Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-10-2006, 19:08
nivava
nivava is offline
Ik heb op internet een site gevonden waarbij ze voor jou werk of stage regelen in het buitenland.

Ik wil graag volgend schooljaar werken in het buitenland (curacao of australie)...
Wie kent of heeft ervaring met deze organisatie?
Oud 08-10-2006, 19:57
Verwijderd
Ik heb me ooit ingeschreven daarbij, maar vond ze niet erg 'klantvriendelijk'. Ben daar enkele keren langsgeweest maar ze konden mijn vragen niet echt duidelijk beantwoorden, heb uiteindelijk een dik pakket aan informatie ontvangen alleen ook dat was niet erg duidelijk (ik was toen nog geen 18, kon me dus ook bijna nergens voor inschrijven. Uiteindelijk wel iets gevonden maar nadat zij gebeld hadden bleek dat dat ook niet kon ). En daarnaast, er zijn goedkopere manieren om in het buitenland te werken (ik had toen alleen gezocht voor vrijwilligerswerk), ook als een organisatie het allemaal voor je regelt.
Oud 08-10-2006, 21:45
nivava
nivava is offline
Citaat:
******** schreef op 08-10-2006 @ 20:57 :
Ik heb me ooit ingeschreven daarbij, maar vond ze niet erg 'klantvriendelijk'. Ben daar enkele keren langsgeweest maar ze konden mijn vragen niet echt duidelijk beantwoorden, heb uiteindelijk een dik pakket aan informatie ontvangen alleen ook dat was niet erg duidelijk (ik was toen nog geen 18, kon me dus ook bijna nergens voor inschrijven. Uiteindelijk wel iets gevonden maar nadat zij gebeld hadden bleek dat dat ook niet kon ). En daarnaast, er zijn goedkopere manieren om in het buitenland te werken (ik had toen alleen gezocht voor vrijwilligerswerk), ook als een organisatie het allemaal voor je regelt.
welke mogelijkheden zijn er nog meer? Die goedkoper zijn? Is joho duur in de bemiddeling?
Oud 09-10-2006, 21:58
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Mijn ervaring, ik heb een paar keer een hele stapel met allemaal vacatures gekregen maar daar stond vrij weinig bij dat voor mij geschikt was. Maar het waren alleen maar vacatures, rest allemaal zelf geregeld. Ik heb ze af en toe voor vragen wel gebeld en ze hebben me opzich wel redelijk geholpen.

Ik heb een borg van 50 euro (?) betaald. Moet 'ns uitzoeken hoe ik dat trug kan krijgen..
Oud 10-10-2006, 10:30
Verwijderd
Citaat:
ArtemisQ schreef op 09-10-2006 @ 22:58 :
Mijn ervaring, ik heb een paar keer een hele stapel met allemaal vacatures gekregen maar daar stond vrij weinig bij dat voor mij geschikt was. Maar het waren alleen maar vacatures, rest allemaal zelf geregeld. Ik heb ze af en toe voor vragen wel gebeld en ze hebben me opzich wel redelijk geholpen.

Ik heb een borg van 50 euro (?) betaald. Moet 'ns uitzoeken hoe ik dat trug kan krijgen..
Dat mag je na een jaar terug laten storten geloof ik. Maar dat moet binnen een jaar gebeuren, anders houden ze het zelf. (zoiets hadden ze mij in ieder geval verteld)
Oud 10-10-2006, 10:58
Verwijderd
Citaat:
nivava schreef op 08-10-2006 @ 22:45 :
welke mogelijkheden zijn er nog meer? Die goedkoper zijn? Is joho duur in de bemiddeling?
Ik weet dat Activity International bijvoorbeeld ook iets aanbied in Australie. Vlucht, 2 overnachtingen, werk- en reisworkshop, hulp bij zoeken van werk, toegang tot backpackerscentrum, welkomstpakket, city-tour, emergency hotline, hulp bij aanvragen visum, zorgverzekering en 2 keer een aanbod voor tijdelijk werk. Exclusief: Visumkosten, reserveringskosten, luchthavenbelasting (ongeveer 300 euro?), reisverzekering, accomodatie, maaltijden en reiskosten tijdens verblijf, vaccinaties e.d. Hiervoor rekenen ze 1330 (laagseizoen) of 1430 (hoogseizoen) (Ik heb het even snel gekopieerd uit de gids).

Maar, je zou ook zelf alles kunnen regelen, bespaart vaak ook een hoop geld (vliegticket naar sydney kost ongeveer 1100 euro inclusief luchthavenbelasting), hostels zijn ongeveer 20 euro per nacht en werk zou je ook kunnen zoeken via Nederland). Besparing: ongeveer 500 euro.

Via google kan je echt heel veel werk vinden in het buitenland..

En daarnaast zou je bijvoorbeeld ook kunnen WWOOF'en (Willing Workers on Organic Farms). Je kan dan tegen kost en inwoning op een boerderij werken, vaak samen met andere reizigers.

Of Joho duur is in bemiddeling weet ik niet, ik heb er uiteindelijk geen gebruik van gemaakt. Je moet namelijk eerst 50 euro betalen om je te mogen inschrijven, en daarvoor mogen ze geen informatie geven. Besluit je om toch geen gebruik te maken van Joho dan mag je na 1 jaar het geld terug vragen (maar je hebt slechts een jaar de gelegenheid om dit te doen )

Laatst gewijzigd op 10-10-2006 om 11:00.
Oud 10-10-2006, 13:04
nivava
nivava is offline
ow, dat vind ik wel een beetje raar van JOHO..maar goed..

ik zou graag in het buitenland voor de klas willen staan. Ik wil wel wat met mijn beroep kunnen doen.

Ik heb al heel wat af gegoogled..maar kan nog niet echt iets vinden wat specifiek voro het onderwijs is.
Ja, stichting NOB (nederlands onderwijs in het buitenland)..maar daar heb je gewoon continu minimaal 3 a 4 jaar ervaring voor nodig! Grombl..

maar er moet toch wel een andere mogelijkheid zijn?
Oud 10-10-2006, 16:07
Boef
Boef is offline
Nog iets over de borg:
Citaat:
Waarom een borg betalen als die je toch weer terug krijgt?

1 Jaarlijks krijgen we duizenden aanvragen en aanmeldingen en we kunnen alleen echt serieuze kandidaten verder helpen
2 Wij kunnen jou op deze wijze in contact brengen met soms kleinschalige initiatieven of bijzondere lokale initiatieven
3 Wij kunnen jou op deze wijze benaderen en voorzien van binnenkomende tips van reizigers of desgewenst combinaties laten maken met bijvoorbeeld werk, stage, vrijwilligersprojecten of taalcursussen in het buitenland
4 We krijgen het hele jaar door tips en verzoeken van organisaties die wel stagiairs, vrijwilligers of betaalde werknemers kunnen gebruiken of die nieuwe programma's aanbieden. Wanneer hier bruikbare tips en adressen bij zitten worden die aan je doorgespeeld.
Komt van hun site Enerzijds is het wel apart, anderzijds snap ik ook wel heel goed dat ze alleen maar de echt serieuze mensen willen helpen.

Verder heb ik nog geen ervaring met Joho. Ik hoor er hele wisselende verhalen over, maar de negatieve overheersen. Wat ik vaak hoor is "ze hebben heel veel informatie, maar voor mij was het niet echt iets". Toch ga ik er binnenkort een keertje langs om te praten.

Over lesgeven in het buitenland is genoeg te vinden:
http://www.projects-abroad.nl/
google teaching abroad
http://www.tropicjobs.com/
http://www.jobinthesun.com/
google teach australia
http://www.teachabroad.com/Australia.cfm
En misschien heb je hier nog wat aan

Laatst gewijzigd op 10-10-2006 om 16:48.
Oud 13-11-2006, 08:06
Verwijderd
Ik heb met Joho gewerkt en ze hebben bijzonder weinig voor me geregeld. Via hen ben ik wel een organisatie tegengekomen met welk ik kon reizen, maar daar heb ik zelf contact mee moeten nemen en alles moeten regelen. En via Joho heb ik een reisverzekering afgesloten, maar dat kan je ook zelf ergens anders.

Kortom, ik heb 50 euro gedokt, een dik pakket papier gekregen, onduidelijkheid als de pest gehad en het uiteindelijk allemaal zelf moeten regelen.
Oud 13-11-2006, 08:08
Verwijderd
Citaat:
******** schreef op 10-10-2006 @ 11:58 :
En daarnaast zou je bijvoorbeeld ook kunnen WWOOF'en (Willing Workers on Organic Farms). Je kan dan tegen kost en inwoning op een boerderij werken, vaak samen met andere reizigers.
Aanrader. Van mijn 7 maanden reizen heb ik er 4,5 geWWOOFt.
Advertentie

Regels voor berichten