Advertentie | |
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
ik heb 2 keer gevlogen. De eerste keer vond ik het best leuk en had ik nergens last van, maar de tweede keer was ik (zowel heen als terug) super zenuwachtig (angst om misselijk te worden) en was het echt niet tof. Citaat:
Wat bij mij hielp; rustig zitten en ademhalen (duh) en heel simpele puzzeltjes maken. Ik had de makkelijkste woordzoekers gekocht die ik vond en die als een bezetene allemaal zitten maken ![]() Achter af lach je erom (tenzij je neerstort of er een psychisch trauma aan overhoud). |
![]() |
||
Citaat:
Maar pillen maken het volgens mij alleen maar erger. Overwin het gewoon (en als dat echt niet lukt moet je amar niet vliegen ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Natuurlijk helpt het om je zoveel mogelijk voor de angst af te sluiten, maar er zijn gewoon niveau's van angst waar dat gewoon onmogelijk is. Qua pillen angt er ook erg vanaf wat precies je angst is en wat voor pillen je neemt. Je kan pillen nemen die je wat kalmeren (Valeriaan tabletten enzo), pillen tegen de misselijkheid (bijv. Primatour) en pillen die je echt sterk ontspannen (Diazepam/Valium bijv.). |
![]() |
||
Citaat:
En verder moet je tijdens het vliegen gewoon met andere dingen bezig zijn. Als je met vrienden gaat, ga lekker zitten kletsen of een spelletje doen, of ga anders wat lezen of slapen of puzzelen ofzo. Maar ga niet zitten nadenken of je wel veilig aankomt of niet, want dan wordt t alleen maar erger.
||
Citaat:
![]() je hebt er cursussen voor, ik weet er verder alleen niks vanaf..
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Verder kun je idd weinig doen, alleen zo rustig mogelijk blijven en eventueel idd iets van reisziekte-pilletjes nemen.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar dit is dus een andere soort vliegangst. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
En je zult zien dat je na deze vlucht denkt van : "Het stelt idd niks voor". Gewoon doen dus.
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar het is niet de angst voor het crashen, maar meer angst voor misselijkheid. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ik vind het ook nogal belachelijk dat volgens jou mensen zoals mijn moeder niet zouden moeten vliegen. Angst is niet zomaar te overwinnen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() En de "dan moet je maar niet vliegen" was sarcastisch. Je zegt trouwens zelf dat ze zonder de pilletjes ook kon vliegen, dus wat is het probleem?
|||
![]() |
Citaat:
Het 'probleem' ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar als het met pilletjes op te lossen is, of iig beter wordt, is het denk ik niet echt nodig zo'n cursus te volgen. Die zal waarschijnlijk ook wel erg duur zijn? |
![]() |
||
Citaat:
Decontrole angst is niet zo makkelijk weg te krijgen. Mensen die teveel nadenken over hoe alles werkt en wat er mis zou kunnen gaan en dat piloten vast iets over het hoofd zien etc... Dat zijn moeilijker te behandelen angsten. |
![]() |
||
Citaat:
Hoe dan ook, zo'n cursus is inderdaad erg nuttig. Ik zou niet weten hoeveel het kost, maar er zijn er iig genoeg. Kijk eens rond bij Schiphol of KLM ofzo, die zullen er vast ook één hebben. @the exploding boy: in ons college werd gezegd dat het altijd goed op te vangen is, mits het echt vliegangst betreft. Dus geen claustrofobie die tot uiting komt in het vliegtuig oid. Mijn oom heeft trouwens een vlucht meegevlogen bij een piloot en sindsdien kan hij veel beter tegen vliegen. Terwijl hij juist ook erg bang was voor vergeten knopjes enzo.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[BIO] pws enquete iemand95 | 4 | 21-10-2012 23:08 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Britten gaan moslims extra controleren koelieboelie | 158 | 23-08-2006 17:13 | |
Liefde & Relatie |
dringend Advies gevraagd over gecompliceerde situatie Lady_L | 55 | 29-10-2003 19:08 | |
Psychologie |
zwakte? cha0s | 51 | 14-12-2002 18:55 |