Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-10-2006, 14:05
vraagje123
Hallo! Veel van jullie schrijven dat jullie behalve Nederlands, Engels, Frans en Duits nog andere talen spreken. Zoals bijvoorbeeld Noors, Zweeds of Deens. Hoe leren jullie die talen? Kun je dat op school kiezen of leer je dat op een andere manier??
Ik wil zelf namelijk graag meer talen leren!
Ik spreek nu Engels wel goed en Duits en Frans goed genoeg om korte gesprekken of korte brieven te maken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-10-2006, 20:13
Belgarath
Belgarath is offline
Heb even een nieuw topic voor je vraag gemaakt omdat hij in het andere topic off-topic was.
Oud 22-10-2006, 21:08
Vraagje123
Bedankt!
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 09:18
Verwijderd
Je kan zelf cursussen doen, door taalgidsen en cdroms te kopen enzo, maar je kan ook een cursus volgen bij 'scholen' als de LOI ofzo.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 09:20
PV
PV is offline
Op mijn middelbare school werden lessen Spaans aangeboden als keuzevak.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 15:24
Neiu
Neiu is offline
Estisch heb ik geleerd door in Estland te wonen en te studeren. Dat houd ik bij door met vrienden van daar te Skypen en te mailen en het nieuws via internet bij te houden in lokale kranten.
Russisch studeer ik nu.

Wat een goed idee is als je een andere taal wilt leren is op Internet iemand vinden die die taal spreekt en die de taal genoeg machtig is om met je te praten in die taal en jou te kunnen verbeteren, dus bij voorkeur een native speaker.

Als je wilt reizen en je wilt je taal onderhouden dan kun je ook heel goed bij lokale inwoners logeren via de hospitality club. Je hoeft niet per se anderen een slaapplaats te hoeven bieden om je daar aan te melden maar kunt wel veel mensen uit het buitenland vinden en als je er heen wilt bij hen verblijven. Hun eisen staan bij hun profiel.
Link naar hospitality club
Oud 24-10-2006, 16:29
Stresssssss
Hey allemaal,

Een taal leren vergt veel inzet in een goede zelfdiscipline. Met zelf onderzoek doen en de bibliotheek kom je een heel eind, maar om een taal goed te leren zul je toch een cursus moeten volgen.

Een hele goede cursuslijn is de methode van Paul Pimsleur.
Deze brengt je op een redelijk tempo de basiskennis van een taal bij met slechts 30 min. oefening per dag!!! Het zijn audiocursussen in van Engels naar bijna alle moderne en vooraanstaande talen waarbij je leert lezen en spreken en luisteren in één.

De beste manier echter om een taal machtig te worden blijft door in een land waar het gesproken wordt te gaan wonen (en werken).
Je moet dan wel de taal in praktijk brengen en je leert verbazingwekkend snel.

Veel succes,
W.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2006, 18:38
Vraagje123
Heey! Bedankt voor jullie reacties!
Het wordt alleen wel beetje moeilijk voor mij om in een land te gaan wonen/werken of om een studie te volgen via bijv. loi, want ik zit nog op middelbare school..!
Maar daarna kan natuurlijk altijd!
Verder lijkt het me idd een goed idee om gewoon via studieboeken en hulp van 'native speakers' proberen om zo veel mogelijk te leren!
Bedankt in ieder geval!!
Met citaat reageren
Oud 24-10-2006, 20:36
apocrief
apocrief is offline
Leve de autodidact!
Met citaat reageren
Oud 24-10-2006, 20:41
Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Ik heb op mijn basisschool geleerd om hebreeuws (hedendaags) te lezen, schrijven, spreken en luisteren (Joodse basisschool).

Dit deed je door 45 min oefenen per dag, en door gebed in hebreeuws uit te spreken...

Verder spreek ik tamelijk goed frans en redelijk engels..
Oud 27-10-2006, 21:31
Broeder
Broeder is offline
Citaat:
apocrief schreef op 24-10-2006 @ 21:36 :
Leve de autodidact!
Inderdaad, dat gaat een stuk sneller dan wanneer je van de bureaucratische molen afhankelijk bent.
Oud 29-10-2006, 15:21
apocrief
apocrief is offline
Citaat:
Broeder schreef op 27-10-2006 @ 22:31 :
Inderdaad, dat gaat een stuk sneller dan wanneer je van de bureaucratische molen afhankelijk bent.
Juist. Gewoon achter je bureau gaan zitten en die ganzenveer in de inktpot dopen.

Dope.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2006, 23:38
Quay
Quay is offline
Ik zou paars leren, best mooi taal.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 11:25
Klaas B.
Klaas B. is offline
Citaat:
Stresssssss schreef op 24-10-2006 @ 17:29 :
maar om een taal goed te leren zul je toch een cursus moeten volgen.
Eh, nee, dat is echt onzin. Zelf leren vind ik in veel gevallen 100000 keer beter dan welke cursus dan ook.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 08:07
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Neiu schreef op 23-10-2006 @ 16:24 :
Estisch heb ik geleerd door in Estland te wonen en te studeren.
dat heet toch Ests?
Oud 13-11-2006, 08:11
Gatara
Gatara is offline
Before You Know It, heeft trouwens een aardig programaatje dat helpt je woorden in je hoofd te stampen:

http://byki.com/
Oud 13-11-2006, 08:51
Neiu
Neiu is offline
Citaat:
Gatara schreef op 13-11-2006 @ 09:07 :
dat heet toch Ests?
Nee, dat heet Estisch, maar wordt ook wel Ests genoemd. Alleen dat spreekt zo vervelend
Oud 13-11-2006, 13:54
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Wat ik erg praktisch vind is als je plaatjes gebruikt bij het leren van een taal.

Probeer een buitenlander bijvoorbeeld eens droefgeestig uit te leggen. Dan zouden wij zeggen.. 'verdrietig' Maar dat woord kent hij/zij ook niet. Als je een plaatje erbij gebruikt maakt het denk ik wel veel duidelijk.

En dat werkt natuurlijk ook andersom voor ons
Oud 26-11-2006, 11:13
rik1990
rik1990 is offline
hee

Je zou 's kunnen kijken op luisterenleer.nl. Ik heb de cursus duits gedaan en dat heeft me erg geholpen, lekker snel en makkelijk. ze hebben ook andere talen, zoals spaans. M'n ouders heb ik al zover om ook andere talen te kopen. Je leert eigenlijk helemaal via het luisteren, ze gaan er vanuit dat je de klank van een taal moet leren en dat ze zo vrij vanzelf een taal leert. Ik kan het je aanbevelen, binnen een paar weken spreek je best redelijk spaans denk ik.

prijs valt ook wel, circa 100 euro voor een volledige cursus. Willen je ouders vast wel voor je betalen, mijn ouders gebruiken het nu ook zelf.

succes.

rik
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten