Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-07-2001, 19:37
BillyFish
BillyFish is offline
Is nog steeds een taboe, terwijl dat bij voetballende meisjes niet zo is...

Is dat niet raar in deze moderne tijd. Ik weet dat het een steeds grotere zonde voor jongeren wordt om homo te zijn, maar het is toch niet standaard de regel dat dansende jongens homosexueel zijn?
Oud 03-07-2001, 22:28
PV
PV is offline
Citaat:
BillyFish schreef:
Waarom is er dan nog geen betaald vrouwenvoetbal dat ook elke zondagavond zendtijd krijgt op de tv?

Citaat:
BillyFish schreef:
Is dat niet raar in deze moderne tijd. Ik weet dat het een steeds grotere zonde voor jongeren wordt om homo te zijn, maar het is toch niet standaard de regel dat dansende jongens homosexueel zijn?
Nee dat is niet standaard de regel. M'n broer heeft op dansles gezeten, geloof me, hij is geen homo Een vriend van me zit op dansles, hij heeft een vriendin.
Natuurlijk zullen er op dansles homosexuele jongens (en meisjes) zitten. So what?
Oud 04-07-2001, 16:20
miss_sunshinegirl
miss_sunshinegirl is offline
er zijn toch nog meer van die 'taboes' ook andersom

jongens kunnen veel meiden pakken en dan zijn ze stoer
meisje die veel jongens pakken zijn gelijk hoeren.

dat zal zo blijven denk
Oud 04-07-2001, 23:50
dewdrop
dewdrop is offline
ik zit nou al 4 jaar op dansles, en ik ben toch echt geen homo, of ik moet natuurlijk in de ontkenningsfase zitten, nou ja, over een jaartje of 5 horen jullie de einduitslag wel owkee!!!
Oud 05-07-2001, 10:01
Ingemar
Ingemar is offline
Nee, dat vind ik dus echt niet. Ik vind het leuk dat jongens dansen en net zo normaal als meisjes die dansen. Het hoort bij elkaar vind ik. Net zoals je bij korfbal met meisje en jongens moet zijn. Het is echt niet oz dat als je dans als je jongen bent dat je dan homo bent. Dat kan kan, maar het kan altijd, boeit dat!?
Oud 06-07-2001, 01:54
BillyFish
BillyFish is offline
ff voor de duidelijkheid, ik heb het hier niet over stijldansen. Dat is niet zoo'n taboe en wordt ook vaak gezien als een deel van je opvoeding.
Ik zit meer te denken aan het show/musical dansen...dat is toch nog altijd meer een taboe dan meisjesvoetbal, dat dus al zowieso wel op televisie komt.
en ik denk dat dit ook wel anders ligt dan het hoer effect als een meisje veel jongens probeert te krijgen, dat begint ook steeds gewoner te worden.Ik ken echt talloze meisjes die echt niet meer kijken op een jongen meer of minder....

tis ook een best wel gek taboe dat vooral bij de moderne tijd hoort want als je naar de jaren '70 kijkt, waren het vooral jongens die dansten en meisjes die toekeken.
Oud 06-07-2001, 09:04
Ingemar
Ingemar is offline
Had ik begrepen
Oud 06-07-2001, 13:26
PV
PV is offline
Citaat:
BillyFish schreef:
ff voor de duidelijkheid, ik heb het hier niet over stijldansen. Dat is niet zoo'n taboe en wordt ook vaak gezien als een deel van je opvoeding.
Ik zit meer te denken aan het show/musical dansen...dat is toch nog altijd meer een taboe dan meisjesvoetbal, dat dus al zowieso wel op televisie komt.
en ik denk dat dit ook wel anders ligt dan het hoer effect als een meisje veel jongens probeert te krijgen, dat begint ook steeds gewoner te worden.Ik ken echt talloze meisjes die echt niet meer kijken op een jongen meer of minder....

