Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-08-2006, 21:40
Noddy
Noddy is offline
Hey!

Ik wil heel graag over een aantal jaar reizen naar Australië. Gewoon een jaartje backpacken.
Ik ben best vaak zonder ouders op vakantie geweest. Dat waren dan alleen wel schoolreisjes, of vakanties met vriendinnen met hun ouders erbij.
Omdat ik dus nog niet alleen voor langere tijd weg ben geweest, wil ik voor een langere tijd gaan werken in de zomervakantie. Dat is natuurlijk niks vergeleken met een jaar in het buitenland.

Ik kwam terecht bij VacanSoleil. Het lijkt me erg leuk om hier een zomer te werken ergens in Europa. Niet te ver van huis.

Wie heeft hier ervaringen mee? Wie heeft verhalen gehoord hierover? Goed of slecht, maakt niet uit!

En wie heeft misschien evt wat tips?

Groetjes, Martine
Oud 24-08-2006, 07:45
Hawahaai
Hawahaai is offline
Er zijn meer organisaties waar je voor kunt werken (bijv. Canvas Holidays, Eurocamp). Op zich schijnt het werk wel oke te zijn, maar je moet maar net geluk hebben dat je leuke collega's krijgt en op een leuke camping mag werken, waarbij je ook nog eens leuke gasten krijgt. De taken kunnen varieren van nieuwe gasten ontvangen tot schoonmaken of de entertainment voor de kinderen verzorgen.
(Nee, ik heb dit zelf nooit gedaan, maar wij zijn regelmatig via een dergelijke organisatie op vakantie geweest en omdat mij dat werk ook leuk leek, heb ik toen een paar keer goed met die medewerkers gebabbeld).
Oud 24-08-2006, 13:55
Pierreke
Pierreke is offline
Ik weet dat er bij Eurocamp jaarlijks 15.000 aanmeldingen zijn waarvan nauwelijk 10% geplaats wordt/ kan worden! De criteria zijn daar dus strenger. Misschien dat bij VancanSoleil meer kans is?!
Oud 24-08-2006, 14:59
Noddy
Noddy is offline
Bij vacansoleil kan je wel zelf opgeven wat voor werk je zou willen doen.

Maar ik ga wel even kijken bij dat Canvas Holidays en Eurocamp. Ik kende dat niet, dus thnx!
Oud 08-09-2006, 14:58
CoolJessy
CoolJessy is offline
Vacansoleil... tja... zorg dat je in elk geval de taal spreekt van het land wat je kiest, ik wou namelijk graag naar Italië (ander land mocht ook) maar kreeg te horen dat ze "erg enthousiast over me waren maar de voorkeur hadden gegeven aan mensen die de talen beter spraken" Nou ik spreek Nederlands vloeiend, Engels bijna vloeiend en kan me in Duits goed verstaanbaar maken... Frans is alleen een klein probleempje...

Ik heb toen zelf deze zomer in de animatie gewerkt voor de Animatie Compagnie (www.goedesfeer.nl) die hebben ook wel wat projecten in het buitenland.

Ben over de organisatie op zich wel tevreden. Het is alleen jammer, ik kreeg een begeleider die 1x in de week langskwam. Die heeft mij daardoor niet goed gekend in drie weken en heeft me niet tijdens activiteiten gezien. Gezien mijn collega en ik niet echt op een lijn zaten heb ik daardoor een slechte/minder goede beoordeling gehad (althans denk ik, want ik heb hem zelf nog niet ontvangen, maar ze zei in een mail wel iets in die richting...) en weet ik niet of ik volgend jaar nog mag.

Regels voor berichten