Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-05-2003, 13:20
heijden
heijden is offline
vind jij zingen voor de klas ook zo erg ik wel
stuur mij dan een mailtje
Groetjes Heijden

Oud 29-05-2003, 13:44
someone
someone is offline
hoi!

ja ik vind zingen voor de klas ook zo erg ja, maar hoef het gelukkig niet te doen.. ja wil later met kinderen werken en zal dan ook wel moeten zingen in mn eentje maar ja gelukkig nu nog niet, moet er ook niet aan denken.

groetjes!!
Oud 29-05-2003, 15:23
Verwijderd
Ja, ik ben best verlegen en altijd zenuwachtig, en ik kan nog niet eens goed zingen ook.

Gelukkig hoefden we dat alleen in de 2e klas bij muziek een keertje, en verder nooit meer.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 15:29
Verwijderd
Ik doe het nooit.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 20:43
naam onbekend
naam onbekend is offline
Ik vond zingen voor de klas ook rampzalig, maar dat valt nog 100% mee bij wat ik met mijn praktijkexamen muziek (afgelopen maart) heb moeten doen: op een podium zingen voor een aula met een man of 200, terwijl je weet dat er ongeveer 30 mensen tussenzitten die jou kennen. Dat is echt zenuwslopend.
Oud 29-05-2003, 23:12
Verwijderd
Je moet gewoon schijt hebben aan de mensen die je zien, dat is alles. Makkelijker gezegd dan gedaan, weet ik ook wel.
De wereld vergaat niet als iets fout gaat.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 12:34
heijden
heijden is offline
ik hoop dat ik nooit muziek examen krijg want dat kan ik echt niet ik kan nau al amper voor de klas zingen maar ik ben blij dat ik niet de enige ben groetjes heijden.

PS
ik wacht op antwoorden tot die tijd denk ik [IMG]http://[/IMG]
Oud 02-06-2003, 16:28
Verwijderd
Citaat:
heijden schreef op 02-06-2003 @ 13:34:
ik hoop dat ik nooit muziek examen krijg want dat kan ik echt niet ik kan nau al amper voor de klas zingen maar ik ben blij dat ik niet de enige ben.
Ik heb ook muziek examen gedaan (havo oude stijl wel, 'k weet niet hoe het nu is) en ik heb nooit gezongen voor de klas, had het ook niet gedaan, nogal simpel.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 19:02
alpha
alpha is offline
Heb ik persoonlijk niet zoveel problemen mee omdat ik wel weet dat ik niet vals zing. Ik kreeg wel hoge cijfers op muziek (en zingen) en ik vond het ook leuk!

Ik vind dat je aan de ene kant wel recht hebt om te weigeren, maar aan de andere kant komt dat ook weer over als zeuren. En als je het gewoon doet, ookal vind je het niks aan en je schaamt je kapot, dan valt het achteraf best wel mee! Bij mij in de klas werd er echt nooit iemand uitgelachen hoor!

En op het grote podium heb ik helemaal schijt aan alles en iedereen! Het fijnste is als je het publiek niet kan zien doordat je verblind wordt door de lampen.

Laatst gewijzigd op 03-06-2003 om 19:05.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 19:35
Verwijderd
Citaat:
alpha schreef op 03-06-2003 @ 20:02:
En als je het gewoon doet, ookal vind je het niks aan en je schaamt je kapot, dan valt het achteraf best wel mee! Bij mij in de klas werd er echt nooit iemand uitgelachen hoor!
Helaas gaat het soms niet per se om anderen, maar om jezelf.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 07:35
heijden
heijden is offline
bij ons in de klas word er wel om gelachen maar daar zit ik verder niet mee groetjes heijden
Oud 05-06-2003, 11:52
Fleminho
Fleminho is offline
heb ik altijd geweigerd donder op ik kan niet zingen bovendien is dat niet de reden dat ik op de havo zat en nu op het vwo zit
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 13:49
Verwijderd
Citaat:
Fleminho schreef op 05-06-2003 @ 12:52:
bovendien is dat niet de reden dat ik op de havo zat en nu op het vwo zit
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 12:07
melkpakje
melkpakje is offline
wij moeten best vaak zingen voor de klas, maar gelukkig wel met zn tweeen.
In het begin vond ik het ook altijd erg maar je raakt er vanzelf wel aan gewend.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 19:17
alpha
alpha is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 03-06-2003 @ 20:35:
Helaas gaat het soms niet per se om anderen, maar om jezelf.
ja das waar maar het lijkt me toch ook wel weer een overwinning voor jezelf. Tenminste als het echt een struikelblok is. Als je het gewoon niet wilt omdat je dr niet het nut van in ziet dan is het ander verhaal.
Oud 16-06-2003, 18:48
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik heb op de middelbare school nooit hoeven zingen met muziek, maar er kwam opeens wel iets boven over de basisschool. (ja dat is lang geleden) We gingen bijna altijd (hoe saai) '3x3 is 9...' doen en dan kreeg iemand de beurt en die moest dan een liedje zingen en dan weer iemand anders uitkiezen...gelukkig kreeg ik nooit de beurt, 1x geloof ik maar, dat was geen succ6