tis ook een best wel gek taboe dat vooral bij de moderne tijd hoort want als je naar de jaren '70 kijkt, waren het vooral jongens die dansten en meisjes die toekeken.
Ow, sorry dan had ik het verkeerd begrepen. Ik denk dat het bij show/musical dansen toch best wel meevalt, je hebt er toch immers altijd mannenrollen. Misschien is het wel zo dat homosexuele jongens eerder aan dansen doen en dat je daardoor zo'n idee makkelijker krijgt.
Oud 10-07-2001, 18:59
lisa
Ik vind jongens die dansen erug sexy!
(Naja niet altijd natuurlijk)
Oud 11-07-2001, 20:02
scala
scala is offline
ik denk dat veel jongens van te voren al denken dat dansen nix voorstelt/is. Dus weten ze niet wat ze missen ofzow..Vooroordelen spelen ook wel een rol bij taboes denk ik.

ik vind het altijd wel tof als jongens dansen, niet dat ze ut allemaal moeten gaan doen Bij mijn dansschool zijn er nu al iets van 10 jongens, meer dan bij m'n vorige(2! )dus dat is wel tof.

En nee ze zijn niet altijd homo.Dat zou wel heel toevallig zijn kijk maar naar musicals(fame, elisabeth, etc)daar zijn de mannen echt niet allemaal homo. Zouden de vrouwen anders allemaal lesbisch zijn ofzow haha
nah dansen wordt waarschijnlijk als iets vrouwelijks gezien(sierlijk bewegen etc)en daarom homo achtig.
Oud 11-07-2001, 20:37
girlynn13
girlynn13 is offline
jongens die dansen............kunnen echt kei goed dansen!!!!!!!!!!!!!!!zijn meestal homo's maar dat maakt nie uit
Oud 02-10-2001, 13:33
Maurice
Maurice is offline
ik zit op stijldansen en ben hetero
Oud 02-10-2001, 22:52
BillyFish
BillyFish is offline
ja maar..stijldansen is niet hetzelfde..dat is meer algemeen geaccepteerd.
Oud 02-10-2001, 22:53
BillyFish
BillyFish is offline
Citaat:
scala schreef:
ik vind het altijd wel tof als jongens dansen, niet dat ze ut allemaal moeten gaan doen Bij mijn dansschool zijn er nu al iets van 10 jongens, meer dan bij m'n vorige(2! )dus dat is wel tof.
*LoL* uhmm..waar dans jij?

Oud 03-10-2001, 10:23
klein gek geitje
klein gek geitje is offline
Citaat:
BillyFish schreef:

en dit geloof jij?
ik bedoel vrouwenvoetbal wordt nog steeds als minder beschouwt ten opzichte van het mannenvoetbal maar dat boeit er niet toe

ik zie veel dansende jongens.... en de meeste zijn in dansen...
ik vind het wel kool als jongens dansen.. want meestal gaan ze er dan ook 100% voor
das leuk! ik ken genoeg jongens die dansen duzz ik weet niet ik ben niet lid van een homogroep ofzo

Oud 03-10-2001, 10:28
klein gek geitje
klein gek geitje is offline
Citaat:
scala schreef:
jah ik zit op toneel..
en daar zitten 16 jongens (!) op.. en toch wel 16 daarvan (allemaal duzz ) dansen
en ze doen het toch wel heel erg tof
en ik ga niet zeggen dat die jongens allemaal homo zijn want das niet waar
en ze kunnen dansen !!
Oud 05-10-2001, 16:40
dance!!!
dance!!! is offline
jongens die dansen zijn leuk!!!!!!!!!!!!!!!!!
alleen om het feit dat ze zich niks van die vooroordelen aantrekken!!!!!!!!!!!
Oud 23-10-2001, 17:36
BillyFish
BillyFish is offline
geloof me...je trekt je altijd wel in een soort mate aan wat anderen van je denken, maar het is gewoon hoe jij het uit tegenover de rest van de wereld zodat het lijkt dat het je niks kan schelen.
Ik bedoel, na een tijdje dan doet het je inderdaad steeds minder, maar er is zeker een periode waarin het best wel moeilijk was om er mee door te gaan
Oud 23-10-2001, 21:49
freakie
freakie is offline
Ik ben het niet eens met die stelling. Ligt er natuurlijk ook aan hoe je er tegenaan kijkt. Ik zit op een, hoe zal ik het eens formuleren...*lichtelijke kakschool*......en daar doet de helft van de jongens aan stijldansen. Niet zo boeiend naar mijn idee.

Als ik echter uitga in een hippe tent
en ik zie daar een jongen helemaal freaken op de dansvloer, is ie binnen !

[Dit bericht is aangepast door freakie (25-10-2001).]
Oud 25-10-2001, 14:05
Skatertjuh13
Skatertjuh13 is offline
Citaat:
girlynn13 schreef:
jongens die dansen............kunnen echt kei goed dansen!!!!!!!!!!!!!!!zijn meestal homo's maar dat maakt nie uit
Ze proberen nou juist te zeggen dat wel of niet homo er niks mee te maken heeft..doos
Oud 25-10-2001, 22:07
dewdrop
dewdrop is offline
Ik heb bijna vier jaar op de jeugd theaterschool gezeten! Ik ben op dit moment voor het 4de jaar bezig met stijldansen!! En ik zal er eerlijk voor uitkomen, ik ben 100% hetero, het is niet te geloven maar het is echt waar!! Tuurlijk zullen er jongens zijn die homo zijn, maargoed, dat is net zo goed met voetbal, of hockey, of badminton, of weet ik veel!!
Oud 26-11-2001, 22:25
Verwijderd
Ik zit op dansles! stijl dans
Oud 27-11-2001, 16:42
metzondernix
metzondernix is offline
ik vind dat ZOOOOOOOOO COOL!! Jongens die dansen! Streetdance, breakdance, klassiek ballet, dansen in het algemeen! Ik vind dat zooooooooooo stoer!!!
Oud 28-11-2001, 17:09
evathatsme
evathatsme is offline
hey mensjes
waaaaaaaaaaaaaah jongens die dansen zijn zooooo sexy! en nix geen homo, ik ken dr zat die 1000% hetero zijn. theater en musical dansen is natuurlijk wel leuker dan stijldansen
xxxxxxxxx
eva
Oud 03-12-2001, 19:08
katrientjuh
katrientjuh is offline
jongens die mooi kunnen dansen zijn toch veel leuker dan jongens die gewoon een beetje lomp staan te schuifelen he!da is helemaal nie voor gay-mensen.maar je moet natuurlijk wel geen roze ballerinapakje gaan dragen he.
Advertentie
Oud 03-12-2001, 19:09
katrientjuh
katrientjuh is offline
jongens die mooi kunnen dansen zijn toch veel leuker dan jongens die gewoon een beetje lomp staan te schuifelen he!da is helemaal nie voor gay-mensen.maar je moet natuurlijk wel geen roze ballerinapakje gaan dragen he.
Oud 07-12-2001, 17:37
mamaroach
mamaroach is offline
Citaat:
miss_sunshinegirl schreef:
er zijn toch nog meer van die 'taboes' ook andersom

jongens kunnen veel meiden pakken en dan zijn ze stoer
meisje die veel jongens pakken zijn gelijk hoeren.

dat zal zo blijven denk

dan zijn ze denk ik niet stoer maar echte gigalo's
Oud 09-12-2001, 10:58
shutmdown
shutmdown is offline
mijn broer doet klassiek ballet, hij zit nou bij de stuttgarter ballet company, verdient dikke cash, heeft iegen auto, appartement, danst in bejing, tokio etc etc..is bi, heeft nu een vriend althans, maar heeft ook zat vriendinnen gehad...tis beetje een mafkees, maar wel de coolste!! hehe
men moet niet meteen iedereen in hokjes stoppen..is zwaar iritant...(ik hou zelf trouwnes niet echt van ballet maarja... )
Oud 27-12-2001, 17:25
feline
feline is offline
Klassiek ballet...k doe t zelf nu ook al 10 jaar (en ook jazz en modern gedaan, doe nu show/musical erbij), maar zelfs voor meisjes is het nog steeds een beetje taboe.(tuttig, en dat eeuwige "piroewetje" inclusief vingertje op hoofd die je dan te zien krijgt)
Maar voor jongens is het natuurlijk nog steeds belachelijk om te doen, en t staat dan al vast dat je homo bent.
k moet trouwens wel toegeven dat er meer homosexuele jongens te vinden zijn op de balletacedemie dan in de voetbalkantine. Maar dit kan ook liggen aan dat het in de voetbalkantine liever niet uitgesproken wordt.
Ik vind het jammer, maar er is weinig aan te doen. Het enige is gewoon zijn wie je bent, trots zijn op wat je doet, en medelijden hebben met de mensen die volgepropt zijn met al die vooroordelen.

(k) willemijn
Oud 27-12-2001, 19:21
Skatertjuh13
Skatertjuh13 is offline
Mijn vriend danst al 3 jaar..Stijldansen..En hijs toch echt geen homo
Oud 28-12-2001, 06:19
bracelance
bracelance is offline
Citaat:
BillyFish schreef:

hij bedoelt volgens mij van die jongens in die strakke pakjes (ballerono's???) met tutu's die sierlijk in de rondte dansen.
Oud 09-03-2003, 19:08
Debbie
Debbie is offline
iedereen moet doen waar die zin in heeft vind ik. En tegenwoordig zijn er toch niet meer echt 'mannensporten' en echte 'vrouwensporten' !! mensen die er wel zo overdenken moeten is met de tijd meegaan vind ik. En dat je dan gelijk als homo word aangezien vind ik ook onredelijk want dat hoeft helemaal niet. natuurlijk zullen die der zijn maar die zijn toch overal? dus ik vind dat die jongens gewoon moeten blijven dansen als ze dat leuk vinden!
Oud 10-03-2003, 13:25
June bug
June bug is offline
Citaat:
feline schreef:
Klassiek ballet...k doe t zelf nu ook al 10 jaar (en ook jazz en modern gedaan, doe nu show/musical erbij), maar zelfs voor meisjes is het nog steeds een beetje taboe.(tuttig, en dat eeuwige "piroewetje" inclusief vingertje op hoofd die je dan te zien krijgt)
Ik dans ook al 12 jaar (klassiek), en heb een jaartje opstapcursus op de academie in Tilburg gedaan, en het is idd belachelijk, die mensen die nog steeds vinden dat ballet voor mietjes is, en dat iedereen dat zo even kan leren... Als dat zo is, kan ik volgende week bij Ajax voetballen...
Er zijn idd veel homo's in die balletkring, maar ik bedoel, die zijn er toch overal? Misschien iets meer met t dansen.. maar so what?
Oud 10-03-2003, 15:04
Kiss Pookie
Kiss Pookie is offline
Jongens die dansen zijn stoer en super!
Oud 10-03-2003, 19:56
on the moon
on the moon is offline
ik vind ook dat er niets mis is met jongens die op dansles zitten. het hoeven ook absoluut geen homo's te zijn, maar het kan wel en daar ik ook niets mis mee! het is jammer dat mensen dansende jongens vaak meteen homo vinden. ik vind dat jongens over het algemeen wel meer mogen dansen. en dan bedoel ik niet per se ballet, showdance of wat dan ook (wat ik trouwens wel heel mooi vind), maar dan bedoel ik ook gewoon bijvoorbeeld bij het uitgaan. ik kan het mishebben, maar veel jongens waar ik mee omga schamen zich snel als ze 'gewoon' dansen.
Oud 14-03-2003, 22:47
scala
scala is offline
Citaat:
BillyFish schreef op 02-10-2001 @ 23:53:
*LoL* uhmm..waar dans jij?
in almere, hoezo?

En natuurlijk is het geen standaard regel dat jongens die dansen homosexueel zouden zijn, het is een vooroordeel. Je hebt ze wel, tuurlijk maar je hebt er ook genoeg die niet eens kúnnen dansen

Bij grote dansgezelschappen zie je trouwens genoeg mannen, (vraag groter dan aanbod) soms zelfs meer. Het biedt in sommige gevallen zoveel meer mogelijkheden Bij Scapino is er bv een stuk met enkel 6 mannen...het stuk werd daardoor veel krachtiger en strakker. Vrouwen dansen dan toch voorzichtiger en breekbaarder op een of andere manier.

Eigelijk zijn mannen juist onmisbaar in de dans, zeker bij duetten! Dan heb je echt mannen nodig om elkaar te liften en te dragen je ziet btw duidelijk wanneer een danser homo is of niet, en geloof me dat zijn ze echt niet allemaal
Oud 18-03-2003, 21:34
engeltje
engeltje is offline
Ik vind t leuk als jongens ook dansen! We hebben nu 1 jongen in onze musicaldansgroep zitten, ja, maar 1, maar dat betekent wel dat we nu ook eens musicals kunnen maken met mannenrollen erin (ok met 1 man erin) En die ene jongen is geen homo hoor!
Oud 20-03-2003, 13:10
Yamyam
Yamyam is offline
Ik vind het juist leuk als jongens dansen.
Gaat dat testosteron-gehalte weer es wat omlaag.
Oud 23-03-2003, 12:22
metzondernix
metzondernix is offline
Dansen... Als in klassiek ballet bedoel je? Want jongens die break-dancen of op street-dance zitten zijn dan weer niet meteen homo's. Ik vind het gaaf als jongens dansen (STIJLDANSEN!! Dat zouden méér mensen moeten doen!), en meisjes ook, en met elkaar helemaal. En als je danst en je bent toevallig wel homoseksueel, nou, doe er wat leuks mee dan, zou ik zeggen. En als je biseksueel bent dan heb je helemaal veel keus. Mensen die dansen zijn gewoon vaak heel mooi, nou, ze bewégen zo mooi, dan voel je je toch sneller aangetrokken tot die persoon, of het nou een jongen of een meisje is. Volgens Freud is trouwens iedereen biseksueel. Kan best, toch?
Oud 23-03-2003, 12:32
metzondernix
metzondernix is offline
En bij de weg: Ik heb een keer een balletstuk gezien op TV (modern dans), waarbij twee mannen in een witte jurk dansten (met elkaar). Waren echt hele gave jurken! Strak van boven met een gigantisch wijde rok... echt heel heel gaaf. Ze lieten stukken van die dans zien en dan had je nog een interview met die dansers, en NEE ze waren geen homo. Die twee waren echt sjtoer!
Oud 25-03-2003, 20:39
Diddl'tje
Diddl'tje is offline
Citaat:
scala schreef op 11-07-2001 @ 21:02:
kijk maar naar musicals(fame, elisabeth, etc)daar zijn de mannen echt niet allemaal homo.
Nou.... Als je bij Elisabeth kijkt... En sowieso kom je bij musicals vrij veel homo's tegen (Ik ben eens gaan tellen Bij de meeste musicals kom ik al gauw boven het gemiddelde )

Offtopic, sorry
Oud 03-04-2003, 14:31
QuietNoise
QuietNoise is offline
t vooroordeel komt best wel niet uit de lucht vallen. op mijn school zitten de leerlingen van de voropleiding van de nationale balletacademie, en van de jongens uit die klassen zijn er toch echt wel meer dan de gemiddelde 10% homo... 50% zou me niet verbazen...

maargoed, dat zegt natuurlij kniet dat ALLE dansende jongens homo zijn, net als niet alle meisjes op handbal/volleybal/voetbal lesbisch zijn.. ook al zijn dat er ook meer dan gemiddeld..

over musicals, het manelijk pupliek komt ook ver boven de tien procent uit... dus dat de dansers dan ook voor meer dan 10% homo zijn, verbaast me dan niks..

in 'de kunstwereld' ligt het gemiddelde sowieso hoger dan de gebruikelijke 10%... vraag me niet hou dat komt, maar het is zo...
Oud 05-04-2003, 13:25
Alpha #1
Alpha #1 is offline
Citaat:
BillyFish schreef op 03-07-2001 @ 20:37:

Het is wel zo dat er onder de jongens die dansen meer homoseksuelen vallen dan onder de, laat ik eens wat noemen, boksers. Maar dat zegt helemaal niks over de personen apart. De een is homo, de andere hetero.

Dat is net zoiets als met acteurs. Daar ontkennen ze het meer maar daar ligt het percentage ook echt hoger hoor!

Maar dan nog: Ik ga iemand echt niet veroordelen omdat hij homoseksueel is hoor!

Maa goed, we hadden het over taboe's.
Dat vooroordeel komt niet zomaar ergens vandaan inderdaad.

Maar onder (weer terug naar mijn voorbeeld) boksers komen ook wel homoseksuelen voor hoor! Overal! En ook overal hetero's.
Oud 27-04-2003, 19:13
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
haha nou, ik geloof dat er op mijn dansschool in de hbo-opleiding 15 jongens zitten. daarvan zijn er 2 hetero en 1 bi.

dus tsja, vaak klopt t wel hoor, dat dansende jongens homo zijn.
Oud 01-06-2003, 15:16
Knoop
Knoop is offline
ik dans al 4 jaar, volgend jaar Topklasse 1, en een hoop van me vrienden dansen ook, stuk of 5 en ik ben 100 % he. maar eerlijkheid gebied te zeggen dat 1 van die 5 toch wel eentje is waarvan iedereen t zegt, terwijl hij t zelf niet weet. En volgend jaar gaat een andere vriend, die cker gay is, durft er alleen niet voor uit te komen, en ketst daarom zoveel mogelijk meiden, ook dansen. Dus dat is een totaalscore van 2/6 is 1/3 oftwel 33,333% das denk k wel meer dan gemiddeld
Oud 17-06-2003, 16:45
da leentjuh
da leentjuh is offline
Ze zien er in ieder geval wel vaak uit als homo's.. Ten minste bij onze theatervereniging dan. (ze zijn wel vet knap )
Oud 17-06-2003, 18:16
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Knoop schreef op 01-06-2003 @ 16:16:
ik dans al 4 jaar, volgend jaar Topklasse 1, en een hoop van me vrienden dansen ook, stuk of 5 en ik ben 100 % he. maar eerlijkheid gebied te zeggen dat 1 van die 5 toch wel eentje is waarvan iedereen t zegt, terwijl hij t zelf niet weet. En volgend jaar gaat een andere vriend, die cker gay is, durft er alleen niet voor uit te komen, en ketst daarom zoveel mogelijk meiden, ook dansen. Dus dat is een totaalscore van 2/6 is 1/3 oftwel 33,333% das denk k wel meer dan gemiddeld
wat voorn dans doe je?

die 33,33% van jou is beneden t gemiddelde hoor...
Oud 07-07-2003, 22:15
shaya
shaya is offline
er is hier een dansschool in de buurt.
op de hele school dansen ongeveer 150 mensen, waarvan slecht 5 jongens! deze zijn overigens alle 5 zo hetero als maar kan.

jongens vinden ut vaak 'niet stoer genoeg' om te dansen ofzo. dansen is voor mietjes, hoor je vaak. wat ze vaak vergeten is dat je van dansen vaak nog een betere conditie krijgt dan van voetballen.
Oud 07-07-2003, 22:32
horsepills
horsepills is offline
ik headbang, telt dat ook ?
Oud 08-07-2003, 18:45
Brown eye
Brown eye is offline
Citaat:
*RainBow* schreef op 27-04-2003 @ 20:13:
haha nou, ik geloof dat er op mijn dansschool in de hbo-opleiding 15 jongens zitten. daarvan zijn er 2 hetero en 1 bi.

dus tsja, vaak klopt t wel hoor, dat dansende jongens homo zijn.
Haha...dat is dus precies hetzelfde als je op de Fontys Dansacademie rondloopt....volgens mij zijn het alleen maar homo's! Maarja dat boeit eigenlijk niet, maar ik vind wel dat ze met heel veel passie kunnen dansen (en soms ziet dat er wel erg verwijfd uit...haha ) Ze zijn wel gezellig vind ik!!

Regels voor berichten