Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2001, 11:06
Verwijderd
..zijn er hier mensen die er last van hebben???

Advertentie
Oud 15-06-2001, 11:12
Convulsive
Convulsive is offline
Ja ik ben wel zenuwachtig hoor, daar niet van. Maar ik vind het enger om een spreekbeurt te moeten geven.

Nee ik heb er geen last van.
Oud 15-06-2001, 11:17
MAS187
MAS187 is offline
Ik had vroeger op school ook altijd grote problemen om een spreekbeurt te geven...

Al die oogjes die je aanstaren, wachtend op de eerste fout die je maakt...

De leraar die met zijn notitieblokje vragen aan opzetten is, zodat hij achteraf kan controleren of je het boek echt gelezen hebt...

Soms een gefluister in de klas, misschien al roddelend over mij...

En ga zo maar door (en naar de muur kijken aan het einde van klas hielp ook niet)...

Gelukkig is die tijd voorbij
Oud 15-06-2001, 11:23
Convulsive
Convulsive is offline
Citaat:
MAS187 schreef:
Ik had vroeger op school ook altijd grote problemen om een spreekbeurt te geven...

Al die oogjes die je aanstaren, wachtend op de eerste fout die je maakt...

De leraar die met zijn notitieblokje vragen aan opzetten is, zodat hij achteraf kan controleren of je het boek echt gelezen hebt...

Soms een gefluister in de klas, misschien al roddelend over mij...

En ga zo maar door (en naar de muur kijken aan het einde van klas hielp ook niet)...

Gelukkig is die tijd voorbij
Hahahahahahaha, ja precies. :-)
Ik treed liever op voor een uitverkochte weet ik veel wat, dan dat ik een spreekbeurt moet geven.

Mijn theorie : "BIj een spreekbeurt kijken de mensen naar mij, bij een voorstelling kijken de mensen naar het karakter dat ik speel."

( Copyright mensen :-) )

Oud 15-06-2001, 11:29
dystopia
dystopia is offline
Jeps daar heb ik heel erg last van
Snap niet hoe het precies komt of wat...
Oud 15-06-2001, 11:30
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Convulsive schreef:
Ja ik ben wel zenuwachtig hoor, daar niet van. Maar ik vind het enger om een spreekbeurt te moeten geven.

Nee ik heb er geen last van.
Zenuwachtig is iedereen als je iets moet presteren. Da's gezond!
Oud 15-06-2001, 11:31
Convulsive
Convulsive is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Zekers. :-)

Oud 15-06-2001, 11:31
Convulsive
Convulsive is offline
Ik denk ook dat als iemand niet zenuwachtig is ... die persoon ook niet goed zal presteren.
Oud 15-06-2001, 11:33
MAS187
MAS187 is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Hangt er vanaf hoe zenuwachtig...

Wel eens voor de klas gestaan, zonder er ook maar 1 woord uit te krijgen? Dan sta je dus echt voor lul

Ach ja, ik leef nog...

Oud 15-06-2001, 11:36
MAS187
MAS187 is offline
Citaat:
Convulsive schreef:
Ik denk ook dat als iemand niet zenuwachtig is ... die persoon ook niet goed zal presteren.
Dit hangt af van de situatie. Als ik voor mijn studie een theorie examen heb, dan mag ik gerust zenuwachtig zijn. Maar als het erom gaat hoe ik mezelf presenteer, heb ik dus echt een probleem...
Oud 15-06-2001, 11:36
Convulsive
Convulsive is offline
Citaat:
MAS187 schreef:

Wel eens voor de klas gestaan, zonder er ook maar 1 woord uit te krijgen? Dan sta je dus echt voor lul

Ach ja, ik leef nog...

LoL. :-)

( ziet het voor zich )

MAS187 : "..."

Oud 15-06-2001, 11:37
Convulsive
Convulsive is offline
Citaat:
MAS187 schreef:
Dit hangt af van de situatie. Als ik voor mijn studie een theorie examen heb, dan mag ik gerust zenuwachtig zijn. Maar als het erom gaat hoe ik mezelf presenteer, heb ik dus echt een probleem...
Ik vind zenuwen niet negatief, het houdt je op de 1 of andere manier scherp. Het zorgt ervoor dat ik de controle behoud, bij acteren dan. :-)

Oud 15-06-2001, 11:42
MAS187
MAS187 is offline
Citaat:
Convulsive schreef:
Ik vind zenuwen niet negatief, het houdt je op de 1 of andere manier scherp. Het zorgt ervoor dat ik de controle behoud, bij acteren dan. :-)
Dat heb ik juist als ik een theorie examen heb (scherpte). Als ik zenuwachtig ben, zie je het gelijk aan me (en dat is dus niet zo goed)...

Misschien hangt het ook van de omgeving af. Als ik het leuk vind, heb ik dat probleem helemaal niet...
Oud 15-06-2001, 11:46
Convulsive
Convulsive is offline
Citaat:
MAS187 schreef:
Dat heb ik juist als ik een theorie examen heb (scherpte). Als ik zenuwachtig ben, zie je het gelijk aan me (en dat is dus niet zo goed)...

Misschien hangt het ook van de omgeving af. Als ik het leuk vind, heb ik dat probleem helemaal niet...
Ja ik denk ook wel dat de omgeving en misschien ook de mensen om je heen, een grote rol kunnen spelen. Als je omringt bent door allemaal anderen die zenuwachtig zijn. :-)
Ai ai ai. :-)
Oud 15-06-2001, 12:44
ally mcbeal
ally mcbeal is offline
Het is nogal logisch dat je bij een spreekbeurt ofzo zenuwachtiger bent dan bij een voorstelling. Tenminste, dat heb ik dan. Ik bedoel, bij een spreekbeurt sta je véél dichter bij het publiek, letterlijk en figuurlijk. Figuurlijk, want je ként die mensen... Daarom is een voorstelling ook enger als er bekenden in de zaal zitten.

Maar ik heb geen plankenkoorts, ik kick er juist ontzettend op dat mensen je dan zien enzo. Die adrenaline, die is ge-wel-dig!
Oud 15-06-2001, 12:46
Convulsive
Convulsive is offline
Citaat:
ally mcbeal schreef:
Het is nogal logisch dat je bij een spreekbeurt ofzo zenuwachtiger bent dan bij een voorstelling. Tenminste, dat heb ik dan. Ik bedoel, bij een spreekbeurt sta je véél dichter bij het publiek, letterlijk en figuurlijk. Figuurlijk, want je ként die mensen... Daarom is een voorstelling ook enger als er bekenden in de zaal zitten.

Maar ik heb geen plankenkoorts, ik kick er juist ontzettend op dat mensen je dan zien enzo. Die adrenaline, die is ge-wel-dig!
Hell yeah. :-)

Oud 15-06-2001, 16:09
scala
scala is offline
hangt er vanaf!als bekenden komen kijken ben ik altijd zenuwachtiger En als je zeker van jezelf bent, dat je je tekst kent en weet dat alles goed zal gaan, is ut minder.

binnenkort heb ik een voorstelling maar de groep is best ongeconcentreerd of kent niet alle tekst..echt errug!khoop dat ut goed zal gaan en zal dan ook wel plankenkoorts hebben
Oud 15-06-2001, 16:31
Shackles
Shackles is offline
Valt wel mee, meer een soort van positieve spanning. Het gaat meestal wel goed en 1 foutje valt niemand op.

Presentaties vind ik sinds kort ook wel leuk, ik weet niet waarom. Ze LUISTEREN naar me, geeft wel een kick. Als ik zelf het onderwerp heb mogen kiezen, tenminste.
Oud 15-06-2001, 20:28
hopeloos geval
hopeloos geval is offline
K heb dr zeker weten last van... Dan ga k trillen enzoow. en dan ben k ook nog zo dat k altijd van mezelf mee moet doen met talentenjachten enzoow... Maar als k dan eenmaal bezig ben izzt weer goed...
Oud 16-06-2001, 02:19
Tampert
Tampert is offline
Hangt af van het stuk (of hetgeen ik moet doen). Ik weet niet waar het aan ligt, maar soms ben ik echt té gespannen en gestresst en andere keren sta ik in de coulissen te popelen omop te gaan... Ik denk inderdaad dat het te maken hheeft met durf ja. Wel merk ik dat ik meer problemen heb als ik wéét dat er meerdere mensen in de zaal zitten die ik ken... Dan is de feedback namelijk veeeel directer...
Oud 16-06-2001, 02:22
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
MAS187 schreef:

Ach ja, ik leef nog...

Je bent er nog ongeveer

Nopes, wel dat ik begon te stotteren tijdens spreekbeurt. Uiteindelijk lukte het niet meer.. Best klote maar ik kreeg toch een 7, waar ik uiterst tevreden mee was..

Eerst durfde ik nl. helemaal niet. Niemand heeft daar begrip voor, op zich begrijpelijk. Maar ja..
Oud 16-06-2001, 10:10
Emilia
Emilia is offline
Citaat:
Convulsive schreef:
Ik denk da da nie altijd waar is, ze.
Voor ballet moesten we 5 optredens doen en k was nooit zenuwachtig ofzo en ook nooit een fout gemaakt dus...
Oud 16-06-2001, 15:57
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Emilia schreef:
Ik denk da da nie altijd waar is, ze.
Voor ballet moesten we 5 optredens doen en k was nooit zenuwachtig ofzo en ook nooit een fout gemaakt dus...
zit wat in... Het voordeel van zenuwachtig zijn is dat je op je hoeden bent voor dingen die fout kunnen gaan. Als je helemaal zelfverzekerd bent en het gaat eenmaal mis batst je meestal uit in een hakkelen en stotteren... (als je té z\enuwachtig bent ook)
Oud 18-06-2001, 14:57
rabecca
rabecca is offline
ja! nu niet meer maar tot een half jaar geleden wel!
toen deed ik de voor rondes van de talenten show op school en er zaten allemaal leerlingen en leraren te kijken en te filmen en toen moest ik...
ik kon wel door de grond zakken zo eng vond ik het!
alles ging fout natuurlijk!
maar nu vinnik het niet erg meer
Oud 18-06-2001, 15:07
Moureen
Moureen is offline
Nou het is niet echt plankenkoort maar meer faalangst en dat is toch een heel ander begrip.....

plankenkoorts heb ik voor de voorstelling even maar dan doen we somane ontspannen en dan is het helemaal weg... ja het komt weer heel even als ik op moet (vooral als je de openingsscene speelt) maar als die achter de rug is bij mij, heb ik het gevoel of ik de hele wereld aan kan..

Regels voor berichten