Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-07-2006, 06:02
Supersuri
Supersuri is offline
MUMBAI - Door een reeks aanslagen in forenzentreinen in de Indiase miljoenenstad Mumbai (het vroegere Bombay) zijn dinsdag zeker 163 mensen om het leven gekomen. Minstens 460 personen zijn gewond geraakt, meldde een hoge functionaris van de staat Maharastra, waar Mumbai de hoofdstad van is.

Bekijk video: Modem/ Breedband

Zeven bommen ontploften tijdens de avondspits in treinen op de westelijke spoorlijn in de stad. De bommen gingen kort na elkaar af in treinen in verschillende buitenwijken van Mumbai, waaronder Borivili, Khar, Jogeshwari en Matunga. Alle ontploffingen vonden plaats in eersteklascoupés, die overvol waren. Veel passagiers waren vanuit het zakendistrict in het centrum van de stad op weg naar huis.

Chaos

Door de explosies, die kort na elkaar gebeurden, brak een enorme chaos uit. Het Indiase persbureau PTI meldde dat een aantal gewonde passagiers in paniek uit een rijdende trein sprong. Anderen werden door de kracht van de explosies uit wagons geblazen.

De Indiase televisie toonde beelden van uiteengereten wagons en doden en gewonden langs het spoor. Personenauto's en taxi's werden ingezet om de vele slachtoffers naar ziekenhuizen te vervoeren. Het spoor lag bezaaid met schoenen, kleren en persoonlijke bezittingen. De reddingswerkzaamheden werden bemoeilijkt door zware regenval.

Na de explosie werd het treinverkeer stilgelegd en werden alle stations in de miljoenenstad afgesloten. Dagelijks maken circa vijf miljoen mensen gebruik van de spoorwegen in Mumbai.

Gecoördineerde aanslag

Een hoge politiefunctionaris zei dat het ging het om een goed gecoördineerde aanslag. "Natuurlijk zit er een terroristische groepering achter deze ontploffingen omdat een normaal mens dit niet gedaan zou kunnen hebben", aldus politiecommandant A.N. Roy.

Wie verantwoordelijk is voor de aanslagen, is nog niet bekend. Een Indiase minister zei dat er wel bekend was dat er een aanslag aan zat te komen, maar dat men niet wist wanneer en waar.

Staat van paraatheid

De Indiase autoriteiten kwamen na de explosies in Mumbai in verhoogde staat van paraatheid. Premier Singh riep zijn hoogste veiligheidsfunctionarissen bijeen voor spoedberaad.

De politie in grote steden, waaronder de hoofdstad New Delhi, heeft de beveiliging in openbare gebouwen opgevoerd. Bij alle grote toegangswegen naar de stad, bij trein- en busstations, markten en bioscopen heeft de politie controleposten ingericht.

Mumbai is de afgelopen vijftien jaar vaker het doelwit geweest van aanslagen. In maart 1993 ontploften dertien bommen in de stad waardoor meer dan 250 mensen omkwamen. Drie jaar geleden kostten twee autobommen in Mumbai zestig personen het leven.

Pakistan

De Pakistaanse president Musharraf en premier Aziz hebben de jongste bomexplosies scherp veroordeeld. De regeringsleiders van de aartsvijand van India omschreven de aanslagen als een "verachtelijke daad van terrorisme".

Beide Zuid-Aziatische supermachten hebben de afgelopen decennia drie oorlogen uitgevochten, met name over de omstreden regio Kashmir. In dit berggebied vielen dinsdag door aanslagen nog acht doden, onder wie zes Indiase toeristen. De kernmachten begonnen 2,5 jaar geleden een vredesproces om tal van meningsverschillen door onderhandelingen op te lossen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-07-2006, 06:03
Supersuri
Supersuri is offline
Wat denken jullie dat dit voor de regio betekent?
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 09:25
Supreme Dutch
Slecht voor mn aandelen Lijkt me ook niet de fraaiste dood, in een brandende trein zitten..
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 12:57
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Wat een godvervloekte kut wereld leven we toch eigenlijk ook in..

Gelukkig geloof ik niet in god.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 13:26
Spoonie
Spoonie is offline
Het is de wil van boedha
Oud 12-07-2006, 16:28
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 12-07-2006 @ 07:03 :
Wat denken jullie dat dit voor de regio betekent?
Gelukkig heeft Pakistan de boel afgekeurd. Dat is 1 positief iets. Escallatie zit nu in een kleiner hoekje.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 16:32
Joostje
Joostje is offline
Gelukkig, ik zit in noord india

wel erg
Oud 12-07-2006, 17:30
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 12-07-2006 @ 17:32 :
Gelukkig, ik zit in noord india

wel erg
Eyyow! Nouja, gelukkig is wat ongelukkig uitgedrukt Joost.

En veel plezier verder eh. Neem wat Bollywood films voor me mee.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 18:50
Relief
Relief is offline
Ik wacht wel op het onderzoek. De beschuldigde partij ontkent elke betrokkenheid.
Oud 12-07-2006, 19:21
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 12-07-2006 @ 18:30 :
Eyyow! Nouja, gelukkig is wat ongelukkig uitgedrukt Joost.

En veel plezier verder eh. Neem wat Bollywood films voor me mee.
Bollywood films altijd leuk, maar uhm dan moet hij naar Mumbai

Gelukkig is die Musaraf zo slim het te veroordelen. Goede premier, jammer alleen dat ze hem in zijn eigen land nog wel is proberen te vermoorden.

Ben benieuwt welke groep Moslims / Paki's er achter zit.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 19:33
Magican
Magican is offline
Na al die aanslagen kan zoiets, uit zo'n ver land geen indruk op mij maken. Het is toch treurig.
Oud 12-07-2006, 19:43
hookee
hookee is offline
Jaaa.. 168 doden.. en Islam is vrede.
Hier verbleekt toch het hele offensief van Israël tegen?
Waarschijnlijk zullen we hier de VN of moslimwereld niet over horen...
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 20:06
Verwijderd

Je hebt haar wel ff de mond gesnoerd hoor!
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 20:49
Love & Peace
Love & Peace is offline
Waarom vraag je je dan af, maar antwoorden blijven uit. Of is de ijzige stilte hét antwoord?
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 20:51
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 12-07-2006 @ 21:06 :
[afbeelding]
lol
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 21:30
Verwijderd
Uhm, heel erg - maar dat het niet zo lekker loopt in India allemaal is geen geheim.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 21:38
Verwijderd
Citaat:
hookee schreef op 12-07-2006 @ 20:43 :
ja man want de hele islam is verantwoordelijk voor die aanslag, net als dat t hele christendom schuldig is aan de KKK
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 22:17
Luminon
Luminon is offline
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 12-07-2006 @ 10:25 :
Slecht voor mn aandelen
Wat een medeleven! Hier wordt ik nou helemaal warm van van binnen.
Oud 13-07-2006, 07:59
hookee
hookee is offline
Citaat:
koekjes schreef op 12-07-2006 @ 22:38 :
ja man want de hele islam is verantwoordelijk voor die aanslag, net als dat t hele christendom schuldig is aan de KKK
Nee, ik wil niet zeggen de hele islam, wat wèl opvalt dat de islam nr 1 staan in het massaal vermoorden van burgers:
Darfur, 9/11, Irak (Soennieten/Shi-iten), Londen, Madrid.
Ik bedoel dan bijvoorbeeld gewoon een moskee instormen, in het wilde weg rondschieten of op een marktplaats bommen plaatsen of in een dorp hele families executeren omdat hun namen Shi-itish zijn.

Dat zijn dingen die ik een "christenleger" (bestaat zoiets?) sinds de middeleeuwen niet zie doen. Wèl zie ik ze deze mensen opsporen om ze voor hun slachtoffers te beschermen.

Er is gewoon iets goed mis met die koran, alles mag onder de mantel van de jihad; christenen, joden en zelfs shi-iten zijn ongelovigen WANT ze volgen niet (de juiste interpretatie van) de koran, en dan zijn het vijanden waarvan de wereld geschoond moet worden...
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 09:09
Relief
Relief is offline
Citaat:
hookee schreef op 13-07-2006 @ 08:59 :
Nee, ik wil niet zeggen de hele islam, wat wèl opvalt dat de islam nr 1 staan in het massaal vermoorden van burgers:
Ik bedoel dan bijvoorbeeld gewoon een moskee instormen, in het wilde weg rondschieten of op een marktplaats bommen plaatsen of in een dorp hele families executeren omdat hun namen Shi-itish zijn.

Dat zijn dingen die ik een "christenleger" (bestaat zoiets?) sinds de middeleeuwen niet zie doen. Wèl zie ik ze deze mensen opsporen om ze voor hun slachtoffers te beschermen.

Er is gewoon iets goed mis met die koran, alles mag onder de mantel van de jihad; christenen, joden en zelfs shi-iten zijn ongelovigen WANT ze volgen niet (de juiste interpretatie van) de koran, en dan zijn het vijanden waarvan de wereld geschoond moet worden...
Oh please....... de islamdeskundige is aan het woord! Er is goed mis met de Koran.... Er is helemaal niets mis met de Koran. De Koran is duidelijk. De fout ligt bij de mens die andere ideeen, tradities of vooroordelen heeft. Deze aanslag is de zoveelste aanslag van spanningen tussen 2 religeuze groeperingen die al lang spelen voordat hele 9/11 gebeuren.
Oud 13-07-2006, 11:45
Luminon
Luminon is offline
Citaat:
De christenen op bijv. Ambon en in Zuid-Afrika kunnen er anders ook wat van hoor. En als ik het me goed herriner hebben hindoes de afgelopen jaren meer slachtoffers gemaakt dan moslims, als je Irak niet meetelt.
Maar goed, uiteindelijk heeft dit geweld weinig met geloof te maken en meer met slimme leiders die het geloof misbruiken om volgelingen te werven voor hun eigen doeleinden.
Oud 13-07-2006, 13:04
hookee
hookee is offline
Citaat:
Luminon schreef op 13-07-2006 @ 12:45 :
Maar goed, uiteindelijk heeft dit geweld weinig met geloof te maken en meer met slimme leiders die het geloof misbruiken om volgelingen te werven voor hun eigen doeleinden.
Dat is waar, ze slagen er zelfs in moslims over de hele wereld tegen de westerse "way of life" te laten vechten.

Paar dingen uit de koran die me tegenstaan zijn bijvoorbeeld:
5.38 En snijdt de dief en de dievegge de hand af, als straf voor wat zij misdeden, een voorbeeldige straf van Allah.
24.2 Geselt iedere echtbreekster en echtbreker met honderd slagen
5.51 O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner.
9.23 O gij, die gelooft, neemt uw vaders en uw broeders niet tot vrienden als zij ongeloof boven geloof verkiezen. En wie onder u met hen bevriend is behoort tot de overtreders.
98.6 Voorwaar, de ongelovigen onder de mensen van het boek (Joden en Christenen) en de afgodendienaren zullen in het vuur der hel geworpen worden. Zij zijn de slechtsten der schepselen.
2.191 En doodt hen (de ongelovigen), waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden.
4.101 Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u
4.104 En toont geen zwakheid in de vervolging van dit (vijandige) volk.

Zijn dit woorden van een alwetende, almachtige, liefhebbende God? Een god die mensen andere mensen gruwelijke lijfstaffen laat plegen? Kan Hij dat zelf niet?
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 13:16
Verwijderd
hookee, religie is een subforum apart, zou je zo vriendelijk willen zijn uw gal hier in het vervolg niet meer te spuien en bovenstaande zo snel mogelijk verwijderen?

Enorm veel dank!
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 13:20
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Mn zus en dr vriend zijn nu 3 weken in India en waren op de dag van de explosies in Bombay, ze hoorde de knallen en zagen de ravage. Gelukkig niet getroffen oid.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 13:31
hookee
hookee is offline
@Firdaus,
Je hebt gelijk.
Ik ben overigens blij dat je de door mij aangehaalde verzen als "gal" beschouwt, Relief vond dat er niks mis was met de koran.

@Pruttelpot, ik heb er ook 2 vriendinnen zitten, laatste keer dat ze er waren een tsunami te verduren gehad, nu dit. Inderdaad "geluk" dat ze nog "onder ons" zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-07-2006, 13:37
Verwijderd
Citaat:
hookee schreef op 13-07-2006 @ 14:31 :
@Firdaus,
Je hebt gelijk.
Ik ben overigens blij dat je de door mij aangehaalde verzen als "gal" beschouwt, Relief vond dat er niks mis was met de koran.
Er is ook niets mis met de Koran. Wat jij doet is 1) alles uit de context halen 2) één interpretatie eraan geven.

Zo hoor je niet met Heilige Boeken om te gaan. Er zijn zat verzen die oproepen tot het tegenovergestelde van wat jij zojuist plaatste. Wat maken deze (overigens weinig verzen van en enkel bedoeld ten tijde van oorlog die de profeet en de moslims op dat moment meemaakten) belangrijker dan honderden andere verzen die vrede en verdraagzaamheid oproepen en die in het algemeen dienen nagevolgd te worden?

Juist.

Open er anders maar effe een topic over op Religie. Dit is wel heel erg offtopic.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 14:06
hookee
hookee is offline
@Firdaus
Volgens die gedachtengang maken de zoveel GOEDE dingen, die degenen die de aanslag gepleegd hebben gedaan, het hoogstwaarschijnlijk wel weer goed.

