Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-12-2006, 15:26
da leentjuh
da leentjuh is offline
Hoi iedereen ,

Beetje domme vraag misschien, maar goed.
Ik wil graag geld van mijn spaarrekening opnemen, maar ik heb daar geen pinpas van. Dus hoe kan ik dat het snelst doen? Ik kan internetbankieren aanvragen, maar dat duurt vrij lang.
Via overboekingsformulieren naar mn gewone rekening ofzo? Ik heb die dingen alleen niet in huis..
Als iemand een ideetje heeft, heel graag.
Bvd.
Oud 13-12-2006, 15:27
ganralph
ganralph is offline
overboeken, of naar de bank gaan
Oud 13-12-2006, 15:32
da leentjuh
da leentjuh is offline
Kan ik bij de bank ook gewoon contant geld meekrijgen dan?
Oud 13-12-2006, 15:55
Verwijderd
Ligt een beetje aan je bank, maar over het algemeen wel. Gewoon met je identificatie naar de balie gaan.

Je kan 't ook over laten schrijven naar je gewone betaalrekening, maar dat duurt natuurlijk iets langer dan het direct op te nemen.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 16:13
PV
PV is offline
naar de bank, neem een afschriftje en een identiteitsbewijs mee en kun je contant geld opnemen.
overschrijven naar een gewone girorekening deden ze bij mij niet zo belachelijk, moet je als je veel geld over wil hevelen met een paar duizend euro over straat lopen richting je andere bank.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 17:07
smvs
smvs is offline
Je moet uitkijken met de rentedatum. Er zijn mij twee situaties bekend waarin je genaaid kunt worden:

Stel je boekt geld over van je spaarrekening naar je gewone rekening. Dit geld staat dan in de regel gelijk op je gewone rekening. De rentedatum hobbelt er echter soms enige dagen achteraan. Als je dan gelijk een groot bedrag van je gewone rekening haalt kom je rentetechnisch enige dagen (zwaar) rood te staan. Dit kan afhankelijk van het bedrag best oplopen gezien de rentepercentages die banken vaak rekenen voor (ongeoorloofd) rood staan.

Een 2e addertje is dat als je geld overmaakt van je betaalrekening naar een andere rekening de rentedatum vaak juist vóór de datum van overboeking wordt vastgesteld. Als je dus geld overmaakt wat er de dag er voor nog niet opstond word je ook genaaid.

Het verschilt per bank. Bij mijn bank is situatie 1 niet van toepassing, situatie 2 wel. Ik weet niet of als je geld opneemt (i.p.v. overboekt) de rentedatum daar ook vóór kan liggen. Misschien wel. Informeer dus naar hoe deze dingen zitten of bouw voor de veiligheid wat marge in qua tijd.

Laatst gewijzigd op 13-12-2006 om 17:15.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 18:40
da leentjuh
da leentjuh is offline
Oke, danke schon iedereen. Gaat maar om relatief klein bedrag, maar heb het wel snel nodig.
Ik ga morgen ff bezoekje brengen aan de bank.
Oud 14-12-2006, 16:10
zoemzoem
zoemzoem is offline
Ik weet niet wat voor spaarrekening je hebt, maar bij Spaarbeleg kan ik zo bellen, dan staat het de volgende dag op mijn tegenrekening (betaalrekening).
Edit: sorry, het is al een dag later, dus wrsl heb je je geld al...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten