Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-06-2006, 08:34
GirlOnTheMove
GirlOnTheMove is offline
Ik hoor wel altijd dat het ontbijt de belangrijkste maaltijd van de dag is, maar eigenlijk ontbijt ik nooit. Ik krijg 's ochtends gewoon niets door mn keel
Hebben jullie hier ook last van?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-06-2006, 08:57
Bloem
Bloem is offline
Nee, niet meer. 'Vroeger' wel, maar toen ben ik met drinkontbijt begonnen om toch íets binnen te krijgen en vanzelf kreeg ik steeds meer trek. Nu word ik 's ochtends meestal met honger wakker

Als je geen brood wegkrijgt kun je ook eens denken aan brinta, cornflakes, muesli met yoghurt of idd drinkontbijt. Het is iig wel echt gezonder om 's ochtends iets fatsoenlijks binnen te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 11:02
Naru
Naru is offline
Citaat:
Bloem schreef op 13-06-2006 @ 09:57 :
Nee, niet meer. 'Vroeger' wel, maar toen ben ik met drinkontbijt begonnen om toch íets binnen te krijgen en vanzelf kreeg ik steeds meer trek. Nu word ik 's ochtends meestal met honger wakker

Als je geen brood wegkrijgt kun je ook eens denken aan brinta, cornflakes, muesli met yoghurt of idd drinkontbijt. Het is iig wel echt gezonder om 's ochtends iets fatsoenlijks binnen te krijgen.
Ben ik met je eens, ik had precies hetzelfde.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 11:46
AlopiA
AlopiA is offline
Ik hou ook niet van ontbijten, maar ik doe het wel. Ik nam altijd een beschuitje maar ik ben vandaag met fruit begonnen. En dat bevalt prima

Laatst gewijzigd op 14-06-2006 om 09:30.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 12:03
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
GirlOnTheMove schreef op 13-06-2006 @ 09:34 :
Ik hoor wel altijd dat het ontbijt de belangrijkste maaltijd van de dag is, maar eigenlijk ontbijt ik nooit. Ik krijg 's ochtends gewoon niets door mn keel
ja, ik moet eerst iets gedaan hebben.. ik eet dan ook meestal in de trein of op school
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 13:41
Verwijderd
Eerst goed wakker zijn. Dus eerst douchen, aankleden, krant lezen (bv), en dan iets eten. Als je nog niet goed wakker bent, is het moeilijker te eten.

Probeer eerst ook eens drinkontbijt ofzo, iets dat makkelijk weggaat. Daarna kan je cornflakes gaan eten, en daarna gewoon brood.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 14:49
Killereyes
Killereyes is offline
Ik ontbijt ook niet graag. Meestal neem ik 's ochtends 2 boterhammen waarvan ik er 1,5 opeet.

Het ligt er bij mij trouwens ook aan wat ik op brood neem. Vleeswaren en jam krijg ik bijvoorbeeld makkelijker weg dan chocopasta of pindakaas .
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 17:54
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je went idd aan ontbijten. Zelf heb ik een tijdje niet zoveel gegeten 's ochtends (crackertje, drinkontbijt oid) maar ik ben steeds meer gaan eten en nu heb ik echt honger en kan ik ook makkelijk twee boterhammen en nog wel wat op. Ik ontbijt meestal met twee boterhammen met zoet beleg of brinta ofzo.

Ik heb alleen niet zo'n trek als ik echt vroeg opsta (5.30 uur ofzo) het enige wat ik dan weg krijg is een krentenbol en vooral geen melkproducten.
Oud 13-06-2006, 20:01
Flab
Flab is offline
Oeh ik ben gek op ontbijten!

Eigenlijk heb ik 's ochtends nooit honger, maar ik weet dat ik anders na een paar uur instort. Ik begin altijd met een kopje groene thee of koffie en daarbij 2 broodjes met meestal banaan erop of marmelade. Als ik cornflakes in huis heb neem ik meestal dat, maar alsnog m'n lekkere kopje groene thee.

Als ik eenmaal heb ontbeten ben ik ook pas echt wakker en 'voel ik de energie m'n lichaam in stromen'. Oeh heb nu al zin in morgenochtend!

Tip voor de TS: Neem tenminste een half uurtje om te ontbijten, dan kan je ook nog ff de krant lezen of tv kijken. Zo sta je lekker relaxed op.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 00:19
Verwijderd
ik ram altijd van die kutkoekjes als sultana's naar binnen, en sinaasappelsap.

elk ander spul wat naar binnen gaat sochtends komt er net zo hard weer uit
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 08:59
Boogie
Boogie is offline
Zonder ontbijt start ik niet goed op. Ik moet echt wat in m'n maag hebben voor in beweging kom. Twee of drie boterhammen.
Oud 14-06-2006, 09:25
Verwijderd
Ik hou 's ochtends niet van kauwen, als ik dan brood moet eten ben ik echt zo drie kwartier bezig met twee sneetjes. Maar brinta of havermout is geen probleem. En ik heb ook altijd wel honger 's ochtends, niet meteen bij het wakker worden maar na een kwartier ofzo wel.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 11:44
marrel
marrel is offline
Ik eet vrijwel altijd 3 sneetjes brood 's ochtends, met warm weer of als ik haast heb willen het er wel eens ooit 2 zijn
Oud 14-06-2006, 15:16
Flab
Flab is offline
Citaat:
koekjes schreef op 14-06-2006 @ 01:19 :
ik ram altijd van die kutkoekjes als sultana's naar binnen, en sinaasappelsap.

elk ander spul wat naar binnen gaat sochtends komt er net zo hard weer uit
sultana's zijn geen kutkoekjes! Het zijn fijne, lekkere koekjes!
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 18:29
Maresha
Maresha is offline
ik eet altijd 2 bruine boterhammen met beleg maar is het ook goed om sochtends alleen fruit te nemen?
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 18:31
Verwijderd
Citaat:
Maresha schreef op 14-06-2006 @ 19:29 :
ik eet altijd 2 bruine boterhammen met beleg maar is het ook goed om sochtends alleen fruit te nemen?
brood is op zich beter omdat alleen fruit wat weinig is fruit is dan wel weer beter dan niets.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 12:09
supernova
supernova is offline
ja heb ik ook. ik ontbijt gewoon niet en neem iets mee voor als ik honger krijg, of ontbijt iets wat niet echt eten is, drinkontbijt of knorr vie spul ofzo.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 18:08
dark princess
dark princess is offline
ik heb er nooit moeite mee eigenlijk, mijn broer wel en die eet elke ochtend pap, van die nutricia vanille met melk en dat krijgt ie wel weg.

ik eet altijd een boterham met iets en drink daarbij 1 glas sinaasappelsap. als het vroeg is, krijg ik niet meer dan 1 boterham naar binnen.
Oud 16-06-2006, 12:41
DvoorA
DvoorA is offline
ik kan juist niet zonder ontbijt, zodra ik opsta moet ik eten want dan ben ik echt hongerig. 's Avonds daarentegen weer helemaal niet. Je kunt ook yoghurt met fruit erin eten, dan hoef je niet zoveel te kauwen. Of pap.
Oud 16-06-2006, 12:55
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Ik kan echt niet zonder ontbijt... standaard 2 broodjes, yogurt, veel melk en kop koffie...
Oud 16-06-2006, 20:00
Verwijderd
ik eet meestal een geroosterde boterham en dan ben ik drie uur misselijk, maar ik heb wel ontbeten!
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 17:02
Sjoerd
Sjoerd is offline
ik moet wel wat eten 's ochtends, ik neem altijd choco's en daarna zit ik ook vol en heb ik even genoeg voor een tijdje.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 10:47
11
11 is offline
smorgens niet kunnen eten?
Dat heb ik dus NOOIT. Eerste wat ik smorgens wil doen is eten.
Oud 19-06-2006, 11:43
mar87
mar87 is offline
Ik heb 's ochtends altijd wel zin in eten.
Vooral doordeweeks.