Goede dingen zijn dan bijvoorbeeld; veel bidden.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 14:14
Verwijderd
Citaat:
hookee schreef op 13-07-2006 @ 15:06 :
@Firdaus
Volgens die gedachtengang maken de zoveel GOEDE dingen, die degenen die de aanslag gepleegd hebben gedaan, het hoogstwaarschijnlijk wel weer goed.

Als iemand één persoon vermoordt, staat het gelijk aan het vermoorden van de gehele mensheid.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 14:27
Relief
Relief is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 13-07-2006 @ 14:37 :
Er is ook niets mis met de Koran. Wat jij doet is 1) alles uit de context halen 2) één interpretatie eraan geven.

Zo hoor je niet met Heilige Boeken om te gaan. Er zijn zat verzen die oproepen tot het tegenovergestelde van wat jij zojuist plaatste. Wat maken deze (overigens weinig verzen van en enkel bedoeld ten tijde van oorlog die de profeet en de moslims op dat moment meemaakten) belangrijker dan honderden andere verzen die vrede en verdraagzaamheid oproepen en die in het algemeen dienen nagevolgd te worden?

Juist.

Open er anders maar effe een topic over op Religie. Dit is wel heel erg offtopic.
Je bespaart me een hoop tekst.
Oud 13-07-2006, 14:30
Relief
Relief is offline
Citaat:
hookee schreef op 13-07-2006 @ 15:06 :
@Firdaus

Teneerste, wat allah zei: Hij/zij die iemand vermoordt, dan is de daad gelijk aan alsof hij/zij de gehele mensheid heeft vermoordt.
Ten tweede, in de islam bestaat er zoiets niet als veel bidden. JE bidt het juiste aantal of je doet het niet. 5x per dag bidden is een verplichting en bv. maar 4 / 3x per dag bidden is alsof je helemaal niet bidt. In de islam bidden we elke dag en niet zoals bij het christendom: elke zondag naar de kerk en bidden.
Oud 13-07-2006, 15:32
Luminon
Luminon is offline
Citaat:
hookee schreef op 13-07-2006 @ 14:04 :
Dat is waar, ze slagen er zelfs in moslims over de hele wereld tegen de westerse "way of life" te laten vechten.
Als je goed doorzoekt zul je ontdekken dat de strijd tegen het westen niet echt een doel op zich is, maar eerder een PR strategie. Al'quaida heeft als doel de islamitische wereld te verenigen in een groot religieus Kalifaat, en probeert dat tot stand te brengen door de VS en de westerse cultuur neer te zetten als een bedreiging.
Oud 13-07-2006, 20:47
Supersuri
Supersuri is offline
Hoezo wordt er meteen weer strijd tegen het westen bij gehaalt?

En hoezo al het gedoe dat het moslims zijn. Het zijn Moslims, maar wel Pakistaanse Moslims. En ik denk dat dat erg belangrijk is. Kasmir is nogal van invloed op spanningen daar (oja en cricket).

Maar geloof speelt wel mee, want het is toch moslims tegen hindoes. Maar vergeet niet dat de landen ook een belangrijke rol spelen. Ook al gaat het de laatste tijd een stukken beter.

Het ziet er gelukkig niet na uit dat de aanslagen daar verandering in zullen brengen.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 20:51
Verwijderd
Citaat:

Dat zijn dingen die ik een "christenleger" (bestaat zoiets?) sinds de middeleeuwen niet zie doen.
Momenteel is Bush zijn eigen kruistoch aan het voeren. Of heb ik het mis?
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 21:17
Luminon
Luminon is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 13-07-2006 @ 21:51 :
Momenteel is Bush zijn eigen kruistocht aan het voeren. Of heb ik het mis?
Gaat meer om olie/Amerika's buitenlandse belangen dan om een religieus geinspireerde actie.
Oud 13-07-2006, 21:17
Verwijderd
Citaat:
Luminon schreef op 13-07-2006 @ 22:17 :
Gaat meer om olie/Amerika's buitenlandse belangen dan om een religieus geinspireerde actie.
Met moslimextremisme in 9 van de 10 gevallen ook.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 13:34
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Luminon schreef op 13-07-2006 @ 16:32 :
Als je goed doorzoekt zul je ontdekken dat de strijd tegen het westen niet echt een doel op zich is, maar eerder een PR strategie. Al'quaida heeft als doel de islamitische wereld te verenigen in een groot religieus Kalifaat, en probeert dat tot stand te brengen door de VS en de westerse cultuur neer te zetten als een bedreiging.
Waarom dan geen reclame spotje met een irritant deuntje dat je niet uit je hoofd krijgt?
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 16:00
Luminon
Luminon is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 20-07-2006 @ 14:34 :
Waarom dan geen reclame spotje met een irritant deuntje dat je niet uit je hoofd krijgt?
Commercie associeren ze daar met onze verdorven cultuur, dus dat heeft niet helemaal het gewenste effect denk ik.
Oud 20-07-2006, 17:23
ijscoman
ijscoman is offline
Dat is dus het structurele probleem daar met die mensen. Alles wat ze willen berijken proberen ze te berijken met het zaaien van haat. Als daar niet heel snel iets tegen gedaan gaat worden zie ik het in de toekomst nog somber in.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 18:05
Supersuri
Supersuri is offline
Is de aanslag inmiddels al opge-eist door een groep. Ben benieuwt welke Pakistaanse groep er achter zit.

India reageert trouwens een stuk beter op een aanslag dan Israël, Pakistan ligt nog niet plat
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 18:12
ijscoman
ijscoman is offline
India heeft ook nauwelijks de middelen om zich tegen dit soort aanslagen te verdedigen.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 18:49
Relief
Relief is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 20-07-2006 @ 19:05 :
Is de aanslag inmiddels al opge-eist door een groep. Ben benieuwt welke Pakistaanse groep er achter zit.

India reageert trouwens een stuk beter op een aanslag dan Israël, Pakistan ligt nog niet plat
Klinkt lollig, maar je hebt idd een punt.
Oud 20-07-2006, 18:50
Relief
Relief is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 20-07-2006 @ 19:12 :
India heeft ook nauwelijks de middelen om zich tegen dit soort aanslagen te verdedigen.
en jij snapt er ook niks van.
Oud 20-07-2006, 18:54
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Relief schreef op 20-07-2006 @ 19:50 :
en jij snapt er ook niks van.
Omdat? Of roep je gewoon maar wat?
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 19:51
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 20-07-2006 @ 19:54 :
Omdat? Of roep je gewoon maar wat?
Omdat de wapenwedloop met Pakistan er wel voor gezorgt heeft dat India een groot leger en de nodige wapens heeft. India beschikt zelfs over kernwapens.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 19:56
Cartosa
Cartosa is offline
Citaat:
hookee schreef op 12-07-2006 @ 20:43 :
Gaat meer over politiek dan religie hoor deze aanslag.
Oud 20-07-2006, 19:56
Gatara
Gatara is offline
Juist dat nuke risico is groter tussen India vs Pakistan dan Israel en Hezbollah. Natuurlijk gaat India geen groot offensief beginnen.

Cartosa kan hier misschien iets meer over zeggen
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 19:58
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Cartosa schreef op 20-07-2006 @ 20:56 :
Gaat meer over politiek dan religie hoor deze aanslag.
ivm kashmir?

En njah, waren de eerste klas rijtuigen weer voornamelijk geraakt? En dan in de omgeving van het - naar schijnt - economische centrum Mumbai; is dat een mooie klapper (heh) om India te ergeren.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 20:06
Cartosa
Cartosa is offline
De drie grote steden in India vallen om de zoveel jaar ten prooi aan aanslagen. En iedereen doet eraan mee. Het geld komt voornamelijk van de grote politieke partijen en de maffia, de bedoeling is idd om als trigger te dienen voor meer geweld in de westelijke provincies. (in dit geval)

Nu kan je als argument zeggen: het zijn toch moslims? Maar deze bommen zijn voor veel Indiers meer dan dat, het is iets dat teruggaat van tot bij de onafhankelijkheid en gaat meer om nationalisme dan religie.
Oud 20-07-2006, 20:49
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 20-07-2006 @ 20:51 :
Omdat de wapenwedloop met Pakistan er wel voor gezorgt heeft dat India een groot leger en de nodige wapens heeft. India beschikt zelfs over kernwapens.
Met kernwapens schakel je geen terroristen uit die zich tussen je eigen volk bevinden. Nou ja, het kan wel maar.....
Waar ik eigenlijk op doel is dat het in dat land zo een wirwar van straatjes en steegjes is dat het een onmogelijke taak is daar controle uit te voeren met de middelen die ze nu hebben.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 17:08
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 20-07-2006 @ 21:49 :

Waar ik eigenlijk op doel is dat het in dat land zo een wirwar van straatjes en steegjes is dat het een onmogelijke taak is daar controle uit te voeren met de middelen die ze nu hebben.
Daar heb je wel een beetje gelijk in. Je vergeet echter dat in dat soort steegjes de sociale controlle toch een stuk groter is.

Er zijn vandaag 3 mensen opgepakt. Ben benieuwt of ze het gedaan hebben en welke straf ze zullen krijgen.

Weet iemand wat de hoogste straf is die je in India kan krijgen?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten