Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-07-2002, 09:17
Q
Q is offline
Wat is het positieve van negatief denken?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-07-2002, 09:18
Just Johan
Just Johan is offline
dat je er een leuk topic over kunt beginnen als je verder toch niks te doen hebt?
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 09:19
Verwijderd
Het kan alleen maar beter worden
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 09:22
Verwijderd
Al het negatieve brengt uiteindelijk iets positiefs voort, negatief denken zal je dus misschien wijze lessen leren over bepaalde dingen. Je bent dan in ieder geval minder snel naïef, goedgelovig en dergelijke dingen, wat eigenschappen zijn die je kunnen schaden. Je bent voorbereid op erge dingen, minder snel een teleurstelling dus..
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 09:39
TMLWKY
TMLWKY is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Al het negatieve brengt uiteindelijk iets positiefs voort, negatief denken zal je dus misschien wijze lessen leren over bepaalde dingen. Je bent dan in ieder geval minder snel naïef, goedgelovig en dergelijke dingen, wat eigenschappen zijn die je kunnen schaden. Je bent voorbereid op erge dingen, minder snel een teleurstelling dus..
Mee eens.
En daarnaast wordt je niet snel arrogant, en neem je niet snel zomaar dingen aan... En je bent ervan overtuigd dat het altijd beter kan, zodat je je niet bij een bepaalde situatie neerlegt.

MvG,
TMLWKY
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 10:36
damaetas
damaetas is offline
gaarne een DOORDACHT antwoord OP volgende vraag

soms is negatief denken gewon de waarheid, en met negatieve dingen moet je ook soms rekening houden.
Oud 03-07-2002, 12:21
Q
Q is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Heel mooi en heel juist
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 12:30
Marcade
Marcade is offline
Achter de wolken schijnt de zon.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 12:53
Nomen-nescio
Nomen-nescio is offline
als iemand een goed idee heeft zie je gelijk het negatieve en/of de fout erin..
Oud 03-07-2002, 12:55
[^#ComeClose#'}
[^#ComeClose#'} is offline
Als je altijd negatief denkt, word je minder gauw teleurgesteld of gekwetst.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 14:13
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
damaetas schreef:
gaarne een DOORDACHT antwoord OP volgende vraag
...op DE volgende vraag
Oud 03-07-2002, 14:14
Verwijderd
Citaat:
moenbase schreef:
...op DE volgende vraag
Hoeft niet..
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 14:15
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Q schreef:
'k denk dat je jezelf dan vroeg of laat beter leert kennen, en misschien ook wel leert te accepteren hoe en watje bent.
Oud 03-07-2002, 14:36
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
******** schreef:
Hoeft niet..
staat wel netter, vind ik
Oud 03-07-2002, 16:02
She_me
She_me is offline

Ik ben het eens met Dusjcrib.

Maar voor de rest zeg ik, misschien voorkomt negatief denken dat je teleurgesteld of gekwetst wordt. Maar als je negatief denkt zul je ook nooit optimaal van de mooie dingen van het leven kunnen genieten. Je leeft er dan altijd een beetje veilig tussenin.
Oud 03-07-2002, 16:12
p-chez
p-chez is offline
De mens heeft van nature een (onbewuste) drang om dingen te verbeteren, tot ze (in hun ogen) perfect zijn.
Denk je ergens negatief over, dan zul je dit automatisch willen verbeteren.
Oud 04-07-2002, 16:17
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
moenbase schreef:

...op DE volgende vraag
nee dat hoeft niet
Oud 04-07-2002, 16:17
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
******** schreef:
Hoeft niet..
owja
Oud 04-07-2002, 16:35
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
moenbase schreef:

staat wel netter, vind ik
Kan best. Daar hebben we echter bijvoorbeeld Morderne talen voor waar je het over taal kunt hebben. Hier in dit topic gaat het over wat positief en negatief denken is. Dus gaarna ontopic ; alvast bedankt.
Oud 04-07-2002, 19:19
kleine wicca
kleine wicca is offline
ow wat afgezaagd: JE KAN ERVAN LEREN!!

Je zult jezlef alleen wel moeten leren dat alles positieve kanten en negatieve kanten heeft, dus enkel nagatief is echt niet goed!
Oud 04-07-2002, 19:28
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
Als je ergens negatief over denkt kun je dat als excuus gebruiken om het niet te hoeven doen/meemaken. Ook wordt je minder snel teleurgesteld.
Oud 04-07-2002, 20:11
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
dystopia schreef:

Kan best. Daar hebben we echter bijvoorbeeld Morderne talen voor waar je het over taal kunt hebben. Hier in dit topic gaat het over wat positief en negatief denken is. Dus gaarna ontopic ; alvast bedankt.

Hey, de enige die alleen gereageerd hebben op spellingsfouten, of op het al dan niet ontopic/offtopic waren ******** en jij.
'k ben immers al ontopic geweest.
Én nee, dat geeft mij niet het recht om ineens offtopic te gaan nee...
Oud 14-07-2002, 05:52
rio bocca
rio bocca is offline
Bijna alle "positieve" gevolgen die hier al staan vind ik beetje cynisch.
Tuurlijk: als je alles al van het begin afbreekt word je nooit teleurgesteld. Gemakkelijke reflex omdat er al genoeg mensen je hebben gekwetst.
Er zijn veel meer negatieve dingen aan zwartkijken. Gn nieuwe vrienden kunnen maken, eenzaam op de duur als je oude vrienden hun eigen weg gaan omdat je niks doet dan klagen. Been there, done that.

Wat ik ervan heb geleerd:

Amuseer je en stort je hart uit bij de vrienden die je hebt. (hoewel die soms ook maar tijdelijk zijn)

Afwijzing komt hard aan, maar ofwel komt die van mensen die je niet kennen en waar je je nix van moet aantrekken. komt het van vrienden, dan denk je even na: 'hebben zij gelijk of ik?', en dan neem je een beslissing. Niet blijven wrokken.

Niemand is smeerlap van nature. Probeer te begrijpen wat een ander beweegt om te doen wat hij/zij doet (tja, wazige zin). Zo kan je voorkomen dat je gekwetst wordt; in ieder geval begrijpen dat het niet aan jou ligt moest zoiets voorvallen.

pfrt, eerste topic, meteen al een wazige brief
Oud 14-07-2002, 10:25
Q
Q is offline
Citaat:
rio bocca schreef:
Bijna alle "positieve" gevolgen die hier al staan vind ik beetje cynisch.
Tuurlijk: als je alles al van het begin afbreekt word je nooit teleurgesteld. Gemakkelijke reflex omdat er al genoeg mensen je hebben gekwetst.
Er zijn veel meer negatieve dingen aan zwartkijken. Gn nieuwe vrienden kunnen maken, eenzaam op de duur als je oude vrienden hun eigen weg gaan omdat je niks doet dan klagen. Been there, done that.

Wat ik ervan heb geleerd:

Amuseer je en stort je hart uit bij de vrienden die je hebt. (hoewel die soms ook maar tijdelijk zijn)

Afwijzing komt hard aan, maar ofwel komt die van mensen die je niet kennen en waar je je nix van moet aantrekken. komt het van vrienden, dan denk je even na: 'hebben zij gelijk of ik?', en dan neem je een beslissing. Niet blijven wrokken.

Niemand is smeerlap van nature. Probeer te begrijpen wat een ander beweegt om te doen wat hij/zij doet (tja, wazige zin). Zo kan je voorkomen dat je gekwetst wordt; in ieder geval begrijpen dat het niet aan jou ligt moest zoiets voorvallen.

pfrt, eerste topic, meteen al een wazige brief
Dan is het positieve van het negatieve weer dat je er van geleerd hebt. In hoeverre je wilt gaan met het leren ligt aanjezelf. Niet iedereen stopt op tijd inderdaad. Maar misschien leren ze er ook niet goed van waardoor ze later dezelfde fout nog eens maken. Zo kom je weer uit op de definitie, wat is het positieve van negatief denken.

[offtopic]

Meneer moenbase... dit is de zoveelste keer al dat je mn spellingsfouten zit te verbeteren. Zullen we dit anders even uitvechten op moderne talen?
Met citaat reageren
Oud 14-07-2002, 13:56
Meglomania
Meglomania is offline
Het is niet goed om altijd negatief, zowel positief te denken. Deze twee gedachten afwisselend op te stellen houd je realistisch denk ik. Wanneer men altijd positief is kán deze persoon misschien moeilijker geluk ervaren, want met een negatieve gedachte met een positieve uitkomst kan dit beter worden ervaren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten