Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-06-2006, 23:30
vedetje
vedetje is offline
Er is een jongen die ik wel leuk vind, maar ons contact is nogal oppervlakkig en ik heb zoiets van 'als hij geen interesse laat merken ga ik er ook geen energie aan verspillen'

Naar aanleiding hiervan begon er wel een boeiend gesprekje tussen 2 van mijn vrienden (een jongen en een meisje, beide geslachten vertegenwoordigt) omdat ze maar niet konden begrijpen dat ik nog altijd nauwelijks contact er mee heb.

Mijn vriend beweerde dat een vrouw gelijk welke man kan verleiden, waarop mijn vriendin zei dat niet elke vrouw dat kan, enkel elke mooie vrouw.

Nu beweerden zei beiden dat ik onder de categorie van 'mooie vrouw' val en dus dat ik zonder problemen de jongen die ik leuk vind kan verleiden.
Maar ik zelf heb dan iets van 'ja, het is waarschijnlijk wel mogelijk, maar wil ik een relatie met iemand waarvan ik weet dat hij eigenlijk niet echt interesse in me had?'

Nu dus vraag ik jullie meningen:

- kan een vrouw elke man verleiden?
- wat zou je persoonlijk vinden van een relatie waarvan je weet dat je partner alleen je partner is omdat jij hem zo zot gemaakt hebt, dat er eigenlijk totaal geen interesse was in het begin?
- en verder, kan een man elke vrouw verleiden?
Oud 20-06-2006, 23:32
Verwijderd
Nee, een vrouw kan niet elke man verleiden. Het is maar net in hoeverre die man er voor open staat
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 23:34
bamiPoep
bamiPoep is offline
elke mooie vrouw kan een man verleiden (tot hot steamy sex). mits de man niet homo is.
Oud 20-06-2006, 23:35
Verwijderd

Nee. Er zijn homo's en aseksuelen, maar los daarvan zijn er sociale factoren die in de weg kunnen staan of kan de vrouw simpelweg te lelijk zijn, of te dom.

- wat zou je persoonlijk vinden van een relatie waarvan je weet dat je partner alleen je partner is omdat jij hem zo zot gemaakt hebt, dat er eigenlijk totaal geen interesse was in het begin?

Als ik zo'n relatie zou hebben zou ik multimiljardair zijn, want dan kan ik blijkbaar gedachten lezen. Lijkt me wel wat, dus. Hint: niet alle mannen die geïnteresseerd zijn, zetten dit ook meteen om in daden.

Nee, dat lijkt me evident.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 23:47
Frostbite
Frostbite is offline
Citaat:
bamiPoep schreef op 21-06-2006 @ 00:34 :
elke mooie vrouw kan een man verleiden (tot hot steamy sex). mits de man niet homo is.
en zo is het
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 00:00
Escapism
Escapism is offline
foto.
Oud 21-06-2006, 00:16
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik denk dat mannen redelijk gemakkelijk te verleiden zijn, ja
Oud 21-06-2006, 00:53
Verwijderd
Nee, lelijke vrouwen kunnen dat niet, en mooie vrouwen kunnen alleen de mannen verleiden die daartoe open staan.

Andersom geldt hetzelfde.

Wat je relatievraag betreft: interesse ontstaat pas na verloop van tijd. Verleiding MOET wel gebeuren, wil er een relatie ontstaan. Iemand die in het begin niet geïnteresseerd is, kan alsnog geïnteresseerd raken. Dus het zou de relatie er niet minder om maken.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 02:07
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 21-06-2006 @ 01:53 :
Nee, lelijke vrouwen kunnen dat niet, en mooie vrouwen kunnen alleen de mannen verleiden die daartoe open staan.

Andersom geldt hetzelfde.

Wat je relatievraag betreft: interesse ontstaat pas na verloop van tijd. Verleiding MOET wel gebeuren, wil er een relatie ontstaan. Iemand die in het begin niet geïnteresseerd is, kan alsnog geïnteresseerd raken. Dus het zou de relatie er niet minder om maken.
Ja, dat dus.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 07:26
Tiño
Tiño is offline
Citaat:
Escapism schreef op 21-06-2006 @ 01:00 :
foto.
zo'n eenzijdige constatering van 2 vrienden(vrienden nog wel) is totaal niet objectief uiteraard.

dus; pic plz
Oud 21-06-2006, 07:42
Verwijderd
Ik weet niet of elke man dat kan, maar mijn ervaring is dat het kan. Of er iets geburt hangt er vaker vanaf of ik het uiteindelijk wil, dan of hij in het begin wel of geen interesse had.

