Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-06-2006, 20:04
Duplo - Dos
Duplo - Dos is offline
ik ga binnenkort namelijk voor de 2e keer vliegen en de eerste keer vond ik het echt vreselijk. het was maar 3,5 uur en nu moet ik er 11. ik denk er over om even een pilletje te halen bij de huisarts, maar ik wil wel even weten wat de ervaringen zijn van de mensen hier.
Oud 26-06-2006, 21:15
Kali
Kali is offline
ogen dichtknijpen, en op tanden bijten, zo erg kan het niet zijn
Pillen maken het gewon erger, stel je voor dat je in een stofzuiger zit en probeer te slapen

En ik vlieg zelf ook niet graag, maar doe het wel genoeg zucht
Oud 26-06-2006, 22:41
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik heb geen vliegangst, maar ik was wel ontzettend zenuwachtig toen ik de eerste keer ging vliegen, ook omdat dat naar Amerika was en omdat de aanslagen van 11 september toen nog geen half jaar of zo geleden waren. Maar de reis verliep voorspoedig wat dat betreft dus ik ben wel van de angst af.
Oud 27-06-2006, 17:06
remy476
remy476 is offline
ik heb geen vliegangst
Oud 27-06-2006, 18:41
Spoonie
Spoonie is offline
je hebt toch van die pillen voor mensen die wagenziek zijn, daar lig je er per pil iets van 2 uur als een zombie bij.

Tip: bijsluiter niet lezen ^^

ofja...je kunt um wel lezen maar doe dat pas als je in het vliegtuig zit en nadat je die pil hebt ingenomen. Dat hoef jij je over die vliegangst geen zorgen meer te maken
Oud 29-06-2006, 18:12
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Spoonie schreef op 27-06-2006 @ 19:41 : Tip: bijsluiter niet lezen ^^
De belangrijke punten moet je wel lezen natuurlijk (dosis, wisselwerking met andere stoffen enzo) maar die hele waslijst aan bijwerkingen kun je voor je eigen gemoedsrust altijd maar beter overslaan.

ik heb 2 keer gevlogen. De eerste keer vond ik het best leuk en had ik nergens last van, maar de tweede keer was ik (zowel heen als terug) super zenuwachtig (angst om misselijk te worden) en was het echt niet tof.

Citaat:
Kali schreef op 26-06-2006 @ 22:15 : ogen dichtknijpen, en op tanden bijten, zo erg kan het niet zijn
Duidelijk iemand die nog nooit zulke angst heeft gehad, want zo erg kan het dus wel zijn.

Wat bij mij hielp; rustig zitten en ademhalen (duh) en heel simpele puzzeltjes maken. Ik had de makkelijkste woordzoekers gekocht die ik vond en die als een bezetene allemaal zitten maken .

Achter af lach je erom (tenzij je neerstort of er een psychisch trauma aan overhoud).
Oud 29-06-2006, 18:32
Kali
Kali is offline
Citaat:
ickeicke schreef op 29-06-2006 @ 19:12 :
Duidelijk iemand die nog nooit zulke angst heeft gehad, want zo erg kan het dus wel zijn.
Voor iemand die minstens 6 keer per jaar langer dan 10 uur de lucht ingaat, via grote turbulentiegebieden, die al genoeg meegemaakt heeft en wit wegtrekt de hele vlucht weet ik wel wat angst is. (denk maar aan stormen, turbulenties, technische storingen tijdens de vlucht, rare geluiden, deuren die niet dichtgaan, stoelen die bewegen, nooduitgangraampjes die meebewegen enz)

Maar pillen maken het volgens mij alleen maar erger.
Overwin het gewoon (en als dat echt niet lukt moet je amar niet vliegen )
Oud 29-06-2006, 18:42
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Kali schreef op 29-06-2006 @ 19:32 :
Voor iemand die minstens 6 keer per jaar langer dan 10 uur de lucht ingaat, via grote turbulentiegebieden, die al genoeg meegemaakt heeft en wit wegtrekt de hele vlucht weet ik wel wat angst is. (denk maar aan stormen, turbulenties, technische storingen tijdens de vlucht, rare geluiden, deuren die niet dichtgaan, stoelen die bewegen, nooduitgangraampjes die meebewegen enz)

Ah, naar aanleiding van je eerste bericht dacht ik dat je zo'n iemand was die vond dat mensen met vliegangst "gewoon niet zouden moeten zaniken" .

Natuurlijk helpt het om je zoveel mogelijk voor de angst af te sluiten, maar er zijn gewoon niveau's van angst waar dat gewoon onmogelijk is.

Qua pillen angt er ook erg vanaf wat precies je angst is en wat voor pillen je neemt. Je kan pillen nemen die je wat kalmeren (Valeriaan tabletten enzo), pillen tegen de misselijkheid (bijv. Primatour) en pillen die je echt sterk ontspannen (Diazepam/Valium bijv.).
Oud 01-07-2006, 01:03
TopDrop
TopDrop is offline
Ik ben 2 jaar geleden naar Thailand gevlogen, vorig jaar naar China en dit jaar gaan we naar de VS. Allemaal vluchten van rond de 11 uur. Tussendoor hadden we ook wat korte vluchten, maar die waren lang zo erg niet. Het grootste probleem is dat je na een paar uur echt totaaaal niet meer weet hoe je moet zitten en wat je moet doen. Ik heb ook totaal geen vliegangst, ik vind het juist wel vet dat je zo dik in je stoel wordt gedrukt bij het opstijgen. Het ergste is gewoon het 11 uur zitten en niet kunnen bewegen.

Het is overigens ook vet kut als je achter de motoren zit, dan heb je veel meer lawaai en schudt de zaak volgens mij ook heftiger. Wij zaten een keer helemaal op de aller achterste rij. Dat merk je wel hoor. Wat overigens dan ook vrij waardeloos is, is dat je dan pas als allerlaatste het vliegtuig uit kan.

Maar goed, verder moet je er maar niet zown groot punt van maken en gewoon genieten van je vakantie!
Oud 01-07-2006, 13:54
telefoontje
telefoontje is offline
ben gewoon bang om te vliegen, daardoor kan ik nergens heen, leuk he
Oud 01-07-2006, 15:15
Megadeth
Megadeth is offline
Gewoon gaan, het stelt niks voor. Mijn vriendin heeft voor de eerste keer gevlogen, en ze was van te voren ook vrij zenuwachtig, maar toen we eenmaal in de lucht zaten zei ze : "Het valt eigenlijk best mee".

Dus: gewoon boeken en gaan, het stelt niks voor. Er vertrekken dagelijks VEEL vliegtuigen alsof het de normaalste zaak van de wereld is, en dat is het ook tegenwoordig.

Je gaat toch geen vakantie laten omdat je niet 3 uurtjes in het vliegtuig durft? Komop zeg
Oud 01-07-2006, 15:37
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
telefoontje schreef op 01-07-2006 @ 14:54 :
ben gewoon bang om te vliegen, daardoor kan ik nergens heen, leuk he
Vliegen is de veiligste manier om te reizen. Er gebeuren jaarlijks meer ongelukken in het verkeer dan in de lucht. Je zou juist bang moeten zijn in het verkeer!

En verder moet je tijdens het vliegen gewoon met andere dingen bezig zijn. Als je met vrienden gaat, ga lekker zitten kletsen of een spelletje doen, of ga anders wat lezen of slapen of puzzelen ofzo. Maar ga niet zitten nadenken of je wel veilig aankomt of niet, want dan wordt t alleen maar erger.
Oud 01-07-2006, 22:57
telefoontje
telefoontje is offline
veiligheid is geen punt, gewoon dat je er niet uitkan, paniekaanvallen, hyperventileren blabla,angstaanvallen gek worden..
Oud 02-07-2006, 11:38
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
telefoontje schreef op 01-07-2006 @ 23:57 :
veiligheid is geen punt, gewoon dat je er niet uitkan, paniekaanvallen, hyperventileren blabla,angstaanvallen gek worden..

je hebt er cursussen voor, ik weet er verder alleen niks vanaf..
Oud 02-07-2006, 23:44
Verwijderd
Citaat:
Megadeth schreef op 01-07-2006 @ 16:15 :
Gewoon gaan, het stelt niks voor. Mijn vriendin heeft voor de eerste keer gevlogen, en ze was van te voren ook vrij zenuwachtig, maar toen we eenmaal in de lucht zaten zei ze : "Het valt eigenlijk best mee".

Dus: gewoon boeken en gaan, het stelt niks voor. Er vertrekken dagelijks VEEL vliegtuigen alsof het de normaalste zaak van de wereld is, en dat is het ook tegenwoordig.

Je gaat toch geen vakantie laten omdat je niet 3 uurtjes in het vliegtuig durft? Komop zeg
TS moet alleen 11 uur

Verder kun je idd weinig doen, alleen zo rustig mogelijk blijven en eventueel idd iets van reisziekte-pilletjes nemen..
Oud 03-07-2006, 10:13
Verwijderd
Neem je mp3 speler mee. Zet daar je favoriete muziek op en luister daar de hele tijd naar. Wanneer je merkt dat je begint te vervelen zet je m wat harder en ga je je echt concentreren op die muziek.
Oud 03-07-2006, 11:35
Verwijderd
Ik heb het een héél klein beetje, voornamelijk met opstijgen en turbulentie. Ik probeer altijd te ontspannen en zoals Anneka al zegt muziek op te zetten, afleiding zoeken.
Oud 03-07-2006, 11:37
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Zao schreef op 03-07-2006 @ 12:35 :
Ik heb het een héél klein beetje, voornamelijk met opstijgen en turbulentie. Ik probeer altijd te ontspannen en zoals Anneka al zegt muziek op te zetten, afleiding zoeken.
Das niet echt vliegangst ofzo, gewoon een beetje gezonde spanning.
Oud 03-07-2006, 11:47
wup
wup is offline
Ik vlieg morgenvroeg naar spanje.. Voor het eerst. Het is maar een uurtje maar ik heb er echt geen zin in! En de verhalen hier over misselijkheid had ik beter ook niet kunnen lezen...
Ik ga denk ik maar niet bij het raam zitten...

bah
Oud 03-07-2006, 12:17
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
wup schreef op 03-07-2006 @ 12:47 :
Ik vlieg morgenvroeg naar spanje.. Voor het eerst. Het is maar een uurtje maar ik heb er echt geen zin in! En de verhalen hier over misselijkheid had ik beter ook niet kunnen lezen...
Ik ga denk ik maar niet bij het raam zitten...

bah
Succes in ieder geval. Wind je er niet te veel over op over het feit dat hier nu mensen over misselijkheid trouwens. Er zijn ook zat mensen die om die reden niet in liften durven bijvoorbeeld, en daar heb jij toch ook geen last van (waarschijnlijk dan)
Oud 04-07-2006, 18:58
Barones
Barones is offline
een piloot had eens gezegd:
het gevaarlijke van het vliegen is de reis naar schiphol....
Oud 06-07-2006, 23:15
200E
200E is offline
Ik heb geen echte vliegangst maar voel me niet op mijn gemak in het vliegtuig. Heb tot een paar jaar geleden de halve wereld over gevlogen en het deed me niks. Maar toen begon ik zelf met vlieglessen, en sindsdien vind ik het niet fijn om in zo'n groot vliegtuig te zitten, omdat ik niet kan zien wat er in de cockpit gebeurt. Als ik zelf vlieg, of met iemand meevlieg, geef ik er niks om, zelfs van aerobatics word ik niet misselijk. Maar zodra ik niet kan zien wat er voor me gebeurt, heb ik het niet naar mijn zin. Is hetzelfde als op de weg, sinds ik mijn rijbewijs heb, vind ik het niet prettig om achterin een bus te zitten...
Oud 08-07-2006, 03:56
vedetje
vedetje is offline
geen vlieganst, integendeel, ik vind het eigenlijk wel een fijn gevoel dat opstijgen en dat landen... ooit wil ik zelf eens achter dat 'stuur' zitten en opstijgen

