Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-09-2006, 10:56
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Hé allemaal..
In de meivakantie willen mijn vriend en ik graag naar Griekenland, idee ligt bij Rhodos. Andere bestemmingen liggen nog open, dus kom maar op met de ervaringen !
Wie weet er mooie plaatsen daar?
Groetjes Inge

Voor de mensen die in Griekenland geweest zijn...

Wij willen zeker 8 dagen daar zijn. Maar ik heb in wat brochures gekeken van 't reisbureau en de prijzen tussen 8 en 15 dagen schelen niet zo 'heel veel'..
Hoelang ben jij geweest? Hoeveel was je ongeveer kwijt?!

Laatst gewijzigd op 26-09-2006 om 11:00.
Advertentie
Oud 26-09-2006, 12:39
remy476
remy476 is offline
ik ben wel eens in Kreta geweest (plaatstalis, dat ligt tussen chersonissos en malia in) Maar als ik jou was zou ik dan chersonissos pakken omdat ik daar in de zomer was en het met mei toch iets rustiger zal zijn. Of je moet van rust houden.

Ik had een 4 sterren appartement (Melina) en zat in het nieuwe gedeelte. Hier was gewoon 99% nederlands. Ook daar moet je van houden.

Maar toen was ik met mijn ouders en die hebben dus alles betaald. Ik weet nog dat het vrij duur was. Maar het reisbureau raadde toen wel aan om een appartement te pakken. Uit eten is niet zo duur. avondeten 12 euro ofzo met drinken
Oud 26-09-2006, 22:31
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik ben deze zomer in augustus 11 dagen naar Rhodos geweest en ik vind het echt een aanrader. Zeker voor mensen die voor alles in zijn, dus voor zowel cultuur / mooie plaatsen bezoeken als voor hun plezier / uitgaan.

Met betrekking tot dingen bezoeken in Rhodos kan ik je het volgende aanraden:
- De oude stad, echt supermooi. Kun je nog dagenlang rondlopen en dan nog heb je nog niet alles gezien volgens mij
- Bijbehorende haven van Rhodos Stad. Mooie boten, mooi uitzicht, blauwe zee.
- Lindos, daar heb je echt een super mooi uitzicht over het eiland.

Er zijn nog heel veel leuke dingen, maar hierboven staat wel het mooiste wat ik heb gezien in die 11 dagen.

Ik was voor 11 dagen volgens mij iets van 300 Euro kwijt, maar ik vind dat ik erg zuinig aan met mijn geld gedaan heb. De reis zelf (hotel etc., dat was all inclusive) was 750 euro. Dus bij elkaar een dikke 1000 euro. Maja, nu is het natuurlijk goedkoper omdat het hoogseizoen al voorbij is.

Meer info over Rhodos vind je in dit topic.
Oud 27-09-2006, 08:33
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Ook ik ben afgelope zomer 11 dagen op rhodos geweest. Ik ben al verscheidene keren op kreta geweest (omgeving chania, dus het westelijke gedeelte van het eiland wat veel minder toeristisch is), maar rhodos heeft overeenkomsten en veel verschillen. De oude stad is inderdaad heel gezellig en bijzonder. Voordeel van rhodos is dat de stad niet zo groot is dus als je echt in de stad zelf zit dan kan je overal naartoe lopen. Lindos (de tweede grote stad op rhodos) is inderdaad ook een aanrader. Wat ik wel vond is dat rhodos echt een eiland is om een dag een auto te huren en daarna te gaan ruilen. Scooterrijden daar op die wegen vond ik zelf niet verantwoord, en ik was met een vriendin en wij mogen allebei nog geen auto huren (nog geen 21), dus dat was een beetje jammer. Ook zijn we nog een dag naar tsambika beach geweest (waar trouwens ook een klooster is) en dat is echt zo'n mooi zandstrand met superhelder water.

edit: wat was ik kwijt: eind augustus zijn we geweest dus net na het hoogseizoen en de reissom van 450 euro. Verder heb ik geloof ik 500 euro uitgegeven. Eten is in griekenland trouwens niet zo duur: 15 euro voor voor en hoofdgerecht en een drankje is daar de gemiddelde prijs.
Oud 27-09-2006, 14:31
gurl19
gurl19 is offline
Chersonissos is een toeristische plek, voor jeugd is dat ontzettend leuk. Hoewel het in Mei natuurlijk heel anders is dan in de zomervakantie. Ik was zelf 15 dagen gegaan. Maar iets korter had ook wel gemogen. 12 dagen ofzo. Ik was zelf ongeveer 900 euro kwijt. Maar ik was niet zo vroeg met boeken, en ik zat in het enige appartement wat nog vrij was, en wat ook vrij luxe was.

Griekenland is in iedergeval erg leuk.
Oud 27-09-2006, 18:50
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 27-09-2006 @ 09:33 :
Scooterrijden daar op die wegen vond ik zelf niet verantwoord, en ik was met een vriendin en wij mogen allebei nog geen auto huren (nog geen 21), dus dat was een beetje jammer.
Ja inderdaad jammer, komt door al die gekken daar op de weg. Het verkeer is écht één grote chaos daar. Maar eigenlijk vond ik dat meer grappig dan belemmerend.

Ik vond het eten en drinken ook niet zo heel duur. Het eten in ons hotel was heel eenzijdig, waardoor we ook veel buiten de deur gingen eten. Daaraan was je echt niet zo bijster veel kwijt vond ik zelf.
Oud 30-09-2006, 14:30
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Dankjewel voor jullie reacties.

Nog een vraagje,, hoe is het vervoer in Griekenland?
Oud 30-09-2006, 20:26
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Ingetjuhh schreef op 30-09-2006 @ 15:30 :
Tja, ligt er aan welk vervoer. Op Rhodos kon je op veel plaatsen auto's en scooters huren, maar daar hebben we geen gebruik van gemaakt. Maar het moet wel handig zijn als je echt heel veel wil zien. Bussen rijden volgens mij alleen maar als de chauffeurs zelf daar zin in hebben. Kwam wel eens voor dat als mensen op de bus stonden te wachten dat-ie niet kwam opdagen. Wij hebben over het algemeen alles met de taxi gedaan. We lagen een aantal kilometer van Rhodos Stad in en per rit was dat 8 Euro. Tja, als je voor 4 personen een taxi neemt is dat natuurlijk per persoon heel weinig.
Oud 01-10-2006, 09:25
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Ingetjuhh schreef op 30-09-2006 @ 15:30 :
Dankjewel voor jullie reacties.

Op Kreta heb je een heel goed openbaar vervoerstelsel, de bussen rijden regelmatig en overal heen (en goedkoop!). Op rhodos viel dat me tegen: er gaan maar een paar bussen per dag overal heen (naar het mooiste zandstrand van het eiland gaat vanuit rhodos stad maar 1 bus per dag heen en 1 terug!). In tegenstellig tot wat je overal hoort rijden de bussen op rhodos naar mijn ervaring wel altijd volgens schema (met 5 minuten speling). Maar zoals ik al zei, rhodos is echt een eiland om een auto te huren en te gaan rijden. Taxi's zijn in griekenland ook niet duur, maar bij lange afstanden kan dat toch behoorlijk prijzig worden uiteraard.
Oud 15-10-2006, 14:13
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 01-10-2006 @ 10:25 :
Op Kreta heb je een heel goed openbaar vervoerstelsel, de bussen rijden regelmatig en overal heen (en goedkoop!). Op rhodos viel dat me tegen: er gaan maar een paar bussen per dag overal heen (naar het mooiste zandstrand van het eiland gaat vanuit rhodos stad maar 1 bus per dag heen en 1 terug!). In tegenstellig tot wat je overal hoort rijden de bussen op rhodos naar mijn ervaring wel altijd volgens schema (met 5 minuten speling). Maar zoals ik al zei, rhodos is echt een eiland om een auto te huren en te gaan rijden. Taxi's zijn in griekenland ook niet duur, maar bij lange afstanden kan dat toch behoorlijk prijzig worden uiteraard.
Als je in Griekenland een auto huurt, moet je dan niet 21 zijn om er in te mogen rijden? Of al zoveel jaar je rijbewijs hebben ofzo??
Want ik heb tegen die tijd mijn rijbewijs 1.5 jaar en ben dan 20.. zou je dan een auto mogen huren?
Oud 15-10-2006, 16:50
Verwijderd
Citaat:
Ingetjuhh schreef op 15-10-2006 @ 15:13 :
Als je in Griekenland een auto huurt, moet je dan niet 21 zijn om er in te mogen rijden? Of al zoveel jaar je rijbewijs hebben ofzo??
Want ik heb tegen die tijd mijn rijbewijs 1.5 jaar en ben dan 20.. zou je dan een auto mogen huren?
Tegen flink meer kosten mag jij misschien wel een auto huren, is altijd zo tot ong. je 25ste
Oud 18-10-2006, 17:02
Rodion
Rodion is offline
Mijn ervaring is dat je in Griekenland alleen een auto kan huren als je twee jaar je rijbewijs hebt.
Oud 22-10-2006, 17:48
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Nja, dan zien we het tegen die tijd wel

Eerst eens even wachten tot de vakantieboeken voor het voorjaar er zijn, helaas pas in december...
Oud 25-01-2007, 12:45
*amélie*
*amélie* is offline
Ik heb een vraagje over Griekenland in het algemeen. Samen met een vriendinnetje ga ik op vakantie. Voor het eerst samen, omdat we ontzettend verschillend zijn wat betreft we met vakantie willen. Ik ben heel erg van de stedenreizen en zoveel mogelijk cultuur zien in weinig dagen en zo min mogelijk Nederlanders tegenkomen. Zij wil heel graag een strandvakantie en stappen. Nu willen we dus een soort van combi vakantie er van maken. Is dat in Griekenland te doen? Of is dat echt een onmogelijke opgave?
Oud 25-01-2007, 14:28
ook hallo
ook hallo is offline
Ik ben op het vasteland van Griekenland geweest. Wij waren aan het backpacken en zijn in Meteora (met hele bekende kloosters) geweest en in Athene voor de cultuur. En in Korinthos hebben we lekker aan het het strand gelegen. Je kan vanuit Athene ook makkelijk met de boot naar een eiland waar je misschien wel kann feesten, het is denk ik zeker te combineren. De prijzen voor het openbaar vervoer in Griekenland zijn ook zeker niet duur
Advertentie

Regels voor berichten