Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-09-2006, 15:12
Stefanie
Stefanie is offline
Vitakraft heeft een nieuwe lijn voer op de markt gebracht: Emotion. Ik heb net twee proefverpakkingen gekregen bij de dierenwinkel en ik merk al meteen dat mijn cavia's het erg lekker vinden. Er is ook een speciaal voeder voor langharige cavia's.

Er is ook Emotion voor andere dieren, namelijk konijnen, chinchillas, hamsters.

Ik vraag me af of dit voer beter is dan Gerty Guinea Pig, wat ik ze normaal voer.

Heeft iemand er al ervaring mee?

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-09-2006, 07:53
Ami1987
Ami1987 is offline
Slecht voer.

Veelste weinig vitamine C (ik geloof 358 mg ofzo?), terwijl in goed voer ong tussen 2000 en 3000 vitamine C zit.

De prijs is ook gigantisch duur trouwens...4,95 voor 750 gram.

Je kan het ook niet voeren aan zwangere zeugjes. Er zit namelijk peterselie in, en dat wekt een abortus op. Al is dat voor jou niet van toepassing omdat je geen zwanger zeugje hebt.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 09:03
AlopiA
AlopiA is offline
ik voerde mijn cavia altijd zo'n gele verpakking, ik kan even niet op de naam komen. Daar zitten alleen die geperste korrels in, zodat je cavia sowieso alle stoffen binnenkrijgt. Eerst vond hij het niet lekker, maar later vond hij het echt heerlijk
Ik ben niet zo'n voorstander van gemengd voer, omdat ze dan selectief kunnen gaan eten.
Oud 24-09-2006, 10:07
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Ami1987 schreef op 24-09-2006 @ 08:53 :
Slecht voer.

Veelste weinig vitamine C (ik geloof 358 mg ofzo?), terwijl in goed voer ong tussen 2000 en 3000 vitamine C zit.

De prijs is ook gigantisch duur trouwens...4,95 voor 750 gram.

Je kan het ook niet voeren aan zwangere zeugjes. Er zit namelijk peterselie in, en dat wekt een abortus op. Al is dat voor jou niet van toepassing omdat je geen zwanger zeugje hebt.
Ik betaal nu voor Gerty Guinea Pig 2,50 per kg en daar snoepen ze soms alleen de lekkere dingen uit. Ik zal eens kijken of ik nog wat proefzakjes kan bemachtigen want 4,95 voor 750 gram is inderdaad wel erg duur voor caviavoer.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 10:41
Bloem
Bloem is offline
Mijn nijnen krijgen alleen van die grijze biksbrokjes, volgens de dierenwinkel en volgens de opvang waar een van de nijnen vandaan komt is al het overige voer voor konijnen toch alleen maar voor het lekkere, en halen ze uit die biksbrokjes juist alles dat ze nodig hebben. Simpel dus En goedkoop, ook
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 10:58
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Bloem schreef op 24-09-2006 @ 11:41 :
Mijn nijnen krijgen alleen van die grijze biksbrokjes, volgens de dierenwinkel en volgens de opvang waar een van de nijnen vandaan komt is al het overige voer voor konijnen toch alleen maar voor het lekkere, en halen ze uit die biksbrokjes juist alles dat ze nodig hebben. Simpel dus En goedkoop, ook
Waar koop je die? En in wat voor zak zitten ze? En hoe duur ongeveer voor een kilo?
Oud 24-09-2006, 11:02
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 24-09-2006 @ 11:58 :
Waar koop je die? En in wat voor zak zitten ze? En hoe duur ongeveer voor een kilo?
Mijn dierenwinkel heeft het in bakken staan, kan je het zelf scheppen, mijn vorige dierenwinkel had het voorverpakt, meestal ergens bij het gewone konijnenvoer. Onderaan, het is natuurlijk goedkoper dan Vitakraft enzo

Euhm, pin me er niet op vast, maar volgens mij ligt het rond de 4 à 5 euro voor 5 kilo ofzo.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 11:39
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Bloem schreef op 24-09-2006 @ 12:02 :

Euhm, pin me er niet op vast, maar volgens mij ligt het rond de 4 à 5 euro voor 5 kilo ofzo.
Dat is wel goedkoop voor voer zeg. Wat moet een konijn eten om gezond te blijven? Geen toegevoegde vitamine C toch? Die maken ze zelf aan?
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 11:46
Bloem
Bloem is offline
Ik weet niet wat er precies in die biksbrokjes zit, eigenlijk Men vertelde mij altijd dat dat biks eigenlijk ook het enige is dat konijnen nodig hebben uit dat gemengde voer, maar dat ze dat vaak laten staan als je ze gemengd voer geeft omdat die andere brokjes lekkerder zijn. Maar dat die andere brokjes verder niks toevoegen.

Ik geloof dat nijnen idd zelf vitamine C aanmaken, ze hoeven iig niet net als caafjes druppels ofzo.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 12:49
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Bloem schreef op 24-09-2006 @ 12:02 :
Mijn dierenwinkel heeft het in bakken staan, kan je het zelf scheppen, mijn vorige dierenwinkel had het voorverpakt, meestal ergens bij het gewone konijnenvoer. Onderaan, het is natuurlijk goedkoper dan Vitakraft enzo

Dat ga ik ook zoeken, goedkoop zeg!

En je konijnen doen het er goed op? Helemaal gezond enzo?
Oud 24-09-2006, 15:23
Ami1987
Ami1987 is offline
Die gele verpakking hierboven genoemd is waarschijnlijk Hope Farms Prima voer, alleen zijn mensen het er nog niet over eens of het geschikt is voor zwangere zeugjes. Dit ivm het snelle vervetten na het eten van Hope Farms.

Ikzelf voer hier Zippy korrels. Dat is alleen bixvoer, en kunnen ze dus niet de lekkere dingen eruit vissen. Ook krijgen ze een aantal keren per weerk hierbij aanvullend paardenmuesli. Dit is erg goed voor de darmen en de vacht.

Het Zippy voer kost 29 euro per 25 kilo.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 09:01
Henkje
Henkje is offline
Citaat:
Bloem schreef op 24-09-2006 @ 12:46 :
Ik weet niet wat er precies in die biksbrokjes zit, eigenlijk Men vertelde mij altijd dat dat biks eigenlijk ook het enige is dat konijnen nodig hebben uit dat gemengde voer, maar dat ze dat vaak laten staan als je ze gemengd voer geeft omdat die andere brokjes lekkerder zijn. Maar dat die andere brokjes verder niks toevoegen.

Ik geloof dat nijnen idd zelf vitamine C aanmaken, ze hoeven iig niet net als caafjes druppels ofzo.
Volgens mij zit er alles wat konijnen nodig hebben qua vitamines en mineralen enzo in dat voer. Ik geef het ze zelf ook, ik betaal €0,65 per kilo, prima te doen dus.
Het enige wat je hoeft te doen is hooi bijvoeren voor de vezels en omdat konijnen constant moeten eten. Ze maken itt cavia's idd zelf vitamine C aan.
Oud 25-09-2006, 10:50
Nona
Nona is offline
Citaat:
Bloem schreef op 24-09-2006 @ 11:41 :
Ik koop juist dat lekkere spul voor mijn nijn, want die is kieskeurig.
Oud 25-09-2006, 11:43
Bloem
Bloem is offline
Omdat je hem verwent, waarschijnlijk Tenminste, dat is waar ik voor gewaarschuwd werd, gewoon stug biks blijven voeren, dan eten ze dat vanzelf. Anders krijg je kieskeurige konijnen die idd alleen het lekkere uit dat gemengde voer vissen en de rest laten staan
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 12:17
Nona
Nona is offline
Ze is ook strontverwend, maar goed. Ik zie haar het liefst happy. Kan geen kwaad lijkt me.
Oud 25-09-2006, 12:41
Bloem
Bloem is offline
Denk het ook niet, mijn nijnen zijn ook vrij verwend denk ik, maar wel blij
Met citaat reageren
Oud 07-10-2006, 12:57
Bloem
Bloem is offline
Beetje een late reactie maar ik heb net weer voer gekocht, 88 cent per kilo en er zit alles in wat ze nodig hebben
Met citaat reageren
Oud 07-10-2006, 13:17
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Bloem schreef op 07-10-2006 @ 13:57 :
Beetje een late reactie maar ik heb net weer voer gekocht, 88 cent per kilo en er zit alles in wat ze nodig hebben
Mijn dierenwinkel heeft het iig niet, maar ik zoek verder, want dat is écht goedkoop
Oud 07-10-2006, 22:47
coopergirl
coopergirl is offline
Offtopic: Offtopic vraag (omdat hier toch over voer en cavia's wordt gesproken). Mijn cavia is dusdanig verwend dat ze maar enkele brokjes lust, de rest laat ze staan. Een dag, twee dagen, 5 dagen... Ik heb het duurste van het duurste (en volgens de dierenzaak 'beste') caviavoer... Daar kreeg ik het advies het bakje voer net zolang niet bij te vullen totdat ie leeg is.. Maar euh, na een dag wordt die cafia helemaal hysterisch En na 5 dagen is er nog steeds weinig aan de situatie veranderd (en dan ga ik overstag en ververs ik het voer weer)
Oud 08-10-2006, 10:50
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 07-10-2006 @ 23:47 :
Offtopic: Offtopic vraag (omdat hier toch over voer en cavia's wordt gesproken). Mijn cavia is dusdanig verwend dat ze maar enkele brokjes lust, de rest laat ze staan. Een dag, twee dagen, 5 dagen... Ik heb het duurste van het duurste (en volgens de dierenzaak 'beste') caviavoer... Daar kreeg ik het advies het bakje voer net zolang niet bij te vullen totdat ie leeg is.. Maar euh, na een dag wordt die cafia helemaal hysterisch En na 5 dagen is er nog steeds weinig aan de situatie veranderd (en dan ga ik overstag en ververs ik het voer weer)
Gewoon niet overstag gaan, als het echt niet anders kan eet hij het wel. Of neem anders brokjes van Hope Farm, dat is alleen die bruine konijnenkorrel. Mijn cavia weigerde het eerst te eten maar later vond hij het heerlijk
Oud 08-10-2006, 13:36
Stefanie
Stefanie is offline
Cavia's kunnen zo koppig zijn dat ze echt niet eten. Net als bijvoorbeeld na een operatie. Ook al doet het geen pijn, ze eten gewoon niet meer.

Een cavia zonder eten zal niet lang overleven, dus niet teveel experimenteren. Koop desnoods voer van Hope Farms (of weigert hij dat ook?) waar alle brokjes hetzelde zijn. Dan is er dus geen keus en moet hij wel eten.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 17:27
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 08-10-2006 @ 14:36 :
Cavia's kunnen zo koppig zijn dat ze echt niet eten. Net als bijvoorbeeld na een operatie. Ook al doet het geen pijn, ze eten gewoon niet meer.

Een cavia zonder eten zal niet lang overleven, dus niet teveel experimenteren. Koop desnoods voer van Hope Farms (of weigert hij dat ook?) waar alle brokjes hetzelde zijn. Dan is er dus geen keus en moet hij wel eten.
Dat voer ziet er zo ongezond uit, dat zijn toch alleen biks brokjes? In het huidige voer zitten wel wat bruine blokjes, deze laat ze dus standaard links liggen. Ik experimenteer er verder niet meer mee, ik voer gewoon dagelijks. Alleen is het wel prijzig aangezien ze bijna niks lust (zelfs bepaald vers voer raakt ze op uitgekeken. Voorheen gek op radijs, nu laat ze ze verrotten in het hok en zijn ineens de wortelen weer hip )

@ Alopia: ik kan het echt niet over mijn hart verkrijgen langer te wachten. Ik moet me er denk ik maar bij neer leggen dat ze nogal euhm eigenwijs is.

Dat Hope Farms eten bevat voldoende vitamine C en andere voedingsstoffen? Of moet je hier apart vitamine C druppels bij kopen?
Oud 18-10-2006, 18:59
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 18-10-2006 @ 18:27 :
Dat voer ziet er zo ongezond uit, dat zijn toch alleen biks brokjes? In het huidige voer zitten wel wat bruine blokjes, deze laat ze dus standaard links liggen. Ik experimenteer er verder niet meer mee, ik voer gewoon dagelijks. Alleen is het wel prijzig aangezien ze bijna niks lust (zelfs bepaald vers voer raakt ze op uitgekeken. Voorheen gek op radijs, nu laat ze ze verrotten in het hok en zijn ineens de wortelen weer hip )

@ Alopia: ik kan het echt niet over mijn hart verkrijgen langer te wachten. Ik moet me er denk ik maar bij neer leggen dat ze nogal euhm eigenwijs is.

Dat Hope Farms eten bevat voldoende vitamine C en andere voedingsstoffen? Of moet je hier apart vitamine C druppels bij kopen?
Hope Farms bevat volgens mij wel voldoende vitamine C voor een cavia. Moet je even kijken op de achterkant, staat altijd wel vermeld. En tja, huisdieren zijn soms lastig, maar oh zo lief
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 20:17
Souris
Souris is offline
mijn caafjes krijgen gewoon hopefarm voedsel en dan die korrels.
gewoon simpel allemaal dezelfde korrels en dan hebben ze weinig keuze en pikken niet alleen het lekkere ertussen uit.
ach ze vinden het lekker,ze weten niet beter
Oud 18-10-2006, 20:48
AlopiA
AlopiA is offline
Biksvoer van mijn dierenwinkel, 96 cent per kilo
Oud 19-10-2006, 08:22
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 18-10-2006 @ 21:48 :
Biksvoer van mijn dierenwinkel, 96 cent per kilo
Met citaat reageren
Oud 19-10-2006, 16:20
Eend
Eend is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 24-09-2006 @ 10:03 :
ik voerde mijn cavia altijd zo'n gele verpakking, ik kan even niet op de naam komen. Daar zitten alleen die geperste korrels in, zodat je cavia sowieso alle stoffen binnenkrijgt. Eerst vond hij het niet lekker, maar later vond hij het echt heerlijk
Ik ben niet zo'n voorstander van gemengd voer, omdat ze dan selectief kunnen gaan eten.
Hopefarms Geef ik de mijnes ook altijd, maar je moet wel oppassen met de hoeveelheid, want ik had een cavia die het niet goed kon verdragen en die raakte telkens aan de diarree, omdat ze teveel aan goede stoffen binnenkreeg.

Ik geef mijn cavia's een mengeling van hopefarms en gewoon huis-tuin-en-keuken-voer. Ik kies elke keer wat anders uit, maar mijn cavia's vreten toch alles

En niet te vergeten hun dagelijkse porsie hooi, daar mag je echt niet aankomen!

En als je zeker wilt weten of ze genoeg vitamine C binnen krijgen, kun je ze nog bijvoeren met vitamine C tabletjes van de Roter. Mijn cavia's waren daar gek op.
Reageren

Regels voor berichten