Hey hier heb ik toevallig gister nog een hele discussie over gehad
Mijn ouders zijn niet gescheiden, maar het heeft al een aantal keer niet veel gescheeld. Ze hebben al een aantal keer relatietherapie gehad, maar of het echt helpt, weet ik niet. Ik woon niet meer thuis, maar m'n zusje nog wel, en ik hoor van haar soms ook al verhalen dat het nog steeds niet echt goed gaat. Dat merk ik ook wel eens als ik het weekend thuis kom: ze kunnen om de kleinste dingen meteen gaan kibbelen en ruzie maken. Ze kunnen volgens mij gewoon niet met en niet zonder elkaar.
Dat heeft wel z'n weerslag op mij heb ik ontdekt. M'n eerste relatie verliep totaal niet lekker. Onbewust was ik heel bang om ruzie met 'm te maken, waardoor we meningsverschillen of problemen totaal niet uitgepraat hebben. Daarop ging het ook fout. Het kwam echt niet alleen daardoor, maar vooral op mij had het wel grote invloed. Ik durf jongens ook niet echt dichtbij te laten, omdat ik gewoon bang ben dat ik net zoals m'n ouders ga worden. Ik ben me er wel een beetje van bewust dat het ook van mezelf afhangt, maar dat moet nog even helemaal doorwerken ofzo