Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-10-2001, 12:45
metzondernix
metzondernix is offline
- betekent: Neurrink is aan het woord
=betekent: het zielige jongetje spreekt

-Ik had een wedstrijd gewonnen, cabaretwedstrijd... Enne... Ja. Dat was leuk, was leuk, vond ik. Enne... Ja. Ik liep naar de kleedkamer, weet je wel, zo aan het einde zo. En ik ziet een jongetje in de gang, een jongejte, huilen. Hij had ook mee gedaan. Dus ja ik vragen van: wat is er met jou? Weet je wel zo ik denk van ik ben even beleefd he. Ja. Zegt ie:
=Kom jij zout in mijn wonden strooien ofzo?
-Dus ik zeg zo van: ja nou eh... Ja zout heeft wel een genezende werking he? Ja. Ja dat vond ie niet leuk geloof ik.. hoh! haha... Nou. Ehm. Nou toen kwam er een heel verhaal joh, zijn vader sloeg hem en zijn moeder was altijd dronken en hij kon vaak niet naar school want hij moest de bijstand regelen... Affijn, heleboel gezeik weet je. Dus hij wilde niet zo worden als zijn ouders dus deed ie mee aan deze wedstrijd want dan dacht hij van dat ie dan misschien een toekomst zou hebben. Ja. Dus ja... Ja ikke... ik ben goed opgevoed he dus ik dacht ik geef hem een oplossing. Gewoon een oplossing. En het was ook zo simpel! Dus ik zeg: weet je wat jij moet doen? Je wonden openkrabben. Je moet je wonden openkrabben en in zee gaan zwemmen. Dat je het goed voelt, dat je dat zout goed voelt!
Ja daar snapte hij natuurlijk geen flikker van. Ik zeg: jongen, face facts! Stand up to the world! Ja.
=Ik zal er over denken.
-Dat zei die. Enne... Ja drie dagen later! Stond in de krant! Ik vond het zo goed van hem, hij was ontsnapt, was ie naar Frankrijk gevlucht! Ik blj voor hem! Hij was weg hij... (kijk heel zielig) Hij was eh... naar zee gegaan. Er stond in de krant dat hij zich ernstig verwond had voor dat hij zichzelf eh... nou ja voor dat ie ging zwemmen zeg maar. Ze hadden zijn lijkje twee dagen na zijn verzuipen gevonden.

Maar goed, die wonden waren goed genezen!

---------------------------------------------
Ja ik weet het hij is niet leuk... Ik schaam mij diep....
Oud 11-10-2001, 15:14
metzondernix
metzondernix is offline
maar je mag er wel op reageren hoor!
Oud 11-10-2001, 21:16
smurfje
smurfje is offline
Ik vinnum wel grappig...
Zit mezelf helemaal voor te stellen hoe je d'r als caberetier iets leuks van maakt, en dan issie best leuk , hoor...
Schrijf jij veel van zulke dingen...? Is wel cool om te doen, opzich, lijkt me...
Kusje, smurfje
Oud 12-10-2001, 11:33
wasberenburgers
wasberenburgers is offline
Het spijt me dat ik dit moet vertellen maar er is echt helemaal geen zak aan. Als je cabaret maakt is het meestal de bedoeling om mensen aan het lachen te maken. Dit is niet gelukt. Probeer iets meer op eigen ervaringen te baseren en je gevoel erin te uiten op een humoristische maniert.

Groeten van de wollige wasberenburgers.
Oud 12-10-2001, 14:10
metzondernix
metzondernix is offline
Dank jullie, allebei. Wasberenburgers, ik zal het proberen

Ik vindt het wel leuk om te doen. Het lligt wel ook een beetje aan hoe je het zegt he, met een stem enzo. en gebarentaal. Je moet het eigenlijk zien. Maar ja hij is niet zo leuk, deze. Ik heb wel iets anders bedacht maar die moet je zien. Of eigenlijk horen. Die heet: PEGELS. Die is zwaar idioot maar ja. heel erg bedankt in elk geval.
Oud 13-10-2001, 15:08
fruitmand
fruitmand is offline
hee metzondermix!!!
Ik denk dat wat je hebt geschreven wel leuk is! Maar wat ik zo leuk vind aan carbaret is de uitdrukkingen als ze het doen! De tekst is natuurlijk ook geweldig, maar hoe ze die tekst eruit brengen is wat mensen aan het lachen maakt! Daarom kan ik moeilijk beoordelen of het leuk of niet is.
Kus-x-
Fab!
ps; ik vind het trouwens wel knap, lijkt me heel erg moeilijk
Oud 15-10-2001, 12:57
metzondernix
metzondernix is offline
dankjewel heel erg! ja het IS moeilijk joh! Niet te weinig, weet je hoe 't komt?
Alles is al bedacht. Niks is meer origineel. Jammer he? Je krijgt mensen alleen nog an het lachen met grappen over seks, drugs, discriminatie etc. etc. Toch zonde. Brigitte Kaandorp die kan mensen met NIKS aan het lachen krijgen! Die is zooooo goed! Zo midden in de voorstelling is het dan ineens stil, gaat ze over het podium heenhuppelen! Zegt ze zo: "Ja je moet toch wat. Ik heb even niks te zeggen." Iedereen rolt van z'n stoel joh!
Oud 16-10-2001, 19:58
metzondernix
metzondernix is offline
ik wil het heel graag kunnen. Ik ben pas vijftien he, tijd zat nog!
Oud 17-10-2001, 10:27
Ringmaster
Ringmaster is offline
Citaat:
metzondernix schreef:
ik wil het heel graag kunnen. Ik ben pas vijftien he, tijd zat nog!
Laten we het inderdaad maar op je jeugdige leeftijd houden.

Persoonlijk kan ik een aantal linkjes niet leggen, maar goed.

* Een jongetje de bijstand regelen? Hoe oud is dat jongetje dan?

* En als je goed opgevoed bent heb je overal een oplossing voor? NO WAY, neem dat van deze oude rot aan.

* En omdat hij moet gaan zwemmen moet hij meteen maar naar Frankrijk vluchten?

WRAH...gewoon even wat dingen die me het eerste oogopzicht opvielen.

Succes, hoop dat het volgende een trapje hoger is, maar ach...je bent nog jong.
Oud 17-10-2001, 10:28
Ringmaster
Ringmaster is offline
Dit is geen fout stukje zoals jij denkt dat het fout is.

Het is toch niet erg om de dood in een ironisch daglicht te stellen? Gebeurt zo vaak, en dat is goed, niet fout.

Oud 17-10-2001, 19:12
Retinite
Retinite is offline
ik vind m echt wel goed, maar je zou het iets langer moeten maken en die antwoorden van dat zielege jongetje iets langer moeten maken. Het is wel heel leuk geschreven alsof je t echt uitspreekt op 'n podium, ik zie t al helemaal voor me als je nog meer leuks hebt moet je het wel weer posten
Oud 18-10-2001, 13:27
metzondernix
metzondernix is offline
dankjulliewel! voor de kritiek ook vooral, dan heb ik er tenminste nog wat aan!

Oud 20-10-2001, 21:55
Ringmaster
Ringmaster is offline
Citaat:
metzondernix schreef:
dankjulliewel! voor de kritiek ook vooral, dan heb ik er tenminste nog wat aan!

Ik heb ook een naam hoor.

Maar goed. Nog steeds geen antwoord gehad op mijn punten van kritiek.

Ik wacht en verblijf met vriendelijke groet.
Oud 21-10-2001, 13:30
metzondernix
metzondernix is offline
Citaat:
Ringmaster schreef:
Laten we het inderdaad maar op je jeugdige leeftijd houden.

Persoonlijk kan ik een aantal linkjes niet leggen, maar goed.

* Een jongetje de bijstand regelen? Hoe oud is dat jongetje dan?

* En als je goed opgevoed bent heb je overal een oplossing voor? NO WAY, neem dat van deze oude rot aan.

* En omdat hij moet gaan zwemmen moet hij meteen maar naar Frankrijk vluchten?

WRAH...gewoon even wat dingen die me het eerste oogopzicht opvielen.

Succes, hoop dat het volgende een trapje hoger is, maar ach...je bent nog jong.
Het jongetje is vijftien, en goed opgevoed worden kan best wel eens helpen, en ik weet uit ervaring dat de zee in Frankrijk erg fijn zwemt. Dat jochie wou weg, dus waarom niet meteen heel ver? Smartie.
Oud 23-10-2001, 14:39
metzondernix
metzondernix is offline
cornflake. tosti. enz enz...
Oud 27-10-2001, 12:41
metzondernix
metzondernix is offline
Reacties, reacties... OOOOh racties... ik schooooooi om reacties.... tralalala... enz. enz.
Oud 31-10-2001, 14:59
metzondernix
metzondernix is offline
reeeeeeeeéééeéééeéeéééé-eee-e-e-eeeeeacties!!!
Oud 02-11-2001, 16:16
Taal
Taal is offline
Heey Nien!

Leuk dat je zoiets probeert! En nog leuker dat het dan ook nog goed uitpakt
Ik vindt hem cool! Vooral omdat ik me goed voor kan stellen hoe hij klinken moet, omdat je het in spreektaal geschreven hebt én omdat ik jou ken!
Ik had hem al een hele tijd geleden gelezen en ik wilde reageren, maaaaaaaarrr ik was m'n wachtwoord kwijt Maargoed, alsnog dus

xxx Taal

Ps Blijf hier mee doorgaan! jij hebt namelijk een groot komisch talent !
Oud 02-11-2001, 16:21
metzondernix
metzondernix is offline
hihi welnee, maar ik wíl da wel! ghahaha!
Oud 16-11-2001, 14:08
metzondernix
metzondernix is offline
Trouwens. Ik ben kei grappig hoor (dáár moet iedereen om lachen )
Oud 16-11-2001, 17:54
Ringmaster
Ringmaster is offline
Citaat:
metzondernix schreef:
Trouwens. Ik ben kei grappig hoor (dáár moet iedereen om lachen )

Jajaja, dat vind ik wel soms wel meevallen hoor, potentieel denkertje van me Pierro eerste klas
Oud 16-11-2001, 17:58
Ringmaster
Ringmaster is offline
Citaat:
Taal schreef:

Ik vindt hem cool!
xxx Taal

Ps Blijf hier mee doorgaan! jij hebt namelijk een groot komisch talent !
Ik vindt???? En dat heet TAAL ??? Over komisch talent gesproken, je kan er zelf ook aardig wat van!!
Oud 19-11-2001, 16:51
metzondernix
metzondernix is offline
Citaat:
Ringmaster schreef:
Ik vindt???? En dat heet TAAL ??? Over komisch talent gesproken, je kan er zelf ook aardig wat van!!
Dat heet een TAALgrapje. Hihi, ik vindt(h) dat was tegen jou, Ruuth!
Oud 26-11-2001, 17:58
metzondernix
metzondernix is offline
Er komt een cabaretavond bij ons op school!!! Daar is deze níet geschikt voor, maar goed... WEET JE HOE LEUK??
Oud 18-12-2001, 13:20
metzondernix
metzondernix is offline
We gaan Fransen IMMITEREN.

Camam*buer*t!

Tihihihi...
Oud 26-12-2001, 11:39
cabbierettie
cabbierettie is offline
hi,

je tekst is niet onaardig, ligt net 'm er eigenlijk net aan hoe je het naar je publiek toe brengt.. ik schrijf ook cabaret en de helft van wat ik schrijf komt in de prullebak of word herschreven.... je kunt gewoon niets in 1 keer goed schrijven, er moet altijd worden bijgeschaafd etc. maar ga vooral zo door en post zo nu en dan eens wat je geschreven hebt lijkt me leuk
Oud 26-12-2001, 11:48
Viswijfie
Viswijfie is offline
kvin hem ook wel leuk hoor nie fout, het leuke is dat ik het helemaal voor me zie, ja dat is zo leuk.
Ik zie joep van het hek al voor me hihihihi,
Maar nie fout hoor hij is wel leuk!

Kuzjez viswijfie .............
Oud 26-12-2001, 19:40
metzondernix
metzondernix is offline
Dankuwel! I'll try to write some more...
Oud 03-01-2002, 17:44
maarte
maarte is offline
yah, kvin et wel een gaaf verhaal.. der zou wat mij betreft iets meer humor in mogen.. maar post es wa meer?
Oud 05-01-2002, 19:58
twijfeltje
twijfeltje is offline
mag ik eerlijk zijn?
doe t gewoon...
vindt het eigenlijk helemaal niet leuk maar je kan t vast heel grappig vertellen
dus suc-6 dan maar met de rest en je bent nog jong dus kan nog altijd beter worden, toch?!
Oud 13-01-2002, 15:06
metzondernix
metzondernix is offline
Dankuwel! weet je dat dat gewoon een opluchting is? dankje!
Oud 14-01-2002, 11:25
Verwijderd
verschrikkelijk... Ik zie hier absoluut geen humor in, sorry hoor
Oud 19-01-2002, 17:21
metzondernix
metzondernix is offline
Nah, manieuit joh, ik snap het wel
ik schaam mij dan ook diep

Ik zal wat beleefder zijn okee?
Oud 22-01-2002, 20:30
white witch
white witch is offline
ik zou me inderdaad diep gaan schamen!

Volgens mij heb je echt wel het talent in je om humorvolle cabaret te schrijven, maar dan moet je dat eerst vinden.
Het zal ook wel niet helemaal mijn humor zijn, maar Bert Visscher vind ik persoonlijk erg grappig en Karin Bloemen en Tineke Schouten ook. Maar Herman Finkers totaal niet dus. Youp van 't Hek gaat nog wel. Weet niet welke kant je op wil, maar als je Herman Finkers wil doen, ga zo door, daar lijkt het denk ik wel op ja!
Oud 29-01-2002, 15:09
metzondernix
metzondernix is offline
Oud 20-04-2002, 13:43
Taal
Taal is offline
Citaat:
Ringmaster schreef:

Het spijt me ontzettend
Oud 21-04-2002, 20:32
als het ware salsa
als het ware salsa is offline
Citaat:
white witch schreef:
Weet niet welke kant je op wil, maar als je Herman Finkers wil doen, ga zo door, daar lijkt het denk ik wel op ja!
??
Oud 22-04-2002, 09:38
X-Ray
X-Ray is offline
Citaat:
bigmoi schreef:
verschrikkelijk... Ik zie hier absoluut geen humor in, sorry hoor
Ik schrijf zelf ook en ik vind het ook cool als andere iets orgineels kunnen verzinnen. Maar dit is gewoon een opbouw naar iets verschrikkelijks. Als je een stukje verteld dan probeer je met een opbouw de fantasie van de kijker op te wekken. En dan moeten ze aan het eind voorstellen hoe het is om jezelf te verminken en je vervolgens te martellen. niet fris , niet cabaret , totaal geen amasument
Oud 22-04-2002, 09:41
X-Ray
X-Ray is offline
Citaat:
white witch schreef:
ik zou me inderdaad diep gaan schamen!

Volgens mij heb je echt wel het talent in je om humorvolle cabaret te schrijven, maar dan moet je dat eerst vinden.
Het zal ook wel niet helemaal mijn humor zijn, maar Bert Visscher vind ik persoonlijk erg grappig en Karin Bloemen en Tineke Schouten ook. Maar Herman Finkers totaal niet dus. Youp van 't Hek gaat nog wel. Weet niet welke kant je op wil, maar als je Herman Finkers wil doen, ga zo door, daar lijkt het denk ik wel op ja!

Het is totaal geen herman finkers. Hans teeuwen zo kunnen. Maar zo hard als dit om zo in detail te gaan over iemands dood. echt niet. Vergelijk het alsjeblieft niet met Herman Finkers
Oud 23-04-2002, 17:00
als het ware salsa
als het ware salsa is offline
Citaat:
X-Ray schreef:

Het is totaal geen herman finkers. Hans teeuwen zo kunnen. Maar zo hard als dit om zo in detail te gaan over iemands dood. echt niet. Vergelijk het alsjeblieft niet met Herman Finkers
helemaal een woord omhoog

Regels voor berichten