Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-11-2006, 19:23
Mriekk
Mriekk is offline
Wat is nou volgens jou dé stad to be?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-11-2006, 19:27
Verwijderd
Groningen, want anders was ik daar niet naar toe gegaan

Laatst gewijzigd op 11-11-2006 om 19:32.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2006, 19:32
Verwijderd
Volgens de Elsevier gids, overigens, was het dit jaar een gedeelde eerste plaats tussen Groningen en Maastricht. Sinds 1998 is het elke keer zo geweest dat Groningen op 1 en Maastricht op 2 stond of Maastricht op 1 en Groningen op 2.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 12:37
IcedEarth
IcedEarth is offline
http://nl.wikipedia.org/wiki/Elsevier_Beste_Studies

maar hier staat dat na maastricht nijmegen komt?
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 13:50
Verwijderd
Oh, hm. Ik heb de Elsevier niet gelezen, maar in het krantje van het UMCG stond dat Groningen een gedeelde eerste plaats met Maastricht had. Het lijkt me sterk dat dat krantje een heel artikel over een onwaarheid gaat schrijven.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 15:52
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
"Geneeskunde in Maastricht gooit de hoogste ogen", concluderen de onderzoekers van de KeuzeGids, die ieder jaar duizenden studenten vragen naar de kwaliteit van hun studie, de docenten, de computerruimtes, de bibliotheek en de snelheid waarmee toetsen worden nagekeken. Voor het eerst in jaren hebben de Limburgse medici een (relatief) ruime voorsprong op de 'eeuwige' rivalen uit Groningen en Nijmegen. Het lijkt erop dat het nieuwe curriculum met onder andere meer aandacht voor de praktijk, zijn vruchten afwerpt want studenten roemen de studeerbaarheid, de keuzeruimte, de practica, begeleiding en het probleemgestuurd onderwijs.
Uit het blaadje van de UM. Niet dat je er echt wijs uit wordt, maar toch.
Oud 12-11-2006, 17:32
IcedEarth
IcedEarth is offline
ooh volgens mij had ik die van 2005 gezien, op wikipedia mag je ook eigenlijk niet vertrouwen.
http://www.elsevier.nl/survey/onderz...ndex.html#poll
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 20:55
Poepkind
Poepkind is offline
Hier is laatst nog een bikkeltopic over geweest

http://forum.scholieren.com/showthre...ht=geneeskunde

Maar ik ga voor Leiden

leiden leiden leiden
leiden is een wereldstad
leiden leiden leiden
In leiden zijn ze geil Euh!

vooruit, ze krijgen in 2007 ook een heel mooi nieuw gebouw met een supergrote gouden collegezaal
Oud 13-11-2006, 11:54
Pluis
Pluis is offline
Ik ben ook heel tevreden hier in groningen (al ben ik net een paar maand bezig)
Oud 13-11-2006, 14:17
kleinmeisje
kleinmeisje is offline
Iedereen die ik ken die geneeskunde studeert is er erg tevreden over
Zowel ikzelf aan de Uva als vriendinnen in Maastricht, de Vu of in Utrecht.
Kijk welke stad bij je past en welke vorm waarin de studie wordt aangeboden.
Want qua cijfers zit er misschien een half punt verschil in wat de studenten geven en het is allemaal ruim voldoende.
Oud 13-11-2006, 17:08
fractuur
fractuur is offline
Kijk idd naar de stad, daar moet je al die jaren leven. Ik heb het idee dat competentie- en PGO-onderwijs steeds wijdverbreider worden, dus daar hoef je het ook niet voor te doen. Daarbij komt er toch per blad een andere "beste universiteit" uit.
Oud 14-11-2006, 08:46
Verwijderd
Idd, kies een paar steden uit die je als stad en qua lokatie wel wat lijken, ga daarvan naar open dagen of loop een dagje mee met een eerstejaars.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2006, 10:54
***ailá***
***ailá*** is offline
ik heb Rotterdam gekozen (of nouja, het is voor mij gekozen ) en dat bevalt goed. Ik zou neit afgaan op anderen, maar zelf een kijkje nemen, want het curriculum verschilt hier en daar, dan kan je afgaan op wat bij je past.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2006, 16:50
Dreamer233
Dreamer233 is offline
Heb je wel eens verder gekeken dan Nederland. Antwerpen zou bijvoorbeeld ook een optie zijn. Daar moet je een toelatingsexamen doen dus heb je niet het risico dat je wordt uitgeloot. De studie is daar wel erg moeilijk. Vooral het eerste jaar is pittig (weet niet hoe dat in Nederland is). Ik heb wel eens gehoort dat het een van de beste medicene studie in Europa is. Kijk eens op de site van The times... die geeft ook lijsten uit van beste universiteiten. Het is even zoeken op de site maar dan vind je ook wat.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2006, 19:36
Ieke
Ieke is offline
Ik zou als ik alleen naar geneeskunde zelf moest kijken voor Nijmegen of Maastricht gaan. Niet voor Rotterdam (waar ik nu zit), ik vind het systeem hier niet zo geweldig. Wel ontzettent relext qua uren op de uni (weinig) maar opzich vind ik dat niet zo goed. (Maar goed, het is maar net wat je het beste ligt)

Citaat:
Dreamer233 schreef op 07-12-2006 @ 17:50 :
Heb je wel eens verder gekeken dan Nederland. Antwerpen zou bijvoorbeeld ook een optie zijn. Daar moet je een toelatingsexamen doen dus heb je niet het risico dat je wordt uitgeloot. De studie is daar wel erg moeilijk. Vooral het eerste jaar is pittig (weet niet hoe dat in Nederland is). Ik heb wel eens gehoort dat het een van de beste medicene studie in Europa is. Kijk eens op de site van The times... die geeft ook lijsten uit van beste universiteiten. Het is even zoeken op de site maar dan vind je ook wat.
Het belgische systeem is moeilijk als je uit het nederlandse systeem komt.
Oud 08-12-2006, 08:56
Miracle
Miracle is offline
Even een vraagje tussendoor, waarom hebben ze niet op alle universiteiten decentrale selectie?
Oud 08-12-2006, 12:03
***ailá***
***ailá*** is offline
is teveel werk
Met citaat reageren
Oud 08-12-2006, 18:43
Lynn
Lynn is offline
Wat hierboven ook al gezegd is. De opleidingen onderling zullen niet gigantisch van elkaar verschillen en zijn allemaal van goede kwaliteit, dus kijk inderdaad ook naar de steden en loop eens mee. Bij Elsevier Beste Studies zijn het meestal Maastricht, Groningen en Nijmegen die het hoogst scoren, maar het is maar net hoeveel waarde je hecht aan deze oordelen. Het geheel aan studie én stad moet bij je passen.

Overigens studeer ik GNK in Nijmegen en dat bevalt me prima. Het enige dat ik jammer vind is dat de praktische handelingen er bij ons een beetje bij in geschoten zijn, maar daar is met de nieuwe BaMa-structuur verandering in gekomen. Helaas loop ik dan weer net de boot mis, maar goed..
Oud 08-12-2006, 20:56
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Miracle schreef op 08-12-2006 @ 09:56 :
Even een vraagje tussendoor, waarom hebben ze niet op alle universiteiten decentrale selectie?
Het is gigantisch veel werk en niet overal hebben ze er goede resultaten mee gehad (in de zin van betere studieresultaten van de studenten van de decentraal)
Maar ik zou het wel goed vinden als er meer decentraal geselecteerd wordt.
Oud 09-12-2006, 18:25
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Lynn schreef op 08-12-2006 @ 19:43 :
Wat hierboven ook al gezegd is. De opleidingen onderling zullen niet gigantisch van elkaar verschillen en zijn allemaal van goede kwaliteit, dus kijk inderdaad ook naar de steden en loop eens mee. Bij Elsevier Beste Studies zijn het meestal Maastricht, Groningen en Nijmegen die het hoogst scoren, maar het is maar net hoeveel waarde je hecht aan deze oordelen. Het geheel aan studie én stad moet bij je passen.
Nou ja, ik weet niet hoe goed de co's en arts-assistenten cardiologie (/-chirurgie) uit Nijmegen nog bekend staan.
Oud 11-12-2006, 16:37
pino123
pino123 is offline
ik ga in rotterdam proberen, alleen ik twijfel of ik wel of niet decentrale loting ga doen
Oud 15-12-2006, 01:50
Adrenaline
Adrenaline is offline
Poepkind schreef op 12-11-2006 @ 21:55
ze krijgen in 2007 ook een heel mooi nieuw gebouw met een supergrote gouden collegezaal

...die is zo weer weg zodra de Bijlmer en de Kruiskade er lucht van rkijgen hoor
Vette bling-bling
Oud 15-12-2006, 06:22
Verwijderd
Sinds wanneer wonen er op de Kruiskade blingblinggevoelige mensen? Daar wonen alleen Chinezen.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2006, 16:50
BleuEyes
BleuEyes is offline
Amsterdam.
Oud 17-12-2006, 19:11
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-12-2006 @ 07:22 :
Sinds wanneer wonen er op de Kruiskade blingblinggevoelige mensen? Daar wonen alleen Chinezen.
Oud 21-12-2006, 15:04
Lynn
Lynn is offline
Citaat:
fractuur schreef op 09-12-2006 @ 19:25 :
Nou ja, ik weet niet hoe goed de co's en arts-assistenten cardiologie (/-chirurgie) uit Nijmegen nog bekend staan.
Dat co-schap kun je dan altijd nog ergens anders gaan lopen.
Reageren

Regels voor berichten