Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-12-2001, 18:40
cabbierettie
cabbierettie is offline
het leven is een raar iets, je word geboren en de eerste vier jaar van je leven ben je nog niets verplicht, daarna moet je naar school tot wellicht je 22e ja ok je hebt nog eens vakantie maar dat is ook niet je van het als je 22 bent heb je misschien wel een relatie en ga je werken, weer geen tijd voor jezelf, voor je 30e wil je je eerste kind wel hebben want anders is het zielig voor je kind, maar ja nog steeds geen tijd voor jezelf je moet namelijk werken voor je hypotheek en als de kleine er eenmaal is heb je nog minder tijd voor jezelf en daar zit je dan 22 jaar aan vast, ja dan ben je 52 over het keerpunt van je leven waarschijnlijk... je moet nog 13 jaar werken tot je pensioen ok geen kids meer maar nog steeds een schuld bij de bank voor je mooie auto en je nieuwe huis want ja met kinderen kun je niet in je eerste kleine woning blijven wonen..... uiteindelijk is het zover je bent 65 je mag met pensioen maar je bent eigenlijk al verneukt de dingen die je ooit had willen doen, daar ben je nu te oud voor, je gezondheid is ook minder dan dat het was alles gaat niet meer zo vlot als dat 10 jaar terug ging en je bent eigenlijk nog steeds niet vrij want je bent opa en je kinderen ware luxe gewend, geen kinderen, ze willen een romantisch weekendje weg en opa mag oppassen dat weekende word een week want ze hebben zoveel plezier en dan na die week is het kind weer weg, maar je was vergeten dat je ook nog andere kinderen had en die willen ook maar al te graag een weekendje weg en opa mag weer oppassen..... opa doet dit met liefde maar om iedere nacht om 3 uur gewekt te worden is ook geen pretje, babietje moet zijn flesje hebben.. ah fijn je bent inmiddels 74 jaar oud en ongezond en twee weken voor kerst ga je dood... hoeveel vrij heb je dan gehad... ja die eerste vier jaar maar die tellen niet mee want je zit opgesloten bij je ouders of opa en oma, je hebt nog geen eigen wil of mening dus je leeft eigenlijk niet vrij.... ja en dan vanaf je 65-ste ben je ook weer vrij maar dus te oud ...... kortom leven is geen vrijheid, het is een grote verplichting...

Oud 20-12-2001, 20:32
Deugenietje
Deugenietje is offline
Oud 21-12-2001, 10:38
cabbierettie
cabbierettie is offline
Citaat:
Deugenietje schreef:

sja maar denk er eens over na.... het is een stukkie dat ik ooit geschreven heb.... vind je niet dat het grotendeels toch op de waarheid berust is ?

Oud 21-12-2001, 16:10
Viswijfie
Viswijfie is offline
Je hebt wel gelijk,
leuk en mooi geschreven hoor,
alleen ja ik ben 13 en weet er nog niet zoveel vanaf.
Maar toch mooi!

Oud 22-12-2001, 18:01
cabbierettie
cabbierettie is offline
Jah ik ben nog maar 17 dus, ach leeftijd boeit niet zoveel om over dit soort dingen te denken... maar ik was bezig met een stukje te schrijven over het leven en dit zat erin....

Regels voor berichten