Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-10-2006, 08:46
Blenderhead
Blenderhead is offline
En dan met name het gebied rond het Andes-gebergte. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Of andere delen die aan te raden zijn?
Oud 31-10-2006, 16:30
Luna
Luna is offline
ja, wat wil je weten..?
ik heb 2 maanden in cuzco gewoond en daarna nog rondgereisd door zuid-peru en ongeveer heel bolivia door.
Oud 31-10-2006, 18:06
Ramble On
Ramble On is offline
Hier ook ervaring. Ben 2,5 maand Zuid-Amerika rondgereisd (Peru, Bolivia, Chili, Argentinië en Uruguay).
Oud 31-10-2006, 23:14
Blenderhead
Blenderhead is offline
Hoe zit het met reisgemak daarzo? Algemene tips over wel of niet te bezoeken gebieden?
Oud 01-11-2006, 13:14
Ramble On
Ramble On is offline
Het busvervoer is heel goed geregeld. Zowel de verbindingen tussen plaatsen in hetzelfde land als tussen de landen onderling. Je kunt kiezen uit luxe bussen en minder luxe, maar ze zien er allemaal goed uit. Voor een busreis van 24 uur (bijvoorbeeld van Santiago naar Buenos Aires om maar wat te noemen) betaal je zo'n 50 euro.

Je moet natuurlijk naar Macchu Picchu gaan als je in Zuid-Amerika bent. In totaal (trein en bus vanaf Cuzco, entree) kost je dat zo'n 100 euro. Verder Titicacameer tussen Peru en Bolivia. De kleine dorpjes daar bezoeken (Puno bijv. in Peru of Copacabana in Bolivia--> ik vond het echt geweldig daar, ben zelfs nog een keer teruggeweest) en een boottocht naar de Uros eilanden etc.
Zoutwoestijn ben ik helaas niet geweest, Luna volgens mij wel. Het zuiden van Chili/Argentinië schijnt geweldig te zijn, dat staat voor mij voor volgende keer op het programma. Ook wil ik een keer naar het noorden van Peru. Als laatste kan ik je Buenos Aires aanraden: geweldige stad!
Oud 01-11-2006, 13:16
Ramble On
Ramble On is offline
Ohja Lima is om te huilen. Daar wil je echt niet langer dan 1 dag blijven (ik moest wel, vliegtuig gemist).
Oud 01-11-2006, 14:03
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Ramble On schreef op 01-11-2006 @ 14:14 :
Het busvervoer is heel goed geregeld. Zowel de verbindingen tussen plaatsen in hetzelfde land als tussen de landen onderling. Je kunt kiezen uit luxe bussen en minder luxe, maar ze zien er allemaal goed uit. Voor een busreis van 24 uur (bijvoorbeeld van Santiago naar Buenos Aires om maar wat te noemen) betaal je zo'n 50 euro.

Je moet natuurlijk naar Macchu Picchu gaan als je in Zuid-Amerika bent. In totaal (trein en bus vanaf Cuzco, entree) kost je dat zo'n 100 euro. Verder Titicacameer tussen Peru en Bolivia. De kleine dorpjes daar bezoeken (Puno bijv. in Peru of Copacabana in Bolivia--> ik vond het echt geweldig daar, ben zelfs nog een keer teruggeweest) en een boottocht naar de Uros eilanden etc.
Zoutwoestijn ben ik helaas niet geweest, Luna volgens mij wel. Het zuiden van Chili/Argentinië schijnt geweldig te zijn, dat staat voor mij voor volgende keer op het programma. Ook wil ik een keer naar het noorden van Peru. Als laatste kan ik je Buenos Aires aanraden: geweldige stad!
Klinkt gaaf. Waarom Buenos Aires?
En is het mogelijk om een oversteek te maken van het Andes-gebergte richting het Amazone-gebied?

Edit: ik spreek geen Spaans, hoe moeilijk is het om jezelf daar verstaanbaar te maken?

Laatst gewijzigd op 01-11-2006 om 14:07.
Oud 01-11-2006, 16:15
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
Blenderhead schreef op 01-11-2006 @ 15:03 :
Klinkt gaaf. Waarom Buenos Aires?
En is het mogelijk om een oversteek te maken van het Andes-gebergte richting het Amazone-gebied?

Edit: ik spreek geen Spaans, hoe moeilijk is het om jezelf daar verstaanbaar te maken?
Echt een supercoole stad, al was het alleen maar om het uitgaan en zuipen Alle bars zijn tot 6/7/8 uur 's morgens open (ook doordeweeks!) en als je een biertje bestelt krijg je een literfles en dat kost een euro Maar misschien vond ik het ook wel zo leuk omdat ik met een vriend was die daar vandaan komt (woont nu al een aantal jaar in NL), die ons alle vette plekken heeft laten zien en ons aan al z'n vrienden heeft voorgesteld, oftewel elke dag een barbecue haha.

Andes- Amazone weet ik niet echt iets vanaf, moet je even informatie over zoeken in reisgidsen ofzo. Ik denk dat je qua vervoer enzo dan via Lima of een andere stad moet reizen.

Hmm wel lastig als je geen Spaans spreekt. Ze spreken nergens Engels namelijk. Misschien een reisboekje kopen met handige woorden/zinnen en veel handen en voetenwerk?
Oud 03-11-2006, 19:27
Luna
Luna is offline
Ja, Salar de Uyuni, de zoutwoestijn in zuid bolivia, FOKKING MOOI. echt een van de mooiste dingen die ik ooit gezien heb, als je naar Bolivia gaat moet je daar heen. Zo surrealistisch
Verder vind ik machu picchu nogal overrated, het is zoo toeristisch en de inca trail loop je in een stoet van toeristen. Ik heb een andere tocht gelopen naar ruines die pas in de jaren 80 zijn ontdekt en daarom helemaal niet toeristisch, het is een trek van 4 dagen door de bergen, héél zwaar, maar wel mooi. (conditie echt gewenst, het is op ong. 3000 meter hoogte en berg op/berg af, ik dacht dat ik doodging)
verder wat ramble on al zegt, cuzco is echt DE BOM, ik heb er 2 maanden gewoond en het is een groot feest, echt 7 dagen p week feesten, de stad is mooi, omgeving veel te doen, mountainbiken, ruïnes, dorpjes met markten etcetc.
Urubamba is een dorp in the sacred valley (valle sagrada), daar is het ook supermooi en chill, als je even rust wilt.
ehm, ja, que mas?
ohja, Huacachina is een oasedorpje bij de kust (BIj Ica) van Peru onder Lima, het ligt dus in de woestijn en je kunt er sandboarden. Het is echt een paradijsje daar, hostel met zwembad, palmbomen, hangmatten, bar aan zwembad, veel jonge mensen, ideaal.
verder was er een bustaking in zuid-bolivia toen ik er was en toen kwamen we vast te zitten in een dorp, na 3 dagen(want als ze staken daar dan staken ze ook echt, het duurde meer dan n week) waren we dat zat en zijn we langs de weg gaan staan.. we werden meegnomen door een vrachtwagen met open laadbak vol met rubberen autobanden, toen hebben we 9 uur met wat lokals in achter in de laadbak gezeten en door de bergen gereden met de zon op mn gezicht, dat was ene van de mooiste dingen die ik gedaan heb. de leukste en meest bizarre en indrukwekkendste dingen gebeuren toch ongepland.
Lima is inderdaad kut en gevaarlijk en onoverzichtelijk en vies. Ik ben veel Peruanen tegen gekomen die naar cuzco zijn verhuisd vanuit lima omdat ze lima niks vonden.
je moet idd wel wat spaans kunnen anders kom je nergens.
overal opletten op je spullen, vooral bolivia, ik ben er zelf beroofd en 50% van de toeristen die ik tegen kwam ook, op wat voor manier dan ook.
Buenos Aires weet ik niks van, daar wil ik zo snel mogelijk heen
ehm, als je nog specifieke dingen wilt weten, ik vertel er graag over.
en ohja, ik zeg het je, het is echt geweldig daar, heb echt de betse tijd ooit gehad. ben verliefd geworden op peru<3

Laatst gewijzigd op 03-11-2006 om 19:30.
Oud 06-12-2006, 14:29
DomoBig
DomoBig is offline
Ik zit er ook over te denken om na dit Au pair jaar in the US door ZuidAmerika te gaan trekken. Wat heeft dat grapje jullie in totaal gekost??...

Oud 12-12-2006, 14:42
Verwijderd
Als je naar Zuid-Amerika gaat, sla dan vooral Patagonië niet over.
Wanneer wil je trouwens gaan?
Ik ga in februari naar Chili om van de Atacama-woestijn naar Patagonië te rijden
Oud 20-12-2006, 15:38
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
NuncaMas schreef op 12-12-2006 @ 15:42 :
Als je naar Zuid-Amerika gaat, sla dan vooral Patagonië niet over.
Wanneer wil je trouwens gaan?
Ik ga in februari naar Chili om van de Atacama-woestijn naar Patagonië te rijden
juli/aug
Oud 21-12-2006, 20:01
amor
amor is offline
Citaat:
Blenderhead schreef op 20-12-2006 @ 16:38 :
juli/aug
Patagonie kun je helaas niet goed bezoeken in de winter. Harde wind, regen en onder de 0 graden. Er valt niks te zien, alles in de wolken.Volgens mij zijn dan ook de hostels en dergelijke dicht. Geen aanrader in Juli en Augustus! Ik zou het een stuk noordelijker in Zuid-Amerika houden. Hoe zuiderlijker hoe kouder.
Oud 24-12-2006, 19:53
Luna
Luna is offline
Citaat:
amor schreef op 21-12-2006 @ 21:01 :
Patagonie kun je helaas niet goed bezoeken in de winter. Harde wind, regen en onder de 0 graden. Er valt niks te zien, alles in de wolken.Volgens mij zijn dan ook de hostels en dergelijke dicht. Geen aanrader in Juli en Augustus! Ik zou het een stuk noordelijker in Zuid-Amerika houden. Hoe zuiderlijker hoe kouder.
peru/bolivia enzo is in juli/aug. hoogseizoen wat toeristen betreft en dat is echt NIET te doen.
Oud 29-12-2006, 14:36
Ramble On
Ramble On is offline
Bovendien is het dan winter, wat moet je daar dan?
Oud 29-12-2006, 22:35
amor
amor is offline
Citaat:
Ramble On schreef op 29-12-2006 @ 15:36 :
Is het weer zo slecht in boliva/peru in de winter? Ik weet alleen dat het noorden van Chili prima te doen is in de winter.
Oud 03-01-2007, 16:58
Verwijderd
Citaat:
Ramble On schreef op 29-12-2006 @ 15:36 :
De temperatuur scheelt blijkbaar maar een paar graden met de zomer (behalve 's nachts, dan kan het best koud zijn). En bovendien is het in de zomer juist regenseizoen. Lijkt me dan minder fijn om rond te trekken.
Oud 07-01-2007, 18:43
Verwijderd
Kan iemand mij trouwens wat meer over Bolivia vertellen? Ik ga daar over twee weken naartoe en het lijkt me wel leuk om wat ervaringen van anderen te horen.
Advertentie

Regels voor berichten