Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-09-2006, 10:30
saskia-16
saskia-16 is offline
Hee iedereen

Heb een probleem. 2 jaar geleden had ik iets met een jongen uit mn klas. dat duurde niet zo lang, na een tijdje vond ik hem niet meer leuk toen heb ik het uitgemaakt. We gingen toen een tijdje niet meer zoveel met elkaar om. Vorig jaar zat ik weer bij hem in de klas, en toen waren we weer gewoon vrienden en voelde ik echt helemaal niks meer voor hem. In de tussen tijd heb ik wel vriendjes gehad maar het stelde echt heel weinig voor. Ik denk nog heel vaak aan M. Hij zit nu wel in een andere klas en zo dus ik zie hem niet heel erg vaak, maar dat vind ik wel fijner want toen ik met hem had zag ik hem elke dag elke les enzo, en dat was wel een beetje veel. Maarja ik weet nu niet of ik echt verliefd op hem ben. En ik denk dat hij een vriendin van mij leuk vind. Wat moet ik nou doen? Hoop dat jullie mij kunnen helpen. En stel dat het nou weer aan gaat, mn moeder is zo ouderwets dat ze me nog te jong vind voor een vriendje. (Heb hier al heel vaak met haar overgepraat maar ze vind het gewoon niet goed ) Moet ik het dan stiekem doen? Hoop echt dat jullie mij kunnen helepen!

xxx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-09-2006, 10:31
saskia-16
saskia-16 is offline
Citaat:
saskia-16 schreef op 03-09-2006 @ 11:30 :
Hee iedereen

Heb een probleem. 2 jaar geleden had ik iets met een jongen uit mn klas. dat duurde niet zo lang, na een tijdje vond ik hem niet meer leuk toen heb ik het uitgemaakt. We gingen toen een tijdje niet meer zoveel met elkaar om. Vorig jaar zat ik weer bij hem in de klas, en toen waren we weer gewoon vrienden en voelde ik echt helemaal niks meer voor hem. In de tussen tijd heb ik wel vriendjes gehad maar het stelde echt heel weinig voor. Ik denk nog heel vaak aan M. Hij zit nu wel in een andere klas en zo dus ik zie hem niet heel erg vaak, maar dat vind ik wel fijner want toen ik met hem had zag ik hem elke dag elke les enzo, en dat was wel een beetje veel. Maarja ik weet nu niet of ik echt verliefd op hem ben. En ik denk dat hij een vriendin van mij leuk vind. Wat moet ik nou doen? Hoop dat jullie mij kunnen helpen. En stel dat het nou weer aan gaat, mn moeder is zo ouderwets dat ze me nog te jong vind voor een vriendje. (Heb hier al heel vaak met haar overgepraat maar ze vind het gewoon niet goed ) Moet ik het dan stiekem doen? Hoop echt dat jullie mij kunnen helepen!

xxx
sorry er zitten nog al wat type fouten in !
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 10:56
Verwijderd
Hoe oud ben je?
Ten eerste: ik ken het probleem van een moeder die je te jong vind voor een vriendje. Toen ik 16 was had ik nog nie echt hele vaste vriendjes. Ik vertelde thuis dan ook nooit wat. Pas toen ik 17, onderhand 18 was en een jongen leerde kennen waarvan ik echt dacht, yes, heb ik het verteld. Toch zou ik het als ik jou was niet stiekem doen. Je moeder moet maar inzien dat je 16 bent, en je heus geen onverstandige dingen zult doen.

Verder:
Je geeft nu aan dat je het fijn vind wanneer je die jongen ziet. Het feit dat je het idee hebt dat andere vriendjes niet zoveel voorstelden als die jongen geeft volgens mij wel aan dat je meer voor hem voelt dan alleen vriendschap. Ik zou zeggen: ga is wat dingetjse met hem samen doen. Keertje film kijken, de stad in oid. Misschien kom je er dan voor jezelf achter hoe het is om alleen met hem te zijn en of je verliefd bent. En hopelijk ook wat hij voelt.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 11:34
saskia-16
saskia-16 is offline
Citaat:
Anneka schreef op 03-09-2006 @ 11:56 :
Hoe oud ben je?
Ten eerste: ik ken het probleem van een moeder die je te jong vind voor een vriendje. Toen ik 16 was had ik nog nie echt hele vaste vriendjes. Ik vertelde thuis dan ook nooit wat. Pas toen ik 17, onderhand 18 was en een jongen leerde kennen waarvan ik echt dacht, yes, heb ik het verteld. Toch zou ik het als ik jou was niet stiekem doen. Je moeder moet maar inzien dat je 16 bent, en je heus geen onverstandige dingen zult doen.

Verder:
Je geeft nu aan dat je het fijn vind wanneer je die jongen ziet. Het feit dat je het idee hebt dat andere vriendjes niet zoveel voorstelden als die jongen geeft volgens mij wel aan dat je meer voor hem voelt dan alleen vriendschap. Ik zou zeggen: ga is wat dingetjse met hem samen doen. Keertje film kijken, de stad in oid. Misschien kom je er dan voor jezelf achter hoe het is om alleen met hem te zijn en of je verliefd bent. En hopelijk ook wat hij voelt.
hee thnx voor de tips!! denk dat ik er wel iets aan heb xxx
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 11:50
Verwijderd
Is het niet iets als: Hij is leuk zolang ik niets met hem heb, de spanning van het versieren is leuker dan daadwerkelijk een relatie hebben?
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 18:53
Shredder
Shredder is offline
Als je zeker bent van wat je wil, gewoon voor gaan! Het is toch no problem dat het al eens is uitgegaan, nu zijn jullie allebei ouder en ervaringen rijker. Natuurlijk wel even van tevoren peilen wat hij van jou vind nu en of hij niet al verliefd is op een ander, als hij nog wel wat voor je voelt (hoewel hij dat waarschijnlijk niet open zal toegeven) en niet verliefd is, ga ervoor!
Oud 03-09-2006, 19:00
Envy
Envy is offline
Als je jezelf die vraag moet stellen lijkt het antwoord me duidelijk.
Oud 03-09-2006, 19:11
Shredder
Shredder is offline
Citaat:
Envy schreef op 03-09-2006 @ 20:00 :
Als je jezelf die vraag moet stellen lijkt het antwoord me duidelijk.
En als je een nutteloze reply geeft kun je jezelf afvragen waarom je nou eigenlijk postte.
Oud 03-09-2006, 19:41
Missy
Missy is offline
Citaat:
Shredder schreef op 03-09-2006 @ 20:11 :
En als je een nutteloze reply geeft kun je jezelf afvragen waarom je nou eigenlijk postte.
Waarschijnlijk (denk ik) heeft die het topic niet gelezen, maar is zijn antwoord alleen op de titel.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 20:15
Shredder
Shredder is offline
Offtopic:
Citaat:
Missy schreef op 03-09-2006 @ 20:41 :
Waarschijnlijk (denk ik) heeft die het topic niet gelezen, maar is zijn antwoord alleen op de titel.
Maar over het algemeen kom je op dit forum alleen maar titels tegen die nogal extreem overkomen, om de aandacht te trekken. Dus is het nogal lomp om niet even te lezen wat er te melden was i.p.v. meteen een nergens op slaande reactie te posten.
Oud 03-09-2006, 20:25
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Daar ben ik het wel mee eens. Ze twijfelt of ze wel echt verliefd is, naar mijn mening ben je dat dan inderdaad niet.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 20:36
fractuur
fractuur is offline
Shredder . Maar ik ben altijd wel voor de "ik zie wel waar het schip strandt"-idee, dus eigenlijk raad ik je aan er gewoon voor te gaan en kijken hoe je je voelt bij een paar dates. Kan je altijd nog beslissen.

En nog iets: mijn ouders zijn ook van de oude stempel, en een vast vriendje was not done voor mijn 18de. (en toen ook maar oogluikend en met veel 'studie gaat voor' preken) Ik had er toen ook niet zo'n behoefte aan, ik was meer van het flirten en af en toe een beetje zoenen enzo. Ik heb wel een vriendje gehad op mijn 16de, maar dat was niet heel serieus. Je kan het stiekem doen, maar tot op zekere hoogte. Een serieuze relatie moet je niet geheim houden, er gaat te veel tijd inzitten en een gedeelte van je gedrag wordt voor je ouders totaal onverklaarbaar. Hetgeen weer strubbelingen veroorzaakt. Is het een relatie waar je elkaar nog een beetje aan het aftasten betn, half flirterig, nog niets vasts, dan hoeven ouders daar helemaal niets van te weten.
Oud 04-09-2006, 06:08
Missy
Missy is offline
Citaat:
Shredder schreef op 03-09-2006 @ 21:15 :
Offtopic:

Maar over het algemeen kom je op dit forum alleen maar titels tegen die nogal extreem overkomen, om de aandacht te trekken. Dus is het nogal lomp om niet even te lezen wat er te melden was i.p.v. meteen een nergens op slaande reactie te posten.
Offtopic: Daar geef ik je helemaal gelijk in hoor!
Met citaat reageren
Oud 04-09-2006, 07:58
Verwijderd
Citaat:
Waarom is dat nutteloos? Ze vraagt zich in de post ook al af of ze verliefd is of niet, en, zoals gezegd, als je verliefd bent, dan weet je dat wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten