Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-11-2006, 12:43
vosje16
vosje16 is offline
Hey,

'k Heb sinds een tijdje een nieuw vriendje en gisteren heb ik voor het eerst zijn penis aangeraakt. Ik schrok mij dood. Zijn penis liep niet recht naar boven (zoals bij mijn ex) maar krom zoals een banaan. Hij was ook redelijk klein (voelde miss zo aan door die kromming) en bij de top zat er in "knik" in. Daarmee bedoel ik zoiets: -----_--

'k Heb er nix over durven zeggen tegen hem om hem niet te kwetsen ofzo, maar 'k maak er mij wel zorgen over. Zou dit de ziekte van Peyronie kunnen zijn? Of is het nu helemaal normaal dat sommige jongens een kromme penis met een knik hebben?

En als het wel die ziekte is, weet iemand of die met de tijd nog verergerd?
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 13:03
Verwijderd
Bij die ziekte is het volgens mij zo dat het ook pijnlijk is voor hem om een erectie te krijgen/hebben. Daar hoor ik je niet over, dus ik denk dat het gewoon een scheve penis (met knik) is.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 13:39
Lautitia
Lautitia is offline
Citaat:
vosje16 schreef op 15-11-2006 @ 13:43 :
Hey,

'k Heb sinds een tijdje een nieuw vriendje en gisteren heb ik voor het eerst zijn penis aangeraakt. Ik schrok mij dood. Zijn penis liep niet recht naar boven (zoals bij mijn ex) maar krom zoals een banaan.
Zo krom is een banaan nou toch ook weer niet ?

Citaat:

Zou dit de ziekte van Peyronie kunnen zijn?
Hoe kom je hier toch bij? Heb je eerst driftig ge-googled ofzo ?

Even zorgen dat we weten waar we het over hebben. De ziekte van Peyronie leidt tot plaatvormige verhardingen in het bindweefsel van de penis; dit veroorzaakt bij erectie aanvankelijk een knik en pijnklachten, ook kan constrictie van de urinebuis voorkomen. Deze plaatvormige verhardingen zijn fibromateuze tumoren, waarin frequent een trisomie van chromosoompaar 3 of 8 wordt gevonden.

Mij lijkt het niet erg waarschijnlijk dat je vriend dit heeft. Ik neem aan dat hij geen van de klachten heeft die ik heb genoemd, anders had je dat ook wel vermeld in je beginpost. Daarnaast denk ik dat je toch een wat hogere leeftijd moet hebben wil je als gezond persoon cellen ontwikkelen die de genetische achtergrond vertonen die bij deze aandoening hoort.

Citaat:
Of is het nu helemaal normaal dat sommige jongens een kromme penis met een knik hebben?
Ja, dat lijkt me wel, penissen heb je in allerlei vormen en maten.

Maar wat is nou écht je probleem ? Heb je er last van tijdens de seks ofzo?

Citaat:
weet iemand of die met de tijd nog verergerd?
Ik denk dat het wel mogelijk is, maar hoe vaak dat in de praktijk gebeurt weet ik niet.

Regels voor berichten