Nu heb ik 2 maanden geleden met een cursus voor publiek gezongen, eerst voor 10 mensen (dat was eng!!) en daarna op een podium voor 50 mensen, een stuk minder eng. Het was donker en ik kon de mensen niet zien zitten. Ik was toch wel heel zenuwachtig, zo erg dat ik m'n tekst door elkaar ging gooien, maarja, was toch in het spaans en dat verstonden ze toch niet
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 15:40
sonly
sonly is offline
Wij moeten in de klas ook zingen bij muziek, maar dan echt individueel

Je moet dan op een soort podiumpje (2 bierkratjes met een plank erop) gaan staan, in je eentje en dan het meest stompzinnige lied wat er in het boek staat zingen...

Als je weigert heb je een 2...
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 15:59
Verwijderd
Citaat:
sonly schreef op 17-06-2003 @ 16:40:
Als je weigert heb je een 2...
Das wel weer op te halen. Tenzij die 2 een keer of vijf telt, dan wordt het toch weer wat lastiger.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 18:08
amz
amz is offline
moest in de 1e ook eens voor de klas zingen, met microfoon... vond dit op zich best erg, maarja iedereen moest.
op het moment dat je er staat blijkt het best mee te vallen, gewon lekker meebleren en je hebt nog best lol
je kunt er maar beter het beste van maken toch?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 10:22
pvcbuis
pvcbuis is offline
Ik volg de pabo, daar doe je bij het vak muziek niets anders dan zingen voor de klas. Ook in stages wordt er van je verwacht dat je zelf liedjes kan aanleren aan een klas.

Ik ben echt absoluut a-musicaal, kan voor geen meter zingen, maar heb er geen moeite mee om voor de klas te zingen.

Als je maar van je klasgenoten het idee hebt dat je geaccepteerd wordt zoals je bent, dus ook zoals je zingt.

Wat dat betreft heb ik echt geboft met mn klas
Oud 24-06-2003, 12:31
alpha
alpha is offline
Citaat:
pvcbuis schreef op 24-06-2003 @ 11:22:
Ik volg de pabo, daar doe je bij het vak muziek niets anders dan zingen voor de klas. Ook in stages wordt er van je verwacht dat je zelf liedjes kan aanleren aan een klas.
Toen mijn zus een keer moest zingen in groep 3 (of 4 ofzo) tijdens een stage, toen ging ze dat liedje aan die kinderen leren. Toen zei zo'n kind: "goh, je kende het liedje niet zo goed he, want het was niet zo goed"
Oud 24-06-2003, 16:19
Verwijderd
Citaat:
pvcbuis schreef op 24-06-2003 @ 11:22:

Ik ben echt absoluut a-musicaal, kan voor geen meter zingen, maar heb er geen moeite mee om voor de klas te zingen.

Als je maar van je klasgenoten het idee hebt dat je geaccepteerd wordt zoals je bent, dus ook zoals je zingt.

Wat dat betreft heb ik echt geboft met mn klas
Ik zit in het tweede jaar van de pabo en heb nog nooit gezongen voor de klas en ik heb ook nog nooit een liedje aangeleerd aan een stage klas. Bij ons hebben we koor, dan zingen we met 4 klassen tegelijk oid. En soms hebben we presentaties waarbij gezongen moet worden, maar als je lieve groepsgenoten hebt, dan valt daarbij altijd wel wat te regelen. Mee zingen met mijn stageklas heb ik totaal geen moeite (meer) mee, voorzingen doe ik niet. Vorig jaar had ik een mentor die kon absoluut niet zingen, toen vond ik het wel minder erg.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 15:05
Nona
Nona is offline
Ik heb één keer moeten zingen voor de klas, dat was een zelfgeschreven nummer in de brugklas. Ik was er niet zo kapot van, maar ik kon er ook niet mee zitten hoor.
Oud 14-07-2003, 12:53
Hank McCrank
Hank McCrank is offline
Gewoon keihard schreeuwen als je echt niet kunt zingen , en vraag of t met iemand anders mag.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 20:39
x_sarah16
x_sarah16 is offline
Citaat:
heijden schreef op 26-05-2003 @ 14:20:
vind jij zingen voor de klas ook zo erg ik wel
stuur mij dan een mailtje
Groetjes Heijden

ik moest dit jaar 2x zingen voor de klas gelukkig niet alleen maar ik vond het verschrikkelijk
Oud 09-09-2003, 17:39
Lil'Girl
Lil'Girl is offline
Ik heb al een paar keer voor de klas gezongen. Het was wel eng aan het begin en ik was best wel zenuwachtig, maar dat komt omdat ik plankenkoorts heb. Dat vind ik jammer, want ik hou heel erg van zingen. Ik ben er gewoon dol op als ik voor de klas moet zingen! Ik ga ook meedoen aan het open podium op school, maar dan moet ik wel iets aan m'n plankenkoorts doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten