verwar ik ze met de zee in Zuid-Frankrijk. Ik verheugde me er deze zomer weer te zijn zodat ik me gerust kon stellen met het feit dat het blauw uit je ogen mee gereisd was en dat je bij me was maar helaas. Dat mijn lichaam omhult door je kon worden en het alle plekjes kuste zoals je altijd doet. Het prikkelt, het balanceert, het is verfrissend om je lief te hebben en je zo graag te zien zoals ik nu doe.

Zodra je de deur opent of me ziet verschijnen in je gezichtsveld dan straal je. Je straalt nog erger dan dat rotnachtlampje wat je in mijn kop duwde die nacht. Je straalt en dooft niet zoals die sigaret die ik uit je raam schoot, die bleef gloeien en gloeien tot hij niet meer kon. Tot hij de tranen van de wolken niet meer aankon en besloot met de vijand te gaan smeulen. Ik zal niet erom huilen maar het blijft bij me, heel dichtbij. Dichtbij als een intiem sms-je dat ik van je krijg en de vlinders op zoek voel gaan naar hun bloem.

Het idee dat jij hetzelfde voor mij voelt als ik voor jou maakt me stil en soms bang maar vooral stil. En soms kan ik er heerlijk over dagdromen. Joost, Joost, JOOST! Joost, oh je naam kan ik dromen, ik kan het tekenen met mijn tong op mijn gehemelte. Want je bent ook hemels, zo zacht als mijn onderarmen in de zomer. Ik smeer ze goed in verzorg ze goed! Zo wil ik jou ook verzorgen, liefkozen en liefhebben. Er is iemand die ik graag zie en dat is pinguin. En kip.

Laatst gewijzigd op 30-05-2006 om 20:57.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-05-2006, 21:20
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Eh, heel surrealistisch?
Oud 30-05-2006, 21:39
Pam Partyhooker
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 30-05-2006 @ 22:20 :
Eh, heel surrealistisch?
Goed opgemerkt!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 21:51
Blood Fire Rage
Ervaring hè. Als het nergens over lijkt te gaan kan het zijn:

A) Zen
B) Quantum Mechanica
C) Surrealisme
Oud 31-05-2006, 21:47
Millroy
Millroy is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 30-05-2006 @ 22:51 :
Ervaring hè. Als het nergens over lijkt te gaan kan het zijn:

A) Zen
B) Quantum Mechanica
C) Surrealisme
D ) Onsamenhangend geheel van te lange zinnen, met naar het einde toe pure nonsens.
fixed
Oud 31-05-2006, 23:51
Blood Fire Rage
Citaat:
Millroy schreef op 31-05-2006 @ 22:47 :
fixed
Ah, die optie was ik inderdaad nog vergeten
Oud 01-06-2006, 14:53
Sanctus
Sanctus is offline
Euhhh, ik ga voor optie D.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2006, 21:49
Emily Eau
Emily Eau is offline
Magritte is surrealisme
Paar opmerkingen: tijden nogal gemixt in de eerste paragraaf? Ik begrijp de pinguïn-kip referentie niet goed, voel u geroepen mij die uit te leggen!
Met citaat reageren
Oud 02-06-2006, 12:57
Blood Fire Rage
Citaat:
Emily Eau schreef op 01-06-2006 @ 22:49 :
Magritte is surrealisme
Musashi is zen
Oud 02-06-2006, 13:30
Pam Partyhooker
@ Blood Fire Rage, Sanctus; OT
@ Emily Eau; het gaat over mijn vriend, we hebben samen wat met pinguins en kippen. Haha.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2006, 15:30
Blood Fire Rage
Citaat:
Pam Partyhooker schreef op 02-06-2006 @ 14:30 :
@ Blood Fire Rage, Sanctus; OT
Ok!

Vraag 2:
De paarse groei van de bloemen ter hemel gaande! Ziet! Twaalf vissen klommen omhoog en brachten een bezoek aan god en hij sprak: Laat er water zijn! Er was water en god voelde zich tevreden met zichzelf. Daarna greep de kerstman een vis in legde het op zijn rendier en de hemelen vulden zich met angst en passie.

Was dit:
A) Zen
B) Quantum Mechanica
C) Surrealisme
D ) Onsamenhangend geheel van te lange zinnen, met naar het einde toe pure nonsens
Oud 02-06-2006, 15:57
Verwijderd
Ik weet niet of de zinnen te lang zijn, er staan in ieder geval gewoon stijlfouten in.

Dat mijn lichaam omhult door je kon worden en het alle plekjes kuste zoals je altijd doet.
wat mij betreft:
Dat mijn lichaam door jou omhuld kon worden en je het op alle plekjes kuste zoals altijd.

Zodra je de deur opent of me ziet verschijnen in je gezichtsveld dan straal je.
wat mij betreft:
Zodra je de deur opent of mij ziet verschijnen in je gezichtsveld (ik weet niet wat ik hiervan moet maken zonder het heel erg te veranderen) straal je.

Het idee dat jij hetzelfde voor mij voelt als ik voor jou maakt me stil en soms bang maar vooral stil.
wat mij betreft:
Het besef dat jij hetzelfde voor mij voelt als ik voor jou maakt me stil en soms bang, maar vooral stil.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 09:43
Sanctus
Sanctus is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 02-06-2006 @ 16:30 :
Ok!

Vraag 2:
De paarse groei van de bloemen ter hemel gaande! Ziet! Twaalf vissen klommen omhoog en brachten een bezoek aan god en hij sprak: Laat er water zijn! Er was water en god voelde zich tevreden met zichzelf. Daarna greep de kerstman een vis in legde het op zijn rendier en de hemelen vulden zich met angst en passie.

Was dit:
A) Zen
B) Quantum Mechanica
C) Surrealisme
D ) Onsamenhangend geheel van te lange zinnen, met naar het einde toe pure nonsens
Antwoord C
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 10:27
Millroy
Millroy is offline
Citaat:
Ok!

Vraag 2:

Was dit:
A) Zen
B) Quantum Mechanica
C) Surrealisme
C) Links.
Oud 03-06-2006, 17:59
Blood Fire Rage
Citaat:
Sanctus schreef op 03-06-2006 @ 10:43 :
Antwoord C
Citaat:
Millroy schreef op 03-06-2006 @ 11:27 :
C) Links.
En het juiste antwoord was: D! Er zat namelijk geen diepere betekenis achter, al kun je die na heel lang zoeken wel vinden ( <-- de basis van de interpretatieve kunstgeschiedenis).
Oud 03-06-2006, 19:52
Millroy
Millroy is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 03-06-2006 @ 18:59 :
En het juiste antwoord was: D! Er zat namelijk geen diepere betekenis achter, al kun je die na heel lang zoeken wel vinden ( <-- de basis van de interpretatieve kunstgeschiedenis).
Man, ik ben surrealistisch op een heel ander niveau. C) links was uiteraard een subjectieve projectie van het talige concept D. >_>
Oud 03-06-2006, 19:56
Verwijderd
Citaat:
Millroy schreef op 03-06-2006 @ 20:52 :
Man, ik ben surrealistisch op een heel ander niveau. C) links was uiteraard een subjectieve projectie van het talige concept D. >_>
De jongeren begrijpen de ouden niet meer tegenwoordig.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 17:41
homehapero
homehapero is offline
lol raar dat er zoveel gefilosofeerd wordt over zo'n vreemd verhaaltje

de stijlfouten irriteerden me idd maar vooral fouten met werkwoorden!!!
omhult door je kon worden
je leraar NE zou zich moeten schamen! dat zou ie eruit moeten slaan!

Laatst gewijzigd op 04-06-2006 om 17:45.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 17:53
Verwijderd
Jouw leraar Nederlands ook, overigens. De mijne durft nogal eens te slaan als je MSN-taal gebruikt. Bovendien is je interpunctie ook nog niet vlekkeloos.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 18:13
Blood Fire Rage
Citaat:
Grimm schreef op 03-06-2006 @ 20:56 :
De jongeren begrijpen de ouden niet meer tegenwoordig.
Nu is echter de vraag: Wie is oud en wie is jong?

Citaat:
Grimm schreef op 04-06-2006 @ 18:53 :
Jouw leraar Nederlands ook, overigens. De mijne durft nogal eens te slaan als je MSN-taal gebruikt. Bovendien is je interpunctie ook nog niet vlekkeloos.
Inderdaad. Ik zat mij al te verbazen over het feit dat iemand in zo'n taal commentaar durft te leveren op andermans taal.
Oud 04-06-2006, 18:16
Verwijderd
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 04-06-2006 @ 19:13 :
Nu is echter de vraag: Wie is oud en wie is jong?
Daar ga ik lekker niet op in

Citaat:

Inderdaad. Ik zat mij al te verbazen over het feit dat iemand in zo'n taal commentaar durft te leveren op andermans taal.
QFT.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 13:27
Pam Partyhooker
Citaat:
Ok!

Vraag 2:

Was dit:
A) Een grote spelfout voor de (on)gelovigen onder ons?
B) Een grote spelfout voor de (on)gelovigen onder ons?
C) Een grote spelfout voor de (on)gelovigen onder ons?
D ) Een grote spelfout voor de (on)gelovigen onder ons?
Ik denk A,B,C en D met je god. Ik zie hem liever als God.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 13:30
Pam Partyhooker
Bedankt voor alle suggesties en offtopic gezwans. Grappig dat nu juist dit verhaal (en niet van mijn andere account Ruby Blue) zoveel aandacht trekt en iets teweegbrengt (vast niet goed gespeldtdtdt?).

Ik ga eens kijken of de Esso of een ander tankstation open is! Zonder sigaretten Pinksteren vieren vind ik maar niks namelijk!
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 16:05
Blood Fire Rage
Citaat:
Pam Partyhooker schreef op 05-06-2006 @ 14:30 :
Bedankt voor alle suggesties en offtopic gezwans. Grappig dat nu juist dit verhaal (en niet van mijn andere account Ruby Blue) zoveel aandacht trekt en iets teweegbrengt (vast niet goed gespeldtdtdt?).
Ach, trek het je niet aan. Het is gewoon toeval dat ik hier m'n onzin begon te spuien, dat is niet jouw schuld
Oud 05-06-2006, 18:40
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Pam Partyhooker schreef op 05-06-2006 @ 14:30 :

Ik ga eens kijken of de Esso of een ander tankstation open is! Zonder sigaretten Pinksteren vieren vind ik maar niks namelijk!
Ik had al zo'n vermoeden dat jij Ruby Blue was, of Mijns. Ik hoefde bovenstaande stukje maar te lezen.

En daarnaast vind ik het bagger. Het hangt van de loshangende draadjes aan elkaar, om het maar even zo uit te drukken. Wat heeft het allemaal met elkaar te maken?

(Waarom vind je het zo grappig dat dit verhaal aandacht trekt?)
Oud 05-06-2006, 18:54
homehapero
homehapero is offline
Citaat:
Grimm schreef op 04-06-2006 @ 18:53 :
1. dit is geen verhaal maar een reactie dus dan moet je niet huilen om interpunctie
2. zie een maar vervang interpunctie door msn taalgebruik

ik had het dus (zoals nogal duidelijk vermeld staat) over haar werkwoorden, ik vind zagen over interpunctie voor muggenzifters
Oud 05-06-2006, 19:28
Millroy
Millroy is offline
Citaat:
Roosje schreef op 05-06-2006 @ 19:40 :
Ik had al zo'n vermoeden dat jij Ruby Blue was, of Mijns. Ik hoefde bovenstaande stukje maar te lezen.
Hoezo, of Mijns?

Daarnaast:
Citaat:
Ik begrijp niet wat je punt is. Als je als Ruby Blue gepost had, had je (in ieder geval toch van mij) net dezelfde reactie gekregen.

Tenslotte:
Citaat:
1. dit is geen verhaal maar een reactie dus dan moet je niet huilen om interpunctie
2. zie een maar vervang interpunctie door msn taalgebruik

ik had het dus (zoals nogal duidelijk vermeld staat) over haar werkwoorden, ik vind zagen over interpunctie voor muggenzifters
gozer waar slaat het nu op dat interpunctie enkel voor verhalen gebruikt dient te worden interpunctie is een deel van de taal en je hoort gewoon in elke taaluiting interpunctie te gebruiken dat doe je ook in gesproken taal aan de hand van pauzes of intonatie daarenboven is het verdomd irritant om stukjes tekst te lezen waar er geen interpunctie in staan al zijn het maar antwoorden
Ditto voor je MSN-taal. Alles behalve aangenaam om MSN-taal te moeten lezen in een antwoord. Als je graag MSN-taal gebruikt, ga je [dat] dan op MSN botvieren en laat hier uw prachtig vloeiende zinnen (mét interpunctie!) los.

Laatst gewijzigd op 06-06-2006 om 11:28.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 19:35
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Millroy schreef op 05-06-2006 @ 20:28 :
Hoezo, of Mijns?
Hun schrijfstijlen lijken op elkaar.
Oud 05-06-2006, 21:49
Pam Partyhooker
Citaat:
Roosje schreef op 05-06-2006 @ 20:35 :
Hun schrijfstijlen lijken op elkaar.
Mooi compliment, dank je!
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 23:30
Broeder
Broeder is offline
WTF-topic. Zowel de openingspost als het commentaar.
Oud 05-06-2006, 23:32
Blood Fire Rage
Citaat:
Broeder schreef op 06-06-2006 @ 00:30 :
WTF-topic. Zowel de openingspost als het commentaar.
Idd
Oud 07-06-2006, 19:49
homehapero
homehapero is offline
Citaat:
Millroy schreef op 05-06-2006 @ 20:28 :
Hoezo, of Mijns?

Daarnaast:
Ik begrijp niet wat je punt is. Als je als Ruby Blue gepost had, had je (in ieder geval toch van mij) net dezelfde reactie gekregen.

Tenslotte:
gozer waar slaat het nu op dat interpunctie enkel voor verhalen gebruikt dient te worden interpunctie is een deel van de taal en je hoort gewoon in elke taaluiting interpunctie te gebruiken dat doe je ook in gesproken taal aan de hand van pauzes of intonatie daarenboven is het verdomd irritant om stukjes tekst te lezen waar er geen interpunctie in staan al zijn het maar antwoorden
Ditto voor je MSN-taal. Alles behalve aangenaam om MSN-taal te moeten lezen in een antwoord. Als je graag MSN-taal gebruikt, ga je [dat] dan op MSN botvieren en laat hier uw prachtig vloeiende zinnen (mét interpunctie!) los.
ja baas
Reageren

Regels voor berichten