En verder lijkt me het idd niet meer dan logisch dat je je partner moet verleiden.. daar begint het toch allemaal mee?

En niet alle mannen kunnen verleiden, maar sommigen zijn er wel heel goed in.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 07:44
Broeder
Broeder is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 21-06-2006 @ 00:35 :
maar los daarvan zijn er sociale factoren die in de weg kunnen staan of kan de vrouw simpelweg te lelijk zijn, of te dom.
.
Oud 21-06-2006, 09:00
Anaïs
Anaïs is offline
De vraag is ook 'tot wat kan je hem verleiden?' 'k Kan me inbeelden dat mooie vrouwen best heel wat mannen in hun bed kunnen krijgen, maar om ze echt tot een relatie te verleiden, daar is wel meer voor nodig, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 09:36
Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
Natuurlijk niet.
Oud 21-06-2006, 10:37
Marcade
Marcade is offline
Heu maar wat een mooie vrouw is, is toch subjectief .. dus dan klopt 't sowieso al niet meer dat een mooie vrouw elke man kan verleiden ..? -_-;
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 10:55
Kayleigh
Kayleigh is offline
verleiden tot wat??

- just kissing?
- een one night stand?
- een ze leefden nog lang en gelukkig relatie?

die eerste twee wil ik nog wel geloven, maar een relatie??
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 11:02
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 21-06-2006 @ 08:42 :
Ik weet niet of elke man dat kan, maar mijn ervaring is dat het kan. Of er iets geburt hangt er vaker vanaf of ik het uiteindelijk wil, dan of hij in het begin wel of geen interesse had.

En verder lijkt me het idd niet meer dan logisch dat je je partner moet verleiden.. daar begint het toch allemaal mee?

En niet alle mannen kunnen verleiden, maar sommigen zijn er wel heel goed in.
Precies, voor mannen geldt hetzelfde. Het is volgens mij bullshit dat elke vrouw een man kan verleiden.

Oke, puur met haar uiterlijk zal ze waarschijnlijk een man snel tot een one-night-stand/ sexrelatie kunnen verleiden, maar als je doel een vaste relatie is (in de zin van geen sexrelatie oid), dan wordt het een stuk lastiger en kun je t niet alleen van je uiterlijk hebben.
Oud 21-06-2006, 11:16
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Kayleigh schreef op 21-06-2006 @ 11:55 :
verleiden tot wat??

- just kissing?
- een one night stand?
- een ze leefden nog lang en gelukkig relatie?

die eerste twee wil ik nog wel geloven, maar een relatie??
En daar komt nog dat het ligt aan wat de man leuk vindt (mooi = uitstraling? of mooi= lang, slank, ..?), in hoeverre hij ervoor open staat en geprikkeld kan worden door die vrouw. Omgekeerd idem dito.

En die relatie: dat wordt wordt nooit wat.
Oud 21-06-2006, 11:49
Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
vedetje schreef op 21-06-2006 @ 00:30 :
Nu dus vraag ik jullie meningen:

Nee, ik denk het niet. Waarschijnlijk niet eens tot alleen maar seks. Sociale factoren spelen een veel grotere rol; hij moet je leuk vinden, aantrekkelijk, een gesprek met je kunnen voeren. Heus niet alle mannen zijn hetzelfde
Als er in het begin geen interesse was, maar nu wel, wat is dan het probleem?
Haha, grappig. Echt niet dus.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 12:58
Verwijderd
Citaat:
Escapism schreef op 21-06-2006 @ 01:00 :
foto.
Dat is ook mijn eerste impulsieve gedachte.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 13:17
Verwijderd
Mijn eerste gedachte: Tuurlijk niet! Het is maar net waar iemand op valt. Wat de ene man aantrekkelijk vind, vind de ander afschuwelijk.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 13:53
Estar
Estar is offline
Ik ben van mening dat alle mannen en vrouwen verleidbaar zijn.