Ik eet altijd 2 plakjes brood of brinta.
Al het overige vult niet echt.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 13:11
planckton
planckton is offline
Ik kan juist echt alles eten 's morgens, zelfs koude pizza, pannekoeken you name it.
Niet dat ik dat vaak doe, beetje ongezond
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-06-2006, 13:39
Rodion
Rodion is offline
Engels ontbijt.<3
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 16:34
Vanima Estel
Vanima Estel is offline
Dat is normaal. In het begin van de ochtend is je assimilatie-proces nog aan de gang. Als je wakker wordt heb je (als je gezond leeft) genoeg energie en geen behoefte om iets te eten. Je hebt zin om aan de slag te gaan met je dagelijkse bezigheden. Trek komt later pas, wanneer het assimilatie-proces is afgelopen. Wat je kunt doen is je allereerst realiseren dat dat hongergevoel geen honger is en dat wanneer je maag rammelt, deze slechts krimpt. Verder kun je water drinken. Dit zorgt er voor dat je maag een beetje vol raakt. Heb je toch trek, eet dan fruit. Dit verteert autonomisch binnen 30 tot 60 min, en geeft je energie. Sommigen drinken alleen een kop koffie in de ochtend. Kan ook, maar zou niet nodig hoeven te zijn wanneer je goed slaapt. Anderen eten complexe koolhydraten en drinken een kop koffie. Aan de ene kant beladen zij hun lichaam door de spijsvertering te belasten hetgeen energie kost, aan de andere kant hebben ze een oppepper nodig in de vorm van koffie. Dat is niet effectief, a-la dweilen met de kraan open.

Al met al, in de ochtend alleen fruit is prima en logisch (@ Maresha) en "Het is iig wel echt gezonder om 's ochtends iets fatsoenlijks binnen te krijgen." klinklare onzin.
Oud 19-06-2006, 21:59
Verwijderd
Ik heb nooit het probleem dat ik 's ochtends niet goed kan eten. Ik heb het wel een hele tijd gehad en toen at ik maar mijn halve boterham op (ik liet de korstjes liggen). Nu ben ik overgestapt op hagelslag i.p.v vlokken en dat gaat een stuk beter.

Als je het lastig vind om te ontbijten, maar toch wil ontbijten dan kan je misschien een banaan eten, dat is zacht, en makkelijk eten. Of als je een staafmixer hebt doe je 's ochtends een banaan + sinasappelsap bij elkaar en mix je dat door elkaar, dan heb je eigen fruitsap, kost je twee tellen, is vers en lekker!
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 23:01
PV
PV is offline
Nee, ik eet áltijd als ik net ben opgestaan.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 23:15
Roos
Roos is offline
Ik heb de laatste tijd ook niet veel trek 's ochtends, maar dat komt omdat ik alleen kaas in huis heb. Drie weken kaas gaat vervelen
Oud 20-06-2006, 07:54
sunil
sunil is offline
Citaat:
Vanima Estel schreef op 19-06-2006 @ 17:34 :
Sommigen drinken alleen een kop koffie in de ochtend. Kan ook, maar zou niet nodig hoeven te zijn wanneer je goed slaapt. Anderen eten complexe koolhydraten en drinken een kop koffie. Aan de ene kant beladen zij hun lichaam door de spijsvertering te belasten hetgeen energie kost, aan de andere kant hebben ze een oppepper nodig in de vorm van koffie. Dat is niet effectief, a-la dweilen met de kraan open.
Een kop koffie in de morgen is ook lekker als je goed slaapt, het is meer een gewoonte om 's morgens koffie te drinken, het koffiegevoel waar je prettig wakker bij wordt als je met je neus boven een kopje Douwe Egbert's hangt.

Het is beter om, als je 'zwaarder' ontbijt, bij het eten vruchtensap te drinken en dan na je ontbijt nog een kopje koffie. Maar daar moet je dan natuurlijk wel de tijd voor hebben
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 14:29
Bell
Bell is offline
Citaat:
GirlOnTheMove schreef op 13-06-2006 @ 09:34 :
een volmondig JA!

maar drinken kan ik 's ochtends wel, dus drink ik drinkontbijt...
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 23:16
waves
waves is offline
Citaat:
11 schreef op 19-06-2006 @ 11:47 :
smorgens niet kunnen eten?
Dat heb ik dus NOOIT. Eerste wat ik smorgens wil doen is eten.
Heb het een keer gehad toen ik om 5 uur op moest, toen kreeg ik alleen een appel naar binnen.
Maar gewoonlijk werk ik toch wel een boterham of 4 naar binnen, een mok melk en een glas sinaasappelsap. Dat, of een grote kom cruesli .
Reageren

Regels voor berichten