| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
|
Citaat:
! Als je echt ALLES in de brontaal wilt lezen, heb je volgens mij aan een leven niet genoeg... Daarom moet je ook niet alles willen lezen .
|
||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
. Ik bedoel: én GLTC én Geneeskunde! De studies zijn ieder opzich al moeilijk en zeer tijdrovend! Begrijp me niet verkeerd: ik vind je plannen echt hartstikke stoer, en ik hoop dat het je allemaal gaat lukken ), maar volgens mij wil je een beetje te veel.En met 'alles' in mijn vorige post bedoel ik ook echt ALLES. Je zult zien (als je het aan het studeren bent) dat er fragmenten van schrijvers zijn overgeleverd waar je nog nooit eerder van gehoord hebt. Er is, zoals ik al zei, meer overgeleverd dan je denkt. Dat wil niet zeggen dat er genoeg overgeleverd is, want we weten dat er in ieder geval nog veel meer was, en misschien ook wel is... En het antwoord op je vraag: heel erg je best gaan doen en het gewoon proberen . Misschien vertaal/lees jij op een begeven moment wel net zo snel als dat je Engels/Duits/Frans/etc. leest . Maar dan moet je echt wel een hele hoop ervaring hebben hoor, en zelfs dan denk ik dat je niet alles kunt lezen (althans, als je verder ook nog een leven wilt hebben en ook nog geneeskunde gaat studeren).
|
||
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
ja, misschien wil ik wel een beetje veel, maar ik vind het zo leuk !!Ik weet nu ook niet helemaal zeker of ik volgend jaar nog wel geneeskunde erbij ga doen hoor, dat ligt er een beetje aan. Mijn gedachtes daarover verschillen elke week op dit moment . Ik merk wel steeds vaker inderdaad dat er meer overgeleverd is dan ik dacht en dat er soms ook bepaalde dingen zijn waarvan ik denk: waarom heeft iemand dit in vredes naams opgeschreven? Maar toch... . Het gekke is eigenlijk wel (als we het over het snel lezen hebben) dat ze bij alle voorlichtingen zeggen van: "het eerste jaar leer je vooral snel te lezen en je woordenschat en grammaticakennis uit te breiden en daarna wordt het lezen sowieso een stuk makkelijker" terwijl ik van iedereen hoor dat ze pas in hun 3e/4e jaar eindelijk redelijk snel konden lezen en het gevoel kregen dat ze iets wisten . Ergens natuurlijk wel fijn om dat al te weten, voor ik mij volgend jaar aan het eind heel dom ga voelen, omdat ik toevallig nog niet snel kan vertalen...
|
|
|
|
||
|
Citaat:
| Advertentie |
|
|
![]() |
|
|
Soortgelijke topics
|
||||
| Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
| Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Boek Literatuur justcindy23 | 3 | 25-03-2009 13:38 | |
| Verhalen & Gedichten |
Gedichten. Missy | 2 | 13-11-2007 15:56 | |
| Verhalen & Gedichten |
Leuke engelse boeken duifeltje | 26 | 19-04-2004 15:42 | |
| ARTistiek |
Zo moeilijk om steeds weer nieuwe schrijvers te vinden... Bisz | 2 | 29-09-2002 13:45 | |
| ARTistiek |
[literatuur] Ik heb tips nodig clubje | 20 | 20-08-2002 00:48 | |
| Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
leuke boeken van deze schrijvers... | 1 | 07-03-2001 21:12 | |