Zelfs door enorm lelijke mensen.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 14:03
Verwijderd
Citaat:
Nala schreef op 21-06-2006 @ 14:17 :
Mijn eerste gedachte: Tuurlijk niet! Het is maar net waar iemand op valt. Wat de ene man aantrekkelijk vind, vind de ander afschuwelijk.
Dat is ook niet helemaal waar. 95% van de (heteroseksuele) mannen valt op precies hetzelfde type vrouw, waarbij irrelevante kenmerken zoals haarkleur, kleur van de ogen e.d. overigens geen enkele rol spelen (tenzij het haar felgroen is geverfd o.i.d., maar je snapt me wel).
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 14:07
vedetje
vedetje is offline
Wat me opvalt is dat meer mannen zeggen van 'ja, het is mogelijk' en dat in het algemeen men rapper een vrouw in staat ziet een man te verleiden dan een man een vrouw.

Ik vraag me eigenlijk af waarom: Is de man dan toch het zwakke geslacht?

Ik ga er eigenlijk ook een beetje van uit dat een vrouw misschien wel een man tot lichamelijk contact (zoenen of seks) kan verleiden maar ik geloof er niet in dat een vrouw een man tot een (gezonde) relatie kan verleiden, vandaar ook mijn tweede vraag...

En een foto??? deze topic gaat niet over mij, ik vraag niet tof IK elke man kan verleiden maar of een VROUW dat kan.
Daarbovenop vind ik schoonheid erg subjectief en kan je van een foto niet afleiden of iemand wel of niet mooi is. Naast uiterlijk heeft het ook met lichaamshouding te maken, met uitstraling en toegankelijkheid.
(vaak krijg ik bv. commentaar op mijn ogen, blijkbaar heb ik erg sprekende ogen en dat ga je heus niet kunnen zien op een foto)
Oud 21-06-2006, 14:07
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 21-06-2006 @ 15:03 :
Dat is ook niet helemaal waar. 95% van de (heteroseksuele) mannen valt op precies hetzelfde type vrouw, waarbij irrelevante kenmerken zoals haarkleur, kleur van de ogen e.d. overigens geen enkele rol spelen (tenzij het haar felgroen is geverfd o.i.d., maar je snapt me wel).
Tuurlijk... dat verklaart ook waarom alle vrouwen met een relatie er praktisch hetzelfde uitzien, waarbij irrelevante kenmerken zoals haarkleur, kleur van de ogen e.d. overigens geen enkele rol spelen.....

Dus
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-06-2006, 14:10
Estar
Estar is offline
Citaat:
Nala schreef op 21-06-2006 @ 15:07 :
Tuurlijk... dat verklaart ook waarom alle vrouwen met een relatie er praktisch hetzelfde uitzien, waarbij irrelevante kenmerken zoals haarkleur, kleur van de ogen e.d. overigens geen enkele rol spelen.....

Dus
Over het algemeen hebben mannen dezelfde biologische voorkeur als het gaat om vrouwen.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 14:13
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
vedetje schreef op 21-06-2006 @ 15:07 :
(vaak krijg ik bv. commentaar op mijn ogen, blijkbaar heb ik erg sprekende ogen en dat ga je heus niet kunnen zien zie je dus echt niet op een foto)
Verder ben ik het wel met je eens.
Oud 21-06-2006, 14:16
Vice
Vice is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 21-06-2006 @ 15:03 :
En toch zijn er genoeg lelijke vrouwen met een vriend.
Oud 21-06-2006, 14:37
Frostbite
Frostbite is offline
Citaat:
vedetje schreef op 21-06-2006 @ 15:07 :
Wat me opvalt is dat meer mannen zeggen van 'ja, het is mogelijk' en dat in het algemeen men rapper een vrouw in staat ziet een man te verleiden dan een man een vrouw.

Ik vraag me eigenlijk af waarom: Is de man dan toch het zwakke geslacht?
Nee.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 14:41
Verwijderd
Citaat:
Estar schreef op 21-06-2006 @ 15:10 :
Over het algemeen hebben mannen dezelfde biologische voorkeur als het gaat om vrouwen.
Biologische voorkeur? WTF?

Maar goed, ik blijf er bij dat het onzin is. Er zijn zat meiden vrijgezel. Als ze iedere man zouden kunnen verleiden zou dat niet zo'n probleem zijn lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 14:49
vedetje
vedetje is offline
Citaat:
Nala schreef op 21-06-2006 @ 15:41 :

Maar goed, ik blijf er bij dat het onzin is. Er zijn zat meiden vrijgezel. Als ze iedere man zouden kunnen verleiden zou dat niet zo'n probleem zijn lijkt me.

Kunnen en doen zijn twee verschillende zaken.

Niet elke man wekt de interesse op om te verleiden, of dan zijn er principe's die in de weg staan (bv. hij heeft een vriendin)... ???

Hmm, nu ik begin over principes denk ik aan nog iets:
verleid worden en toegeven aan de verleiding zijn ook 2 aparte zaken. Misschien kan elke man wel verleid worden maar geeft niet elke man er aan toe?
Oud 21-06-2006, 14:58
kirv
kirv is offline
Ik denk inderdaad ook dat het makkelijker voor de vrouw is om een man te verleiden dan andersom. Maar verleiden voor een date of iets simpels, niet op slag een langdurige relatie.

bijv: Laatst was er een meisje die me een paar weken had gevolgd. Ze probeerde me constant te verleiden alleen schonk ik haar niet echt veel aandacht omdat ik haar simpelweg niet heel erg knap vond. Ik wil niet hard overkomen, maar een vrouw met een lelijk uiterlijk zal het gewoon niet lukken. Zie jij al een vrouw of man van 150 kilo op je af komen waggelen en met een mond waar nog een tand in hangt, vragen naar je nummer. Nou dan ren ik hard weg hoor

Bij verleiden is denk ik ook het belangrijkst:
- je uiterlijk (leuke kleding)
- je houding en beweging (knipoogje, rechte houding etc)

Ongetwijfeld zal dit ook voor vrouwen het geval zijn.

bijv. Zit ik op een terrasje met een paar vriendinnen, praten ze over die 'lekkere' jongen die net langs loopt.

Misschien maak ik grote fouten haha, maar denk dat het zo een beetje zit.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 15:03
Verwijderd
Citaat:
vedetje schreef op 21-06-2006 @ 15:49 :
Kunnen en doen zijn twee verschillende zaken.

Niet elke man wekt de interesse op om te verleiden, of dan zijn er principe's die in de weg staan (bv. hij heeft een vriendin)... ???

Hmm, nu ik begin over principes denk ik aan nog iets:
verleid worden en toegeven aan de verleiding zijn ook 2 aparte zaken. Misschien kan elke man wel verleid worden maar geeft niet elke man er aan toe?
Nou, dan zijn we eruit: Niet.

Elke wijst op iedere en iedere man is iedere man, geen enkele buitengesloten.

En een vrouw is niet in staat om iedere man, ongeacht geaardheid of voorkeur te verleiden.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 15:12
Experiment
Experiment is offline
- kan een vrouw elke man verleiden? Of Andersom

nee, natuurlijk niet, je valt toch niet op een willekeurige man of vrouw

maakt niet uit, als die interesse er later maar wel is gekomen.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 15:15
Dexter_M
Dexter_M is offline
zolang de man niet homo is.
Zou het kunnen als de vrouw er goed uitziet of een goed praatje heeft.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 18:55
Poeperd
Poeperd is offline
Toch heb je ook meisjes waarvan de ene jongen zegt dat ze überknap is, en de ander zoiets heeft van 'BAH'. Mijn vriend valt totaal niet op standaard, en dus op mij, en veel van zijn vrienden vinden mij dus ook niet 'het type waar ze op zouden vallen' (waarbij ik altijd denk 'zeg gewoon dat je me lelijk vindt, ik kan het wel aan').

Maar ik denk wel dat iedere vrouw die een beetje normaal is zo'n beetje elke man het bed in kan krijgen met een klein beetje inzet.
Oud 21-06-2006, 20:17
Verwijderd
Verleiden is iets anders dan mee in bed kunnen duiken he./
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 20:25
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 21-06-2006 @ 15:16 :
En toch zijn er genoeg lelijke vrouwen met een vriend.
Neau shit, niet iedereen is even kieskeurig hè.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 20:26
Verwijderd
Citaat:

Puur omdat jij niet het intellectuele vermogen bezit om evolutietheorie te begrijpen is het niet meteen onzin.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 20:53
Verwijderd
Citaat:

Wat er dus bedoelt wordt is dat een vrouw met de kenmerken zorgzaam, liefdevol & ietwat onderdanig zo goed als al-tijd in de smaak valt. De rest buiten beschouwing gelaten (overige karaktereigenschappen, uiterlijk, intelligentie, sociale status etc).

Stelling: Nee. Evenmin dan dat elke man een vrouw kan verleiden.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 21:02
Verwijderd
Nee, dat is juist niet wat ik bedoel. Wat ik bedoel is, dat, seksueel gezien, een vrouw met een bepaald type gezicht en lichaam altijd de voorkeur krijgt van 95% van de mannen. En hoe dichter een willekeurige vrouw daarbij komt, hoe aantrekkelijker die gevonden wordt. Daarbij zijn o.a. een symmetrisch gezicht en juiste verhoudingen (10:7:10 borstomvang:taille:heup) belangrijk.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 21:17
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Een redelijk knappe vrouw kan elke man in een bed krijgen. Dat komt omdat de mannelijke drift gericht is op het bevruchten van zoveel mogelijk vrouwen. Een vrouw daarin tegen is anders. Zij moet zich afvragen of die man wel "goed" genoeg is om een mogelijke zwangerschap op het spel te zetten.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 21:19
Verwijderd
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 21-06-2006 @ 22:17 :
Een redelijk knappe vrouw kan elke man in een bed krijgen. Dat komt omdat de mannelijke drift gericht is op het bevruchten van zoveel mogelijk vrouwen. Een vrouw daarin tegen is anders. Zij moet zich afvragen of die man wel "goed" genoeg is om een mogelijke zwangerschap op het spel te zetten.
Darwin zou trots op je zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 21:20
ZerO
ZerO is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 21-06-2006 @ 21:26 :
Puur omdat jij niet het intellectuele vermogen bezit om evolutietheorie te begrijpen is het niet meteen onzin.
Oud 21-06-2006, 21:22
ZerO
ZerO is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 21-06-2006 @ 22:17 :
Een redelijk knappe vrouw kan elke man in een bed krijgen. Dat komt omdat de mannelijke drift gericht is op het bevruchten van zoveel mogelijk vrouwen.
En daarom vinden mannen vrouwen met brede heupen aantrekkelijk omdat zij makkelijker kunnen baren maar dat zei Mephostophilis al ongeveer
Oud 21-06-2006, 22:38
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 21-06-2006 @ 21:26 :
Verdorie, we moeten ruilen van beroep! Ik heb geen flauw idee wat jij doet, maar als jij al in staat bent om n.a.v. een post te kunnen bepalen wat het intellectuele vermogen van iemand is kan jij beter met mensen gaan werken! Hulde!

* gooit sarcasme overboord *
Zo, dat was even lekker.

Maar goed. Zelfs al valt 95% van de mannen op dezelfde vrouw, dan blijft er nog steeds 5% over. wat dus inhoud dat een vrouw niet elke man kan verleiden.

Ben overigens serieus benieuwd naar je bron.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 01:05
eelco
eelco is offline
Citaat:
bamiPoep schreef op 20-06-2006 @ 23:34 :
BullS.............

Sommige mannen hebben er wel wat gevoel bij nodig, je duikt niet zomaar bij iemand in bed. Ik tenminste niet.
Oud 22-06-2006, 02:03
Frostbite
Frostbite is offline
Citaat:
eelco schreef op 22-06-2006 @ 02:05 :
BullS.............

Sommige mannen hebben er wel wat gevoel bij nodig, je duikt niet zomaar bij iemand in bed. Ik tenminste niet.
geilheid is ook een gevoel
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 09:09
Verwijderd
Citaat:
Nala schreef op 21-06-2006 @ 23:38 :
Maar goed. Zelfs al valt 95% van de mannen op dezelfde vrouw, dan blijft er nog steeds 5% over. wat dus inhoud dat een vrouw niet elke man kan verleiden.
Wat ik dus ook al zei.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 10:45
ZerO
ZerO is offline
Citaat:
Nala schreef op 21-06-2006 @ 23:38 :
Verdorie, we moeten ruilen van beroep! Ik heb geen flauw idee wat jij doet, maar als jij al in staat bent om n.a.v. een post te kunnen bepalen wat het intellectuele vermogen van iemand is kan jij beter met mensen gaan werken! Hulde!

* gooit sarcasme overboord *
Zo, dat was even lekker.

Ben overigens serieus benieuwd naar je bron.
Social work achtige opleidingen zitten overvol met mutsen zoals jij. Jouw man valt zeker in de 5% categorie doe je goed
Reageren

Regels voor berichten