maar bah, als je een een binnenvlucht van 2 uur hebt, een vlucht van 14 uur en dan nog een vlucht van 2 uur ben je kapot, ik toch!
en al die wachttijden, en overstappen, en dat slechte vliegtuigeten, al die controle's, iedere keer al je zakken leeghalen, pff
geen angst maar ik vind het een heel gedoe
Vooral de laatste keer, vertraging, ik heb 54 uur over mijn reis gedaan, zonder deftig te slapen, ik zou meer daar angst voor hebben
Oud 13-07-2006, 11:17
zeep007
zeep007 is offline
Citaat:
telefoontje schreef op 01-07-2006 @ 23:57 :
Dit heb ik dus ook, maar dan ook wel met meer dingen in het dagelijkse leven. Ik denk dat ik maar eens anders een peperdure cursus moet gaan volgen, pillen slikken van de dokter ofzo. Ik baal er gigantisch van dat ik zo beperkt wordt in mijn mobiliteit.
Maar dit is dus een andere soort vliegangst.
Oud 13-07-2006, 11:26
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
zeep007 schreef op 13-07-2006 @ 12:17 :
Dit heb ik dus ook, maar dan ook wel met meer dingen in het dagelijkse leven. Ik denk dat ik maar eens anders een peperdure cursus moet gaan volgen, pillen slikken van de dokter ofzo. Ik baal er gigantisch van dat ik zo beperkt wordt in mijn mobiliteit.
Maar dit is dus een andere soort vliegangst.
Klinkt een beetje als claustrofobie. Dus niet specifiek de angst voor het vliegen, maar voor kleine en/of afgesloten ruimtes.
Advertentie
Oud 13-07-2006, 14:09
Verwijderd
Citaat:
Barones schreef op 04-07-2006 @ 19:58 :
een piloot had eens gezegd:
het gevaarlijke van het vliegen is de reis naar schiphol....
die stond zeker in de Libelle
Oud 15-07-2006, 13:04
Barones
Barones is offline
euh nee?
Oud 17-07-2006, 22:37
ickeicke
ickeicke is offline
hmmm, ik kan volgende week een paar dagen naar Londen, maar dan moet ik dus wel vliegen. Vind eigenlijk dat ik het gewoon maar moet doen, tis zo'n fucking klein stukkie. Maar tegelijkertijd denk ik ook dat ik als het eenmaal zo ver is dat ik tijdens het taxien tegen mezelf zeg;

"Potverdorie! klein stukje, my ass. Dit wordt 50 minuten kommer en kwel !"
Oud 18-07-2006, 16:03
Megadeth
Megadeth is offline
Citaat:
ickeicke schreef op 17-07-2006 @ 23:37 :
hmmm, ik kan volgende week een paar dagen naar Londen, maar dan moet ik dus wel vliegen. Vind eigenlijk dat ik het gewoon maar moet doen, tis zo'n fucking klein stukkie. Maar tegelijkertijd denk ik ook dat ik als het eenmaal zo ver is dat ik tijdens het taxien tegen mezelf zeg;

"Potverdorie! klein stukje, my ass. Dit wordt 50 minuten kommer en kwel !"
Gewoon doen joh, je krijgt echt spijt als je niet gaat. Hoevaak vliegen er vliegtuigen die kant op? En hoevaak crasht er 1?... kans van 1 op miljoen ofzo.

En je zult zien dat je na deze vlucht denkt van : "Het stelt idd niks voor". Gewoon doen dus.
Oud 18-07-2006, 18:04
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Megadeth schreef op 18-07-2006 @ 17:03 :
Gewoon doen joh, je krijgt echt spijt als je niet gaat. Hoevaak vliegen er vliegtuigen die kant op? En hoevaak crasht er 1?... kans van 1 op miljoen ofzo.

En je zult zien dat je na deze vlucht denkt van : "Het stelt idd niks voor". Gewoon doen dus.
Dat Amsterdam-Londen met een (normaal ) vliegtuig veiliger is dan een half uurtje met een auto op de snelweg weet ik ook wel.

Maar het is niet de angst voor het crashen, maar meer angst voor misselijkheid.
Oud 23-07-2006, 15:11
Verwijderd
Ik heb enorm veel vliegangst... Alleen de gedachte al.
Oud 23-07-2006, 16:44
De Dood
De Dood is offline
ik denk dat afleiding tijdens de vlucht wel heel belangrijk is. zeker als je rond de 11 uur moet vliegen.
Dus boek mee, mp3speler mee, puzzelboekjes enz...
Oud 24-07-2006, 06:16
Streepjescode
Streepjescode is offline
Wat ik milde gevallen heb zien helpen is een favoriet boek meenemen. Iets dat je goed kent en misschien al 10x hebt gelezen. Maakt niet uit. Doordat het vertrouwd is kan je er in wegkruipen en jezelf afleiden.

Echt vliegfobie daar is geen truukje tegen opgewassen, daar moet je voor op een cursus of bv. hypnotherapie voor doen.
Oud 24-07-2006, 12:50
Lynn
Lynn is offline
Ik vind turbulentie afschuwelijk, maar verder gaat het wel. Tijdens het taxien ben ik altijd nerveus ("Shit, het gaat zo gebeuren"), maar dat is na het opstijgen weer over.
Oud 14-08-2006, 05:50
Duplo - Dos
Duplo - Dos is offline
Na, ik ben dus nu terug van me vakantie en het was dus echt heel erg leuk.

Ik ben niet meer langs de huisarts geweest, maar heb er wel voor gezorgd dat ik me goed bezig kon houden. Muziek, puzzels, een heel goed boek, ik heb zelfs nog even kunnen slapen. Daarnaast hadden we het best wel goed aan boord, muziek, video etc en ook een aantal keren eten en drinken. Dat laatste heb ik niet veel van gegeten al is wat we kregen wel goed.

Ik heb er niet echt heel veel last van gehad. Alleen de landing op onze heenreis was niet zo super heel veel turbulentie en dat toestel schoot alle kanten op. En op de terugweg werd nog ff bekend gemaakt dat er kans was op terroristische aanslagen in Engelang, rond Londen, laten wij daar net over heen moeten vliegen

Verder zat ik bij het stijgen echt wel met zweethanden maar eenmaal in de lucht viel het mee
Oud 14-08-2006, 11:37
Verwijderd
Citaat:
TopDrop schreef op 01-07-2006 @ 02:03 :

Het is overigens ook vet kut als je achter de motoren zit, dan heb je veel meer lawaai en schudt de zaak volgens mij ook heftiger. Wij zaten een keer helemaal op de aller achterste rij. Dat merk je wel hoor. Wat overigens dan ook vrij waardeloos is, is dat je dan pas als allerlaatste het vliegtuig uit kan.
Het 'schijnt' wel de veiligste plek in een vliegtuig te zijn. Soms is er ook een achterdeur trouwens (vooral op cheap-ass vliegvelden waar je niet met een slurf te maken hebt).
Oud 16-08-2006, 21:02
123s456
123s456 is offline
Even voor de duidelijkheid turbulentie is niets anders dan lucht en daar kan een vliegtuig heeeeeeeeeeeeel goed tegen. als je echt bang bent dan moet je dit weten de (zogenaamde) delen van een vlucht waar iets kan gebeuren als het moet is het met starten of landen.
Oud 17-08-2006, 12:03
the exploding boy
the exploding boy is offline
Ik vind vliegen verschrikkelijk
Vroeger niet, ben aantal keer naar Amerika gevlogen en nergens last van, maar sinds mijn zusje eens helemaal in paniek raakte in het vliegtuig (= met zuurstofmasker op afgevoerd worden ) vind ik het verschrikkelijk.

Sindssien ben ik nog wel een aantal keer wezen vliegen,maar dat is puur omdat mijn vriend vind dat ik moet en ik stiekem ook

Maar ik denk teveel na, over alles wat mis zou kunnen gaan en waar ze vast vergeten op te letten Vooral opstijgen is hel, daarna zit ik gewoon dik te stressen maar doe ik net alsof ik het heel leuk vind. Wat niemand ooit gelooft...

Ik kan me ook al hele vakantie druk maken om terugreis ,
Oud 18-08-2006, 10:16
MJM
MJM is offline
Citaat:
Duplo - Dos schreef op 14-08-2006 @ 06:50 :
En op de terugweg werd nog ff bekend gemaakt dat er kans was op terroristische aanslagen in Engelang, rond Londen, laten wij daar net over heen moeten vliegen
Met wie vloog je? namelijk vrij bijdehand om dit bekend te gaan maken tijdens een vlucht, bedoel je maakt iedereen maar (onterecht) zenuwachtig.
Oud 18-08-2006, 11:22
Duplo - Dos
Duplo - Dos is offline
Citaat:
MJM schreef op 18-08-2006 @ 11:16 :
Met wie vloog je? namelijk vrij bijdehand om dit bekend te gaan maken tijdens een vlucht, bedoel je maakt iedereen maar (onterecht) zenuwachtig.
na, t was tijdens de busrit naar het vliegveld
Oud 18-08-2006, 11:28
Duplo - Dos
Duplo - Dos is offline
Citaat:
123s456 schreef op 16-08-2006 @ 22:02 :
Even voor de duidelijkheid turbulentie is niets anders dan lucht en daar kan een vliegtuig heeeeeeeeeeeeel goed tegen. als je echt bang bent dan moet je dit weten de (zogenaamde) delen van een vlucht waar iets kan gebeuren als het moet is het met starten of landen.
dah vertel mij wat, maar ik zat in het vliegtuig en we waren aan het landen, maar het had bij ons meer weg van een willekeurige kermisattractie
Oud 19-08-2006, 18:34
Sartre
Sartre is offline
Nee niet echt vliegangst, ik vind het wel leuk. Maar ik ben ook altijd wel weer blij als ik er weer uit mag
Oud 20-08-2006, 16:08
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Kali schreef op 29-06-2006 @ 19:32 :

Hmm, dit vind ik een belachelijke reactie. Mijn moeder had en heeft ook last van vliegangst, en ze heeft daar pilletjes voor gehaald bij de dokter, en toen ging het al een stuk beter. En ze heeft vroeger vaak gevlogen zonder die pilletjes, maar sinds ze die pilletjes heeft, gaat het een stuk beter. Ze helpen dus écht wel.

Ik vind het ook nogal belachelijk dat volgens jou mensen zoals mijn moeder niet zouden moeten vliegen. Angst is niet zomaar te overwinnen.
Oud 20-08-2006, 16:15
Kali
Kali is offline
Citaat:
Saarah schreef op 20-08-2006 @ 17:08 :
Hmm, dit vind ik een belachelijke reactie. Mijn moeder had en heeft ook last van vliegangst, en ze heeft daar pilletjes voor gehaald bij de dokter, en toen ging het al een stuk beter. En ze heeft vroeger vaak gevlogen zonder die pilletjes, maar sinds ze die pilletjes heeft, gaat het een stuk beter. Ze helpen dus écht wel.

Ik vind het ook nogal belachelijk dat volgens jou mensen zoals mijn moeder niet zouden moeten vliegen. Angst is niet zomaar te overwinnen.
En dit moet je quoten na bijna 2 maanden ?
En de "dan moet je maar niet vliegen" was sarcastisch.
Je zegt trouwens zelf dat ze zonder de pilletjes ook kon vliegen, dus wat is het probleem?
Oud 20-08-2006, 16:35
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Kali schreef op 20-08-2006 @ 17:15 :
En dit moet je quoten na bijna 2 maanden ?
En de "dan moet je maar niet vliegen" was sarcastisch.
Je zegt trouwens zelf dat ze zonder de pilletjes ook kon vliegen, dus wat is het probleem?
Ik heb niet op de datum gelet. Het topic stond bovenaan, dan mag ik toch reageren?

Het 'probleem' is dat jij zegt dat die pilletjes niet helpen, en dat ze dus echt wél helpen.

Citaat:
Pillen maken het gewon erger, stel je voor dat je in een stofzuiger zit en probeer te slapen
En dat dit dus helemaal niet klopt.
Oud 20-08-2006, 16:56
Balance
Balance is offline
Citaat:
Saarah schreef op 20-08-2006 @ 17:08 :
Angst is niet zomaar te overwinnen.
Vliegangst is de best te behandelen angststoornis van alle soorten angststoornissen. Ik geloof dat het percentage dat een vliegangstcursus succesvol afrondt (en dus de angst ook echt overwint) in de 90% ligt.
Oud 20-08-2006, 16:58
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Balance schreef op 20-08-2006 @ 17:56 :
Vliegangst is de best te behandelen angststoornis van alle soorten angststoornissen. Ik geloof dat het percentage dat een vliegangstcursus succesvol afrondt (en dus de angst ook echt overwint) in de 90% ligt.
Echt? Dat wist ik niet. Ik vergeleek het een beetje met mijn angst voor spinnen & insecten (rare vergelijking, maar het zijn allebei angsten), en daar zou ik echt never nooit vanaf kunnen komen.

Maar als het met pilletjes op te lossen is, of iig beter wordt, is het denk ik niet echt nodig zo'n cursus te volgen. Die zal waarschijnlijk ook wel erg duur zijn?
Oud 21-08-2006, 10:41
the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
Saarah schreef op 20-08-2006 @ 17:58 :
Echt? Dat wist ik niet. Ik vergeleek het een beetje met mijn angst voor spinnen & insecten (rare vergelijking, maar het zijn allebei angsten), en daar zou ik echt never nooit vanaf kunnen komen.

Maar als het met pilletjes op te lossen is, of iig beter wordt, is het denk ik niet echt nodig zo'n cursus te volgen. Die zal waarschijnlijk ook wel erg duur zijn?
Het schijnt idd goed op te lossen zijn als je die vormen hebt van vliegangst die bijv. hoogtevrees of claustrofobie betreffen, of dat mendenkt neertestorten.
Decontrole angst is niet zo makkelijk weg te krijgen. Mensen die teveel nadenken over hoe alles werkt en wat er mis zou kunnen gaan en dat piloten vast iets over het hoofd zien etc... Dat zijn moeilijker te behandelen angsten.
Oud 21-08-2006, 23:47
Balance
Balance is offline
Citaat:
Saarah schreef op 20-08-2006 @ 17:58 :

Ja, ik heb daar een college over gehad. Het is dus anders als met dieren etc, hoewel die angsten ook vrij goed te overwinnen zijn door middel van therapie.
Hoe dan ook, zo'n cursus is inderdaad erg nuttig. Ik zou niet weten hoeveel het kost, maar er zijn er iig genoeg. Kijk eens rond bij Schiphol of KLM ofzo, die zullen er vast ook één hebben.

@the exploding boy: in ons college werd gezegd dat het altijd goed op te vangen is, mits het echt vliegangst betreft. Dus geen claustrofobie die tot uiting komt in het vliegtuig oid.
Mijn oom heeft trouwens een vlucht meegevlogen bij een piloot en sindsdien kan hij veel beter tegen vliegen. Terwijl hij juist ook erg bang was voor vergeten knopjes enzo.
Oud 22-08-2006, 00:13
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 22-08-2006 @ 00:47 :
Mijn oom heeft trouwens een vlucht meegevlogen bij een piloot en sindsdien kan hij veel beter tegen vliegen.
Post-9/11 doen maatschappijen eigenlijk niet meer aan meekijken in de cockpit, helaas.
Advertentie

Regels voor berichten