Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-06-2001, 22:37
Tampert
Tampert is offline
Lijkt me duidelijk. Wat vinden jullie leuker om te doen. Een stuk op basis van een reeds bestaande tekst of een stuk dat door improvisatie tot stand is gekomen? Of misschien een stuk dat je onvoorbereid moet improviseren.

(met die tweede mogelijkehid bedoel ik dus dat je begint met improvisatie en naar aanleiding daarvan een stuk schrijft/maakt)

ik ga vooroptie 2.
Oud 23-06-2001, 10:03
liesbeestje
liesbeestje is offline
Hm als je echt een stuk moet gaan spelen, het liefst "bestaande" tekst waar je zelf uiteindelijk bij mag/kan inproviseren, dat je gewoon weet wat er zoiezo vermeld moet worden en voor de rest mag je het zelf helemaal af maken!

En helemaal inproviseren met theatersport (kweetnie of je het kent maar het is iig onwijs gaaf!)

liefs lies
Oud 23-06-2001, 10:22
ally mcbeal
ally mcbeal is offline
Combinatie vink het leukst. Dus én tekst, én improvisatie. Maar als je, zoals in meerdere topics hier, móét kiezen, dan is dat duidelijk improvisatie hoor. Dat is veel spontaner (duhhh) en dus, eh..., levendiger. Bovendien heb ik een hekel aan tekst leren . Oja, je moet natuurlijk wel allemaal echt een duidelijke rol hebben, en van dááruit gaan improviseren.
Oud 23-06-2001, 10:30
Moureen
Moureen is offline
Ik vind het altijd leuker om een beetje van beide te doen. Ik kan nou niet echt zeggen dat ik namelijk goed ben in improviseren
Oud 23-06-2001, 10:51
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Ik vind het allebei heel leuk, maar ik denk dat ik toch voor improvisatie kies. Er ontstaan dan altijd zulke spontane dingen, dingen die je bijvoorbeeld helemaal niet verwacht had, en bij tekst leg je jezelf al meer vast. Improviseren vind ik zo leuk omdat je gewoon zelf in het moment zit waarin iets wordt gecreeerd zeg maar.
Oud 23-06-2001, 17:04
hopeloos geval
hopeloos geval is offline
Het liefst bestaand, komisch en in dichtvorm...
Oud 03-12-2001, 20:29
katrientjuh
katrientjuh is offline
improvisatie
Oud 07-12-2001, 14:02
metzondernix
metzondernix is offline
Citaat:
Tampert schreef:
Lijkt me duidelijk. Wat vinden jullie leuker om te doen. Een stuk op basis van een reeds bestaande tekst of een stuk dat door improvisatie tot stand is gekomen? Of misschien een stuk dat je onvoorbereid moet improviseren.

(met die tweede mogelijkehid bedoel ik dus dat je begint met improvisatie en naar aanleiding daarvan een stuk schrijft/maakt)

ik ga vooroptie 2.

Combinatie daarvan! Een rode draad, een idee, en dan karakters, dialogen, conflicten enzo eromheen breien. Doen wij meestal met het wagenspel! Is keieieiei vet strak gaaf cool!
Oud 07-12-2001, 17:41
klein gek geitje
klein gek geitje is offline
mmm moeilijk het is allebei superleuk.

maar als ik er van uit ga wat ik het beste kan dan ga ik voor improvisatie
maar het is ook heel erg leuk om gewoon een tekst te hebben en daar iets mee te gaan doen
Oud 09-12-2001, 12:10
Xantia
Xantia is offline
Ben super - goe in improviseren! Dus geef mij maar impro!!!!
Oud 25-12-2001, 13:52
darkmark666
darkmark666 is offline
Citaat:
ally mcbeal schreef:
Combinatie vink het leukst. Dus én tekst, én improvisatie. Maar als je, zoals in meerdere topics hier, móét kiezen, dan is dat duidelijk improvisatie hoor. Dat is veel spontaner (duhhh) en dus, eh..., levendiger. Bovendien heb ik een hekel aan tekst leren . Oja, je moet natuurlijk wel allemaal echt een duidelijke rol hebben, en van dááruit gaan improviseren.

helemaal mee eens
Oud 26-12-2001, 11:45
cabbierettie
cabbierettie is offline
sja vrij cabaret is het leukst om te doen vind ik, maar ik zorg er inderdaad wel voor dat ik een vaste lijn heb, dat houd je op het pad waar je mee bezig bent... en ook leuk is publiek betrekken en daar op in gaan maar kijk uit word niet te beledigend... vooral niet in de wat kleinere zalen da is minder leuk voor degene die jij in de zeik zet
Oud 26-12-2001, 11:55
Viswijfie
Viswijfie is offline
Citaat:
darkmark666 schreef:
helemaal mee eens
Ook mee eens
Oud 26-12-2001, 20:06
Viswijfie
Viswijfie is offline
kvin alles wel leuk om te doen maar op dit momend om te schrijven!
Oud 08-01-2002, 08:31
Mabo
Mabo is offline
Improvisatie is het leukste, meest spontaan. Gewoon meteen je inspiratie vol vuur de wereld in spreiden. En jou kennende ben je daar goed in
Oud 16-01-2002, 11:14
X-Ray
X-Ray is offline
Je bedenkt een paar grappen. Je doet ze in de mix. Je zoekt links tussen de grappen. je schrijft ze in die volgorde. je speelt het en laat het publiek naar de links zoeken en gissen. Improvisatie is leuk in een groep, maar om gelijk te spelen moet je iemand hebben die langs de kant heel sterk dingen kan verzinnen voor wat de andere kunnen spelen en hele goeie spelers die alles kunnen spelen wat de zegger zegt. begrijp je :-)

Regels voor berichten